• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Першочергові протиаварійні заходи з капітального ремонту мереж водовідведення в смт Хлібодарське, Одеського району, Одеської області.

Завершена

4 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 000.00 UAH
Період оскарження: 29.06.2023 10:23 - 04.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення незаконних та дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: f79fefcdcbd049a29d65f68e7b7b5b52
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-29-002083-a.c1
Назва: Вимога щодо усунення незаконних та дискримінаційних умов в тендерній документації
Вимога:
Вимога Шановний Замовнику! Уважно ознайомившись з тендерною документацією, нами, як потенційним учасником даної процедури було виявлено ряд дискримінаційних вимог, а також вимог що суперечать чинному законодавству України у положеннях, запропонованої Вами тендерної документації, а саме: - Відповідно до Додатку 1 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, ВСТАНОВЛЕНИМ СТ.16 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ»» вимагається надання інформації та документів щодо підтвердження наявності у учасника матеріально- технічної бази. Саме для підтвердження наявності машин та механізмів Замовником вимагається надання: - свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів; - протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів без виключень, на всі транспортні засоби зазначені в Довідці про наявність необхідного обладнання та матеріально - технічної бази; - посвідчення працівників, які мають право на керування транспортними засобами. 1) Щодо надання у складі тендерної пропозиції протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів без виключень, на всі транспортні засоби зазначені в Довідці про наявність необхідного обладнання та матеріально - технічної бази- пояснюємо наступне: У п. 1.10 ПДР України зазначається, що транспортний засіб − це пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів. Механічний транспортний засіб − це транспортний засіб, що рухається за допомогою двигуна. Цей термін поширюється на трактори, самохідні машини і механізми, а також тролейбуси та транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт. Отже, транспортний засіб з електродвигуном вважається механічним за умови, що потужність двигуна більша ніж 3 кВт. З цього виходить, що замовником вимагається надання протоколів на всю зазначену техніку учасника. Зазначаємо, що відповідно до діючого в Україні законодавства проходження технічного огляду не є обов’язковим для великого ряду транспортних засобів, а саме: Згідно зі статтею 29 Закону України «Про дорожній рух» до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, пройшов такий контроль. Відповідно до статті 33 Закону України «Про дорожній рух» технічний стан транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, у частині, що стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, має відповідати правилам, нормативам і стандартам, затвердженим у встановленому порядку. Обов'язок щодо забезпечення належного технічного стану транспортних засобів покладається на їх власників або інших осіб, які їх експлуатують, згідно з чинним законодавством. Статтею 35 Закону України “Про дорожній рух” та пунктами 1, 3 Порядкупроведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 30 січня 2012 р. № 137визначаються транспортні засоби, які підлягають обов’язковому технічному контролю та періодичність його проходження, а також визначають транспортні засоби, які звільнені від проходження обов’язкового технічного контролю. Транспортні засоби, які не підлягають обов’язковому технічному контролю Згідно ч. 2 ст. 35 Закону України «Про дорожній рух» обов'язковому технічному контролю не підлягають: • легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації; • легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - із строком експлуатації до двох років; • технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України "Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України" Що таке технічні засоби для агропромислового комплексу? Технічні засоби для агропромислового комплексу - машини, механізми, обладнання, устаткування, технологічні комплекси і лінії з них, які використовуються в сільському господарстві, харчовій та переробній промисловості для вирощування, збирання, зберігання та перероблення сільськогосподарської продукції, а також для надання послуг з технічного сервісу. До машин відносяться трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні та меліоративні машини, сільськогосподарська техніка, інші механізми відповідно до Закону України "Про дорожній рух", що беруть участь у русі на вулично-дорожній мережі загального користування під час переїзду до/з місця виконання робіт у встановленому законодавством порядку, перелік видів яких ведеться і постійно оновлюється в електронному вигляді центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі ( п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України"). Відомчу реєстрацію та облік тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі (Держпродспоживслужба) ( абз. 10 ч. 8 ст. 34 Закону України «Про дорожній рух»). Таким чином, трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні і меліоративні машини, сільськогосподарська техніка, інші механізми, які зареєстровані в територіальних органах Держпродспоживслужби України, не підлягають обов'язковому технічному контролю. Тобто з усього вищеперліченого робимо висновок, що власник будівельної техніки, машин та мехаізмів (трактори, самохідні котки, бульдозери та інше) не зобов’язані проходити технічний огляд технічних засобів в компетентних органах та отримувати відповідні протоколи про технічний стан. Але, всупереч чинному законодавству, Замовник вимагає надання відповідніх протоколів тезнічног стану транспортних засобів у складі тендернох пропозиції учасника. Звертаючи увагу на незаконність данної вимоги наполягаємо на її виключенні з тендерної документації. Наступною, не зовсім зрозумілою, та виключно незаконною є наступна вимога замовника: Замовник вимагає надати у складі тієї ж інформації про наявність МТБ - посвідчення працівників, які мають право на керування транспортними засобами. По-перше, яким чином посвідчення працівників стосуються наявності техніки та машин механізмів у учасника? По-друге, вимагання таких документів в складі наведеного кваліфікаційного критерію є недопустимим з точки зору ЗАКОНУ. Крім того, у наступному кваліфікаційному критерію- наявність працівників, Замовник вимагає: - Документи, що підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт відповідно до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, визначених Додатком 2 до цієї тендерної документації, а саме: На підтвердження інформації, учасник має надати стосовно кожного працівника, зазначеного в Формі 2: Г) Для підтвердження залучення Учасником працівників на підставі договору оренди/ послуг/перевезення технікою із оператором (транспортних засобів, будівельних машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), Учасник у складі тендерної пропозиції надає копії трудових книжок (перша сторінка та сторінка із записом про працевлаштування в орендодавця або надавача послуг) та наказів про прийняття на роботу таких працівників в орендодавця або надавача послуг. Вважаємо вищеперелічені вимоги замовника необгрунтованими, дискримінаційними, та в першу чергу такими, що порушують Закон, з огляду на наступне: Ми, як потенційний учасник маємо власну техніку, частину техніки плануємо залучати за договором надання послуг, звісно надані машини та механізми будуть надані з водіями/операторами. Але, яким чином, ми як учасник маємо законне право надавати в складі своєї тендерної пропозиції персональні данні осіб, які не надавали нам на це згоди? Тим паче публікувати їх в загальнодоступній мережі? Крім того, власник машин має великий парк механізмів по-декілька одиниць однієї ж тієї ж техніки, має велику кількість водіїв/машиністів/операторів, наперед не може запланувати якою саме одиницею техніки чи в який саме проміжок часу буде надаватись послуга, який саме водій буде працювати в цей час, тобто, надавач послуг повинен надати взагалі всю інформацію про працівників на своєму підприємстві? Надавач послуг за договором послуг техніки не є учасником закупівлі, не є запланованим субпідрядником або співвиконавцем, тому взагалі не повинен надавати будь-яких документів щодо власної техніки чи персоналу окрім Договору та свідоцтва про держреєстрацію або інших документів що підтверджують право володіння чи користування. З огляду на ЗУ «Про захист персональних даних», ми як учасник не підпадаємо не під одно із визначень закону, для того щоб мати законне право на висвітлення інформації, яка містить персональні дані осіб, які працюють, або надають послуги за договором цпх, або за контрактом у суб’єкта, який можливо буде надавати нам послуги технікою у разі перемоги у закупівлі. Тому, спираючись на вищевикладене наполягаємо на виключенні даних вимог зі складу тендерної документації!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закупівля за предметом «Першочергові протиаварійні заходи з капітального ремонту мереж водовідведення в смт Хлібодарське, Одеського району, Одеської області» має велике соціальне значення для територіальної громади. Саме тому, замовником торгів встановлюються вимоги, з метою відбору підрядної організації, що здатна виконати роботи відповідно до умов тендерної та проектної документації. Однією з таких вимог є надання протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів, що зазначені в Довідці про наявність необхідного обладнання та матеріально - технічної бази. Дана вимога встановлена з метою підтвердження технічного стану транспортних засобів учасника закупівлі, оскільки обов’язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме: • системи гальмового і рульового керування; • зовнішніх світлових приладів; • пневматичних шин та коліс; • світлопропускання скла; • газобалонного обладнання (за наявності); • інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища. Така вимога не несе в собі дискримінаційного характеру чи порушення законодавства, а лише підтверджує, що транспортні засоби учасника закупівлі перебувають у справному стані і готові до виконання робіт. Щодо вимог про надання посвідчення працівників, які мають право на керування транспортними засобами та копії трудових книжок (перша сторінка та сторінка із записом про працевлаштування в орендодавця або надавача послуг) та наказів про прийняття на роботу таких працівників зазначаємо наступне: Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України «Про інформацію» не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адреса, дата і місце народження. Згідно із ст. 24 Кодексу законів про працю, при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи. Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу. Відповідно до ч.1, ч. 3 ст. 14 Закону України «Про захист персональних даних» поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб’єкта персональних даних. Виконання вимог встановленого режиму захисту персональних даних забезпечує сторона, що поширює ці дані. Таким чином, відповідно до вимог чинного законодавства, отримання згоди своїх працівників на поширення їх персональних даних покладено на учасника, а не на замовника. При цьому, жодним нормативним документом не передбачено обов’язку замовника здійснювати охорону персональних даних працівників учасника, які розміщені самим же учасником на електронному майданчику. Крім того, оскільки всі персональні дані своїх працівників надає сам учасник, відповідно у випадку поширення ним недостовірної інформації, здійснення заходів по вилученню цієї інформації, відшкодуванню моральної та матеріальної шкоди покладається також на учасника. Згідно із Законом України «Про захист персональних даних» згода суб’єкта персональних даних – добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. У сфері електронної комерції згода суб’єкта персональних даних може бути надана під час реєстрації в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта електронної комерції шляхом проставлення відмітки про надання дозволу на обробку своїх персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, за умови, що така система не створює можливостей для обробки персональних даних до моменту проставлення відмітки. В Роз’ясненні Міністерства юстиції України «Деякі питання практичного застосування Закону України «Про захист персональних даних» від 21.12.2011 р. передбачено, що законодавством України не встановлено і не може бути встановлено чіткого переліку відомостей про фізичну особу, які є персональними даними, задля можливості застосування положень Закону до різноманітних ситуацій, в тому числі при обробці персональних даних в інформаційних (автоматизованих) базах та картотеках персональних даних, що можуть виникнути у майбутньому у зв’язку зі зміною в технологічній, соціальній, економічній та інших сферах суспільного життя. У зв’язку з цим персональні дані працівника, які містяться в паспорті або документі, що посвідчує особу, в трудовій книжці, документі про освіту (спеціальність, кваліфікацію), документі про стан здоров’я та інших документах, які він подав при укладенні трудового договору, обробляються володарем бази персональних даних на підставі статті 24 Кодексу законів про працю України виключно для здійснення повноважень володаря бази персональних даних у сфері правовідносин, які виникли в нього з працівником на підставі трудового договору (контракту). Таким чином, інформація про найманих працівників є базою персональних даних, оскільки особові справи, трудові книжки, копії паспортів, документів про освіту зберігаються та обробляються роботодавцем. Крім того, Постанова КМУ «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок» від 23 травня 2001 р. № 559 містить перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам. Вищевказаною Постановою затверджено й Порядок, за яким проводяться обов'язкові попередні (до прийняття на роботу) та періодичні профілактичні медичні огляди працівників окремих професій, яким видаються особисті медичні книжки. П. 10 Порядку передбачено, що особиста медична книжка видається працівникові тільки для проходження медичного огляду, після чого вона підлягає поверненню роботодавцеві, який забезпечує зберігання цієї книжки. Відповідно до статей 3, 32, 34 Конституції України, Закону України «Про захист персональних даних», Конвенції Ради Європи 1981 року № 108 «Про захист осіб стосовно автоматизованої обробки персональних даних» (ETS № 108) підпис фізичної особи (яка представляє учасника) на документах, передбачених та встановлених для оформлення під час проведення процедури закупівлі, є підтвердження одержання згоди фізичних осіб, які діють від імені учасника, на обробку (збирання, реєстрацію, накопичення, зберігання, адаптування, зміну, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, передачу), знеособлення, знищення) персональних даних учасника або фізичних осіб, які є посадовими особами/працівниками та уповноваженими особами учасника, а також на реалізацію інших дій, визначених Законом України «Про захист персональних даних». Підсумовуючи, звертаємо увагу на те, що Антимонопольний комітет України на сьогоднішній день притримується позиції, згідно з якою вимога щодо надання документів, що свідчать про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, порушуватиме законні права та інтереси учасника тільки в тому випадку, якщо учасник дійсно доведе та документально підтвердить неможливість надання підтверджуючих документів та заборону працівників на розповсюдження їх персональних даних, виражену в письмовій формі.
Статус вимоги: Відхилено