• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей Білоцерківського ліцею іноземних мов-гімназія № 9 за адресою: вул. Водопійна, 22, м. Біла Церква Київської області

Завершена

1 419 693.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 098.46 UAH
Період оскарження: 28.06.2023 17:44 - 03.07.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на рішення замовника

Номер: 2d595c9282d24529bd7e3c459a6ba489
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-28-011395-a.b1
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Вих. № П/23/07/18/01 від 18.07.2023 року До органу оскарження: Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» код ЄДРПОУ 43184777 Юридична адреса: 47755, Україна, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, с. Ступки, вул. Тернопільська, 83 а тел. +38(067) 815 85 38 e-mail: bildingprotekt@gmail.com Замовник: Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради код ЄДРПОУ 22204565 09100, Україна, Київська область, Біла Церква, Павличенко 14а тел. 380456352261 e-mail: fereda@ukr.net Інформація про закупівлю: Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-06-28-011395-a СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного відхилення пропозиції учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІЛДІНГ ПРОТЕКТ" вчинене уповноваженою особою Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: «Капітальний ремонт систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей Білоцерківського ліцею іноземних мов-гімназія № 9 за адресою: вул. Водопійна, 22, м. Біла Церква Київської області (згідно ДК 021:2015 код CPV 4545300-7 Капітальний ремонт і реставрація)» за ідентифікатором UA-2023-06-28-011395-a, очікувана вартість закупівлі 1 419 693,60 UAH з ПДВ грн.(надалі – Процедура закупівлі). Керуючись абзацом 3 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» (надалі – Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. І. ОПИС ФАКТИЧНИХ ОБСТАВИН Станом на кінцевий строк подання пропозицій в закупівлі прийняли участь наступні суб’єкти господарювання: Товариство з обмеженою відповідальністю "БІЛДІНГ ПРОТЕКТ" 1`053`502.00 ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ЖУКОВЕЦЬ ЯРОСЛАВ СЕРГІЙОВИЧ 1`313`071.08 Найбільш економічно вигідною виявилась пропозиція ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» та прийнята Замовником до розгляду, проте 13.07.2023 р. Замовником було опубліковано Протокол № 79 щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради, згідно якого пропозицію Скаржника було відхилено. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника. Вважаємо, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням», а відтак не дотримано Замовником основного принципу - Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на не рівних умовах. ІІ. ОБҐРУНТУВАННЯ ВИМОГ Відповідно до Протоколу № 79 від 13.07.2023 р. було зазначено наступну підставу для відхилення: Відповідно до п.6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 тендерної документації, учасник має надати розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, яка застосована учасником у складі договірної ціни (згідно Порядку розрахунку кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. № 281 (зі змінами) (далі по тексту-Порядок). Пунктом 5 Порядку передбачено, що визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» надано розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, яка застосована ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» у розрахунку договірної ціни (№П/23/07/04/36 від 04.07.2023 року), що застосовується при складанні інвесторської кошторисної документації, хоча ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» виступає учасником торгів, а не інвестором. Зазначений розрахунок виконаний не у відповідності до Порядку та не відповідає вимогам п.6 «Інформація про технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 тендерної документації. З огляду на зазначене, тендерна пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» підлягає відхиленню як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до вимог п. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям ( у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: - розрахунки, зазначені у пункті 6 Розділу 1 – з урахуванням інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання) викладеного у Додатку 2 цієї тендерної документації; Відповідно до вимог п. 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна*;пояснювальна записка; підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни; локальні кошториси та розрахунки загальновиробничих витрат до них; підсумкова відомість ресурсів; розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, розрахунок однієї машино-години будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання робіт (власної або орендованої); розрахунок прибутку та адміністративних витрат; розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат, виходячи зі структури цих витрат по підприємству за попередній період з урахуванням потужностей будівельної організації або довідку у довільній формі, якщо у попередньому періоді фінансова діяльність по підприємству не проводилась; розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, яка застосована учасником у розрахунку договірної ціни (згідно Порядку розрахунку кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. № 281 (зі змінами); проект календарного графіка виконання робіт, складеного з урахуванням Рекомендацій зі складання додатків до договору в капітальному будівництві (додаток до наказу Мінрегіонбуду України від 13.01.2009 р. № 2). В Порядку розрахунку кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. № 281 (зі змінами) зазначається наступне: 4. Розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України. У разі необхідності виконання будівельних робіт в умовах, відмінних від звичайних умов здійснення будівництва (надурочний час, святкові та вихідні дні, вечірній та нічний час тощо), додатково враховуються доплати та надбавки, встановлені законодавством. 5. Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва. На виконання вимог тендерної документації Скаржником в складі документів пропозиції надано Розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, яка застосована ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» у розрахунку договірної ціни (Вих. № №П/23/07/04/36 від 04.07.2023 року, міститься в файлі 64.До розрахунків договірної ціни.pdf), в якому Скаржник зазначає наступне: Відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 27 липня 2018 року № 196) (надалі – Порядок), розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України. Відповідно до даних Державної служби статистики України середньомісячна заробітна плата в будівництві ( у розрахунку на одного штатного працівника) за 2022 рік складає - 9781,00 грн. (дев’ять тисяч сімсот вісімдесят одну гривню 00 копійок). Відповідно до листа Мінекономіки від 29.10 2022 № 3011-05/72231-03 щодо надання основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2022-2023 року скориговано макроекономічні показники економічного і соціального розвитку України, що і було враховано Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», серед яких прогнозний індекс споживчих цін у середньому до попереднього року на 2023 рік становить 128,4 відсотка. Враховуючи наявні дані розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів на 2023 рік, при виконанні робіт, визначається наступним чином: ЗПкоштор= ЗП серед 2022*ІСЦ2023, де ЗП серед 2022 – середньомісячна заробітна плата в будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за 2022 рік; ІСЦ2023 – прогнозний індекс споживчих цін на 2023 рік. ЗПкоштор= 9781,00*1,284 = 12 558,80 грн. Розмір кошторисної заробітної плати, яка застосована ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» у розрахунку договірної ціни складає - 12 558,80 грн. (дванадцять тисяч п’ятсот п’ятдесят вісім гривень 80 копійок). Отже, на виконання вимог п. 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Скаржником надано розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, що складений у відповідності до вимог пункту 4 Порядку розрахунку кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. № 281 (зі змінами). Також на виконання вимог тендерної документації Скаржником в складі документів пропозиції надано кошторисні розрахунки, що містяться в файлі 65. Розрахунки договірної ціни. В складі кошторисних розрахунків Скаржника міститься Пояснювальна записка, в якій зазначено, що середньомісячна заробітна плата на одного робітника в режимі повної зайнятості: Тарифна сітка для будівельних, монтажних і ремонтних робіт при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 171,17 люд.год та розряді робіт 3,8 складає 12 558,80 грн., що відповідає розміру кошторисної заробітної плати, зазначеної Скаржником в Розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, яка застосована ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» у розрахунку договірної ціни. Оскільки в тендерній документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю робіт з Капітального ремонту систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей Білоцерківського ліцею іноземних мов-гімназія № 9 за адресою: вул. Водопійна, 22, м. Біла Церква Київської області (згідно ДК 021:2015 код CPV 4545300-7 Капітальний ремонт і реставрація) Замовником не встановлено вимогу, що розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, яка застосована учасником у розрахунку договірної ціни (згідно Порядку розрахунку кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. № 281 (зі змінами) має бути здійснений саме відповідно до пункту 5 Порядку, вважаємо, що Замовник неаргументовано відхилив пропозицію Скаржника, оскільки Скаржником було подано розрахунки у повній відповідності до вимог тендерної документації згідно їх формулювання. Також вважаємо за необхідне зазначити, що в Наказ Мінрегіонбуду від 20.10.2016 №281(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1469-16#n13) кілька разів вносили Зміни, зокрема: - Наказом № 33 від 20.02.2017 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0273-17#n7 - Наказом № 196 від 27.07.2018 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0931-18#n14 В Наказі № 281 була передбачений ПОРЯДОК розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів із цілою методикою розрахунку. (Додаємо у форматі .pdf оскільки на сайті ВР тільки новий Наказ). Наказом № 33 від 20.02.2017 внесли зміни, а Наказом № 196 від 27.07.2018 ПОРЯДОК розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів – був значно скорочений, методика розрахунку викинута і замінена таким пунктом – 5. Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва. Тобто, прийнятий рівень заробітної плати підрядником визначається самостійно, виходячи із ситуації, яка скалася в організації, враховуючи складність робіт та наявності персоналу необхідного для виконання робіт. Методики розрахунку зарплати не існує, вона скасована. ТОВ «Білдінг Протект» для відповідності умовам тендерної документації надав підтвердження рівня заробітної плати, яка станом на 2023 рік відповідає рівню мінімальної заробітної плати в будівництві і складає – 12558,80 грн. Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм чинного законодавства в сфері публічних закупівель, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» подає цю скаргу на наступні дії та рішення Замовника, у порядку та строки, визначені статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 59 «Особливостей». ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» вбачає в діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Вважаємо, що прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»: Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно абзацу три пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було оприлюднено 13 липня 2023 р., вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані скаржником у повній мірі. Відповідно до частини 18 статті 18 ЗУ «Про бублічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Таким чином, права та законні інтереси ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ», як учасника процедури закупівлі, можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення щодо відхилення пропозиції ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ». Враховуючи мету ЗУ «Про публічні закупівлі», якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, та відповідно до статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», статті 7 ЗУ «Про Антимонопольний комітет України», п.59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, - ПРОСИМО - Прийняти скаргу до розгляду; - Зобов’язати Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ». Додатки: 1. Протокол № 79 щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Управління Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради від 13 липня 2023 р.; 2. Порядок розрахунку кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. № 281 (зі змінами) (чинна редакція) 3. Наказ Мінрегіонбуду № 281 від 20.10.2016 р. в першій редакції. Директор ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» Сергій ГУПАЛЮК
Дата розгляду скарги: 02.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.07.2023 19:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.08.2023 12:01
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "БІЛДІНГ ПРОТЕКТ", Гупалюк Сергій 380977471338 bildingprotekt@gmail.com