• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Система рентгенівська діагностична цифрова

Завершена

6 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 500.00 UAH
Період оскарження: 29.06.2023 16:55 - 04.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178)

Номер: 2781d51731fc480abbf2920e14a2a277
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-29-010071-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178)
Скарга:
СКАРГА на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 29.09.2023 року 16:55 Замовником Комунальне некомерційне підприємство Конотопської міської ради "Конотопська центральна районна лікарня ім. Академіка Михайла Давидова" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Система рентгенівська діагностична цифрова» Класифікація за ДК 021:2015: 33110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини, ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-29-010071-a. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій був визначений до 07.07.2023 року до 10:00 год. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-29-010071-a, свою пропозицію для участі у процедурі закупівлі подав учасник ТОВ "ГРІНЕР" з ціною 6`499`929.00 Гривня з ПДВ. Тендерна пропозиція учасника ТОВ "ГРІНЕР" (Скаржника), яка визначена найбільш економічно вигідною з 07.07.2023 року перебувала на розгляді. Проте, 14.07.2023 року Замовником було прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Скаржник подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 07.07.2023 року закінчився строк подання тендерних пропозицій по закупівлі UA-2023-06-29-010071-a та після закінчення вказаного строку, найбільш економічно вигідною пропозицією системою визначено пропозицію ТОВ "ГРІНЕР". 17.07.2023 року, на п’ятий день розгляду даної тендерної пропозиції, Замовником було оприлюднено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3 про відміну закупівлі UA-2023-06-29-010071-a, та зазначено наступне обґрунтування: «Враховуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Положення про уповноважену особу, що затверджене рішенням КНП КМР Конотопська ЦРЛ ім. ак. М. Давидова від 06 липня 2023 року №441, у зв’язку із наявністю підстав для відміни відкритих торгів за предметом Система рентгенівська діагностична цифрова ДК 021:2015: 33110000-4 – Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (НК 024:2023: 17904 Універсальна рентгенографічна цифрова система візуалізування) Номер у Prozorro UA-2023-06-29-010071-а та вжиття у зв’язку з цим заходів, передбачених п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» Порушено строки розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. ВИРИШИВ (ВИРІШИЛА): 1. Відмінити відкриті торги з підстави, що передбачена згідно п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону, а саме неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. Порушено строки розгляду тендерної пропозиції. » Отже, Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника викладеним у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3 від 14.07.2023 року, оскільки вважає, що відміна процедури закупівлі є безпідставною, необґрунтованою та такою, що грубо порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та взагалі нівелює принципи здійснення публічних закупівель. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси Скаржника, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3 від 14.07.2023 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд пропозицій учасників процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Приймаючи відповідне рішення Уповноважена особа Замовника керувалась положеннями п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», чим грубо порушила норми закону з огляну на наступне. На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, встановлюють Особливості, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Крім того, порядок та випадки відміни процедури публічних закупівель встановлюють також Особливості. Так, відповідно до п. 41 Особливостей визначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Пунктом 50 Особливостей передбачено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Отже, підстави та порядок відміни відкритих торгів визначають також Особливості, а не Закон України «Про публічні закупівлі», як це помилково зазначає у Протоколі №3 від 14.07.2023 року Замовник. Відповідно до частини 10 статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) встановлено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Після закінчення строку на подачу тендерних пропозицій 07.07.2023 року, тендерна пропозиція учасника (Скаржника) ТОВ «ГРІНЕР» перебувала на розгляді саме п’ять робочих днів, що не є порушенням, крім того, Замовник не був позбавлений права аргументовано продовжити такий строк до 20 робочих днів, проте ним було протиправно відмінено дану процедуру закупівлі із вказаної у протоколі незаконної підстави, та з посиланням на норму Закону, а не Особливостей. Звертаємо увагу Колегії Антимонопольного комітету на доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium). Певне відображення цієї доктрини у нашому законодавстві знаходиться у п. 6 ст. 3 Цивільного кодексу України, де зазначено, що однією із засад цивільного законодавства є добросовісність. Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17). Отже, протиправність дій Замовника - Комунального некомерційного підприємства Конотопської міської ради "Конотопська центральна районна лікарня ім. академіка Михайла Давидова" також полягає у суперечливості та абсурдності прийняття рішень, що є неприпустимим для органів системи Міністерства охорони здоров’я. Наголошуємо, що Колегією АМКУ неодноразово було встановлено, що необґрунтована належним чином наведена підстава для відміни тендеру є такою, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі», наприклад, в наступних Рішеннях Колегії АМКУ №5708-р/пк-пз від 06.09.2022 р., №7090-р/пк-пз від 01.12.2022 р., № 8918-р/пк-пз від 23.04.2021 р., № 3924-р/пк-пз від 19.04.2022 р., №4544-р/пк-пз від 11.05.2022 р., №2150-р/пк-пз від 02.02.2022 р., №13625-р/пк-пз від 16.06.2021 р. Вищевикладене підтверджує, що Замовником неправомірно відмінено тендер на підставі п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на вищенаведене, відміна тендеру по цій закупівлі послуг не була підтверджена жодними обставинами, документами чи іншими обґрунтованими на те причинами. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство Конотопської міської ради "Конотопська центральна районна лікарня ім. академіка Михайла Давидова", скасувати рішення про відміну процедури закупівлі: «Система рентгенівська діагностична цифрова» Класифікація за ДК 021:2015: 33110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини, ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-29-010071-a, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3 від 14.07.2023 року. Додатки: 1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3 від 14.07.2023 року. 2. Рішення Колегії АМКУ №5708-р/пк-пз від 06.09.2022 р. 3. Рішення Колегії АМКУ №7090-р/пк-пз від 01.12.2022 р. 4. Рішення Колегії АМКУ №8918-р/пк-пз від 23.04.2021 р. 5. Рішення Колегії АМКУ №3924-р/пк-пз від 19.04.2022 р. 6. Рішення Колегії АМКУ №4544-р/пк-пз від 11.05.2022 р. 7. Рішення Колегії АМКУ №2150-р/пк-пз від 02.02.2022 р. 8. Рішення Колегії АМКУ №13625-р/пк-пз від 16.06.2021 р. Директор ТОВ «ГРІНЕР» Дмитро БЕБИК
Пов'язані документи: Замовник Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 02.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.07.2023 19:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.08.2023 16:43
Дата виконання рішення Замовником: 09.08.2023 11:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконати рішення Комісії Антимонопольного комітету України
Автор: ТОВ "ГРІНЕР", Dmytro Bebik +380672202730 cangoo777@gmail.com https://praimed.ua