-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комп’ютерне обладнання (30232110-8 лазерні принтери)
Завершена
561 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 651.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 651.00 UAH
Період оскарження:
28.06.2023 16:23 - 03.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
2332aac3d93a4164b30652cbd5e60ed3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-010497-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «Лист від виробника або офіційного представництва виробника, що знаходиться на території України, що підтверджує партнерські повноваження учасника та можливість постачання товару із зазначенням ідентифікатору закупівлі (номеру оголошення), що оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі та назву замовника відповідно до оголошення. » ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «Лист від виробника або офіційного представництва виробника, що знаходиться на території України, що підтверджує партнерські повноваження учасника та можливість постачання товару із зазначенням ідентифікатору закупівлі (номеру оголошення), що оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі та назву замовника відповідно до оголошення. Даний лист має містити назву, кількість та строк гарантійного та сервісного обслуговування (офіційними) сервісними центрами виробника» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.06.2023 15:07
Вирішення:
Шановний Учасник!
Згідно практики провідних виробників друкувальної техніки гарантійні зобов'язання розповсюджуються лише на обладнання, яке придбане у виробника через мережу офіційних дистриб'юторів. Таким чином, з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих або контрафактних товарів та запобігання можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) товарів, для підтвердження можливості гарантійного ремонту через офіційні сервісні центри, ввезення товару на територію України через офіційні канали постачання Учасник має надати лист від виробника або офіційного представництва виробника, що знаходиться на території України, що підтверджує партнерські повноваження учасника та можливість постачання товару.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Практика надання листів від Виробника чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників. Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представництва виробника. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним. Зважаючи на викладене вище, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації
Статус вимоги:
Відхилено