• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Фотокопіювальний пристрій. Картриджі з тонером)

Завершена

210 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 050.00 UAH
Період оскарження: 03.07.2023 13:44 - 08.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 0d96be37a82848b6903011eed556fd7c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-005614-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі. Відповідно Додатку №3 на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам, установленим в тендерній документації, Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати: «оригінал або завірену копію авторизаційного листа від виробника обладнання, або офіційного представництва виробника в Україні для підтвердження наявності співпраці та забезпечення якісного гарантійного та післягарантійного обслуговування. У разі, якщо пропонується товар не власного виробництва, учасник повинен подати лист-авторизацію від виробника згідно до офіційної корпоративної форми листа авторизації від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні. Лист-авторизація від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні повинен бути повністю актуальним/оновленим для цього тендеру або виданим для безпосередньої участі в цьому тендері.» Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля даним предметом закупівлі лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Вимога надати «оригінал або завірену копію авторизаційного листа від виробника обладнання, або офіційного представництва виробника в Україні для підтвердження наявності співпраці та забезпечення якісного гарантійного та післягарантійного обслуговування. У разі, якщо пропонується товар не власного виробництва, учасник повинен подати лист-авторизацію від виробника згідно до офіційної корпоративної форми листа авторизації від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні. Лист-авторизація від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні повинен бути повністю актуальним/оновленим для цього тендеру або виданим для безпосередньої участі в цьому тендері» обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, Ваша вимога розглянута та за результатами її розгляду повідомляємо наступне: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога «надати оригінал або завірену копію авторизаційного листа від виробника обладнання, або офіційного представництва виробника в Україні для підтвердження наявності співпраці та забезпечення якісного гарантійного та післягарантійного обслуговування. У разі, якщо пропонується товар не власного виробництва, учасник повинен подати лист-авторизацію від виробника згідно до офіційної корпоративної форми листа авторизації від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні. Лист-авторизація від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні повинен бути повністю актуальним/оновленим для цього тендеру або виданим для безпосередньої участі в цьому тендері» сформована Замовником з метою забезпечення безперебійної та своєчасної поставки товару учасником торгів та мінімізації ризиків отримання неякісних товарів та не є дискримінаційною тому, що не порушує жодних норм Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Учасник, за умови законності правовідносин, має можливість отримання даного листа як від виробника так і від офіційного представництва/представника виробника в Україні. Замовник, в свою чергу, повинен бути впевнений в тому, що товар є якісним та має легальне походження. Крім цього, встановлюючи вимогу про надання даного документу у складі пропозиції, ми отримуємо певні гарантії щодо поставки товару у необхідній кількості та належній якості з належним строком придатності від виробника та/або офіційного представника запропонованого товару, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України, а також забезпечення його подальшого гарантійного обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів. Наголошуємо, що вимога Замовника не містить дискримінаційного підґрунтя. Вимоги Замовника, наведені в технічній специфікації, та перелік документів, якими потенційний Учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017 року № 3302-06/3812-06. Зважаючи на викладене вище, вимоги тендерної документації не містять дискримінаційних вимог та у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації. Вимогу відхилено.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.07.2023 09:33