• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра

Закупівля проводиться з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами)

Завершена

2 320 064.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 23 200.64 UAH
Період оскарження: 29.06.2023 15:46 - 15.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження вимог ТД

Номер: 605f90c34ed74d60b0c5cb3cbd1652be
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-29-008653-a.a7
Назва: Оскарження вимог ТД
Скарга:
На офіційному сайті www.zakupki.prom.ua 29 червня 2023р. було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги) номер ідентифікатора закупівлі: UA-2023-06-29-008653-a на очікувану вартість 2 320 064,00 грн. без ПДВ. Замовником закупівлі виступає ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник). До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію на закупівлю послуг (надалі – Тендерна документація). Товариство з обмеженою відповідальністю «Контракт Продрезерв 5» бажає прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі, однак після ознайомлення зі змістом тендерної документації, були виявлені, зазначені нижче вимоги, які не відповідають вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», та є дискримінаційними. По-перше, згідно Додатку 3 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», Замовником зазначено, що Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки в довільній формі щодо об’єкту Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа № 45" Дніпровської міської ради за адресою: вулиця Софії Ковалевської, будинок 88-А, м.Дніпро, Дніпропетровська область, 49087, Україна, який учасник відвідав для проведення досконалого аналізу пункту прийому готових страв до харчоблоку замовника, з підписами представників закладу освіти, завірену печаткою, в якій, буде відображатися оцінка стану харчоблоку на предмет можливості прийому готових страв для їх подальшого розігріву. Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Керівник шкільного закладу не зобов’язаний допускати в шкільні харчоблоки сторонніх осіб, навіть якщо це представники підприємств, які на момент відвідування є потенційними учасниками Закупівлі, адже, відповідно до «Рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році», які затверджені листом МОН від 05.08.2020р. № 1/9-420 будь-які відвідування приміщень шкіл особами, які не мають відношення до освітнього процесу забороняється. Крім того, дана вимога замовника оскаржувалася в АМКУ (Рішення № 2271-р/пк-пз від 03.02.2022 р.), згідно якого ця вимога була визнана дискримінаційною. Звертаємо увагу шановної колегії на те, що наразі навчальні заклади освіти закриті. За таких умов, з підстав, незалежних від учасника, учасник може бути не допущений до кожного закладу освіти, тому дана вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників. Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який в силу певних причин наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи. Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до ТД та виключити вищевказану вимогу передбачену Додатком 3 до ТД. По-друге, згідно Додатку 3 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», Замовником зазначається, що Учасник на відповідність вказаним технічним вимогам та зазначеного вище абзацу, повинен надати у складі пропозиції Оригінал дійсного сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника. Однак, ДСТУ ISO 28000:2008 це міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес-спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань. Він встановлює вимоги до системи управління безпеки (ланцюга), в т.ч. аспекти, які є критичними для забезпечення безпеки ланцюга поставок. Ризики включають всі види діяльності, керовані або знаходяться під впливом організацій, які впливають на безпеку ланцюга поставок та має назву ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), а не «ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT)» Крім того, на сайті Національного агентства з акредитації України, є реєстр акредитованих органів з оцінки відповідності, в якому є перелік органів з сертифікації систем менеджмента акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1. Серед зазначеного переліку відсутнє ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпеки ланцюга поставок. Вимоги (додається реєстр ООВ). Враховуючи описане, вимагаємо виключити вимогу із тендерної документації, стосовно надання сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT) виданим Національного агентством з акредитації України. По-третє, згідно Додатку 3 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», Замовником зазначається, що упаковка готових страв з насиченням середовища газом відрізняється гарантією якості, збереженням свіжості, збереженням кольору, виду і смаку, тому Учасник має документально підтвердити наявність у нього у власності автоматичного пакувальника лотків (трейсилер) та надати документи, що підтверджують якість харчового газу (суміші газів), які будуть використовуватись Учасником. Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції експертний висновок/лабораторне дослідження про безпечність багатошарової плівки, яку Учасник буде використовувати у процесі запаювання готових страв у боксах (лотках) з газомодифікованим середовищем. Згідно з Поснованою КМУ від 1 червня 2023 р., якою внесені зміни до Постанови КМУ від 24.03.2021 №305 опорна кухня - передбачає доставку готової гарячої їжі в термоізоляційних боксах; фабрика-кухня - передбачає приготування, шокове охолодження готової їжі, зберігання та транспортування всієї продукції на всіх технологічних етапах в безпечному середовищі температури від 3 °С до 5 °С - в герметичних гастроємностях та термоізоляційних боксах. Таким чином, як бачимо, Постанова КМУ від 1 червня 2023 р. не передбачає пакування готових страв за допомогою автоматичного пакувальника лотків (трейсилер) та запаювання готових страв у боксах (лотках) з газомодифікованим середовищем. Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до ТД та виключити вищевказану вимогу передбачену Додатком 3 до ТД, оскільки вона протирічить чинному законодавству України. По-четверте, п.1 Додатку 2 до тендерної документації Замовник передбачив, що учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції Декларацію відповідності матеріально-технічної бази Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована у 2023 році. Варто зазначити, що дана декларація вимагається на підприємствах, що використовують машини, механізми та обладнання з підвищеною небезпекою. Згідно з Постановою КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» від 26 жовтня 2011 р. № 1107, на підприємства, що не виконують вказаних робіт, така декларація не видається. Згідно з переліком машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 пакувальний апарат (що передбачений у тендерній документації – трейсилер) не належить до групи А та групи Б небезпечних машин, механізмів, устаткування «Про затвердження переліку машин, ... | від 03.02.2021 № 77 (rada.gov.ua). Автоматичний пакувальник не створює вакуум, він призначений для герметичної упаковки плівкою готової, замороженої чи охолодженої продукції в пластикові лотки, це безпечна процедура. Декларація подається за формою згідно з додатком 8 до Постанови №1107. При цьому обов’язкове заповнення усіх полів, передбачених формою декларації. Найменування видів робіт підвищеної небезпеки та/або найменування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки повинно відповідати додаткам 6 та 7 Порядку №1107. Слід зазначити що Постановою КМУ від 03.03.2020 р. №207 внесено зміни до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Суттєво розширено перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації (27 видів зазначених у додатку 6 до Порядку №1107) та перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації (13 видів зазначених у додатку 7 до Порядку №1107). Декларація за встановленою формою подається роботодавцем, виробником або постачальником не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Відповідно до ст. 21 Закону України «Про охорону праці» набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, затверджені постановою КМУ від 26.10.2011 р. №1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (далі – Постанова №1107). Кому потрібна відповідна декларація? Суб’єкту ведення господарської діяльності, тобто, це фізична особа -підприємець, або будь-яке підприємство, на якому здійснюються роботи або використовується обладнання, машини і механізми підвищеної небезпеки. ТОВ «Контракт Продрезерв 5» не має такої декларації, оскільки не використовує у своїй діяльності машини, механізми та обладнання з підвищеною небезпекою. Потреба в отриманні такого документу відсутня. Таким чином, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до ТД та виключити вищевказану вимогу передбачену п. 1 Додатку 2 до ТД, оскільки вона протирічить чинному законодавству України. У якості документального підтвердження/доказів, що підтверджують наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Контракт Продрезерв 5» порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушені наші права та законні інтереси, пов’язані з участю у зазначеній процедурі закупівлі, додаємо до цієї скарги перелік документів (доказів), а саме, документи, що підтверджують наявність герметичних гастроємностей та термоізоляційних боксів, наявність обладнання шокового охолодження готової їжі, сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019. Таким чином, Замовник торгів ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ порушив ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, порушили принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 вказаного Закону, а саме – не дискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Тендерна документація ДЕПАРТАМЕНТУ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ не відповідає вимогам пункту 3 ст.16. та ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та фактично порушує наші інтереси, щодо можливості вільної участі у процедурі закупівлі, а також, встановлює дискримінаційні вимоги. Виходячи з описаного, встановлення зазначених вимог в Тендерній документації є дискримінаційними до потенційних учасників торгів, та може свідчити про те, що Тендерна документація складена під заздалегідь обраного конкретного учасника, який має: - вільний доступ до приміщень харчоблоку школи; - оригінал дійсного сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника; - автоматичний пакувальник лотків (трейсилер) та документи, що підтверджують якість харчового газу (суміші газів); - експертний висновок/лабораторне дослідження про безпечність багатошарової плівки, яку буде використовувати у процесі запаювання готових страв у боксах (лотках) з газомодифікованим середовищем. - Декларацію відповідності матеріально-технічної бази Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована у 2023 році. Такі вимоги навмисно звужують вільну можливість будь-якого з учасників прийняти участь у цій процедурі закупівлі. На виконання ч. 1 ст. 18 Закону, скарга ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Контракт Продрезерв 5» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування». Скарга подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель. Скаржник виконав усі вимоги, необхідні для прийняття даної скарги до розгляду. На підставі положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України та виключити наступні дискримінаційні вимоги, а саме:  «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки в довільній формі щодо об’єкту Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа № 45" Дніпровської міської ради за адресою: вулиця Софії Ковалевської, будинок 88-А, м.Дніпро, Дніпропетровська область, 49087, Україна, який учасни
Дата розгляду скарги: 17.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.07.2023 17:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.07.2023 16:51
Дата виконання рішення Замовником: 11.08.2023 10:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - " послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-06-29-008653-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення.
Автор: ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", Ганна Авілко +380676344888 kontraktprodrezerv5@i.ua
Вимога
Відхилено

Вимога упаковка готових страв

Номер: fe1a8fdef5c346589800c3db448497b8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-29-008653-a.b6
Назва: Вимога упаковка готових страв
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначається, що «Упаковка готових страв з насиченням середовища газом відрізняється гарантією якості, збереженням свіжості, збереженням кольору, виду і смаку, тому Учасник має документально підтвердити наявність у нього у власності автоматичного пакувальника лотків (трейсилер) та надати документи, що підтверджують якість харчового газу(суміші газів), які будуть використовуватись Учасником. Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції експертний висновок/лабораторне дослідження про безпечність багатошарової плівки, яку Учасник буде використовувати у процесі запаювання готових страв у боксах (лотках) з газомодифікованим середовищем». Згідно з ПКМУ від 1 червня 2023 р., якою внесені зміни до ПКМУ від 24.03.2021 №305 опорна кухня - передбачає доставку готової гарячої їжі в термоізоляційних боксах; фабрика-кухня - передбачає приготування, шокове охолодження готової їжі, зберігання та транспортування всієї продукції на всіх технологічних етапах в безпечному середовищі температури від 3 °С до 5 °С - в герметичних гастроємностях та термоізоляційних боксах. Просимо внести зміни в Тендерну документацію згідно з даною Постановою КМУ, а саме доповнити зазначені вимоги в технічному завданні. Таким чином, у учасника є право вибору – або пакувати готові страви у боксах (лотках) з газомодифікованим середовищем, або згідно Постанови КМУ доставляти в герметичних гастроємностях та термоізоляційних боксах. Бо запакування у боксах (лотках) з газомодифікованим середовищем не є обов’язковим згідно чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! З огляду на воєнний стан та доволі часті повітряні тривоги прийнято рішення в забезпеченні дітей харчуванням в герметичних персональних боксах, якими можуть бути тільки одноразові пластикові бокси, запаяні плівкою. Тому що використання багаторазових пластикових боксів заборонено СанПін. Тому ми вимагаємо наявність автоматичного запаювальника (трейстлер). В свою чергу автоматичні трейстлери зазвичай оздоблені функцією заповнення газом, що збільшує гарантію безпеки харчування. Ця технологія не є унікальною, вона широко використовується в харчовій промисловості і доступна на рину України. Не може розцінюватись як дискримінація. Також, продовжуючи питання повітряних тривог і роботи закладів освіти в дві зміни ми вимагаємо надання харчування зі строком придатності 24 години, що не суперечить постанові КМУ. А в свою чергу, такий строк придатності можна досягти при МОДЕЛІ харчування «Фабрика кухня», в якому зазначено шокове охолодження і герметичні бокси . Герметичні персональні бокси дають можливість отримати продукти навіть в тимчасовому сховищі, а також гарантують безпечність зберігання. Сертифікати якості на плівку і бокси є необхідними і стандартними документами при роботі з будь-яким товаром і відповідають прагненню безпечності харчування. Такі бокси і плівка також вільно доступні на ринку і не є унікальними.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо гігієнічних висновків

Номер: e66a0f0ab5bd42cc876761adf8225725
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-29-008653-a.b5
Назва: Вимога щодо гігієнічних висновків
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 абзац 4 до Тендерної документації зазначено, що «Проведення щоденного бракеражу готової продукції за участю медичних працівників закладу освіти, відповідно до діючого Положення про бракераж їжі на підприємствах громадського харчування та бракераж сировини з обов’язковою наявністю гігієнічних висновків.» Просимо внести зміни в Тендерну документацію та замінити фразу «гігієнічних висновків» на: «супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, якість (декларації виробника (постачальника), сертифікат якості, етикетки, тощо)».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! Відповідно до пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити й іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне додати. Гігієнічний висновок - офіційний документ, який засвідчує, що продукція відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, нормам і правилам і є дозволом на виробництво і використання продукції в Україні. Дана вимога не є дискримінаційною оскільки отримання даного гігієнічного висновку можливе для будь-якого суб’єкта господарювання.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо сезонів меню

Номер: a981bd99d46445c69746e5e2a8994efb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-29-008653-a.a4
Назва: Вимога щодо сезонів меню
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначено, що Учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції розроблене відповідно до норм Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 примірне чотиритижневе сезонне меню (осінь, зима, весна, літо). Дана вимога є не коректною, так як послуга планується до 31 грудня 2023 р. Враховуючи вищесказане, просимо внести зміни в Тендерну документацію і вказати меню на осінній та зимовий сезони.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник. Відповідно до Додатку 4 "Проєкт договору" тендерної документації вказано "3.4. Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку, у відповідності підпункту 8 пункту 19 Особливостей.". Тобто якщо у Замовника буде необхідність у продовженні дії договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, то Замовник зможе отримувати за цим договором і далі послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра. Оскільки наразі визначити неможливо на скільки вистачить цих 20% від суми договору, Замовник у вимогах тендерної документації і зазначив обов'язкове надання Учасниками примірного чотиритижневого меню (осінь, зима, весна, літо).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо експертного висновка на меню

Номер: 407db34a2746444483a6666cfe59f1b5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-29-008653-a.a3
Назва: Вимога щодо експертного висновка на меню
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначено, що Учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції відповідний експертний висновок, згідно якого, примірне чотиритижневе сезонне меню буде відповідати нормам, передбаченим Постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305. Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною, виходячи з наступного. Вказана умова є дискримінаційною та такою, що суперечить вимогам чинного законодавства. У відповідності до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою КМУ № 305 від 24.03.2021 року передбачено, що має місце Примірне чотиритижневе сезонне меню, що рекомендоване МОЗ для харчування дітей. Та в разі, якщо суб’єкт господарювання надає послуги у відповідності до цього примірного чотиритижневого сезонного меню, згідно із п. 21 та 36 зазначеного Порядку, дозволено використовувати таке меню без погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Крім того, меню, яке розроблене МОЗ не потребує відповідного експертного висновку, що воно відповідає вимогам МОЗ та Постанові КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305.» Таким чином вимагаємо внести зміни до тендерної документації, привести її у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі», та виключити дискримінаційні умови стосовно експертного висновку.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Замовник вказує такі вимоги в тендерній докумнтації, щоб отримати якісне харчування в закладах освітиі яке буде відповідати встановленим вимогам для надання кейтерингових послуг. Надання Учасниками в тендерних прозоціях експетного висновку підтвердить, що запропоноване мені відповідає вимогам діючого законодавства України. Отримання експертного висновку можливе для будь-якого суб’єкта господарювання.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога по ISO

Номер: 813943a3e9ea435e94348abb00e41b03
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-29-008653-a.a2
Назва: Вимога по ISO
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначається, що Учасник на відповідність вказаним технічним вимогам та зазначеного вище абзацу, повинен надати у складі пропозиції Оригінал дійсного сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT),виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника. ДСТУ ISO 28000:2008 це міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес-спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань. Він встановлює вимоги до системи менеджменту безпеки, в т.ч. аспекти, які є критичними для забезпечення безпеки ланцюга поставок. Менеджмент безпеки пов'язаний з багатьма аспектами (ризиками) управління бізнесом. Ризики включають всі види діяльності, керовані або знаходяться під впливом організацій, які впливають на безпеку ланцюга поставок. ДСТУ ISO 22000:2018 - один із найпопулярніших стандартів безпечності харчової продукції в світі, який охоплює всі етапи виробництва і постачання харчових продуктів та передбачений на законодавчому рівні. Таким чином, ДСТУ ISO 22000:2018 також включає безпеки ланцюга поставок харчових продуктів і є обов’язковим для всіх підприємств незалежно від форм власності. Враховуючи описане, вимагаємо виключити вимогу із тендерної документації, стосовно надання ДСТУ ISO 28000:2008.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! Дякуємо за увагу до даної закупівлі. Відповідно до пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити й іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне додати. Щодо надання Учасниками закупівлі сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT) зазначаємо наступне. Цей стандарт розроблено у відповідь на потребу промисловості у стандарті щодо управління безпекою. Його основна ціль — підвищити безпеку ланцюгів постачання. Цей стандарт є стандартом щодо управління найвищого рівня, який дає змогу організації розробити загальну систему управління безпекою ланцюга постачання. Він вимагає від організації оцінювати середовище безпеки, у якому вона функціює, і визначати, чи запроваджено відповідні заходи безпеки, і чи існують вже інші нормативні вимоги, яких дотримується організація. Якщо потреби безпеки ідентифіковано за допомогою цього процесу, організація має запровадити механізми та процеси, щоб задовольняти ці потреби. Замовник під час проведення закупівлі "послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра" має на меті отримати якісне харчування для учнів та таке, що відповідає вимогам законодавства. Дана вимога не є дискримінаційною оскільки отримання даного сертифікату можливе для будь-якого суб’єкта господарювання.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо довідки з підписами

Номер: 8a5ac0bd02a64fcb929de649934dac92
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-29-008653-a.a1
Назва: Вимога щодо довідки з підписами
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначено, що Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу пункту прийому готових страв до харчоблоку замовника, з підписами представників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися оцінка стану харчоблоку на предмет можливості прийому готових страв для їх подальшого розігріву. Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Керівник шкільного закладу не зобов’язаний допускати в шкільні харчоблоки сторонніх осіб, навіть якщо це представники підприємств, які на момент відвідування є потенційними учасниками Закупівлі, адже, відповідно до «Рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчально році», які затверджені листом МОН від 05.08.2020р. № 1/9-420 будь-які відвідування приміщень шкіл особами, які не мають відношення до освітнього процесу забороняється. Крім того, дана вимога замовника оскаржувалася в АМКУ (Рішення №2271-р/пк-пз від 03.02.2022 р.) За таких умов, з підстав, незалежних від учасника, учасник може бути не допущений до кожного закладу освіти, тому дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який в силу певних причин наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи, Вимагаємо виключити дану дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановниу Учасник!Стосовно того, що Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу пункту прийому готових страв до харчоблоку замовника, з підписами представників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися оцінка стану харчоблоку на предмет можливості прийому готових страв для їх подальшого розігріву, зазначаємо наступне: Дана вимога встановлена замовником з метою перевірки достовірності інформації щодо здійснення безпосередньо учасником досконалого аналізу їдалень та харчоблоків навчальних закладів, перелік та адреси розташування яких визначені в умовах тендерної документації, для розуміння обсягів та специфіки організації харчування дітей у навчальних закладах міста Дніпра, які підпорядковуються Замовнику. Також, звертаємо Вашу увагу на те, що на стадії подачі тендерних пропозицій, підпорядковані нам заклади освіти відкриті, та при дотриманні потенційними учасниками протиепідемічних та санітарних заходів, їм було б дозволено обстежити матеріально-технічну базу їдалень та харчоблоків. Також, дана вимога, дозволяє підтвердити, що учасник системно підходить до підготовки тендерної пропозиції. Учасники повинні бути готовими для забезпечення безперебійного надання послуг з організації харчування у закладах освіти. Підсумовуючи все зазначене вище, Замовником в тендерній документації встановлені законні та не дискримінаційні вимоги до потенційних учасників закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено