• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

УГПГФ 23П-093 45440000-3 Фарбування та скління (Послуга з поточного ремонту нежитлової будівлі літ. Д-2 (інв.№330190010056))

Завершена

3 129 620.55 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 296.21 UAH
Період оскарження: 28.06.2023 11:15 - 15.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення замовника

Номер: fc502ea001374dfe965a1196d4ff2082
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-28-003758-a.b1
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Приватне підприємство "Фасад-сервіс" (надалі - скаржник) оскаржує рішення про оголошення переможця закупівлі Ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-28-003758-a. Предмет закупівлі - ДК 021:2015:45440000-3: Фарбування та скління. За цим, повідомляю про намір ПП “Фасад-сервіс” в особі представника брати участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу. АТ “Укргазвидобування”, в особі Філії Геофізичне управління “Укргазпромгеофізика” (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-28-003758-a. Приватне підприємство "Фасад-сервіс" (надалі - скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та подало тендерну пропозицію. Предмет закупівлі - ДК 021:2015:45440000-3: Фарбування та скління. Скаржник подав пропозицію 3 049 053,60 UAH з ПДВ. 26.07.2023 протокольним рішенням № УГПГФ 23П-093/П визначено переможцем закупівлі ПП “ГОЛДЕН І К”, яка за результатом аукціону визначена найбільш економічно вигідною за результатом цього розміщено повідомлення про намір укласти договір. В той час, учасник ПП “Фасад-сервіс” не розглядався. Скаржник не може погодитись із таким рішенням та вважає, що дії Замовника порушують законні права та інтереси ПП "Фасад-сервіс". Згідно з абзацом 1 підпункту 2 пункту 44 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022, тендерна пропозиція учасника ПП “ГОЛДЕН І К” не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. У процесі вивчення тендерної пропозиція ПП "ГОЛДЕН І К" було виявлено ряд суттєвих порушень, що суперечать вимогам тендерної документації Замовника. У відповідності до умов, викладеним в тендерній документації п.5 розділ ІІІ про проведення Відкритих торгів з особливостями Тендерна пропозиція має відповідати технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку №3 до тендерної документації. Розрахунок договірної ціни повинен бути розраховано згідно кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва". Відповідно до абзацу 5 пункту 5.1 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів. Пунктом 5.33 Настанови визначено: До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. У складі тендерної пропозиції ПП "ГОЛДЕН І К" надана договірна ціна, яка не відповідає КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва" (далі - Настанова). Так, при розрахунку договірної ціни ПП "ГОЛДЕН І К" відсутній розрахунок інфляційних витрат (п. 4.41. Настанови) та не враховано кошти на покриття ризиків (п. 4.40. Настанови). Учасником процедури закупівлі у кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва мають бути обовʼязково враховані кошти на покриття всіх ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами відповідно до вищевказаних сум. Крім того, виявлено невідповідність Тендерної пропозиції вимогам Тендерної документації, а саме в додатку №4 (проект договору). Згідно розділу XIIІ “Додатки до Договору”, підпунктом 13.1. передбачено, що невід'ємною частиною цього Договору є: Додаток №1 – Договірна ціна. Вид договірної ціни: тверда. У складі тендерної пропозиції ПП "ГОЛДЕН І К" надана договірна ціна, де вид договірної ціни вказаний, як динамічна, що суперечить вимогам Тендерної документації, а саме Додатку №4, де Замовником чітко визначено що вид договірної ціни – тверда. (Ціна пропозиції учасника (договірна ціна) - сума за яку учасник пропонує виконати перелік робіт, передбачених в технічній частині тендерної документації. Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до державних будівельних норм із урахування змін та доповнень. Якщо договірна ціна визначена твердою, вона є незмінною протягом всього періоду будівництва.) Також відповідно п. 3 розділу VІ. Результати тендеру та укладання договору про закупівлю, учасник підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору про закупівлю згідно з вимогами додатку №4 до тендерної документації. Учасник ПП "ГОЛДЕН І К" у складі тендерної пропозиції надає Лист-гарантію щодо укладання та виконання договору на умовах, що викладені замовником у додатку №4 до тендерної документації (проект договору). Згідно з пунктом 18 Особливостей: Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Зміни умов цього проекту договору можливі відповідно до чинного законодавства України та згідно з умовами укладеного за результатами торгів договору. Проект договору про закупівлю викладено у додатку №4 до тендерної документації. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору, а також умови, що визначені у проекті договору як істотні. Інші умови договору про закупівлю істотними не визнаються та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів України. Відповідно до Тендерної документації Додаток 3 містить такі вимоги: учасник повинен надати:- копію сертифікату системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління". Учасник ПП "ГОЛДЕН І К" у складі тендерної пропозиції, не надав сертифікат на систему екологічного управління (ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління"), натомість надав лист-розʼяснення щодо ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління", де зазначає, що не має можливості отримати сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління" до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Також необхідно звернути увагу, що обов’язковою вимогою Замовника є надання учасником підписаного та заповненого інформацією про запропонований ним предмет закупівлі додаток №3 до тендерної документації за формою цього додатку, зі всіма його складовими, на підтвердження відповідності запропонованих робіт (послуг) заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі. Учасник ПП "ГОЛДЕН І К" у складі тендерної пропозиції надає підписане уповноваженою особою підтвердження відповідності запропонованих робіт (послуг) заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає підписаний та заповнений інформацією про запропонований ним предмет закупівлі додаток №3 до тендерної документації за формою цього додатку зі всіма його складовими, чим надає недостовірну інформацію, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів. Відповідно до пункту 40 особливостей, затверджених Постановою № 1178, особливості порядку проведення відкритих торгів передбачають, зокрема, наступне: "Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)". Оскільки копія сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015, надання якого вимагалося додатком 3 до Тендерної документації, належить саме до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, то ненадання копії такого документу не може бути віднесено до невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, які можуть бути усунуті учасником на вимогу Замовника у порядку, передбаченому пунктом 40 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція, подана ПП "ГОЛДЕН І К", не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та відповідно до вимог абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей мала бути відхилена Замовником та розглянута пропозиція наступного учасника ПП "Фасад-сервіс" За приписами ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” закупівля здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Таким чином, враховуючи обставини та положення законодавства, вважаємо, що Замовником передчасно прийнято рішення про визначення переможця ПП “ГОЛДЕН І К” чим порушено законні права та інтереси ПП "Фасад-сервіс". Керуючись ст. 7 ЗУ “Про Антимонопольний комітет”, ст. 18, ЗУ “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей, затверджених Постановоюу КМУ №1178, -
Дата розгляду скарги: 10.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.08.2023 18:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.08.2023 11:07
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2023 14:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Уповноваженої особи від 26 липня 2023 року №УГПГФ 23П-093/П скасовано відповідно до вимоги Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 10.08.2023 року № 12536-р/пк-пз
Автор: Приватне підприємство "Фасад-Сервіс", Свідро Олександр Григорович 380577176152 alenadunaevskaya.82@gmail.com