-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт вантажопасажирського ліфта з заміною кабіни (модернізація) житлового будинку за адресою: Україна, м. Вінниця, вул. Келецька, 124
виконання будівельних робіт
Завершена
1 991 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 955.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 955.00 UAH
Період оскарження:
28.06.2023 11:55 - 03.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника
Номер:
ce2f168d73d84d9791378da815283e69
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-28-004714-a.b1
Назва:
СКАРГА
що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника
Скарга:
Департаментом житлового господарства Вінницької міської ради (далі по тексту – Замовник) в електронній системі закупівель 28.06.2023 року було оприлюднено оголошення про закупівлю робіт: Капітальний ремонт вантажопасажирського ліфта з заміною кабіни (модернізація) житлового будинку за адресою: Україна, м. Вінниця, вул. Келецька, 124 ДК 021:2015 (CPV) - 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт.
Очікувана вартість Предмету закупівлі – 1 991 000,00 грн. з ПДВ.
За процедурою відкритих торгів з особливостями, згідно пункту 24 Порядку проведення відкритих торгів, Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (зі змінами) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі по тексту – Постанова, Особливості), кінцева дата прийому пропозиції 06.07.2023 року, в тому числі період уточнення до 00.00 початок дня 03.07.2023 року.
За процедурою відкритих торгів, 06.07.2023 року відбувся електронний аукціон, в якому взяли участь 2 (два) учасники з наступними остаточними ціновими пропозиціями:
- Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича компанія «ІНТЕРБУД» (код ЄДРПОУ 40240550) з ціновою пропозицією 1 776 280,55 грн. (з ПДВ);
- ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЬКА ЛІФТОВА КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 43163741) з ціновою пропозицією 1 990 465,73 грн. (з ПДВ).
Кваліфікація триває з 06.07.2023 року.
Підстава подання скарги.
На 6 (шостий) день кваліфікації, відповідно до Протоколу від 12 липня 2023 року № 101 (Протокол – додається), який опубліковано в електронній системі закупівель о 12.52 12 липня 2023 року, Замовником відмінено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю: Капітальний ремонт вантажопасажирського ліфта з заміною кабіни (модернізація) житлового будинку за адресою: Україна, м. Вінниця, вул. Келецька, 124 ДК 021:2015 (CPV) - 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт, відповідно до пункту 50 Особливостей, у зв’язку з неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Підставою для відміни процедури стало: «…необхідне коригування проектно-кошторисної документації.».
Скаржник не може погодитися з рішенням уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі, викладеним у Протоколі, та вважає що це рішення суперечить нормам Особливостей та Закону України “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р. (далі – Закон про закупівлі), порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
У Замовника відсутні законні підстави для відміни тендеру, а його дії свідчать про порушення основних принципів здійснення публічних закупівель, виходячи з наступного.
Пунктом 50 Особливостей (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2023 р. № 621) визначено вичерпний перелік підстав за якими Замовник має право відмінити тендер. Зокрема, відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Виходячи зі змісту пп. 2 п. 50 Особливостей, підставою для відміни повинно бути порушення, яке одночасно відповідає наступним вимогам:
- пов’язано із законодавством у сфері публічних закупівель. Порушення мають стосуватися виключно вимог Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим підзаконних актів;
- його неможливо усунути. Порушення виявлене на тому етапі відкритих торгів, на якому замовник вже не має можливості його усунути;
- має бути описано. Замовник у рішенні про відміну тендеру має чітко описати порушення, які були виявленні.
Також, хочемо звернути Вашу увагу на те, що п. 1.5., п.3.2.-3.5. ПРОЄКТУ ДОГОВОРУ ПІДРЯДУ (Додаток 1 до тендерної документації - Додається) зазначено наступне:
«1.5. В разі виникнення необхідності в проведенні додаткових робіт, що не передбачені проектно-кошторисною документацією, склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі їх проведення з урахуванням вимог пунктів 3.2.-3.5. Договору».
«3.2. Якщо під час виконання робіт виникне потреба у виконанні додаткових робіт, не врахованих проектно-кошторисною документацією, Підрядник зобовʼязаний протягом доби письмово повідомити про це Замовника.
«3.4. В разі прийняття Замовником рішення призупинити виконання розпочатих Підрядником робіт до завершення коригування проектно-кошторисної документації, перебіг терміну виконання робіт, передбаченого пунктом 2.1. Договору зупиняється та відновиться за письмовим повідомленням Замовника після отримання ним скоригованої проектно-кошторисної документації».
Також, в ПРИМІТЦІ Додатку 2 до тендерної документації (Додається) зазначено наступне: «…генеральним проектувальником розроблено проектну документацію на капітальний ремонт, яка згідно вимог чинного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил визначає конкретні архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення щодо виконання робіт, в тому числі обсяги робіт, відомість ресурсів, та з урахуванням тієї обставини, що відносно кошторисної частини вказаної документації виконано державну експертизу та отримано за її результатами позитивний експертний звіт.»
Отже, виходячи з вищевикладеного, Замовник має затверджену експертизою проектно-кошторисну документацію та відповідно до умов ДОГОВОРУ ПІДРЯДУ в процесі виконання робіт має можливість скорегувати проектно-кошторисну документацію, якщо виникне потреба в додаткових роботах.
Протокол не містить будь-яких посилань на норми законодавства, які порушено, та опису порушень, Замовником не доведено, що помилки/або невідповідність проектно-кошторисної документації, допущені ним у Тендерній документації неможливо усунути, що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 50 Особливостей (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2023 р. № 621).
Так, абзацом 54 Особливостей, визначено, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Отже, Замовник має право внести зміни до тендерної документації на будь-якій стадій закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не має законних підстав відміни торгів у зв’язку з помилками в тендерній документації. Законодавство містить простий механізм виправлення помилок, допущених при складанні та оприлюднені тендерної документації закупівель. Замовник не довів що відміна торгів пов’язана з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливістю усунути.
Враховуючи вищевикладене, підстава для відміни торгів, у зв’язку з неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, відсутня.
Вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з підстав, наведених у протоколі № 101 від 12 липня 2023 року.
Відміняючи процедуру закупівлі із зазначенням підстав, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель Замовник порушує наші та інших учасників конкурсних торгів законні права та інтереси охоронювані законодавством України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, прийняте згідно протоколу № 101 від 12.07.2023 року.
3. Зобов’язати Замовника закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Доказ1_Протокол № 101 від 12.07.2023 року на 1 арк.;
2. Доказ2_Додаток 1 до тендерної документації (ПРОЄКТ ДОГОВОРУ ПІДРЯДУ. Порядок змін умов договору підряду) Розділ 1. на 8 арк.;
3. Доказ3_Додаток 2 до тендерної документації (Технічна специфікація щодо предмету закупівлі) на 4 арк.
Директор
ТОВ "ВК ІНТЕРБУД" Івашков М.Ю.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 03.08.2023 № 12048.pdf 08.08.2023 16:18
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.08.2023 № 12048.pdf 04.08.2023 16:37
- рішення від 24.07.2023 № 11178.pdf 24.07.2023 16:52
- Доказ 2_Додаток 1 до тендерної документації.docx 20.07.2023 12:23
- СКАРГА.pdf 20.07.2023 12:23
- Доказ 3_Додаток 2 до тендерної документації.docx 20.07.2023 12:23
- Доказ 1_Протокол 101 про скасування закупівлі_Келецька, 124.docx 20.07.2023 12:23
- тендерна документація.pdf 26.07.2023 16:59
- пояснення_Келецька, 124 ліфт.pdf 26.07.2023 16:59
- пояснення_Келецька 124 ліфт.docx 26.07.2023 16:59
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx 26.07.2023 16:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.07.2023 12:28
Дата розгляду скарги:
03.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.07.2023 16:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.08.2023 16:18
Дата виконання рішення Замовником:
11.08.2023 12:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.08.2023 року № 12048-р/пк-пз, скасовано рішення про відміну закупівлі від 12.07.2023 №101