-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код – 33140000-3 Медичні матеріали (медичні матеріали одноразового використання: НК 024:2023 код 47783 – Простирадло хірургічне загального призначення, одноразового використання, стерильне, НК 024:2023 код – 60709 Пелюшка вбирає, НК 024:2023 код – 35334 Костюм хірургічний, одноразового застосування, стерильний, НК 024:2023 код – 35091 Халат операційний, одноразового застосування, НК 024:2023 код – 43970 Стерильний чохол для кабелю/провода/давача/зонда, НК 024:2023 код – 35546 Чохол для опори для ноги, стерильний, НК 024:2023 код – 56731 Мішок для збору тканин / рідини хірургічний, стерильний, НК 024:2023 код – 61937 Бахіли хірургічні)
Завершена
1 022 485.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 112.43 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 112.43 UAH
Період оскарження:
30.06.2023 15:52 - 07.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
125509e859a84ed1b2201b2110a62dba
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-30-007904-a.a1
Назва:
Вимога на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів вами було розпочато процедуру публічної закупівлі за предметом закупівлі - ДК 021:2015 код – 33140000-3 Медичні матеріали (медичні матеріали одноразового використання: НК 024:2023 код 47783 – Простирадло хірургічне загального призначення, одноразового використання, стерильне, НК 024:2023 код – 60709 Пелюшка вбирає, НК 024:2023 код – 35334 Костюм хірургічний, одноразового застосування, стерильний, НК 024:2023 код – 35091 Халат операційний, одноразового застосування, НК 024:2023 код – 43970 Стерильний чохол для кабелю/провода/давача/зонда, НК 024:2023 код – 35546 Чохол для опори для ноги, стерильний, НК 024:2023 код – 56731 Мішок для збору тканин / рідини хірургічний, стерильний, НК 024:2023 код – 61937 Бахіли хірургічні). Суб’єкт оскарження як потенційний учасник Процедури закупівлі вважає, що тендерна документація по зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) складена Замовником з порушеннями основних принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників.
Таким чином, свої доводи Скаржник обґрунтовує наступним:
Згідно Додатку 3 до тендерної документації - ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ пунктом 2 Загальних вимог зазначено - "2. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, визначені тендерною документацією замовника, учасник надає за всіма позиціями оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідно повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмету закупівлі цих торгів зі строками придатності та в терміни, визначені замовником торгів. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, найменування запропонованого товару, номер оголошення про проведення закупівлі з обов’язковим зазначенням ID."
Повідомляємо Вам, що згідно Таблиці 2 МТВ пункт 6 товару - "Пелюшка поглинаюча гігієнічна, 9 крапель, розмір 60x90 см." саме за таких МТВ є ексклюзивною позицією лише одного виробника.
Ми звернулись до виробника товару який ви вимагаєте, та отримали відмову у наданні гарантійного листа на вашу закупівлю у звʼязку з "вже виданий гарантійний лист на дану закупівлю іншому учаснику". В такому випадку наша участь у процедурі закупівлі неможлива, що обмежує наші права та законі інтереси згідно законодавства Украіни. Вимагаємо, виключити вимогу, а саме пункт 2 Додатку 3 загальних вимог- "92. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, визначені тендерною документацією замовника, учасник надає за всіма позиціями оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідно повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмету закупівлі цих торгів зі строками придатності та в терміни, визначені замовником торгів. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, найменування запропонованого товару, номер оголошення про проведення закупівлі з обов’язковим зазначенням ID." з тендерної документації вцілому або винести цю позицію у окремий ЛОТ.
У іншому випадку ми вимушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету Украіни АМКУ з скаргою на умови ТД, що затягне процедуру закупівлі мінімум на 2 тижні. Більш того, в практиці АМКУ вже є нещодавні рішення щодо цієї позиції в іншій закупівлі, на що ми будемо ссилатись, і це рішення було не на користь Замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.07.2023 19:10
Вирішення:
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись зі змістом Вашої вимоги, повідомляємо наступне:
1) Вимога щодо надання укасниками гарантійного листа від виробника (або його представницвта, філії, якщо їх відповідно повноваження поширюються на територію України) була встановлена з метою запобігання закупівлі фальсифікованих або контрафактних товарів, а також задля мінімізації ризиків зриву поставок медичних матеріалів. Шляхом надання гарантійного листа, виробник (або його представництво, філія) ознайомлюється з вимогами тендерної документації замовника щодо бажаної якості, кількості та термінів поставки продукції, яку він виробляє, та підтверджує можливість їх виконання. Офіційні виробники якісних медичних матеріалів, як вітчизняні, так і іноземні, зацікавлені у співпраці з надійними партнерами, укладанні відповідних договорів та наданні гарантій щодо виконання своїх зобов'язань у майбутньому. Тому на практиці виробники та їх офіційні представники не накладають жодних обмежень на видачу авторизаційних листів особам, які бажають реалізувати їх продукцію. Надання авторизаційних листів (гарантійних листів) від виробників чи їх предстиавництв на території України є звичайною та поширеною практикою.Вимога щодо надання гарантійного листа від виробника або уповноваженого представника не є дискримінаційною вимогою, а є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, або офіційного представника виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку Замовнику. Наголошуємо, що вимога про надання гарантійних листів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов та перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість гарантовано поставляти якісні медичні матеріали, що є предметом зазначеної закупівлі.
2) З приводу Вашого звернення з проханням розділити предмет закупівлі на лоти повідомляємо наступне: Закупівля товарів, які належать до однієї групи визначеної за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника та Порядку визначення предмету закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі – Порядок), без поділу на окремі частини (лоти) не є порушенням прав чи законних інтересів учасників. Зверніть увагу, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли замовник зобов'язаний визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі та критерії такого поділу. Згідно з п.22 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону. Відповідно до п. 3 Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 ч.1 ст.1 Закону. Згідно з п.5 Порядку Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. З наведених норм прямо визначено право, а не обов'язок замовника ділити предмет закупівлі на частини (лоти), а право вибору визначення чи не визначення частин предмета закупівлі залишається за замовником. Відповідно замовником дотримано вимоги встановлені законодавством в частині визначення предмету закупівлі. Разом з тим жодним нормативно-правовим актом не передбачена можливість поділу предмета закупівлі на окремі лоти за вже оголошеною процедурою закупівлі. Розділ на лоти можливий виключно за умови скасування поточної процедури закупівлі та оголошення нової, що є недоречним, оскільки потреба у зазначених матеріалах є нагальною за умови здійснення діяльності лікарні в умовах воєнного стану, та не законним, враховуючи п.50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, за якими замовник відміняє відкриті торги виключно у випадках: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги чинної законодавчої та нормативної бази, відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено