• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Залізний купорос

Завершена

1 572 037.50 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 15 720.38 UAH
Період оскарження: 03.07.2023 11:54 - 08.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 710c63dbc5854de5ae6dbfbc39cdbdce
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-003701-a.a2
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями від 03.07.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-07-03-003701-a (далі – Закупівля), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: Залізний купорос, код ДК 021:2015 - 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (код ДК 021:2015 24313125-3 – Сульфат заліза ІІ). Учасниками, що подали тендерні пропозиції у вищезазначеній Закупівлі є наступні суб’єкти господарювання: - ТОВ "СТОУНСЕНД"; - ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА". 18.07.2023 року Замовником в електронній системі закупівель були оприлюднені: - протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-07-03-003701-a; - рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СТОУНСЕНД", оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особою ТОВ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" № 123 від 18.07.2023 р. (далі – Рішення про відхилення № 123); - рішення про визначення ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" переможцем та про намір укласти з переможцем договір про закупівлю, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особою ТОВ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" № 124 від 18.07.2023 р. (далі – Рішення про переможця № 124). Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі також – Закон) скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами статті 5 Закону та положеннями Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) закупівлі повинні здійснюватись за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Товариство з обмеженою відповідальністю "СТОУНСЕНД" (далі також – Скаржник) не погоджується з Рішенням про відхилення № 123 та Рішенням про переможця № 124 Замовника, оскільки вважає, що зазначені рішення прийняті з порушенням встановлених Законом України "Про публічні закупівлі" принципів: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, в тому числі об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Допущені Замовником порушення закону обґрунтовуються наступним. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ ТА ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ В Рішенні про відхилення № 123 ЗАЗНАЧЕНО, ЩО Замовник вирішив: Відхилити тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТОУНСЕНД" (Код ЄДРПОУ 41769323) відповідно до вимог абз.2 п.2 ч. 1 ст. 31 Закону "Про публічні закупівлі" та абз.2 пп.2 п. 44 Особливостей. Відповідно до абз.2 п.2 ч. 1 ст. 31 Закону "Про публічні закупівлі" та абз.2 пп.2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. В Рішенні про відхилення № 123 Замовник не зазначив аргументації відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Така аргументація міститься в протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-07-03-003701-a. Зокрема, в протоколі розкриття тендерних пропозицій щодо пропозиції ТОВ "СТОУНСЕНД" зазначено, що тендерна пропозиція: "не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТОУНСЕНД" (Код ЄДРПОУ 41769323) на відповідність її вимогам тендерної документації виявлені підстави для відхилення тендерної пропозиції відповідно до абз.2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону «Про публічні закупівлі» та абз.2 пп. 2 п. 44 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТОУНСЕНД" у складі тендерної пропозиції надано «Сертифікат лабораторних досліджень і тестів», який видано на партію у розмірі 1500 кг (1,5т) (до закупівлі запропоновано 66,0 т)". Як вбачається з вищенаведеної частини протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-07-03-003701-a, в аргументації Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника відсутні посилання на конкретний розділ чи пункт тендерної документації чи будь-якого Додатку до неї. Тобто, Замовник не зазначив, яким саме "умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації" не відповідає наданий Скаржником "Сертифікат лабораторних досліджень і тестів". "Сертифікат лабораторних досліджень і тестів" наданий Скаржником на виконання Розділу "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ, ЯКІСНИХ ТА КІЛЬКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК" Додатку 2 "ТЕХНІЧНІ УМОВИ" до тендерної документації, відповідно до якого учасники мають: - Надати завірену підписом Учасника копію сертифіката (паспорта, свідоцтва) якості на товар (документ повинен бути виданий не раніше 2022 року) або інший документ, в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання. Як вбачається з даної умови Додатку 2, в ній відсутні вимоги щодо надання копії сертифіката (паспорта, свідоцтва) якості на товар або іншого документа, в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання, із зазначенням кількості товару в обсязі 66,0 т. В даній умові Додатку 2 до тендерної документації взагалі відсутні вимоги щодо зазначення в документі, який підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики товару, певної кількості товару. Таким чином, наданий Скаржником на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик товару "Сертифікат лабораторних досліджень і тестів" повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації до предмету Закупівлі. Більше того, визнане переможцем Закупівлі ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик товару у складі своєї тендерної пропозиції (файл "6. ТВ з документами.pdf") надав: - технічний паспорт від 07.07.2023 р.; - індикативний аналіз даних від 26.04.2023 р.; - сертифікат відповідності, реєстровий № UA.CRT.00307-23 від 16.06.2023 р. з протоколом випробувань № 0959 від 15.06.2023 р. В наданих переможцем технічному паспорті, індикативному аналізі даних та сертифікаті відповідності відсутні відомості щодо кількості товару, а в протоколі випробувань зазначено, що для проведення випробувань кількість наданого зразка становить 1 кг. Тобто, в наданих ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик товару документах також відсутні відомості про визначену умовами Закупівлі кількість товару (66,0 т). Але у випадку з наданими ТОВ "СТОУНСЕНД" документами така відсутність стала підставою для відхилення його тендерної пропозиції, а у випадку з ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" - ні, що свідчить про необ’єктивний та упереджений розгляд тендерних пропозицій та порушення Замовником порядку проведення процедури Закупівлі. Також в протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-07-03-003701-a Замовник зазначає, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, виходячи з наступного: Крім того, є невідповідність товару, що пропонується до постачання вимогам ДСТУ 2463 – 94 стосовно галузі використання. Згідно ДСТУ 2463 – 94 (розділ 1 «Галузь використання») купорос залізний технічний (заліза (ІІ) сульфат гептагідрат), який одержують шляхом утилізації відпрацьованих сірчанокислотних травильних розчинів, повинен бути призначений для застосування у хімічній промисловості, кольоровій металургії, електроенергетиці. ТОВ «СТОУНСЕНД» пропонує коагулянт, який часто використовується для очищення каналізаційних відходів, промислових стоків і неочищеної питної води. Також використовується в кормах для тварин і добривах для усунення хлорозу заліза або дефіциту заліза. Запропонований ТОВ «СТОУНСЕНД» Товар не відповідає вимогам ДСТУ 2463 – 94 та Технічним вимогам (Додаток 2) тендерної документації. З урахуванням умов тендерної документації та тендерної пропозиції ТОВ "Стоунсенд" вищезазначений висновок є необґрунтованим та хибним, виходячи з наступного: Як вбачається з вищенаведеної частини протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-07-03-003701-a, в аргументації Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника відсутні посилання на конкретний розділ чи пункт тендерної документації чи будь-якого Додатку до неї, в якій містяться вимоги щодо сфери застосування пропонованого учасниками товару та обов'язку учасників надавати документальне підтвердження сфери застосування предмету Закупівлі. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації: У разі, якщо дані Технічні вимоги містять посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими (діючими/ не діючими) міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, посилання на джерело походження або виробника тощо, то вважається, що Технічні вимоги містять вираз «або еквівалент». Тобто, тендерною документацією встановлено, що учасники можуть пропонувати товар, який вироблений не тільки відповідно до вимог ДСТУ 2463-94, але й відповідно до вимог будь-якої іншої нормативно-технічної документації. Головною умовою відповідності пропонованого учасником товару вимогам Замовника є відповідність характеристик пропонованого учасником товару вимогам, які прямо встановлені технічною специфікацією та іншими умовами тендерної документації. Додаток 2 до тендерної документації та тендерна документація в цілому не містить вимог щодо сфери застосування купоросу. Тендерною документацію вимагається, щоб пропонований учасником товар відповідав певним показникам, які містяться в ДСТУ 2463-94 щодо купоросу І або ІІ сорту: 1 Зовнішній вигляд 2 Масова частка сульфату заліза (II), %, не менше 3 Масова частка вільної сірчаної кислоти, %, не більше 4 Масова частка нерозчинних у воді речовин, %, не більше Як вбачається з вищевикладених вимог Додатку 2, серед цих вимог відсутня така характеристика товару, як "сфера застосування", в тому числі відсутня вимога, щоб сфера застосування пропонованого учасником купоросу відповідала сфері застосування, зазначеної в ДСТУ 2463-94. В наданому ТОВ "СТОУНСЕНД" Сертифікаті лабораторних досліджень і тестів зазначено, що коагулянт часто використовується для очищення каналізаційних відходів, промислових стоків і неочищеної питної води. Тобто, в Сертифікаті наведені найпоширеніші, а не виключні види використання коагулянту, що не обмежує та не виключає можливість використання пропонованого ТОВ "СТОУНСЕНД" купоросу у хімічній промисловості, кольоровій металургії, електроенергетиці, як зазначено в ДСТУ 2463-94. Тобто, якщо пропонований учасником товар відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, зазначеним в таблиці Додатку 2 "ТЕХНІЧНІ УМОВИ" до тендерної документації, такий товар відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації до предмету Закупівлі. Показники технічних, якісних та кількісних характеристик пропонованого Скаржником товару, зазначені в наданому Сертифікаті лабораторних досліджень і тестів повністю відповідають вимогам Додатку 2 "ТЕХНІЧНІ УМОВИ" до тендерної документації. За таких обставин пропонований Скаржником товар повністю відповідає вимогам Замовника. Враховуючи викладене вище, Скаржник надав у складі своєї тендерної пропозиції всі необхідні документи та інформацію, які підтверджують відповідність пропонованого ТОВ "СТОУНСЕНД" залізного купоросу вимогам Замовника, і який є еквівалентом залізного купоросу, виробленого відповідно до умов ДСТУ 2463-94. Таким чином, технічні, якісні та інші характеристики товару, який пропонує до постачання ТОВ "СТОУНСЕНД" повністю відповідають вимогам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації до предмету Закупівлі. Враховуючи все викладене вище, є очевидним те, що у Замовника не було встановлених ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СТОУНСЕНД", а прийняті Замовником оскаржувані Рішення є протиправними. ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА З урахуванням викладеного вище, оскаржувані Рішення Замовника прийняті всупереч вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, щодо здійснення Закупівлі за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі. ТОВ "СТОУНСЕНД", виконавши всі без виключення умови тендерної документації, внаслідок безпідставного та незаконного відхилення Замовником його Тендерної пропозиції був позбавлений законного права на подальшу участь в процедурі Закупівлі. Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме: - ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі": принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах; - ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі": замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. - п. 44 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178. Таким чином, Замовник, не маючи на те встановлених ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пунктом 44 Особливостей підстав, відхилив тендерну пропозицію ТОВ "СТОУНСЕНД", чим порушив законні права та інтереси Скаржника на подальшу участь у Закупівлі. Окрім цього, Рішення про переможця № 124 щодо визначення учасника ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" переможцем в даній закупівлі та про намір укласти із зазначеним учасником договір про закупівлю стало наслідком неправомірного відхиленням тендерної пропозиції Скаржника, тому є похідним від Рішення про відхилення № 123. Враховуючи наявність підстав для скасування прийнятого Замовником Рішення про відхилення № 123, Рішення про переможця № 124 щодо визнання учасника ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" переможцем та укладання з ним договору в рамках процедури закупівлі UA-2023-07-03-003701-a також має бути скасованим як таке, що прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України "Про публічні закупівлі" пункту 44 Особливостей. ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Скаржник вважає, що усунення вчинених Замовником у даній Закупівлі порушень Закону та прав ТОВ "СТОУНСЕНД" можливе шляхом покладення на Замовника обов'язку скасувати незаконні рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СТОУНСЕНД", оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особою ТОВ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" № 123 від 18.07.2023 р., та рішення про визначення ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" переможцем та про намір укласти з переможцем договір про закупівлю, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особою ТОВ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" № 124 від 18.07.2023 р. Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пунктом 44 Особливостей. ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі № UA-2023-07-03-003701-a. 3. Зобов’язати ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СТОУНСЕНД", оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особою ТОВ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" № 123 від 18.07.2023 р. 4. Зобов’язати ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" скасувати рішення про визначення ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" переможцем та про намір укласти з переможцем договір про закупівлю, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особою ТОВ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" № 124 від 18.07.2023 р. 5. Розгляд Скарги здійснювати за участі уповноваженої особи Скаржника. Додатки: - протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-07-03-003701-a (файл UA-2023-07-03-003701-a-awards); - рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СТОУНСЕНД", оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особою ТОВ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" № 123 від 18.07.2023 р. (файл Протокол УО_відхилення ТОВ СТОУНСЕНД); - рішення про визначення ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" переможцем та про намір укласти з переможцем договір про закупівлю, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особою ТОВ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" № 124 від 18.07.2023 р. (файл Протокол УО_визначення переможця); - Сертифікаті лабораторних досліджень і тестів, наданий ТОВ "СТОУНСЕНД" (файл СЕРТИФІКАТ); - Документи, надані ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ "АРІСТА" на підтвердження характеристик товару (файл 6. ТВ з документами);
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2023 20:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.08.2023 13:29
Дата виконання рішення Замовником: 15.08.2023 11:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 18.07.2023 №123 (далі – Рішення №1), згідно з яким відхилено тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СТОУНСЕНД» (Код ЄДРПОУ 41769323) відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Залізний купорос (ДК 021:2015: 24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини (24313125-3 — Сульфат заліза (ІІ)) відповідно до вимог абз.2 п.2 ч.1 ст.31 Закону «Про публічні закупівлі» та абз.2 пп. 2 п. 44 Особливостей та рішення від 18.07.2023 №124 (далі – Рішення №2), згідно з яким визнано переможцем процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Залізний купорос (ДК 021:2015: 24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини (24313125-3 — Сульфат заліза (ІІ)) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ’ЄДНАННЯ «АРІСТА» (Код ЄДРПОУ 33221885) відповідно до вимог статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 39 Особливостей та ухвалено рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем відкритих торгів з особливостями відповідно ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 49 Особливостей. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12317-р/пк-пз від 08.08.2023 зобов’язано товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" скасувати Рішення №1, Рішення №2. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТОУНСЕНД", Степанов Андрій 380509998145 tenderKRSS@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога замовнику

Номер: b1128f30b73d465984db5df5f446b012
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-003701-a.a1
Назва: Вимога замовнику
Вимога:
Шановний замовнику, Наша компанія зацікавлена в постачанні товару виробництва та походження ЄС. Заявлені в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі базуються на вимогах міждержавного стандарту СНД, що застосовується й прийнятий наразі як національний стандарт ДСТУ 2463-94 (ГОСТ 6981-94). Відповідно до положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, Україна поступово впроваджує збірку Європейських стандартів (EN) як національні стандарти, зокрема, адаптовані європейські стандарти, добровільне застосування яких вважається таким, що відповідає вимогам законодавства. Європейські виробники та постачальники продукції не використовують методи вимірювань та контролю показників, що затверджені ДСТУ (ГОСТ). Документи іноземних постачальників, в яких міститься інформація про технічні характеристики товару, мають іншу структуру, зміст, вимірювані показники та методи вимірювань згідно з європейськими стандартами, або стандартами виробника. Таким чином, надання сертифікату (паспорту, свідоцтва) якості на товар або іншого документу, в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання, відповідно до вимог та зі змістом, що вимагається у тендерній документації, вимагає часу та ресурсів для проведення додаткових випробувань з боку іноземного виробника. Аби запропонувати еквівалент (аналог) предмета закупівлі та отримати сертифікат (паспорт, свідоцтво) якості на товар нестандартного для іноземного виробника змісту, необхідно надати виробнику методику аналізів відповідно до ДСТУ 2463-94. Згідно із пунктом 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Втім, в тендерній документації відсутні описи методик вимірювань показників згідно з ДСТУ 2463-94, що унеможливлює проведення іноземними виробниками перевірки якісних показників предмету закупівлі, що зазначені в тендерній документації. Застосування альтернативних методик аналізу призводить до отримання різних результатів аналізу, що в перспективі може призвести до невідповідності якісних показників еквіваленту (аналогу) предмету закупівлі показникам, що вимагається замовником під час приймання товару та перевірки останнім. Згідно з пунктами 2, 3 статті 23 Закону України «Про стандартизацію» на поточний момент відсутність на офіційному веб-сайті національного органу стандартизації офіційного опублікування ДСТУ 2463-94з наданням безоплатного доступу до тексту свідчить про те, що обов’язковість застосування зазначеного стандарту не встановлена нормативно-правовими актами. Таким чином, умови тендерної документації в поточні редакції не дозволяють учасникам приймати участь в закупівлі із продукцією, що не виготовлена згідно з ДСТУ 2463-94, й унеможливлюють проведення аналізів якісних показників для підтвердження відповідності еквівалентної продукції якісним вимогам, затвердженим тендерною документацією, та видання відповідного документу, вякому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання, згідно з вимогами замовника, зазначеними у Додатку 2 до тендерної документації. Це може свідчити про порушення пункту 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та встановлення дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з усталеною практику розгляду скарг Колегією АМКУ та судами щодо встановлення замовниками дискримінаційних вимог до учасників технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі не є дискримінаційними, якщо всім характеристикам, зазначеним замовником у тендерній документації, відповідає продукція щонайменше двох виробників, представлених в Україні. Чи представлена наразі в Україні сертифікована продукція щонайменше двох діючих виробників, яка в б достеменно та доведено відповідала вимогам до предмету закупівлі, що встановлені в тендерній документації? Задля унеможливлення дискримінації учасників-постачальників матеріалу іноземного походження просимо вас внести зміни до тендерної документації в частині вимог до якісних та технічних характеристик товару, зокрема, не використовувати для оцінки якості предмету закупівлі посилання на значення показників, встановлених ДСТУ 2463-94, та викласти технічні вимоги до предмету закупівлі у такій редакції, що уможливлює ідентифікацію товару, що є предметом закупівлі й цілком задовольняє потреби підприємства, і водночас враховує усталену міжнародну практику та вимоги до матеріалу, що передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, а саме: повну хімічну назву хімічної речовини – сульфат заліза (ІІ) семиводний; хімічну формулу - FeSO4·7Н2О; зовнішній вигляд із зазначенням форми часток та кольору – кристали зелено-блакитного кольору; масову частку діючої речовини (сульфату заліза (II) або сульфат заліза (ІІ) семиводний). Відповідні зміни до вимог тендерної документації нададуть учасникам можливість постачати товар з уніфікованими показниками, не погіршуючи чи видозмінюючи якість товару, що пропонується до постачання. Дякуємо за розуміння.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! Замовником будуть розглянуті тендерні пропозиції, в яких технічні характеристики предмета закупівлі відповідатимуть технічним вимогам згідно Додатка 2 до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.07.2023 08:00