-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Пально-мастильні матеріали
Пально-мастильні матеріали
Завершена
157 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 575.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 575.00 UAH
Період оскарження:
03.07.2023 14:34 - 08.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
e006c7c3c3284eea9e7bf0b1f24d72c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-03-006768-a.a3
Назва:
вимога
Вимога:
Замовником встановлена дискримінаційна вимога у абз. 5 Додатку № 2 до тендерної документації, а саме: «Учасник торгів повинен мати талони (скетч-картки) зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо безстрокової дії (торгова марка талонів та торгова марка АЗС повинні співпадати), та надати відповідні підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.»
Вимагаючи документального підтвердження наявність права в Учасника на використання торгової марки (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Потенційний учасник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через партнера – емітента талонів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності.
За всю історію діяльності нашого підприємства відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки) – не перешкоджала нам виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом проведених аналогічних закупівель, а отже вищезазначена умова ТД є надмірною та такою, що обмежує нас в праві на участь.
Проаналізувавши практику АМКУ, орган оскарження такої ж думки та визначає таку умову як дискримінаційну та зобов’язує Замовників внести відповідні зміни та виключити подібні обмеження для учасників закупівель. Як приклад, Замовник може ознайомитись з відповідним рішенням у закупівлі за ідентифікаторо UA-2023-03-23-001850-a.
Пов'язані документи:
Замовник
- Вимога 3.docx 07.07.2023 12:06
Дата подачі:
06.07.2023 11:11
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякую за запитання.
Щодо дії паливних карток (талонів) безстрокової дії, зазначаємо, що Замовник здійснює закупівлю талонів партіями протягом 2023 року, за умови наявних коштів для закупівлі. Отже, у разі здійснення закупівлі талонів у грудні 2023 року, замовник повинен мати гарантію, що у 2024 році зможе їх використати, без матеріальних втрат
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Аналізуючи вищевикладену норму можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального, певної марки придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами право, а саме продавцем талону та його покупцем. Так у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального покупцю за пред’явленим ним талоном. Слід зауважити, що такі правовідносини виникають саме між покупцем та продавцем талонів, в звязку з тим, що талон не є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального. Придбані учасником у власників мереж талони для подальшої передачі Замовнику не породжують між Замовником та власником мережі АЗС правовідносин та зобов’язань один перед одним. З точки зору власника та емітента талону певної мережі покупцем(споживачем) залишається виключно покупець талонів, а ні особа якій вони передані, що в свою чергу позбавляє Замовника певних прав у відносинах з власником мережі.
Замовник надав право учаснику надати у складі пропозиції будь який документ, за яким йому надано право використання торгового знаку (торгової марки), тому, вказана вимога, жодним чином не обмежує учасників.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
ef76e720011f428383db250c51c28094
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-03-006768-a.a2
Назва:
вимога
Вимога:
2. Замовником встановлена дискримінаційна вимога у абз. 3 Додатку № 2 до тендерної документації, а саме: «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію діючої ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС.»
Вимога щодо надання Замовнику ліцензії на роздрібну торгівлю пальним обмежує учасників-партнерів АЗС, які здійснюють продаж талонів на пальне та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним отримується на кожне місце торгівлі окремо. Учасник який здійснює свою діяльність на умовах партнерських договорів з емітентами талонів АЗС – не може надати відповідний документ дозвільного характеру.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Зазначена умова Документації носить обмежувальний характер.
Також, у ІНДИВІДУАЛЬНІЙ ПОДАТКОВІЙ КОНСУЛЬТАЦІЇ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну умову та привести Додаток № 2 до вимог законодавства.
Пов'язані документи:
Замовник
- Вимога 2.docx 07.07.2023 10:34
Дата подачі:
06.07.2023 11:07
Вирішення:
Доброго дня Шановний Учаснику!
Якщо Учасник планує використовувати АЗС, які не належать йому на правах власності, необхідно надати документ, що підтвердить законність співпраці та можливість подальшої заправки транспортних засобів на АЗС партнера: договір про співпрацю, постачання тощо, укладений із власником на АЗС або з партнером, посередником, постачальником.
Для участі у тендері та для продажу талонів ліцензія не потрібна, але кожна АЗС повинна працювати на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі, яку необхідно надати. Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним отримує власник АЗС на кожну АЗС.
Згідно з Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» та листом ДФС від від 30.05.2019 р. N 17014/7/99-99-12-01-01-17 роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування. Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним/зберігання пального на кожне місце торгівлі/зберігання пального. Тому Учаснику необхідно надати ліцензію на роздрібну торгівлю пальним на АЗС. Ми, як лікарня повинні отримувати касовий чек для списання палива.
Ви можете звернутися до власника АЗС щодо надання Вам копії ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
Замовник не бачить підстав до внесення змін до тендерної докусентації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
a64ec25859e84863a7e51478e4f8d863
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-03-006768-a.a1
Назва:
вимога
Вимога:
1. Замовником встановлена дискримінаційна вимога у абз. 2 Додатку № 2 до тендерної документації, а саме: «Учасник зобов'язується надати підтверджуючі документи щодо права користування запропонованою АЗС (через які буде здійснюватися заправка) та додатково надає скановані копії партнерських договорів користування АЗС або копії документів на право власності на них, які повинні бути дійсними до кінця 2023 року.»
Відповідна вимога щодо надання учасниками підтверджуючих документів на право користування передбачають наявність в Учасника власних або орендованих АЗС, або АЗС у праві користуванні, чим виключають можливість брати участь у закупівлі учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів.
Право користування має під собою таке ж юридичне значення, як і оренда (а ще емфітевзис, субаренда, переаренда, лізинг) та в галузі майнового права має однакові ознаки, які і є дискримінаційні. Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді користування.
За наявності відповідної вимоги у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власник/орендар АЗС, що унеможливлює дотримання прицнипу згідно ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Проаналізувавши практику рішень Комісії АМКУ з розгляду скарг за аналогічною дискримінаційною умовою, орган оскарження приймає рішення щодо зобов'язання замовників внести зміни до Документації з метою усунення порушень законодавства, шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Замовник може ознайомитись з відповідним рішенням по скарзі на дискримінаційну умову тендерної документації щодо «документального підтвердження права користування АЗС учасником», у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-03-02-004081-a.
Пов'язані документи:
Замовник
- Вимога 3.docx 07.07.2023 11:18
Дата подачі:
06.07.2023 10:23
Вирішення:
Участь у закупівлі можуть брати орендарі, власники, партнери які можуть підтвердити матеріально-технічну базу. Вимога щодо надання підтверджуючих документів щодо права користування запропонованою АЗС, та надання партнерських договорів - це гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, та є підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником товару, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів. Разом з тим, при наявності партнерських договорів з власником нафтопродуктів/талонів, потенційний учасник підтверджує факт наявності комунікації з власником товару що є вкрай важливим для нас, бо ми являємося лікарнею яка лікує хворих військових. Таким чином, дана вимога є законною та необхідною для безперебійного постачання нафтопродуктами для потреб бюджетної організації, а також є гарантією надійності та стабільності постачальника.
Статус вимоги:
Відхилено