-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги по збиранню, зберіганню та знешкодженню відходів медичних (Код ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)
Завершена
198 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 991.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 991.50 UAH
Період оскарження:
28.06.2023 16:09 - 03.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо порушення порядку проведення процедури відкритих торгів, зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні вимоги та привести тендерну документацію до вимог законодавства
Номер:
ce6b32cf0cac4b9ca54254aab09cf08d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-010244-a.c2
Назва:
Вимога щодо порушення порядку проведення процедури відкритих торгів, зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні вимоги та привести тендерну документацію до вимог законодавства
Вимога:
1. У підпункті 1.1. пункту 1. ДОДАТОКУ 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Надайте роз’яснення стосовно того, на який саме строк повинні бути договори: три роки і більше чи не менше ніж до кінця поточного року?
2. У підпункті 1.1. пункту 1. ДОДАТОКУ 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження інформації стосовно наявності технологій, необхідних для надання, визначених у технічних вимогах, учасник повинен надати інформацію про патент або наявність ліцензії, або інший документ, що підтверджує право використання учасником технологій, визначених у технічних вимогах до предмета закупівлі. Стосовно якого патенту Замовник має на увазі вимогу щодо надання інформації? Чи буде виконанням даної вимоги наданням Учасником інформації стосовно Ліцензії виданої Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України?
3. У підпункті 1.2. пункту 1. ДОДАТОКУ 1 до тендерної документації передбачено надати сертифікат відповідності вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів та відповідні протоколи дослідження/випробування якщо є посилання в сертифікаті на дані документи. Згідно зі статтею першою Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документ про відповідність - декларація (у тому числі декларація про відповідність), протокол (У тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються обʼєкта оцінки відповідності. Відповідно до статті 25 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» оцінку відповідності вимогам технічних регламентів здійснюють у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовують виробники, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обовʼязки виробників покладено на імпортерів або розповсюджувачів, імпортери або розповсюджувачі. На якій підставі Замовник звужує критерії щодо сертифікату відповідності, який є підтверджуючим відповідність документом, вимагаючи надати протоколи дослідження/випробування, які по суті є лише підставою для результатів оцінки відповідності. Отже, наведені вище умови документації обмежують коло учасників, є дискримінаційними стосовно учасників процедури закупівлі, у тому числі нашого підприємства, яке вимагає викласти умову у наступній редакції: 1.2. Сертифікат відповідності вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів.
4. У підпункті 2.3.2 пункту 1. ДОДАТОКУ 1 до тендерної документації передбачено надати копію сертифікату щодо професійної підготовки фахівців у сфері поводження з небезпечними відходами Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України. Замовник встановлює дискримінаційну вимогу, оскільки прийняти участь зможуть лише ті учасники, працівник яких отримав сертифікат саме у Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, хоча даний документ видається і іншими ВНЗ. Вимагаємо викласти цю умову у наступній редакції: 2.3.2 копія сертифікату щодо професійної підготовки фахівців у сфері поводження з небезпечними відходами.
5. У підпункті 2.3.4. пункту 1. ДОДАТОКУ 1 до тендерної документації передбачається спеціальне навчання відповідно вимог НПАОП 0.00-1.45-69, ГОСТ 12.1.007-69 – інструкції з охорони праці під час виконання робіт (зберігання, транспортування, використання, утилізація) зі шкідливими речовинами 2, 3, 4 класу небезпеки та надання первинної домедичної допомоги постраждалим від дії шкідливих речовин зі щорічним підтвердженням (за потреби);. На підставі чого Замовник вимагає надання зазначених документів, якщо предметом даної закупівлі є Послуги по збиранню, зберіганню та знешкодженню відходів медичних (Код ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами), а не надання послуг з домедичної допомоги. Зазначена вимога взагалі не стосується предмета закупівлі та не передбачена чинним законодавством. Вимагаємо повністю видалити зазначену вимогу.
6. 5. У підпункті 2.3.6. пункту 1. ДОДАТОКУ 1 до тендерної документації передбачається спеціальне навчання працівників про право виконання робіт із підвищеною небезпекою, а саме роботи в термічних цехах та дільницях на електротермічних установках підвищеної та високої частоти та обслуговування агрегатів і котлів, працюючих на газі і рідкому паливі; Замовник самостійно у підпункті 1.1. пункту 1. ДОДАТОКУ 1 визначає вимогу щодо наявності обладнання для високотемпературного спалювання (інсинерації/утилізації) небезпечних відходів із системою очистки димових газів, тобто знешкодження всіх відходів має здійснюватися за допомогою термічної переробки. Вказане обладнання може працювати як на газі, так і на електриці і за наявності обладнання, яке працює на одному з видів палива, немає необхідності встановлювати додатково інше. Вимагаємо вилучити з тендерної документації зазначену вимогу та натомість викласти наступним чином: 2.3.6. спеціальне навчання працівників про право виконання робіт із підвищеною небезпекою, а саме роботи в термічних цехах та дільницях на електротермічних установках підвищеної та високої частоти АБО обслуговування агрегатів і котлів, працюючих на газі і рідкому паливі;. У разу ігнорування нашої вимоги, ми будемо змушені звернутись до ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ та правоохоронних органів для здійснення державного контролю за дотриманням законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.06.2023 14:17
Вирішення:
1. «Шановний Скаржник договори найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Договори повинні бути дійсними на період надання послуг.»
2. «Шановний Скаржник, якщо ваше підприємство працює на підставі патенту то Ви надаєте патент. Якщо підприємство працює на підставі Ліцензії виданої Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України Вами надається ліцензія.»
3. «Шановний Скаржник, відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», «тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити», згідно ч.5 ст. 23 цього ж закону «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам»
4. «Шановний Скаржник, відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі» в редакції від 16.08.2022 р. ст. 16 р. 3 «одним із критеріїв відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям є наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Отже, наявність сертифікату щодо професійної підготовки фахівців у сфері поводження з небезпечними відходами Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України є правомірним та підтверджує отримання відповідного екологічного знання в спеціалізованому закладі.»
5./6. «Шановний Скаржник, Замовник, під час підготовки тендерної документації (далі – ТД), діяв в межах чинного законодавства та законодавчих актів України, а саме: Наказу МОЗ № 325 зі змінами щодо «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», де в п. 4 розділу І зазначено: «Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» та в останньому абзаці п. 6 зазначено: «Інші терміни, що вживаються у цих Правилах, застосовують у значеннях, визначених у Законах України «Про відходи», «Про лікарські засоби», «Про охорону праці», «Основи законодавства про охорону здоров’я» та інших нормативно-правових актах в сфері охорони здоров’я.».
Відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі» в редакції від 16.08.2022 р. ст. 16 р. 3 «одним із критеріїв відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям є наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Оскільки предметом закупівлі є надання послуг щодо поводження із небезпечними відходами, то Замовник в праві вимагати підтвердження спеціального навчання осіб, обов’язки яких пов’язані на право виконання робіт із підвищеною небезпекою, а саме роботи в термічних цехах та дільницях на електротермічних установках підвищеної та високої частоти та обслуговування агрегатів і котлів, працюючих на газі і рідкому паливі;"
Всі установки які мають право на спалювання відходів знаходяться в термічних цехах та дільницях, електротермічні установки підвищеної та високої частоти та обслуговування агрегатів і котлів, працюючих на газі і рідкому паливі, мають напругу, також підприємство яке має сертифіковане обладнання повинно мати кваліфікований персонал, який пройшов відповідне навчання.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відходи»: поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення; утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення. Отже, у вище зазначених ДСНіП передбачено про способи термічного знешкодження відходів категорії В, а також про те, що патологоанатомічні та органічні операційні відходи категорії В (органи, тканини) підлягають кремації (спалюванню). Разом з тим засоби індивідуального захисту після знешкодження потребуватимуть подальшого поводження з відходами (утилізації або видалення). У зв’язку з цим та відповідно до п. 20 ДСНіП, передбачено, що відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання.
Отже, у Замовника постає питання. Якщо не має даного навчання у потенційного переможця, тоді яким чином «переможець» буде обирати метод поводження з небезпечними відходами категорії B. Та яким чином будуть надаватися послуги їх спеціалістами без фахового на те навчання. Отже, ми як замовник послуг з поводження з небезпечними відходами, маємо право вимагати документи, які підтверджують кваліфікацію працівників майбутнього виконавця.»
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.07.2023 10:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
3b8e00a309fd46868b0eff700b5b0931
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-010244-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник!
Просимо відкорегувати вашу тендерну документацію, яка містить ряд дискримінаційних вимог, та вочевидь прописана під конкретного учасника ТОВ "ЕКО ЗАХИСТ УКРАЇНИ".
Нагадуємо вам, що факт зговору між уповноваженою особою та конкретним учасником - і підставою для притягнення до адміністративної відповідальності, а в окремих випадках - до кримінальною.
Благаємо та вимагаємо привести тенедрну документацію відповідно до норм чинного законодавства із дотриманням головних принципів здійснення публічних закупівель, таких як: недискримінація учасників та рівне ставлення до них;запобігання корупційним діям і зловживанням.
У випадку ігнорування нашої вимоги - ми залишаємо за собою право на подання скарги до контролюючих та правоохоронних органів, перед якими вже ви будете нести відповідальність за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Сподіваємось на ваше порозуміння!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.06.2023 09:53
Вирішення:
Шановний Скаржник!
Детально вивчивши Вашу Вимогу, нам як Замовникам не зрозуміло в чому саме наша тендерна документація не відповідає нормам чинного законодавства.
Якщо на Вашу думку, тендерна документація містить дискримінаційні умови, просимо зазначити саме які, із посиланнями на НПА. Ми детально вивчимо Ваші вимоги та наддамо обґрунтовані відповіді.
Ваші припущення є некоректними та караються відповідно до чинного законодавства України!
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.07.2023 10:00