-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 14210000-6 «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (Щебінь із природного каменю фракції 5-20, щебінь із природного каменю фракції 20-40)
Торги відмінено
5 560 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 800.00 UAH
Період оскарження:
29.06.2023 17:11 - 07.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Щебінь із природного каменю фракції 5-20, щебінь із природного каменю фракції 20-40
Номер:
7b3474da21c74e2996e4375f60621451
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-29-010250-a.b2
Назва:
Щебінь із природного каменю фракції 5-20, щебінь із природного каменю фракції 20-40
Скарга:
Вих.№26-07/23-01 від 26.07.2023р. До Антимонопольного комітету України 03035, м.Київ,вул.Митрополита Василя Липківського,45.Скаржник:Товариство з обмеженою відповідальністю “Укрєвросвіт” Код ЄДРПОУ 34854163, 81652,Львівська обл., м.Новий Розділ,пр.Шевченка 15а, тел./факс (03261)3-01-00.Замовник (суб’єкт, рішення якого оскаржується): КП «Полігон Екологія» Код ЄДРПОУ 13655234,78200, Україна , Івано-Франківська обл., місто Коломия, вулиця Ю.Шкрумеляка, будинок 36, тел./факс +380669231504 Інформація про закупівлю:ДК 021:2015 14210000-6 «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (Щебінь із природного каменю фракції 5-20, щебінь із природного каменю фракції 20-40) Ідентифікатор закупівлі:UA-2023-06-29-010250-a СКАРГА 11.07.2023 року відбулися відкриті торги щодо закупівлі ДК 021:2015 14210000-6 «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі»(Щебінь із природного каменю фракції 5-20,щебінь із природного каменю фракції 20-40), ідентифікатор закупівлі:UA-2023-06-29-010250-a з поставки відповідного товару за замовленням КП «Полігон Екологія» (надалі – Замовник).За результатами проведення закупівлі перемогла цінова пропозиція ТОВ«Укрєвросвіт» (Скаржник) у розмірі 5516200,00 грн.(з ПДВ), на другому місці ТОВ«Опрон-Плюс» з пропозицією у розмірі 5525000,00 грн.(з ПДВ), на третьому місці ТОВ«Автомагістраль-ІФ».17.07.2023 року Замовником прийнято рішення, яким визначено ТОВ«Укрєвросвіт» переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.21.07.2023 року.Замовником на підставі висновку за результатами моніторингу Західного офісу Держаудитслужби від 20.07.2023р. тендерну пропозицію учасника ТОВ«Укрєвросвіт» було відхиллено.Скаржник не погоджується з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) та норми Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178«Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), з наступних підстав.1.Стосовно відхилення тендерної пропозиції Учасника.Згідно п.44Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:1) учасник процедури закупівлі:підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;•не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь;юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. №1178“Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022р., №84, ст.5176);2) тендерна пропозиція:не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;є такою, строк дії якої закінчився;є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;3) переможець процедури закупівлі:відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3,5,6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей;не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.За таких обставин, Особливостями визначено підстави за яких Замовник може відхилити тендерну пропозицію або учасника закупівлі або переможця закупівлі.Замовником було визначено ТОВ«Укрєвросвіт» переможцем процедури закупівлі та повідомлено про намір укласти договір.Станом дату оприлюднення висновку Західного офісу Держаудитслужби від 20.07.2023 року, ТОВ«Укрєвросвіт» мав статус не учасника процедури закупівлі, а переможця цієї процедури. Таким чином, законодавством не передбачено відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника торгів після визнання його переможцем з підстав, які було визначено Замовником у протокольному рішенні уповноваженої особи КП «Полігон Екологія» від 21 липня 2023р.№69.За таких обставин, Замовником всупереч вимог Особливостей, безпідставно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника. 2.Стосовно висновку Західного офісу Держаудитслужби щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «Укрєвросвіт» зазначаємо наступне.У висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-29-010250-a від 20.07.2023 року зазначено про те, що вартість аналогічних договорів ТОВ«Укрєвросвіт», про які вказана інформація у таблиці, менша ніж 60% від очікуваної вартості закупівлі, оскільки очікувана вартість становить 5560000,00 гривень.Дані обставини не відповідають дійсності з огляду на наступне.Згідно додатку4 Тендерної документації, «для документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору учасник повинен надати сканкопію з оригіналу одного або декількох аналогічних договорів (про який вказана інформація у таблиці), який виконувався у 2020-2023 роках зі всіма додатками до нього та документи, що підтверджують його повне та/або часткове виконання. Вартість аналогічного договору повинна бути не меншою ніж 60% від очікуваної вартості закупівлі».Тобто, Замовник зазначив вимогу про подання учасниками закупівлі хоча б одного аналогічного договору. ТОВ«Укрєвросвіт» надано три аналогічних договори щодо поставки такого самого товару що і в даній закупівлі, один з яких, а саме договір поставки (за рознарядкою) ЛГВ-119/11-23 від 05.04.2023р., укладений з АТ «Укргазвидобування» на суму 4331811,60 грн., що становить більше 70% від очікуваної вартості закупівлі.Таким чином, ТОВ«Укрєвросвіт» було виконано вимогу замовника щодо надання одного аналогічного договору, вартість якого не є меншою ніж 60% від очікуваної вартості закупівлі.Також у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зазначено про те, що учасником ТОВ «Укрєвросвіт» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 10.07.2023 №10-07/23-01 та надано договори про надання послуг автомобільним транспортом від 23.12.2022 №23/12/2022 та від 01.02.2023 №01022023, укладені відповідно з ПП «Жогінтранском» та з ФГ «Верин». У вищевказаних договорах відсутній перелік транспортних засобів, які будуть надаватись Замовнику. Також, учасником ТОВ «Укрєвросвіт» надано свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на спеціалізований вантажний сідловий тягач MAN TGX18.480, 2011, спеціалізований напівпричіп-самоскид-Е BODEX KIS 3B, 2015, спеціалізований напівпричіп-самоскид LANGENDORF SKS HS 24/28, 2006, де власником є Портечин Олександр Миколайович, тоді як учасником не надано договір про надання послуг Портечин Олександр Миколайович на вказаний транспорт.Наведені вище обставини жодним чином не свідчать про те, що тендерна пропозиція ТОВ «Укрєвросвіт» не відповідає вимогам тендерної документації з огляду на наступне.Так згідно додатку4 Тендерної документації, «учаснику необхідно підтвердити наявність транспортних засобів для поставки (доставки) товару наступними документами (при використанні власних транспортних засобів):- копії свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів.Якщо учасник буде використовувати транспортні засоби, відповідно до договорів оренди, або лізингу, або послуг, або інше, що визначене законодавством України, то учасник у складі пропозиції для підтвердження вказаної інформації у вищезазначеній таблиці надає сканкопії з оригіналів договорів оренди, або лізингу, або послуг тощо та копії свідоцтв про державну реєстрацію таких транспортних засобів. При цьому, вказані договори мають бути чинними протягом строків поставки (доставки) товару».ТОВ«Укрєвросвіт» було укладено договір №01022023 про надання послуг автомобільним транспортом від 01.02.2023 з ТОВ«ФГ Верин», та надано свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу, яке знаходиться у його власності;укладено договір №23/12/2022 про надання транспортних послуг від 23 грудня 2022 року з ПП«Жогінтранском», та надано свідоцтва про державну реєстрацію транспортних засобів, які знаходяться у його власності та які використовуватимуться в межах даного договору.Таким чином, Замовником надано сканкопії оригіналів договорів на надання транспортних послуг та копії свілоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів, як цього вимагала тендерна документація.Крім цього, згідно вимог тендерної документації ТОВ «Укрєвросвіт» було надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази з переліком транспортних засобів, які використовуватимуться у даній Закупівлі.Враховуючи вище сказане, відсутність у договорах переліку транспортних засобів, не є порушенням вимог тендерної документації, є надуманим порушенням, яке не відповідає фактичним вимогам, які були зазначені в тендерній документації Замовника.Зазначаємо також про те, що ТОВ «Укрєвросвіт» було укладено договір поставки №1/03-2023 від 01 березня 2023 року з ТОВ«Вест Трейд Груп» (Постачальник), згідно якого постачальник зобов’язується поставити Товар згідно замовлення Покупця, в порядку та на умовах, визначених договором. На підтвердження наявності у товариства транспортних засобів, які використовуватимуться під час поставки за даним договором було надано свідоцтва про державну реєстрацію транспортних засобів.Зазначаємо, що сідловий тягач MAN TGX18.480, 2011, спеціалізований напівпричіп-самоскид-Е BODEX KIS 3B, 2015, спеціалізований напівпричіп-самоскид LANGENDORF SKS HS 24/28, 2006, власником яких є Портечин Олександр Миколайович, було надано в користування ТОВ «Вест Трейд Груп» згідно договору оренди №01/07/21 від 01 липня 2021р. та договору оренди автомобіля №02/04/22 від 15.04.2022р.Зважаючи на це, ТОВ «Вест Трейд Груп», на законних підставах використовує вказані вище транспортні засоби, а відтак укладати ТОВ «Укрєвросвіт» договір з Портечин Олександром Миколайовичем не було необхідності.Звертаємо увагу колегії на те, що наведені у висновку обставини щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ«Укрєвросвіт», не є порушеннями тендерної документації,які стосуються умов технічної специфікації чи інших вимогам щодо предмета закупівлі, а тому відхилення тендерної пропозиції на підставі 2 пункту 44 Особливостей є неправомірним.За таких обставин, на переконання ТОВ«Укрєвросвіт»,Оскаржуване рішення прийнято Замовником всупереч положенням Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.Керуючись п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», -ПРОСИМО:1.Прийняти скаргу до розгляду.2.Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Укрєвросвіт», зазначене у Протокольному рішенні уповноваженої особи КП «Полігон Екологія» № 69 від 21 липня 2023р. за процедурою закупівлі ДК 021:2015 14210000-6 «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (Щебінь із природного каменю фракції 5-20, щебінь із природного каменю фракції 20-40), за №UA-2023-06-29-010250-aДодатки:1.протокольному рішенні уповноваженої особи КП «Полігон Екологія» № 69 від 21 липня 2023р. 2.висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-29-010250-a від 20.07.2023 року;3.договір оренди№01/07/21 від 01 липня 2021р.;4.договір оренди автомобіля№02/04/22 від 15.04.2022р.5.договір оренди автомобіля №01/11/21 від 15 листопада 2021р. Директор ТОВ«УКРЄВРОСВІТ» Клок О.Р.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. протокол №69 від 21.07.pdf 26.07.2023 10:41
- 5. Договір авто 9456.pdf 26.07.2023 10:41
- 2. висновок Аудитдержслужби.docx 26.07.2023 10:41
- скарга.pdf 26.07.2023 10:41
- 4. Договір авто 9108.pdf 26.07.2023 10:41
- 3. Договір авто 1124.pdf 26.07.2023 10:41
- Рішення від 28.07.2023 № 11620.pdf 28.07.2023 18:28
- інформація про перенесення розгляду скарги від 10.08.2023 № 1181.pdf 10.08.2023 19:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.08.2023 № 12589.pdf 14.08.2023 16:28
- Рішення від 11.08.2023 № 12589.pdf 16.08.2023 17:07
- протокол №67 від 17.07.pdf 01.08.2023 14:17
- проєкт договору щебінь.docx 01.08.2023 14:17
- тендерна документація щебінь 29.06.docx 01.08.2023 14:17
- протокол №69 від 21.07.pdf 01.08.2023 14:17
- протокол №73 від 25.07.pdf 01.08.2023 14:17
- оголошення щебінь 29.06.docx 01.08.2023 14:17
- ТЗ щебінь.docx 01.08.2023 14:17
- протокол №65 від 13.07.pdf 01.08.2023 14:17
- протокол №71 від 24.07.pdf 01.08.2023 14:17
- протокол №61 від 29.06.pdf 01.08.2023 14:17
- протокол №84 від 21.08.pdf 22.08.2023 09:51
- протокол №84 від 21.08.pdf 28.08.2023 14:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.07.2023 11:03
Дата розгляду скарги:
10.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.07.2023 18:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.08.2023 17:08
Дата виконання рішення Замовником:
28.08.2023 14:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Інформація про усунення порушень
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
897d9052e26247479808a122eebaa608
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-29-010250-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Ознайомившись з вимогами тендерної документації в якій зазначено, що Учасник має надати:
1)Банківську виписку (завірену банком) щодо підтвердження оплати по аналогічному договору у розмірі, не меншому ніж 90% від суми аналогічного договору. 2)Вартість аналогічного договору повинна бути не меншою ніж 60% від очікуваної вартості закупівлі.
Дані вимоги є дискримінаційними та порушують права Учасників, звужує потенційне коло Учасників.
Ми як потенційні учасники можемо підтвердити досвід виконнання на меншу суму ніж зазначено у ТД .Банківська виписка про оплату коштів за аналогічним договором є конфіденційною інформацією, Замовник не має законного права її вимагати. Дана вимога жодним чином не може підтвердити досвіт виконання за аналогічним предметом закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси потенційного Учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості на всіх стадія закупівель, передбачені стпттею 3 Закону. Виходячи з вище викладеного, вимагаємо внести зміни у тендерну документацію та скасувати дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.07.2023 12:19
Вирішення:
Шановний Учасник, дякуємо за звернення! Стосовно Вашої вимоги у відкритих торгах з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015 14210000-6 «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (Щебінь із природного каменю фракції 5-20, щебінь із природного каменю фракції 20-40) (UA-2023-06-29-010250-a) повідомляємо наступне.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, як Уповноважений орган з надання роз’яснень щодо застосування законодавства у сфері закупівель, у своїх офіційних листах не конкретизує як Замовникові вимагати підтвердження виконання аналогічного договору, а зазначає лише зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерієві, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами).
Важливо відзначити, що копія договору не підтверджує факту його виконання, тому замовник має право разом з копією договору встановити вимогу до учасника надати позитивні відгуки від контрагентів, копії видаткових або податкових накладних, банківських виписок, копії актів звірки, виконаних робіт (у будівництві — це довідка № КБ-3), наданих послуг, прийому-передачі товару тощо.
Документом, що підтверджує оплату є банківська виписка. Тому вважаємо за доцільне отримати її від Учасника в складі тендерної пропозиції.
Вимогу про надання банківської виписки (завіреної банком) щодо підтвердження оплати по аналогічному договору у розмірі, не меншому ніж 90% від суми аналогічного договору вважаємо обґрунтованою.
Учасник процедури закупівлі має право подавати оригінал одного або декількох аналогічних договорів, який виконувався у 2020-2023 роках. Відповідно, вимога тендерної документації щодо підтвердження оплати по аналогічному договору не є дискримінаційною і не обмежує коло учасників, тому вилучення її з тендерної документації вважаємо безпідставним.
Статус вимоги:
Відхилено