-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вершкове масло
Завершена
640 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 19 200.00 UAH
мін. крок: 3% або 19 200.00 UAH
Період оскарження:
28.06.2023 18:15 - 07.07.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
7123a3f159024ec0bf51393f73057d62
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-011797-a.b5
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Харківський національний університет внутрішніх справ оголосив процедуру закупівлі відкритих торгів на закупівлю вершкового масла. Підпунктом 3.6.1. пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено Предмет закупівлі: «код ДК 021:2015 - 15540000-5 «Сирні продукти» (Вершкове масло)», при цьому пунктом 4.1. розділу I «Загальні положення», назва предмету закупівлі визначена «код ДК 021:2015 - 15530000-2 - Вершкове масло (Вершкове масло )». Тобто Замовником невірно визначений код класифікатора ДК 021:2015 предмету закупівлі в підпункті 3.6.1. пункту 6 тендерної документації. Крім того в додатку 2 тендерної документації пунктами 8 – 12 передбачено надання сертифікатів ДСТУ ISO 9001, ДСТУISO 14001, ДСТУ ISO 22000, ДСТУ ISO 45001, ДСТУ ISO 28000 по виробництву сиру, але відповідно до оголошення замовник оприлюднив процедуру закупівлі відкритих торгів на закупівлю вершкового масла.
Отже, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та привести у відповідність положення тендерної документації, які суперечать один одному.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 05.07.2023 16:42
Дата подачі:
02.07.2023 19:23
Вирішення:
У тендерну документацію буде внесено відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
f6c1284a332e447f83f510fa7e288933
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-011797-a.b4
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Харківський національний університет внутрішніх справ оголосив процедуру закупівлі відкритих торгів на закупівлю вершкового масла. Підпунктом 5.3.4. пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що для досягнення контролю за безпекою та контролю доступу до даних, конфіденційності, доступності і цінності інформації наданої у складі тендерної пропозиції, учасник повинен використовувати систему управління щодо захисту інформаційної безпеки. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату ДСТУ ISO/ІЕС 27001, що засвідчує використання системи захисту управління інформаційною безпекою, виданий Учаснику Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний на момент подання пропозиції.
В Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Стандарти інформаційної безпеки ДСТУ ISO/ IEC 27001:2015 та ДСТУ ISO/ IEC 27002:2015 розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації. Вищезазначений сертифікат не має ніякого відношення до закупівлі твердого сиру і ніяким чином не впливає на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає замовнику додаткову гарантію щодо постачання. Крім того наявність даного сертифікату не гарантує безпеку та контроль доступу до даних, конфіденційність, доступність і цінність інформації. Отже дана вимога є незаконною, дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у документації наведених вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Отже, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо обов’язкового надання в складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату ДСТУ ISO/ІЕС 27001.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 05.07.2023 16:41
Дата подачі:
02.07.2023 18:39
Вирішення:
У відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO.
Окрім того, наявність в виробника діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів під час виробництва товару. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості продуктів харчування, дотримання технологічних процесів, забезпечення захисту навколишнього середовища та професіоналізмі компанії.
Відповідно до рішень Антимонопольного комітету України (Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) – далі Колегія № 16218-р/пк-пз від 15.07.2021 року, а також №9066-р/пк-пз від 26.04.2021 підтверджувалася Законність вимог стосовно сертифікатів ДСТУ ISO так як Учасник документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.07.2023 00:01
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
d9210499609f46bda56695243401bbd3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-011797-a.a3
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Харківський національний університет внутрішніх справ оголосив процедуру закупівлі відкритих торгів на закупівлю вершкового масла. Підпунктом 5.3.4. пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що з метою дотримання Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII учасник повинен використовувати систему управління щодо протидії корупції. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату ДСТУ/ISO 37001, що засвідчує використання учасником систему управління щодо протидії корупції, який виданий Учаснику Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний на момент подання пропозиції.
Cертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Законом України «Про запобігання корупції» не передбачена обов’язкова наявність сертифікату ДСТУ/ISO 37001 для здійснення господарської діяльності, крім того вказаний сертифікат не може забезпечити впевненість, що хабарництво не відбулося або не відбудеться стосовно організації, оскільки неможливо повністю усунути ризик корупції. Отже дана вимога є незаконною, дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у документації наведених вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Отже, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо обов’язкового надання в складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату ДСТУ/ISO 37001.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 05.07.2023 16:40
Дата подачі:
02.07.2023 18:10
Вирішення:
У відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO.
Окрім того, наявність в виробника діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів під час виробництва товару. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості продуктів харчування, дотримання технологічних процесів, забезпечення захисту навколишнього середовища та професіоналізмі компанії.
Відповідно до рішень Антимонопольного комітету України (Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) – далі Колегія № 16218-р/пк-пз від 15.07.2021 року, а також №9066-р/пк-пз від 26.04.2021 підтверджувалася Законність вимог стосовно сертифікатів ДСТУ ISO так як Учасник документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.07.2023 00:01
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
c6f7a4aac66e44c1a975068aaf26b112
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-011797-a.b2
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Харківський національний університет внутрішніх справ оголосив процедуру закупівлі відкритих торгів на закупівлю вершкового масла. Відповідно до п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені пунктом 47 Особливостей» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації документально підтверджений досвід виконання аналогічних(ого) за предметом закупівлі договорів(у) має бути за 2020-2022 роки. Тобто виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які мають доcвід виконання договорів тільки у 2020-2022 роках, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів в інший період. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у документації наведених вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Отже, вимагаємо внести зміни до тендерної документації в частині кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» та виключити дискримінаційні норми.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.07.2023 17:31
Вирішення:
Відповідно до вимог п.3.5.2. ч.5 Розділу ІІІ ТД визначено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям зокрема, Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію:
3.1. Довідка у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору)*, переліку контрагентів із якими укладено договори (договір) на поставку товару з адресами та контактними телефонами, ПІБ керівників контрагентів, номер, дати укладання та суми договорів (договору) та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання цих договорів (цього договору), які укладені в 2020-2022 роках, разом із копією аналогічного договору, що вказаний в довідці, та не менше одного відгуку, завірених учасником, від замовника. Відгуки повинні містити інформацію про якість поставленого товару, своєчасність, наявність чи відсутність зауважень, а також суму виконання договору.
Не вважаємо, що вказаний кваліфікаційний критерій порушує права потенційних Учасників, оскільки він однаковий для всіх, окрім того вимогами тендерної документації не визначено, що аналогічний договір повинен бути за кожен із вказаних років, а передбачена можливість надання договору за 2020 та/або за 2021 та/або 2022 рік. У відповідності до рекомендацій АМКУ вважається законним вимагати один договір, що і зроблено Замовником.
Окрім того, Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством
Тому, враховуючи викладене Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації з вказаного питання.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.07.2023 00:01
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
9e08cd3826b14f71aa3c658d2afba524
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-011797-a.b1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Харківський національний університет внутрішніх справ оголосив процедуру закупівлі відкритих торгів на закупівлю вершкового масла. Відповідно до п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені пунктом 47 Особливостей» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації для підтвердження наявності складського приміщення учасники мають надати копії документів, що підтверджують право власності (копія витягу з державного реєстру прав на нерухоме майно або інший документ, що підтверджує право власності Учасника) або копія дійсного договору оренди. Тобто для участі в даній процедурі закупівлі учасник має мати документи, що підтверджують право власності на складське приміщення або договір оренди. Таким чином замовник застосував дискримінаційні норми та звузив коло потенційних учасників, оскільки ті суб’єкти господарювання, які залучають потужності на інших правових підставах (суборенда, лізинг, зберігання, тощо) не будуть відповідати вимогам тендерної документації та будуть відхилені замовником. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у документації наведених вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Отже, вимагаємо внести зміни до тендерної документації в частині кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та виключити дискримінаційні норми.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 05.07.2023 16:39
Дата подачі:
02.07.2023 16:26
Вирішення:
Відповідно до вимог п.3.5.2. ч.5 Розділу ІІІ ТД визначено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям зокрема, Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної
бази та технологій, останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію:
1.1. Довідка, що підтверджує наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі. У довідці зазначається інформація про наявність в учасника:
- спеціалізованого автотранспорту для перевезення продуктів харчування у відповідності до предмету закупівлі: рефрижератор із зазначенням реєстраційного номеру автомобіля та виду (типу) кузову (не менше двох одиниць);
- складського приміщення (із зазначенням температурного режиму) з адресою розташування.
1.2. На підтвердження права власності чи користування транспортними засобами та об’єктами зазначеними у довідці учасники подають копії наступних документів:
- для транспортних засобів: копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів (що посвідчує право власності учасника) або копії договорів оренди (договорів про надання транспортних послуг (експедирування);
- для нерухомого майна: копії документів, що підтверджують право власності (копія витягу з державного реєстру прав на нерухоме майно або інший документ, що підтверджує право власності Учасника) або копія дійсного договору оренди.
Не вважаємо, що вказаний кваліфікаційний критерій порушує права потенційних Учасників, оскільки він однаковий для всіх, окрім того вимогами тендерної документації не визначено, що нерухоме майно (складське приміщення) повине бути у власності Учасника, а передбачена можливість надання копії договору оренди. Ніхто не заважає потенційному Учаснику заключити договір оренди для відповідності вказаному пункту тендерної документації.
Окрім того, Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством
Тому, враховуючи викладене Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації з вказаного питання.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.07.2023 00:01