• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей ліцею "Перша Білоцерківська гімназія" за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 54, м. Біла Церква Київської області

Завершена

2 898 955.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 494.77 UAH
Період оскарження: 30.06.2023 14:33 - 28.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника

Номер: 3c266c03598a421d8907114fe54d10f0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-30-006106-a.c2
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника
Скарга:
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник виявив вимоги які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, та обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі, деталі у відповідних документах
Дата розгляду скарги: 20.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.07.2023 18:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.07.2023 19:00
Дата виконання рішення Замовником: 26.07.2023 15:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Коментар замовника щодо усунення порушення: 20.07.2023 року Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства прийнято рішення №11064-р/пк-пз, яким зобов’язано управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Капітального ремонту систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей ліцею «Перша Білоцерківська гімназія» за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 54, м. Біла Церква Київської області", в зв’язку з чим виникла необхідність внесення наступних змін до тендерної документації: - Пункт 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації виключити по тексту слова - ДСТУ ISO 50001:2020; - ДСТУ 8965:2019; - ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021. - Додаток 2 «Технічне завдання» до тендерної документації, доповнити текстом – «У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».
Автор: ТОВ Охорона Мастерс Сервіс, Босий Микола Олексійович +380676261130 ohoronamasterservis@gmail.com
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: f295c040917d45a99b089e297bfecb2a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-30-006106-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Розділ ІІІ п.1 Тендерної документації вказано, що Учасник повинен надати чинні сертифікати: ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 ДСТУ ISO 23932:2018 ДСТУ ISO 16732-l :2018 ДСТУ 8965:2019 ДСТУ ISO 5001:2020 ISO 9001:2015 ISO 14001:2015 ISO 37001:2016 ISO 28000:2007 Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до вимог ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, така інформація та вимоги повинні бути передбачені чинним законодавством. Згідно Ліцензійних умов “Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення” проводити таки роботи або надавати послуги на всій території України можуть юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами. Враховуючи зазначене, чинним законодавством передбачено, що для здійснення Вашої закупівлі необхідно мати лише відповідну ліцензію, інших документів для здійснення даної діяльності чинним законодавством не передбачено. Таким чином, дана вимога є дискримінаційного по відношенню до нас як потенційного учасника, та до інших учасників, оскільки виконати дану умову зможуть лише учасники, які зможуть надати в складі пропозиції копію відповідного сертифікату, який відповідно до вимог чинного законодавства не є обов’язковим. При цьому, відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Згідно з частиною першою статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином Ваші дії в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, а також порушують наші права та законні інтереси, як потенційного учасника у Процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Тому, вимагаємо привести Тендерну документацію до чинного законодавства, виключити вимоги щодо надання учасниками сертифікатів, що не передбачені діючим законодавством України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою забезпечення отримання якісних послуг Замовником прописано у тендерній документації наявність чинних на момент розкриття тендерної пропозиції учасника сертифікатів, що підтверджують відповідність системи управління організації Учасника вимогам, а саме: ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021; ДСТУ ISO 23932:2018; ДСТУ ISO 16732-1:2018; ДСТУ 8965:2019; ДСТУ ISO 50001:2020; ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 37001:2016; ISO 28000:2007, видані органом сертифікації. Замовник вважає, що матеріально-технічна база Учасника має відповідати усім вимогам безпеки, що може бути підтверджена, зокрема, сертифікатами відповідності виданим відповідним органом. Отримання сертифікатів надавачем послуг свідчить про відповідність надання якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам стандарту на міжнародному рівні. Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України - відповідним ДСТУ. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу. Отримати зазначені вище сертифікати може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт. З урахуванням вищенаведеного, вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів відповідності системи управління організації є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Поряд з наведеним, Замовником при встановленні тих чи інших вимог тендерної документації враховано переслідування законної мети, що полягала у забезпеченні балансу розумної відповідності використовуваних засобів і переслідуваної мети. Звертаємо увагу потенційного Учасника, що роботи проводитимуться у будівлі школи, і Замовник має бути впевненим, що Підрядник здійснює ефективне управління якістю, організовує системи внутрішніх процесів на високому рівні, що підтверджуватиметься саме такими сертифікатами. У зв’язку із чим оцінювання потенційних ризиків Замовником, пов’язаних із внутрішніми факторами в організації Підрядника зводитимуться до мінімальних, адже у навчальному закладі повинен бути забезпечений вчасний та безпечний початок навчального процесу. Окрім цього, як зазначалося вище, жоден з учасників не обмежений у праві отримати сертифікати якості а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника. Зважаючи на все вищевикладене, можна стверджувати, що тендерна документація розроблена у відповідності до чинного законодавства і немає жодної дискримінаційної умови.
Статус вимоги: Відхилено