• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Частини рейкового рухомого складу

Завершена

4 850 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.8% або 40 000.00 UAH
Період оскарження: 26.01.2018 15:08 - 24.02.2018 00:00
Вимога
Вирішена

Порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та внесення змін до тендерної документації

Номер: bb9a9ae9d5d240b083de2ed1d5395e64
Ідентифікатор запиту: UA-2018-01-26-001663-a.c1
Назва: Порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Вимога На думку Учасника окремі пункти положення тендерної документації, що розміщена Замовником в електронній системі закупівель (предмет закупівлі: 34630000-2 - Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху), порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та права Учасника щодо участі у вказаній публічній закупівлі. Згідно п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Згідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до умов Додатку 4 Технічні вимоги «Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу» до тендерної документації (надалі Додаток №4) Замовник ставить наступні вимоги до предмету закупівлі (1) Вісь редуктора 1524 мм):  (креслення №1-240-2-2-30.М1) до трамвайного вагону Т-3 ЧДК ПРАГА,  сталь марки 15230.9 по стандарту HZ 42 0273/9-73;  вимоги сертифікату 3.1 по EN 10204:2004;  кількість – 40 шт. Відповідно до п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Вищезазначені технічні характеристики, а саме вимоги, щодо документів, які підтверджують якість, у вигляді визначеному тендерною документацією, відповідність яких вимагає Замовник, є дискримінаційною, так як не дає можливості приймати участі у зазначеній процедурі закупівлі Учаснику, так як Учасник може запропонувати не гірші технічні характеристики, які підтверджуються іншими нормативними актами, стандартами, нормами і правилами, технічними (конструкторськими, технологічними), графічними та іншими документами, при тому що продукція буде такою, технічні, якісні та функціональні характеристики якої будуть відповідати або мати не гірші характеристики ніж встановлені Замовником в технічних вимогах. Пояснення, які в повній мірі підтверджують необхідність внесення змін до тендерної документації: 1. Креслення №1-240-2-2-30.М1 до трамвайного вагону Т-3 ЧДК ПРАГА, розміщене в Додатку № 4, має інший номер - №1-840-2-2-30.М1, відповідне будь-яка пропозиція, учасника, який має намір прийняти участь у закупівлі, може бути обґрунтовано відхилена, зважаючи на зазначену невідповідність номерів креслень. 2. Креслення, розмішене у додатку №4, має назву мовою оригіналу: «Ось универсальная вагонов колесной пары серии Т (2-х ступенчатый редуктор). Зазначене креслення має вичерпний перелік характеристик з посиланням на відповідні нормативи, а саме - розміри; - вимоги до виготовлення та перевірки якості; - вимоги до маркування; - вимоги до заготівки. Таким чином перший пункт розділу 1 Додатку №4 (Креслення) визначає всі необхідні технічні та якісні характеристики предмету закупівлі. 3. Вимоги другого та третього пункту розділу 1 Додатку №4 (сталь марки 15230.9 по стандарту HZ 42 0273/9-73; вимоги сертифікату 3.1 по EN 10204:2004) є очевидно дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію та можуть надати переваги окремим потенційним учасникам закупівлі. - вимоги визначені цими пунктами, в повній мірі суперечать першому пункту розділу 1 Додатку №4 (Креслення), який в свою чергу визначає всі необхідні технічні та якісні характеристики предмету закупівлі. - наявність зазначених пунктів свідчить про фактичне сприяння Замовником одному із потенційних учасників. 4. Додаток №4 передбачає, що товар повинен бути виготовлений у відповідності зі стандартами, показниками і параметрами, що діють на території України ДСТУ та ТУ, затвердженими на даний вид Товару. Товар повинен мати паспорти на Товар, сертифікати відповідності якості та (або) декларації відповідності, що підтверджують якість Товару. Вимоги зазначеного розділу визначають вичерпний перелік документів, які мають підтверджувати технічні та якісні характеристики предмету закупівлі без необхідності застосування стандарту HZ 42 0273/9-73 та вимог сертифікату 3.1 по EN 10204:2004. Учасник закупівлі має всі необхідні документи, що підтверджують відповідність продукції вимогам Замовника, визначеним тендерною документацією, у т.ч. технічним характеристикам. Відповідно до Роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з питань застосування стандартів, у тому числі в зв’язку зі скасуванням у 2015 році міждержавних стандартів (ГОСТ) від 19.04.2016р.: Законом України «Про стандартизацію» від 05.06.2014 № 1315-VII, який набув чинності 03.01.2015 року, національне законодавство України як держави-члена Світової організації торгівлі (далі – СОТ) імплементовані положення Угоди СОТ про технічні бар’єри в торгівлі, зокрема Кодексу доброчинної практики з розроблення, прийняття та застосування стандартів, та впроваджені міжнародні та європейські принципи стандартизації. Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 4 та частини 1 статті 23 Закону України «Про стандартизацію», в яких зазначено, що національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Відповідно до частин 1 та 2 статті 23 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах. Тобто за умови добровільності застосування стандарту, але з метою мати будь які інструкції, правила тощо, які впорядковують діяльність у той чи іншій сфері, може застосовуватися не чинний ГОСТ (національний стандарт), якщо на нього не передбачається робити посилання у відповідній сфері діяльності. Відповідно до пункту 2 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про стандартизацію» визначено, що міждержавні стандарти (ГОСТ), що діяли на момент набрання чинності Угодою про проведення узгодженої політики в галузі стандартизації, метрології і сертифікації від 13 березня 1992 року, застосовуються як національні стандарти до їх заміни на національні стандарти чи скасування в Україні. Учасник вважає, що Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації, та привести її у відповідність до вимог що викладені вище: Викласти розділ 1 Додатку №4 в одній із наступних редакції: 1) Вісь редуктора 1524 мм:  креслення до трамвайного вагону Т-3 ЧДК ПРАГА.  кількість – 40 шт. «…безпосереднє зображення креслення…» або  креслення до трамвайного вагону Т-3 ЧДК ПРАГА,  сталь марки 15230.9 у відповідності до доданого креслення,  вимоги сертифікату 3.1 по EN 10204:2004 або інші, які підтверджують відповідність предмету закупівлі технічним та якісним характеристикам відповідно до даного креслення.  кількість – 40 шт.  «…безпосереднє зображення креслення…» Відповідно, необхідно внести зміни до тендерної документації, оскільки порушуються основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. що в свою чергу приводить до порушення прав нашого підприємства як потенційного учасника та відповідно складуються умови для проведення торгів в обмеженому колі учасників, що в свою чергу не дає змоги прийняти участь у закупівлі нашому підприємству за даним предметом закупівлі. Відповідно до п.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. На підставі викладеного, прошу внести зміни до тендерної документації, визначені цією вимогою.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: внести зміни до тендерной документації в технічній частині, викласти розділ 1 Додатку №4 в наступній редакції:  креслення до трамвайного вагону Т-3 ЧДК ПРАГА,  сталь марки 15230.9 у відповідності до доданого креслення,  вимоги сертифікату 3.1 по EN 10204:2004 який підтверджує відповідність предмету закупівлі технічним та якісним характеристикам відповідно до даного креслення.  кількість – 40 шт.
Статус вимоги: Задоволено