• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги з харчування для закладу загальної середньої освіти ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги)

Завершена

96 448.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 482.24 UAH
Період оскарження: 27.06.2023 19:35 - 12.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга до АМКУ

Номер: d13a22bb08e141458c0a6aeadd357f4c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-013082-a.c7
Назва: Скарга до АМКУ
Скарга:
27.06.2023 року Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація» Дніпровської міської ради, далі «Замовник», було оголошено закупівлю за процедурою відкриті торги за Предметом закупівлі: послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра, Класифікація за ДК 021:2015: 55520000-1 - Кейтерингові послуги. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро. Кінцевий строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31.12.2023. Очікувана вартість закупівлі 96`448.00 грн. без ПДВ. ТОВ «ПАРТУМ 20» бажає прийняти участь у цій процедурі закупівлі але ознайомившись із Тендерною документацією виявлено дискримінаційні умови, які позбавляють вільної можливості наше Товариство реалізувати своє право на участь у цій процедурі закупівлі. Згідно п. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, передбачено, що «Тендерна пропозиція зокрема повинна складатися з: - Документів та інформації про відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень пункту 28 Особливостей, вимогам, встановленим пунктом 47 Особливостей, відповідно до умов цієї Документації та Додатку 2; - Інформації про відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам, в тому числі технічному завданню (опис предмета закупівлі), встановленим в Додатку 3 Документації; - Листа-згоди учасника з Проєктом договору та його істотними умовами, а також Проєкту договору, підготовлений у відповідності з Додатком 4, який повинен бути заповнений для сторони учасника, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника (без зазначення ціни (вартості) та без додатків до нього)… 1. Згідно Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством», передбачено у п. 1 документи, які учасник повинен надати на відповідність кваліфікаційному критерію - Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема, учасник повинен надати: «Декларацію відповідності матеріально-технічної бази Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована у 2023 році.» Але вказана вимога Тендерної документації є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та позбавляє можливості прийняти участь у цій закупівлі наше Товариство та багатьох інших учасників з огляду на наступне. По-перше, необхідно відзначити, що Скаржник не має такої декларації через відсутність законодавчо визначеної потреби у наявності такої декларації для тих видів робіт та машин і механізмів, які використовуються ТОВ «ПАРТУМ 20» у власній господарській діяльності. По-друге, питання отримання такої декларації визначено ст. 21 до Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII, де передбачено, що «Набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.» Згідно п. 21. Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8. Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Документи повертаються протягом п’яти робочих днів без розгляду у разі незаповнення полів, зазначення робіт підвищеної небезпеки та машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які не включено до групи Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2) та групи Б переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77. У відповідності до Переліку групи Б зазначеної Постанови КМУ визначений вичерпний перелік робіт підвищеної небезпеки на виконання яких може бути оформлено декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Таких робіт, як приготування їжі, послуги з кейтерингу та інші аналогічні послуги, які закуповуються Замовником у цьому Переліку відсутні. У відповідності до Додатку 8 до вказаної Постанови КМУ міститься форма Декларації, яку заявник повинен заповнити для її подання для реєстрації, яка містить найменування виду робіт підвищеної небезпеки та/або машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, тип або марка (за наявності), які, виконуються та/або експлуатуються (застосовуються) без отримання відповідного дозволу. Без зазначення конкретного виду робіт підвищеної небезпеки та/або машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, така декларація залишається без розгляду. З огляду на зазначене, для таких видів робіт та послуг, які є предметом за цією закупівлею відсутня законодавчо визначено вимога про наявність декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а тому наше Товариство не має наразі підстав для отримання такої декларації для можливості прийняття участі у цій закупівлі, що є дискримінаційною умовою для Скаржника. Тому умова про необхідність надання у складі тендерної пропозиції «Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці», яка передбачена п. 1 Додатку 2 до Тендерної документації повинна бути виключена із змісту Тендерної документації. 2. Згідно Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством», передбачено у п. 3 документи, які учасник повинен надати на відповідність кваліфікаційному критерію - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): - Довідка про досвід виконання аналогічних договорів (Аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори за групою кодів ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги. Не може вважатись аналогічним договором такий, при якому не прослідковується повний цикл організації гарячого харчування, зокрема, разові та поодинокі договори на послуги з організації харчування під час проведення короткострокових заходів (фестивалів, свят, конкурсів, оглядів, концертів, виставок, конференцій, семінарів, тощо). Не менше двох повністю виконаних аналогічних договорів із попередніми Замовниками, які є бюджетними установами та в яких відображена інформація щодо надання послуг за групою кодів ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги (відповідно до цього предмету закупівлі). Аналогічні договори мають бути надані щодо підприємств, установ, організацій, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів. Разом із аналогічними договорами на підтвердження їх виконання учасники зобов’язані надати акти про наданні послуги (виконані роботи). В тому числі, надаються додаткові угоди до зазначених договорів, що засвідчують зміну істотних умов зобов’язань. При цьому, аналогічні договори повинні містити інформацію про предмет закупівлі, який відповідає по своїй суті предмету закупівлі та істотні умови, що є характерними згідно законодавства для такого роду договорів. На виконання кваліфікаційної вимоги про наявність аналогічних договорів Замовник приймає лише договори, що оприлюднені в електронній системі закупівель та може бути перевірений в системі Прозорро (вказати у довідці за зразком). Таким чином, Замовник передбачив в якості аналогічного договору тільки договір, який укладений з бюджетною організацією та оприлюднений в електронній системі закупівель Прозорро. Але вказана вимога є дискримінаційною для Скаржника та такою, що порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне. Наше Товариство має багатий досвід в наданні послуг з організації харчування, основним видом господарської діяльності ТОВ «ПАРТУМ 20» є 56.29 –постачання інших готових страв (копія виписки додається). Починаючи з часу реєстрації нашого Товариства ми активно розвиваємося та набираємося досвіду в цьому напрямку. Наше Товариство має досвід в наданні послуг їдалень бюджетним установам та має досвід кейтерингових послуг, але тільки комерційним суб’єктам господарювання (копії договорів додаються). Таким чином, Замовник штучно позбавив можливість наше Товариство та багатьох інших суб’єктів господарювання прийняти участь у цій процедурі закупівлі через встановлення дискримінаційної умови про надання в якості аналогічного договору тільки договори за предметом – кейтерингові послуги з бюджетними установами, які оприлюднені в системі Прозорро. Тому умова про необхідність надання у складі тендерної пропозиції в якості Аналогічних за предметом – кейтерингові послуги з бюджетними установами, які оприлюднені в системі Прозорро, яка передбачена п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації повинна бути виключена із змісту Тендерної документації. 3. Згідно Додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», передбачено, що «Учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції розроблене відповідно до норм Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 примірне чотиритижневе сезонне меню (осінь, зима, весна, літо), яке повинно бути погоджене територіальним органом Держпродспоживслужби. Крім цього, учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції відповідний експертний висновок, згідно якого, примірне чотиритижневе сезонне меню буде відповідати нормам, передбаченим Постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305. » Але вказана вимога суперечить нормам Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305. Так, згідно п. 36 зазначеного Порядку передбачено, що «У разі постачання до закладу освіти, закладу оздоровлення та відпочинку готових страв та/або послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися постачальником послуг з харчування (технологом, завідувачем виробництва) та затверджуватися керівником оператора ринку харчових продуктів, що здійснює постачання готових страв та/або послуг з харчування. Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.» Таким чином, в разі використання надавачем послуг меню, яке рекомендоване МОЗ згідно наказу МОЗ від 08.02.2023 року № 243, погодження Примірного чотиритижневого сезонного меню та асортименту буфету з територіальним органом Держпродспоживслужби є необов’язковим. Встановивши таку дискримінаційну вимогу, як надання у складі пропозиції погодженого Примірного чотиритижневого сезонного меню з територіальним органом Держпродспоживслужби є порушенням вимог чинного законодавства та повної недовіри до МОЗ як державного органу, який розробив та затвердив таке меню для загального вжитку, яке відповідає всім необхідним вимогам щодо харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах. Скаржник не має такого погодженого меню відповідними територіальними органами Держпродспоживслужби та розроблення такого меню та його погодження потребує багато часу, а в умовах оголошеної процедури закупівлі за скороченими строками, це є неможливо зробити. З огляду на зазначене, умова Тендерної документації про надання учасником «Примірного чотиритижневого сезонного меню погодженого з територіальним органом Держпродспоживслужби та Експертного висновку, згідно якого, примірне чотиритижневе сезонне меню буде відповідати нормам, передбаченим Постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305» є дискримінаційною, такою що не відповідає вимогам чинного законодавства та повинна бути виключена із змісту Тендерної документації. 4. Згідно Додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», передбачено, що Учасник на відповідність вказаним технічним вимогам та зазначеного вище абзацу, повинен надати у складі пропозиції наступні документи: - Оригінал дійсного сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника. У відповідності до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. Згідно ст. 6 зазначеного Закону, основними функціями національного органу України з акредитації є: ведення реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності та реєстру персоналу з акредитації. Згідно ПОЛОЖЕННЯ про НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ, яке затверджене Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 08.02.2017 № 161, НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ (далі - НААУ) є національним органом України з акредитації. Згідно офіційного сайту НААУ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov містить загальнодоступна інформація про реєстр всіх акредитованих осіб. На день подання скарги жодний орган не акредитований НААУ за ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Таким чином, ТОВ «ПАРТУМ 20» не має в наявності сертифіката за ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок та отримати його у органу, який саме акредитований НААУ не має можливості. До того ж ТОВ “ПАРТУМ 20” має аналогічний сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) "Системи керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі" на виробничу потужність готових страв, виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника. (додається) З огляду на зазначене, умова Тендерної документації про надання учасником Оригіналу дійсного сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника, є дискримінаційною, такою що не відповідає вимогам чинного законодавства та повинна бути виключена із змісту Тендерної документації. Згідно Додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», передбачено, що Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу пункту прийому готових страв до харчоблоку замовника, з підписами представників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися оцінка стану харчоблоку на предмет можливості прийому готових страв для їх подальшого розігріву. Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в тому числі на період воєнного часу. Так, Освітній омбудсмен України https://eo.gov.ua/vysvitlennia-informatsii-pro-zaklad-osvity-v-umovakh-voiennoho-stanu/2022/09/20/ надав рекомендації щодо доступу та навчальних закладів та публічного висвітлення інформації щодо навчальних закладів під час воєнного стану. Так, передбачено, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір (стаття 34 Конституції України). Але на період воєнного стану це право може тимчасово обмежуватися (Указ Президента України № 64/2022). На період воєнного стану заборонити фото та відеозйомку, зокрема місць масових скупчень людей. Заклади освіти також є місцями масових скупчень людей. По-перше, взагалі не зазначено який саме навчальний заклад учасник повинен відвідати, при цьому зазначено, що учасник повинен надати довідку (и) при всі навчальні заклади, які відвідав учасник. По-друге, керівник шкільного закладу не зобов’язаний допускати в шкільні харчоблоки сторонніх осіб, навіть якщо це представники підприємств, які на момент відвідування є потенційними учасниками Закупівлі, адже, відповідно до «Рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчально році», які затверджені листом МОН від 05.08.2020р. № 1/9-420 будь-які відвідування приміщень шкіл особами, які не мають відношення до освітнього процесу забороняється. Крім того, дана вимога замовника оскаржувалася в АМКУ (Рішення №2271-р/пк-пз від 03.02.2022 р.). Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який в силу певних причин наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи. В умовах воєнного стану приміщення шкіл є зачиненими у м. Дніпрі, навчання у м. Дніпрі здійснюється повністю у дистанційному режимі згідно із рішенням від 17.08.2022 року (https://dniprorada.gov.ua/uk/articles/item/51133/ogoloshennya-pro-plenarne-zasidannya-26-chergovoi-sesii-miskoi-radi-viii-sklikannya-17-08-2022-o-10-00-distancijno-v-rezhimi-onlajn). Таким чином доступ до приміщень харчоблоку закладу освіти є заборонений, та через відсутність можливості такого доступу, Скаржник не має можливості надати довідку, яка вимагається Замовником згідно із Додатком 3 до Тендерної документації, а тому умова про надання «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу пункту прийому готових страв до харчоблоку замовника, з підписами представників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися оцінка стану харчоблоку на предмет можливості прийому готових страв для їх подальшого розігріву.» є дискримінаційною, такою що не відповідає вимогам чинного законодавства та повинна бути виключена із змісту Тендерної документації. 5. Згідно Додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», передбачено, що «Упаковка готових страв з насиченням середовища газом відрізняється гарантією якості, збереженням свіжості, збереженням кольору, виду і смаку, тому Учасник має документально підтвердити наявність у нього у власності автоматичного пакувальника лотків (трейсилер) та надати документи, що підтверджують якість харчового газу(суміші газів), які будуть використовуватись Учасником.» Вказана умова є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства з питань регулювання харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах. Так, у відповідності до Постанови КМУ від 1 червня 2023 р., якою внесені зміни до Постанови КМУ від 24.03.2021 №305 передбачено, що опорна кухня - передбачає доставку готової гарячої їжі в термоізоляційних боксах; фабрика-кухня - передбачає приготування, шокове охолодження готової їжі, зберігання та транспортування всієї продукції на всіх технологічних етапах в безпечному середовищі температури від 3 °С до 5 °С - в герметичних гастроємностях та термоізоляційних боксах. Пакування готових страв з насиченням середовища газом для харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах взагалі не передбачено, згідно із Порядком організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку. Крім того, вказаним Порядком чітко передбачені дозволені способи пакування готових страв для харчування дітей. Визначивши тільки один спосіб пакування готових страв з використанням газу, Замовник штучно обмежив коло можливих учасників цієї закупівлі тільки до тих учасників, які мають в наявності та вже здійснюють пакування саме з використанням газу. ТОВ «ПАРТУМ 20» не має у своїй власності такого спеціалізованого обладнання, але здатне забезпечити пакування готових страв іншим альтернативним способом на підставі власних ТУ У про виготовлення готових страв (копія додається) та з можливим використання гастроємностей та інших термоізоляційних боксах. Крім того, згідно із Приміткою, яка міститься у Додатку 3 до Тендерної документації передбачено, що «Усі посилання на конкретну торгівельну марку чи форму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника — читати як вираз «або еквівалент». Крім того, згідно ст. 23 п. 4. Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Таким чином, не визначивши у Тендерній документації у «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» еквівалентні способи пакування готових страв, Замовник порушив ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», що є дискримінаціною умовою згідно ст. 5 Закону, та просимо виключити вказану дискримінаційну умову. 6. Згідно п. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, передбачено, що «Тендерна пропозиція зокрема повинна складатися з: - Листа-згоди учасника з Проєктом договору та його істотними умовами, а також Проєкту договору, підготовлений у відповідності з Додатком 4, який повинен бути заповнений для сторони учасника, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника (без зазначення ціни (вартості) та без додатків до нього)… Окремим файлом Замовник завантажив Додаток 4 Проект договору «Договір № ________про закупівлю послуг за публічні кошти». Але вказаний проект Договору не відповідає вимогам чинного законодавства. Так, згідно п. 2.1. запропонованого проекту Договору передбачено, що «Виконавець повинен надати послуги, передбачені цим договором, Замовнику, якість яких відповідає нормам харчування у загальноосвітніх закладах освіти, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України №298/227 від 17.04.2006, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України № 242/329 від 01.06.2005.». По-перше, Інструкція з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах не регулює питання організації харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах, та її діяльність не поширюється на предмет закупівлі. По-друге, Порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України № 242/329 від 01.06.2005, втратив свою чинність 19.10.2021 року згідно Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1950/990 ( z1294-21 ) від 15.09.2021 року. Замовник вимагає від учасника надати лист погодження з запропонованим проектом Договору та підписаний сам текст Проекту Договору, але запропонований проект не відповідає вимогам чинного законодавства та ТОВ «ПАРТУМ 20» не може погодитися з проектом договору в такій редакції, що позбавляє можливості наше Товариство прийняти участь у цій процедурі закупівлі. З огляду на все вищезазначене та керуючись ст. 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування
Дата розгляду скарги: 17.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.07.2023 22:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.07.2023 16:01
Дата виконання рішення Замовником: 10.08.2023 16:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги з харчування для закладу загальної середньої освіти ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-06-27-012976-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТУМ 20", Кудрявцева Любов Миколаївна 380507323061 tovpartum20@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога по ISO

Номер: 40281636f7e2464eb1e6fc843145aad8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-013082-a.c6
Назва: Вимога по ISO
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначається, що Учасник на відповідність вказаним технічним вимогам та зазначеного вище абзацу, повинен надати у складі пропозиції Оригінал дійсного сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT),виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника. ДСТУ ISO 28000:2008 це міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес-спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань. Він встановлює вимоги до системи менеджменту безпеки, в т.ч. аспекти, які є критичними для забезпечення безпеки ланцюга поставок. Менеджмент безпеки пов'язаний з багатьма аспектами (ризиками) управління бізнесом. Ризики включають всі види діяльності, керовані або знаходяться під впливом організацій, які впливають на безпеку ланцюга поставок. ДСТУ ISO 22000:2018 - один із найпопулярніших стандартів безпечності харчової продукції в світі, який охоплює всі етапи виробництва і постачання харчових продуктів та передбачений на законодавчому рівні. Таким чином, ДСТУ ISO 22000:2018 також включає безпеки ланцюга поставок харчових продуктів і є обов’язковим для всіх підприємств незалежно від форм власності. Враховуючи описане, вимагаємо виключити вимогу із тендерної документації, стосовно надання ДСТУ ISO 28000:2008.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: "Добрий день! Дякуємо за увагу до даної закупівлі. Відповідно до пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити й іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне додати. Щодо надання Учасниками закупівлі сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT) зазначаємо наступне. Цей стандарт розроблено у відповідь на потребу промисловості у стандарті щодо управління безпекою. Його основна ціль — підвищити безпеку ланцюгів постачання. Цей стандарт є стандартом щодо управління найвищого рівня, який дає змогу організації розробити загальну систему управління безпекою ланцюга постачання. Він вимагає від організації оцінювати середовище безпеки, у якому вона функціює, і визначати, чи запроваджено відповідні заходи безпеки, і чи існують вже інші нормативні вимоги, яких дотримується організація. Якщо потреби безпеки ідентифіковано за допомогою цього процесу, організація має запровадити механізми та процеси, щоб задовольняти ці потреби. Замовник під час проведення закупівлі ""послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра"" має на меті отримати якісне харчування для учнів та таке, що відповідає вимогам законодавства. Дана вимога не є дискримінаційною оскільки отримання даного сертифікату можливе для будь-якого суб’єкта господарювання."
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Упаковка готових страв

Номер: 8044a26ac3a04b1ebc1e278c85b574d0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-013082-a.c5
Назва: Упаковка готових страв
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначається, що «Упаковка готових страв з насиченням середовища газом відрізняється гарантією якості, збереженням свіжості, збереженням кольору, виду і смаку, тому Учасник має документально підтвердити наявність у нього у власності автоматичного пакувальника лотків (трейсилер) та надати документи, що підтверджують якість харчового газу(суміші газів), які будуть використовуватись Учасником. Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції експертний висновок/лабораторне дослідження про безпечність багатошарової плівки, яку Учасник буде використовувати у процесі запаювання готових страв у боксах (лотках) з газомодифікованим середовищем». Згідно з ПКМУ від 1 червня 2023 р., якою внесені зміни до ПКМУ від 24.03.2021 №305 опорна кухня - передбачає доставку готової гарячої їжі в термоізоляційних боксах; фабрика-кухня - передбачає приготування, шокове охолодження готової їжі, зберігання та транспортування всієї продукції на всіх технологічних етапах в безпечному середовищі температури від 3 °С до 5 °С - в герметичних гастроємностях та термоізоляційних боксах. Просимо внести зміни в Тендерну документацію згідно з даною Постановою КМУ, а саме доповнити зазначені вимоги в технічному завданні. Таким чином, у учасника є право вибору – або пакувати готові страви у боксах (лотках) з газомодифікованим середовищем, або згідно Постанови КМУ доставляти в герметичних гастроємностях та термоізоляційних боксах. Бо запакування у боксах (лотках) з газомодифікованим середовищем не є обов’язковим згідно чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: "Шановний Учасник! З огляду на воєнний стан та доволі часті повітряні тривоги прийнято рішення в забезпеченні дітей харчуванням в герметичних персональних боксах, якими можуть бути тільки одноразові пластикові бокси, запаяні плівкою. Тому що використання багаторазових пластикових боксів заборонено СанПін. Тому ми вимагаємо наявність автоматичного запаювальника (трейстлер). В свою чергу автоматичні трейстлери зазвичай оздоблені функцією заповнення газом, що збільшує гарантію безпеки харчування. Ця технологія не є унікальною, вона широко використовується в харчовій промисловості і доступна на рину України. Не може розцінюватись як дискримінація. Також, продовжуючи питання повітряних тривог і роботи закладів освіти в дві зміни ми вимагаємо надання харчування зі строком придатності 24 години, що не суперечить постанові КМУ. А в свою чергу, такий строк придатності можна досягти при МОДЕЛІ харчування «Фабрика кухня», в якому зазначено шокове охолодження і герметичні бокси . Герметичні персональні бокси дають можливість отримати продукти навіть в тимчасовому сховищі, а також гарантують безпечність зберігання. Сертифікати якості на плівку і бокси є необхідними і стандартними документами при роботі з будь-яким товаром і відповідають прагненню безпечності харчування. Такі бокси і плівка також вільно доступні на ринку і не є унікальними."
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Гігієнічні висновки

Номер: ee00d65591284c169349a7aee5e4f782
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-013082-a.b4
Назва: Гігієнічні висновки
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 абзац 4 до Тендерної документації зазначено, що «Проведення щоденного бракеражу готової продукції за участю медичних працівників закладу освіти, відповідно до діючого Положення про бракераж їжі на підприємствах громадського харчування та бракераж сировини з обов’язковою наявністю гігієнічних висновків.» Просимо внести зміни в Тендерну документацію та замінити фразу «гігієнічних висновків» на: «супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, якість (декларації виробника (постачальника), сертифікат якості, етикетки, тощо)».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: "Добрий день! Відповідно до пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити й іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне додати. Гігієнічний висновок - офіційний документ, який засвідчує, що продукція відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, нормам і правилам і є дозволом на виробництво і використання продукції в Україні. Дана вимога не є дискримінаційною оскільки отримання даного гігієнічного висновку можливе для будь-якого суб’єкта господарювання."
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

щодо сезонів меню

Номер: 74c778a86021460e843de897d8c81cee
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-013082-a.b3
Назва: щодо сезонів меню
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначено, що Учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції розроблене відповідно до норм Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 примірне чотиритижневе сезонне меню (осінь, зима, весна, літо). Дана вимога є не коректною, так як послуга планується до 31 грудня 2023 р. Враховуючи вищесказане, просимо внести зміни в Тендерну документацію і вказати меню на осінній та зимовий сезони.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник. Відповідно до Додатку 4 "Проєкт договору" тендерної документації вказано "3.4. Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку, у відповідності підпункту 8 пункту 19 Особливостей.". Тобто якщо у Замовника буде необхідність у продовженні дії договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, то Замовник зможе отримувати за цим договором і далі послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра. Оскільки наразі визначити неможливо на скільки вистачить цих 20% від суми договору, Замовник у вимогах тендерної документації і зазначив обов'язкове надання Учасниками примірного чотиритижневого меню (осінь, зима, весна, літо).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо експертного висновка на меню

Номер: f27d9ea4cf974565ab8bd1b5137e13f1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-013082-a.c2
Назва: Вимога щодо експертного висновка на меню
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначено, що Учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції відповідний експертний висновок, згідно якого, примірне чотиритижневе сезонне меню буде відповідати нормам, передбаченим Постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305. Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною, виходячи з наступного. Вказана умова є дискримінаційною та такою, що суперечить вимогам чинного законодавства. У відповідності до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою КМУ № 305 від 24.03.2021 року передбачено, що має місце Примірне чотиритижневе сезонне меню, що рекомендоване МОЗ для харчування дітей. Та в разі, якщо суб’єкт господарювання надає послуги у відповідності до цього примірного чотиритижневого сезонного меню, згідно із п. 21 та 36 зазначеного Порядку, дозволено використовувати таке меню без погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Крім того, меню, яке розроблене МОЗ не потребує відповідного експертного висновку, що воно відповідає вимогам МОЗ та Постанові КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305.» Таким чином вимагаємо внести зміни до тендерної документації, привести її у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі», та виключити дискримінаційні умови стосовно експертного висновку.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Замовник вказує такі вимоги в тендерній докумнтації, щоб отримати якісне харчування в закладах освітиі яке буде відповідати встановленим вимогам для надання кейтерингових послуг. Надання Учасниками в тендерних прозоціях експетного висновку підтвердить, що запропоноване мені відповідає вимогам діючого законодавства України. Отримання експертного висновку можливе для будь-якого суб’єкта господарювання.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо довідки з підписами

Номер: 45c562646bc94134bb573634f6dbeb36
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-013082-a.c1
Назва: Вимога щодо довідки з підписами
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до Тендерної документації зазначено, що Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу пункту прийому готових страв до харчоблоку замовника, з підписами представників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися оцінка стану харчоблоку на предмет можливості прийому готових страв для їх подальшого розігріву. Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Керівник шкільного закладу не зобов’язаний допускати в шкільні харчоблоки сторонніх осіб, навіть якщо це представники підприємств, які на момент відвідування є потенційними учасниками Закупівлі, адже, відповідно до «Рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчально році», які затверджені листом МОН від 05.08.2020р. № 1/9-420 будь-які відвідування приміщень шкіл особами, які не мають відношення до освітнього процесу забороняється. Крім того, дана вимога замовника оскаржувалася в АМКУ (Рішення №2271-р/пк-пз від 03.02.2022 р.) За таких умов, з підстав, незалежних від учасника, учасник може бути не допущений до кожного закладу освіти, тому дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який в силу певних причин наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи, Вимагаємо виключити дану дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: "Шановниу Учасник!Стосовно того, що Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу пункту прийому готових страв до харчоблоку замовника, з підписами представників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися оцінка стану харчоблоку на предмет можливості прийому готових страв для їх подальшого розігріву, зазначаємо наступне: Дана вимога встановлена замовником з метою перевірки достовірності інформації щодо здійснення безпосередньо учасником досконалого аналізу їдалень та харчоблоків навчальних закладів, перелік та адреси розташування яких визначені в умовах тендерної документації, для розуміння обсягів та специфіки організації харчування дітей у навчальних закладах міста Дніпра, які підпорядковуються Замовнику. Також, звертаємо Вашу увагу на те, що на стадії подачі тендерних пропозицій, підпорядковані нам заклади освіти відкриті, та при дотриманні потенційними учасниками протиепідемічних та санітарних заходів, їм було б дозволено обстежити матеріально-технічну базу їдалень та харчоблоків. Також, дана вимога, дозволяє підтвердити, що учасник системно підходить до підготовки тендерної пропозиції. Учасники повинні бути готовими для забезпечення безперебійного надання послуг з організації харчування у закладах освіти. Підсумовуючи все зазначене вище, Замовником в тендерній документації встановлені законні та не дискримінаційні вимоги до потенційних учасників закупівлі."
Статус вимоги: Відхилено