-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бікроеласт екп-4
Завершена
209 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 045.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 045.00 UAH
Період оскарження:
28.06.2023 16:11 - 08.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
дискримінаційна вимога щодо надання документа радіаційного обстеження приміщення
Номер:
bb5f3cdaad4d4f9a8f1f18a357a26c16
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-010305-a.a1
Назва:
дискримінаційна вимога щодо надання документа радіаційного обстеження приміщення
Вимога:
Вимога
06 липня 2023 р. Замовником було внесено зміни до тендерної документації, які містять дискримінаційний характер та суперечать чинному законодавству, а саме додаток 2 Тендерної документації було доповнено вимогою щодо надання:
- копії документу радіаційного обстеження приміщення в якому Учасник зберігає товар, який є предметом закупівлі, що виданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, оформленого на бланку органу з дослідження за встановленою ним формою, чинний на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з проведення досліджень у визначеній галузі надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію.
Ніякими нормативними актами не передбачено обстеження приміщень для зберігання руберойду на предмет радіаційного забруднення. Органи з оцінки відповідності, до яких зверталося "КОНСТРУКТИВ ВТВ", не проводять дослідження з радіаційної безпеки стосовно приміщень для зберігання руберойду, оскільки не мають відповідних методик за відсутності потреби. Вважаємо, що Замовник не може підтвердити щодо руберойду, які складають предмет цієї закупівлі, наявність щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає усій сукупності умов ТД, з урахуванням вищезазначеного "документа радіаційного обстеження приміщення в якому Учасник зберігає товар, який є предметом закупівлі".
Окрім того, постачання руберойду буде здійснюватися безпосередньо з заводу-виробника ТОВ «ЗАВОД «СВІТОНДЕЙЛ».
Дана вимога неодноразово була предметом оскарження до Антимонопольного комітету України та прийняте рішення щодо дискримінаційності вимоги, зокрема:
Рішення АМКУ №8869-р/пк-пз від 19.06.2023: «За таких умов, наведені вище документи не стосуються предмета закупівлі за даною Процедурою. Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати сертифікат ISO 50001 "Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат та документ радіаційного обстеження приміщення, в якому Учасник зберігає товар, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника».
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Прийняте Замовником рішення є незаконним, прийнятим з порушенням норм чинного законодавства України та таким, що порушує наші права, враховуючи зазначене:
ПРОСИМО:
1. Прийняти вимогу до розгляду.
2. Внести зміни до тендерної документації.
У разі бездіяльності Замовника буде направлено скаргу до до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на умови ТД.pdf 06.07.2023 14:46
- рішення від 19.06.2023 № 8869.pdf 06.07.2023 14:46
Дата подачі:
06.07.2023 14:46
Вирішення:
Щодо встановлення вимоги «Копії документу радіаційного обстеження приміщення в якому Учасник зберігає товар, який є предметом закупівлі, що виданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, оформленого на бланку органу з дослідження за встановленою ним формою, чинний на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з проведення досліджень у визначеній галузі надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію», повідомляємо, що частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Водночас, Закон не містить визначення дискримінація. А тому ми, як замовник, за пошуком цього визначення звертаються до практики Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель, як обмеження прав когось, шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Отож, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, уже виходячи тільки з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних документів радіаційного обстеження, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання такого документу в чинному законодавстві не міститься. Зважаючи на те, що на даний час рівень радіації дуже коливається, Замовник повинен бути впевнений, в тому, що запропонований товар зберігається у безпечному місці, в якому показники не перевищують допустимого рівня гамма-випромінювання. Поряд з наведеним, Замовником при встановленні тих чи інших вимог тендерної документації враховано переслідування законної мети. Звертаємо увагу потенційного Учасника, що товар постачається до Комунального підприємства, а саме для поточного ремонту покрівель багатоквартирних житлових будинків, і Замовник має бути впевненим, що постачальник/виробник зберігає запропонований товар в безпечному місці, що підтверджуватиметься саме документом радіаційного обстеження. Окрім цього, як зазначалося вище, жоден з учасників не обмежений у праві отримати документа радіаційного обстеження. Останній може отримати будь-яка організація, що знаходиться на підконтрольній території України, а наявність зазначеного документу сприяє більш ретельному та всебічному вивченню матеріально-технічних можливостей учасника. Окрім наведеного, ч.5 ст. 23 Закону установлено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, надання учасниками документа радіаційного обстеження, гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей.
Статус вимоги:
Відхилено