• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Встановлення системи пожежної сигналізації, системи мовного оповіщення про пожежу та системи управління евакуюванням (в т.ч. покажчиків напряму евакуювання) в Васильківській гімназії №1 Васильківської міської ради за адресою: вул. Гоголя, 16, м. Васильків, Київська обл.

Завершена

440 346.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 201.73 UAH
Період оскарження: 28.06.2023 17:15 - 09.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога до учасників процедури закупівлі

Номер: 6829a3ba2ce74f12a9fbe718d533617e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-28-011310-a.c4
Назва: Дискримінаційна вимога до учасників процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику процедури закупівлі, відповідно до Додатку 2 тендерної документації ви вимагаєте від учасників надати: оригінали Сертифікатів, що підтверджують дію на підприємстві стандартів: - ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) Стандарти інформаційної безпеки, згідно сертифікату ISO/IEC 27001:2013 та ДСТУ ISO/ IEC 27001:2015 розроблені за допомогою НБУ (національного банку України). Це адапто-вані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов’язані дотримуватись лише Українські банки задля захисту інформації. Замовником оголошено процедуру закупівлі "Встановлення системи пожежної сигналізації, системи мовного оповіщення про пожежу та системи управління евакуюванням (в т.ч. покажчиків напряму евакуювання). Вищезазначений сертифікат відповідності, який вимагається Замовником надати Учасниками в своїй тендер-ній пропозиції не має жодного відношення до даної закупівлі та не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику ніяких додаткових гарантій. Також вимога щодо надання учасниками сертифікату відповідності ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ IEC 27001:2013) була неодноразово визнана, як дискримінаційна постійно діючою комісією АМКУ: В якості доказу(ів) надаємо: - рішення колегії АМКУ № 4063 від 03.03.2021р.; - рішення колегії АМКУ № 361 від 11.01.2023р. (питання №4); - рішення від 28.03.2023 № 3835 (питання 3). Наполягаємо на видалені даної дискримінаційної вимоги та необмежувати навмисно потенційну кількість учасників процедури закупівлі. В випадку ігнорування нашої вимоги ми будемо звертатися до відповідних контролюючих органів, щодо даної процедури закупівлі.
Вирішення: Доброго дня, шановний Учаснику! В Додатку 2 Тендерної документації «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції» дійсно передбачена вимога, щодо надання одного з сертифікатів старого або нового зразка, відповідно до дати видачі даного сертифікату та недопущення дискримінації за терміном «ISO/IEC 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги»/ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» дана вимога не є дискримінаційною. Наша правова позиція ґрунтується на чинному законодавстві та відповідних рішеннях антимонопольного комітету. Вимушені наголосити, що практика АМКУ не є прецедентною та кожна справа розглядається окремо відповідно до викладених обставин та вимог, так Замовником уважно проаналізовано надані вами Рішення АМКУ та проаналізовано Рішення № 4063-р/пк-нз від 03.03.2021р. з якого чітко вбачається позиція Колегії відносно даного питання, а саме, що даний стандарт не повинен відноситись до постачальників оптовою торгівлею твердим, рідким, газоподібним паливом, натомість наголошуємо, що даний стандарт на час військового стану є важливим та необхідним для Виконавців з виконання робіт монтажу систем управління евакуюванням людей (в частині оповіщення про пожежу) та наголошуємо, що відповідно до останніх змін дана система інтегрується з оповіщенням про «повітряну тривогу», тому виконавець повинен убезпечити власну цифрову систему для недопущення передачі вірусної інформації на програмоване обладнання систем оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей. Також повідомляємо, що відповідно до ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" п.3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Наявність вищезазначеного сертифікату не заборонена чинним законодавством України.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога до учасників процедури закупівлі

Номер: 18ec53b73fe0435eac5fa686fe8972ac
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-28-011310-a.b3
Назва: Дискримінаційна вимога до учасників процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику процедури закупівлі в Додатку 2 до тендерної документації ви вимагаєте від учасників надати: На підтвердження відповідності міжнародним стандартом, що встановлює соціальну відповідальність і зобов'язання організацій перед персоналом і всім суспільством, що визначає умови впровадження соціальних якостей надання роботи Учасник надає виданий на його ім’я сертифікат SA 8000-2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності відносно монтажу систем пожежної сигналізації та оригінали Сертифікатів, що підтверджують дію на підприємстві стандартів: Дана вимога є дискримінаційною та незаконною, оскільки участь у процедурі закупівлі НЕ можуть прийняти участь Учасники, які мають майже всі можливі існуючі сертифікати відповідності ДСТУ ISO, які розроблені, затверджені та є діючими на території України Проте, відповідно до вимог тендерної документації Замовника торгів, вищезазначених сертифікатів відповідності ДСТУ ISO вам, як Замовнику процедури закупівлі замало. Також слід зауважити, що отримання додатково інших Сертифікатів НЕ передбачено чинним законодавством України та НЕ є необхідністю для підтвердження якості послуг, що передбачені вимогами тендерної документації. І хоча, необхідна кількість сертифікатів НЕ визначається Законом України «Про публічні закупівлі», Ви як Замовник явно та навмисно ЗВУЖУЄТЕ коло потенційних учасників процедури закупівлі, створюючи дискримінаційні умови для учасників торгів, чим порушуєте основні принципи здійснення публічних закупівель, щодо недискримінації учасників та навмисно "спотворює" майбутні результати тендеру. Враховуючи викладене, наведені вище вимоги Документації в частині надання сертифікату на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014 ніяким чином НЕ стосуються предмета закупівлі, що не дає можливості учасникам належним чином сформувати свої тендерні пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, а також і до нас, як до потенційних учасників процедури закупівлі. Окрім того Замовником процедури закупівлі в тендерній документації чітко зазначене наступне - Технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч.5 даної статті в частині сертифікатів, тобто сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, в будь-якому випадку необхідні підтвердження визначені в умовах цієї тендерної документації. Також вимога, щодо надання учасниками сертифікату відповідності - SA 8000:2014 була визнана, як дискримінаційною рішенням постійно діючої колегії АМКУ №2926 від 09.03.2023р. (питання №2). Додаємо, як доказ до вимоги. Наполягаємо на видалені повністю дискримінаційної вимоги до учасників процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, шановний Учаснику! В Додатку 2 Тендерної документації дійсно передбачено, що «на підтвердження відповідності міжнародним стандартом, що встановлює соціальну відповідальність і зобов'язання організацій перед персоналом і всім суспільством, що визначає умови впровадження соціальних якостей надання роботи Учасник надає виданий на його ім’я сертифікат на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000-2014 «Соціальна відповідальність». Дана вимога не є чимось дивним та дискримінаційним, наша правова позиція ґрунтується на чинному законодавстві, (відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) та відповідних рішеннях АМКУ вимушені наголосити, що дана практика не є прецедентною та кожна справа розглядається окремо відповідно до викладених обставин та вимог, так, згідно Рішення №17326-р/пк-пзвід 15.09.2020, Скаржник намагався підвести певні норми законодавства під власні потреби маніпулюючи окремими статтями законодавства, цитуємо: «У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій Документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій Документації, зокрема, інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами Документації. Додаток 3 документації містить інші документи, які надаються в складі Пропозиції. Відповідно до пункту 19 додатку 3 Документаціхї учасником у складі Документації подається, зокрема, сертификат SA 8000-2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності стосовно: - електромонтажних робіт; - інших спеціальних будівельних робіт, н.в.і.у; - обслуговування систем безпеки. Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» Також наголошуємо, що відповідно до ч.6. ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» «У разі якщо орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає рішення про задоволення або часткове задоволення такої скарги, залишає її без розгляду у випадку, якщо замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі, або приймає рішення про припинення розгляду скарги у випадку, якщо замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі, плата за подання скарги повертається суб’єкту оскарження, а в інших випадках - перераховується до Державного бюджету України.».
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: df85db82a4bd427ab998e9517f62f381
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-28-011310-a.a2
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги тендерної документації
Дата розгляду скарги: 18.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.07.2023 22:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.07.2023 13:57
Дата виконання рішення Замовником: 07.08.2023 15:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: В тендерну документацію внесено зміни з метою виконнання рішення АМКУ
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net
Вимога
Відхилено

дискрімінація

Номер: eeb1e3a4316241199be5cb1e6dc2817a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-28-011310-a.a1
Назва: дискрімінація
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 3 до тендерної документації Вами встановлено вимогу, що Учасник повинен надати Сертифікат відповідності ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту»; Сертифікату відповідності ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці»; Сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту" Сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування Сертифікату відповідності ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки». Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до вимог ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, така інформація та вимоги повинні бути передбачені чинним законодавством. Згідно Ліцензійних умов “Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення” проводити таки роботи або надавати послуги на всій території України можуть юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами. Враховуючи зазначене, чинним законодавством передбачено, що для здійснення Вашої закупівлі необхідно мати лише відповідну ліцензію, інших документів для здійснення даної діяльності чинним законодавством не передбачено. Таким чином, дана вимога є дискримінаційного по відношенню до нас як потенційного учасника, та до інших учасників, оскільки виконати дану умову зможуть лише учасники, які зможуть надати в складі пропозиції копію відповідного сертифікату, який відповідно до вимог чинного законодавства не є обов’язковим. При цьому, відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Згідно з частиною першою статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином Ваші дії в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, а також порушують наші права та законні інтереси, як потенційного учасника у Процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Тому, вимагаємо привести вимоги додатку № 3 у відповідність до Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», а з додатку № 3 виключити вимоги щодо надання учасниками сертифікатів, що не передбачені діючим законодавством України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Враховуючи, що послуги мають надаватися в закладі освіти, де одночасно перебуває велика кількість дітей, Замовника цікавить можливість надання послуг якісно та у визначений термін. З метою отримання якісних послуг висунута вимога щодо надання Сертифікату системи управління якістю ДСТУ (ISO) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому, Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ДСТУ (ISO), який підтверджує відповідність учасника вимогам стандартів ДСТУ ( ISO), діючих в Україні. Наявність у підприємства сертифікатів ДСТУ (ISO) свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативно–правової документації, а не містить жодних дискримінаційних елементів. Крім того, Сертифікат ДСТУ (ISO) – документ, який підтверджує доведене результативне функціонування на підприємстві певних системи якості. Наявність сертифікатів засвідчує, що системи якістю, які впроваджені на підприємстві було перевірено органом сертифікації та встановлено їх відповідність вимогам національних та міжнародних стандартів. Крім того, в Україні сертифікація на відповідність вимогам стандарту ДСТУ (ISO) є достатньо поширеною практикою, в тому числі на ринку послуг встановлення пожежної сигналізації. Сертифікати ДСТУ (ISO) може отримати будь-яке підприємство, яке відповідає вимогам зазначеному стандарту. Наявність в Учасника сертифікатів ДСТУ (ISO) є одним з критеріїв, що підтверджують якість послуг, які ним надаються і обумовлена прагненням отримати послуги належної високої якості та змісту. Зважаючи на те, що об’єктом надання послуг, згідно даної закупівлі є навчальний заклад в якому постійно перебувають діти, ключовим аспектом наданих послуг повинна бути висока якість, безпека життя та збереження майна Зазначені в вимозі замовника сертифікати передбачені законодавством України. Жоден суб'єкт господарювання не обмежений в можливості та праві отримати відповідні сертифікати. Кожен учасник має можливість пройти добровільну сертифікацію. Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, (надалі – Колегія), розглядались аналогічні ситуації неодноразово та Замовник стежить за ходом розгляду скарг для практичного застосування в роботі та для практики справедливого розгляду тендерних пропозицій з дотриманням всіх принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, приклади рішень: Рішення від 15.09.2020 №17326-р/пк-пз; Рішення від 03.03.2021р. № 4063-р/пк-нз, Рішення від 27.12.2019 № 19422-р/пк-пз, Рішення від 23.12.2019 № 19167-р/пк-пз, Рішення від 11.12.2019 № 18408-р/пк-пз, Рішення від 21.11.2019 № 17147-р/пк-пз, Рішення від 15.04.2019 № 4545-р/пк-пз, Рішення від 26.04.2021 № 9066-р/пк-пз. Таким чином, вимога щодо наявності в учасників сертифікатів ДСТУ (ISO) підтверджена не дискримінаційною по відношенню до інших учасників рішеннями АМКУ. А також, слід зазначити, що жодним нормативно правовим актом не встановлено вичерпний перелік документів, котрі Замовник повинен вимагати від Учасника для виконання послуг з встановлення системи пожежної сигналізації, системи мовного оповіщення про пожежу та системи управління евакуюванням (в т.ч. покажчиків напряму евакуювання).
Статус вимоги: Відхилено