-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Однолотова
-
КЕП
газ природний для потреб організацій
Торги не відбулися
4 116 431.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 16 400.00 UAH
мін. крок: 0.4% або 16 400.00 UAH
Період оскарження:
18.08.2016 12:53 - 16.09.2016 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо вимоги про включення в ціну Газу тарифу на транспортування
Номер:
f9a1fc6ed39c49c7ba9dba265368faf0
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-08-18-000281-b.b2
Назва:
Щодо вимоги про включення в ціну Газу тарифу на транспортування
Вимога:
У Додатку № 5 до тендерної документації (передостанній абзац Розділу І) вказано , що до вартості товару необхідно серед іншого включити тариф на транспортування природного газу. Вважаємо, що включення до ціни газу послуг з транспортування не відповідає вимогам законодавства, з наступних підстав. Так, підпунктом 18 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. Відповідно, у підпункту 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у підпункті 22 – робіт, у підпункті 32 – товарів. Таким чином, у сфері державних закупівель законодавець дотримується загального підходу, що послуги, роботи, товари є окремими самостійними об’єктами цивільного обороту. Аналогічної позиції законодавець дотримується у газовій сфері, зокрема у Законі України «Про ринок природного газу. Так, у пункті 31 статті 1 даного Закону визначено, що природний газ, нафтовий (попутний) газ, газ (метан) вугільних родовищ та газ сланцевих товщ, газ колекторів щільних порід, газ центрально-басейнового типу (далі - природний газ) – суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск – 760 міліметрів ртутного стовпа і температура – 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією, тобто товаром. Реалізація природного газу як товару безпосередньо споживачам здійснюється на підставі укладених з ними договорів постачальниками, що становить сутність господарської діяльності з постачання природного газу. З метою імплементації Третього енергетичного пакету, Верховною Радою України в Законі України «Про ринок природного газу» відображена одна з основних вимог цього пакету: відокремлення постачання природного газу від його транспортування, що включає в собі розподіл та транспортування. Так, відповідно до пункту 35 статті 1 даного Закону розподіл природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу, а відповідно до пункту 45: транспортування природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу. Крім того, що встановлена пряма заборона одночасно займатися одночасно такими видами господарської діяльності як постачання та транспортування і розподіл, сутністю діяльності з транспортування і розподілу є те, що це є послуги. Виходячи з положень пункту 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Тобто, послуга має споживатися замовником в процесі вчинення певної дії чи здійснення певної діяльності виконавцем, в даному випадку транспортування і розподіл. Проте, споживаючи природний газ у обсязі, споживач отримував товар – природний газ, а не послугу. Також, на відміну від ринку постачання природного газу, який є суміжним ринком, транспортування і розподіл природного газу знаходяться у стані природної монополії, і ці послуги можуть надаватися виключно окремими суб’єктами: Оператором ГТС (ПАТ «УКРТРАНСГАЗ») і відповідним Оператором ГРМ. Звертаю Вашу увагу на те, що відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг, природний газ віднесений до продукції, а транспортування – до послуг. За наведених обставин, постачальник природного газу як учасник торгів не має можливості включати до ціни газу витрати на транспортування природного газу. Тому, пропонуємо привести документацію конкурсних торгів у відповідність до приписів законодавства України та виключити положення, що до ціни товару Учасника мають входити витрати на транспортування .
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь (розгорнута).doc 05.09.2016 09:49
Дата подачі:
01.09.2016 10:27
Вирішення:
Шановний учасник процедури закупівлі! Звертаючи увагу на характер вашої скарги, керуючись вимогами чинного законодавтсва та принципами здійснення закупівель на конкурсних засадах згідно до ЗУ "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон), повідомляємо наступне.
Відповідно до п.32 ч. 1 ст.1 Закону товаром є продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Згідно з положенням п.9 ч.1 ст. 1 Закону України «Про ринок природного газу» Замовником є фізична або юридична особа, яка на підставі договору замовляє надання однієї чи кількох із таких послуг, а саме: приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи; транспортування природного газу; розподіл природного газу; зберігання (закачування, відбір) природного газу; послуги установки LNG. А також п.33 ч.1 ст. 1 даного Закону визначено поняття ринку природного (сукупність правовідносин, що виникають у процесі купівлі-продажу, постачання природного газу, а також надання послуг з його транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), послуг установки LNG) оптовим продавцем, який реалізує природний газ оптовому покупцю або постачальнику на підставі договору купівлі-продажу (згідно п.22 ч.1 ст.1 ЗУ «Про ринок природного газу»).
Так як жодним чинним законодавчим актом не затверджено типового договору постачання природного газу не побутовим споживачам (не мається на увазі Типовий договір постачання природного газу побутовим споживачам затверджений Постановою НКРЕКП №2500 від 30.09.2015р.), Замовник при формуванні подальших юридичних відносин з майбутніми постачальниками товару та надавачами послуг щодо поставки такого товару керується вимогами Господарського Кодексу та чинного законодавства в сфері реалізації (збуту) природного газу. В свою чергу замовник зацікавлений... (більше детально читайте в додатку до рішення)
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Скасування вимоги щодо надання ліцензії на постачання природного газу
Номер:
7358b08963eb488c83713c639f333de6
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-08-18-000281-b.c1
Назва:
Скасування вимоги щодо надання ліцензії на постачання природного газу
Вимога:
У 28 червня 2015 року набрав чинності закон «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року № 222-VIII (посилання на закон: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/222-19 ).
Статтею 7 Закону встановлено перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.
Так, згідно із п. 27 Ст. 7 Закону «Про ліцензування видів господарської діяльності», встановлено, що ліцензуванню підлягають: «транспортування та розподіл природного газу, газу (метану) вугільних родовищ, його зберігання в обсягах, що перевищують рівень, встановлений ліцензійними умовами, та постачання, крім постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом»
Таким чином, з дати набрання чинності цим законом постачання природного газу за нерегульованим тарифом більше не підлягає ліцензуванню.
Така сама позиція сформована в неодноразових відповідях НКРЕКП на запити щодо ліцензування постання постачання природного газу за нерегульованим тарифом.
Варто також зазначити, що Закон «Про ліцензування видів господарської діяльності» є спеціальним законом в галузі ліцензування та встановлює виключний перелік видів діяльності, які підлягають ліцензування. З цього слідує, що жодний інший закон не може передбачати обов’язковість ліцензування виду діяльності, якщо ліцензування цього виду не передбачено Законом «Про ліцензування видів господарської діяльності».
Враховуючи викладене вище, оскільки на цей момент законодавством України не передбачає ліцензування діяльності з постачання природного газу за нерегульованим тарифом, наша компанія постачає природний газ на загальних підставах без обов’язкового отримання ліцензії.
Відповідно вимога щодо обовязкового надання ліцензії на постачання природного газу, викладена в Тендерній документації, є незаконною та підлягає скасуванню.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.08.2016 10:48
Вирішення:
Шановний учасник процедури закупівлі! Звертаючи увагу на характер вашої скарги, керуючись вимогами чинного законодавтсва та принципами здійснення закупівель на конкурсних засадах згідно до ЗУ "Про здійснення державних закупівель", повідомляємо наступне.
Ми, як замовник, при проведенні конкурсної закупівлі, не повинні обмежувати ринок потенційних учасників при формуванні кваліфікаційних вимог, що викладаються в тендерній документації. Оскільки, згідно до ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року № 222-VIII вимога щодо обов'язкового ліцензування підпадає діяльність з транспортування та розподілу природного газу, газу (метану) вугільних родовищ, його зберігання в обсягах, що перевищують рівень, встановлений ліцензійними умовами, та постачання, крім постачанн
я природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом. Окрім того постачальник природного газу, в розумінні ЗУ "Про ринок природного газу" від 09.04.2015 № 329-VIII, є суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу, а постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів. Оскільки види діяльності по постачанню при видачі ліцензії на провадженн
я поділяються (поділялись) на декілька видів постачання природного газу за регульованим тарифом та нерегульованим тарифом, замовник не має права обмежувати права потенційних учасників які мають ліцензію та які не мають (або вона анульована за підстави набуття нових норм згідно до чинного законодавства). Тому замовником визначається вимога щодо документального підтвердження правомірності ведення господарської діяльності учасником.
Вимога щодо надання копії ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності стосується тільки учасника-переможця процедури закупівлі, але не в усіх випадках. Більш детально радимо ознайомитись зі змінами до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено