• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автоматичний гематологічний аналізатор (ДК 021:2015:38430000-8: Детектори та аналізатори, Код НК 024:2019 – 35476 – Аналізатор гематологічний IVD)

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 28.06.2023 13:10 - 07.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови закупівлі

Номер: 257d21b7e4dc45b9867959db3ca077d0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-28-006095-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
Скарга, вимога Замовнику щодо дискримінаційних вимог до предмета закупівлі 28.06.2023 року Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ДИТЯЧА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», Код НК 024:2019 – 35476 – Аналізатор гематологічний IVD. Відразу виникає зауваження до уповноваженої особи замовника, оскільки предмет закупівлі визначений згідно Національного класифікатора НК 024:2019, який втратив чинність на момент публікації оголошення про закупівлю. Адже з 15.06.2023 року набрав чинності новий класифікатор НК 024:2023, згідно якого предмет закупівлі гематологічний аналізатора повинен бути визначений за кодом НК 024:2023 – Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro), автоматичний. Порядок визначення предмета закупівлі затверджує наказ Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708). Він передбачає, що предмет закупівлі визначається спочатку за категорією – товари, роботи чи послуги, а потім відповідно класифікації за Єдиним закупівельним словником з урахуванням показника цифр, що передбачені цим порядком. Стаття 164-14 КпАП встановлює, що порушення порядку визначення предмета закупівлі тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника. Тож наполягаємо на припиненні порушення чинного законодавства, привести тендерну документацію до належного вигляду та внести правки в предмет закупівлі, а за неможливості здійснення цього – відмінити закупівлю з аргументацією: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно у Додатку №1 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний гематологічний аналізатор, яке закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них. Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі автоматично гематологічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток №1) дискримінаційними є наступні вимоги: Вимога до пункту 1.3 – Країна-виробник США та Країни Європи (окрім країн, на які накладені санкції). Дана вимога є дискримінаційною, адже суттєво обмежує коло учасників, лише Європейськими виробниками обладнання, та виробниками США. Проте є ще виробники аналізаторів Японії, та найбільші з них у Китаї. Дана вимога щодо країни походження в сукупності з іншими нижченаведеними вимогами до гематологічного аналізатора чітко вказує, що об’єктом закупівлі є автоматичний гематологічний аналізатор виробництва компанії НТІ MicroCC-25+, офіційного представника компанії «ІНТЕРМЕДИКА» в Україні. Адже на ринку України з гематологічних аналізаторів виробництва США представлений лише вищезазначеним виробником НТІ в даному ціновому діапазоні 5-діфних гематологічних аналізаторів моделлю MicroCC-25+. Тому наполеглива вимога до замовника дану дискримінаційну вимогу прибрати взагалі, або розширити додавши до переліку країни Японія. Китай, які саме є лідерами з виробництва діагностичного гематологічного обладнання. Вимоги до пунктів – 2.17 – Кількість файлів контрольного матеріалу у пам’яті приладу ≥ 60, та пункту 2.18 – Кількість результатів контролю якості в одному файлі ≥ 500. Дана вимога є дискримінаційною та необгрунтованою, адже жодним чином не впливає на роботу на аналізаторі, його точність та результати визначення, а лише дублюють та розширюють одна одну тим самим суттєво обмежуючи коло учасників процедури закупівлі. Тим паче більшість виробників даного обладнання можуть не зазначати дану інформацію в керівництві з експлуатації до аналізатора. А те що замовником дана інформація вимагається в таблиці МТВ ще раз вказує в сукупності з іншими вимогами, на те що описані вимоги чітко відповідають конкретній моделі аналізатора гематологічного а саме MicroCC-25+. Прохання дані вимоги прибрати з таблиці МТВ. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами, які включають вимоги в\інших пунктів медико-технічного завдання) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «ІНТЕРМЕДИКА», або уповноважені нею учасники, яким буде надано лист авторизації від фірми-представника, яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва НТІ, зокрема гематологічного аналізатора MicroCC-25+, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори»». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-28-006095-a 2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-06-28-006095-a 3. Внести зміни або прибрати взагалі зазначені вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище. В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На ринку України представлено достатньо велику кількість лабораторного обладнання виробництва країн Європи і США, таких як Diatron MI Zrt, Венгрия, Edan Instruments Німеччина, Erba Lachema, Чехія, HUMAN, Німеччина, High Technology Inc. США, Boule Diagnostics AB Швеція. Тому вважаємо Вашу вимогу щодо внесення змін до цього пункту безпідставною. З приводу Вашої вимоги прибрати пункти МТВ «2.17 – Кількість файлів контрольного матеріалу у пам’яті приладу ≥ 60, та пункту 2.18 – Кількість результатів контролю якості в одному файлі ≥ 500.»повідомляємо наступне: вимоги до предмету закупівлі сформовано відповідно до потреби Замовника та наявного обладнання. Замовником не визначено в тендерній документації конкретну модель чи виробника товару, також міститься діапазон характеристик, що не обмежує конкуренцію. Зокрема, відповідно до примітки додатку 4 тендерної документації всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати та інтерпретувати як з виразом «або еквівалент». Це використовується для зручності наведення характеристик і не є вимогою постачання даної конкретної торгівельної марки, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Усі показники та функціональні можливості еквіваленту мають бути не гіршими, ніж у зазначеного товару. Тобто Учасники мають право пропонувати товару з такими ж або кращими характеристиками товару. При оголошенні було використано НК 024:2023 та на майданчику посилаємось НК 024:2023, але при підготовці документації було допущено технічну помилку та прописано НК 024:2019. У документації слід НК024:2019 слід вважати НК 024:2023. Візьмемо до уваги наведене зауваження.
Статус вимоги: Відхилено