• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт з впровадженням енергоефективних заходів, а саме заміна системи опалення у Вовчищовицькому ЗЗСО, що знаходиться за адресою с.Вовчищовичі, вул.Центральна, 2, Яворівського району Львівської області. (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

2 651 227.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 256.14 UAH
Період оскарження: 27.06.2023 19:18 - 26.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови Тендерної документації

Номер: 2891fbc35ab74152b44a9f4c0a849ec8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-013034-a.c1
Назва: Скарга на умови Тендерної документації
Скарга:
До Антимонопольного комітету України Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512 Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044 Телефон: 380975984423 E-mail: oksana.slabyk@gmail.com Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Найменування: Відділ освіти, культури та туризму, молоді та спорту Судововишнянської міської ради Яворівського району Львівської області Код ЄДРПОУ: 41097536 Місцезнаходження: 81340, Україна , Львівська обл., Судова Вишня, ПЛОЩА І. ФРАНКА, будинок 14 Процедура закупівлі, що оскаржується: Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-06-27-013034-a Скарга щодо умов тендерної документації Відділ освіти, культури та туризму, молоді та спорту Судововишнянської міської ради Яворівського району Львівської області (далі – замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2023-06-27-013034-a на закупівлю Капітальний ремонт з впровадженням енергоефективних заходів, а саме заміна системи опалення у Вовчищовицькому ЗЗСО, що знаходиться за адресою с.Вовчищовичі, вул.Центральна, 2, Яворівського району Львівської області. (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) Торги були оголошені 27.06.23; період оскаржень вимог тендерної документації встановлений до 02.07.23. Наше підприємство має значний досвід роботи виконання аналогічних робіт та хоче прийняти участь у зазначені процедурі закупівлі. Проте окремі положення Тендерної документації, затвердженої замовником містять низку порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), які ускладнюють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме: Щодо надання інформації про відсутність негативного досвіду В част. 7 розділу 3 тендерної документації замовника міститься вимога: «Надати в складі тендерної пропозиції довідку довільної форми, видану Замовником, про те, що учасник не має негативного досвіду співпраці з замовником - Відділом освіти, культури та туризму, молоді та спорту Судововишнянської міської ради Яворівського району Львівської області». Вимога щодо надання інформації, поданої в довільній формі, яка видана Замовником відкритих торгів про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні Учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. Встановлення Замовником такої вимоги, щодо надання потенційним Учасником довідки довільної форми, видану Замовником закупівлі, до подання тендерних пропозицій, містить дискримінаційні ознаки, а також порушує конфіденційність інформації, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від Учасника, а напряму від самого Замовника. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, які зможуть отримати таку довідку. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати таку довідку, тобто ще до проведення подання пропозиції та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні Учасники процедури закупівлі Потрібно також зазначити про те, що встановлена вимога є такою, що порушує права потенційних учасників процедури закупівлі та наступні принципи публічних закупівель, які встановлені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальна економія, ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед Учасників. Вищенаведена позиція щодо визнання дискримінаційною вимогу встановлену Замовником про надання інформації видану Замовником процедури закупівлі про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником міститься в Рішенні Постійно діючої Адміністративної Колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18835 -р/пк-пз від 17.08.2021 та у Рішенні Комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7741-р/пк-пз від 31.05.2023. Щодо сформованих замовником вимог щодо документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» В п.1.3 додатку 1 до тендерної документації замовником передбачені вимоги щодо документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» а саме: «Аналогічним договором є повністю виконаний договір (двосторонній або декілька сторонній), який за змістом та правовою природою є договором на капітальний ремонт або поточний ремонт. Для підтвердження інформації зазначеної у довідці учасником надаються як мінімум три договори, виконані не раніше 2022 року, загальна сума виконання яких становить не менше ніж 99% очікуваної вартості предмета даної закупівлі що відповідають роботам, які передбачені технічним завданням. Договори повинні містити роботи із встановлення або демонтажу радіаторів, сумарна кількість яких не повинна бути меншою за кількість, що встановлена у технічному завданні до цієї закупівлі. Також учасник повинен підтвердити наявність досвіду виконання робіт із встановлення котла. Для підтвердження відповідних критеріїв учасник повинен надати: - копії як мінімум трьох договорів (з усіма додатками) на капітальний ремонт або поточний ремонт системи опалення; - копії документів, що підтверджують виконання договорів (платіжні доручення, довідки форми КБ-2, Довідки форми КБ-3, за весь період виконання робіт); - оригінали листів-відгуків про виконання договорів, що наведені у довідці, не раніше дати оголошення закупівлі з посиланням на ідентифікатор даної закупівлі. Замовником згідно з договорами може бути лише суб’єкт державної або комунальної форми власності.» Таке формулювання вимог замовника призводить до того, що взяти участь у закупівлі зможуть лише учасники, які мають досвід виконання: • як мінімум трьох договорів на капітальний ремонт або поточний ремонт системи опалення; • кожен з цих договорів має бути виконаний не раніше 2022 року • сума виконання таких договорів має становити не менше ніж 99% очікуваної вартості предмета даної закупівлі • Договори повинні містити роботи із встановлення або демонтажу радіаторів, сумарна кількість яких не повинна бути меншою за кількість, що встановлена у технічному завданні до цієї закупівлі • Замовником згідно з договорами може бути лише суб’єкт державної або комунальної форми власності • Для підтвердження виконання договорів слід надати платіжні доручення, оригінали листів-відгуків про виконання договорів, що наведені у довідці, не раніше дати оголошення закупівлі з посиланням на ідентифікатор даної закупівлі. Такі умови та вимоги призводять до того, що навіть ми з нашим багаторічним великим досвідом не можемо відповідати абсолютно усім вимогам замовника одночасно, що позбавляє нас можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі. Очевидно, що вимоги встановлені замовником не мають логічного пояснення та обґрунтованої мети спрямованої на те, щоб відібрати учасників потенційно спроможних виконати замовлення. Чітко прослідковується лише бажання замовника максимально звузити кількість учасників і якнайбільше ускладнити підготовку тендерної пропозиції потенційним учасникам. У нас є досвід виконання аналогічних робіт, зокрема: 1.) Договір №743-к від 13.02.2023 року "Ремонтно-реставраційні роботи та заміна системи опалення в приміщенні музею Митрополита Андрея Шептицького на вул. М.Кривоноса, 1 у м. Львові ("ДК 021:2015 45331000-6 Встановлення опалювальних, вентиляційних систем і систем кондиціонування повітря". Цей договір передбачає виконання робіт із монтажу котла. Договір укладений у 2023 році та виконаний повністю згідно актів робіт, але оплата від замовника не надійшла, з огляду на що, надати платіжні доручення ми не в змозі. Також назва даного договору не відповідає встановленій вимозі Замовника: капітальний ремонт або поточний ремонт системи опалення, проте даний договір за змістом та характером робіт є договором на капітальний ремонт про що надаємо нижче наведене аргументоване пояснення. Приміщення музею Митрополита Андрея Шептицького ( колишні келії Костелу Казимира) на вул. Кривоноса 1 у м. Львові є пам’яткою архітектури місцевого значення під охоронним номером 4737-Лв згідно рішення виконкому Львівської обласної ради № 130 від 26.02.1980 року. Відповідно до Закону України « Про охорону культурної спадщини» та ДБН.А.2.2-14-2016 «Склад та зміст науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування» на пам’ятках архітектури не дозволяється проводити роботи з реконструкції, капітального чи поточного ремонту. Натомість, згідно положень ДБН.А.2.2-14-2016 «Склад та зміст науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування» при складання проектної документації вживається термін «ремонтно-реставраційні роботи», або «ремонт(реставраційний). Ремонтно-реставраційні роботи це комплекс заходів з відновлення та фізичного збереження пам'яток в існуючому вигляді. До ремонтно-реставраційних робіт відносяться зокрема ремонт водопроводу, каналізації, опалення та інші роботи, що не змінюють древніх існуючих конструкцій, матеріалів, а також деталей пам'ятки, забезпечуючи повну відповідність попередньому вигляду пам'ятки без зміни їх художньо-історичного вигляду. Отже, в наданому нами договорі, як аналогічний за характером та змістом робіт, перелік робіт по даному об’єкту подібний з роботами вказаними в Додатку №4 технічних вимог закупівлі 2.) Договір підряду 686-к від 07.12.2021 року "Капітальний ремонт внутрішніх систем опалення будівлі Куликівського ОЗЗСО І ІІІ ступенів по вул. Винниченка, 1 а в смт Куликів Львівського району Львівської області" згідно (ДК 021:2015 4543000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Цей договір є повністю завершеним і передбачає виконання робіт з встановлення або демонтажу радіаторів. Проте і цей договір не підходить під вимоги замовника , адже договір укладений і частково виконаний в 2021 році. 3. Договір №677-к від 22.11.2021 року "Капітальний ремонт системи опалення з влаштуванням ІТП в навчальному корпусі ЛНУ ім. Івана Франка по вул. Кн.Романа, 36 у м. Львові" (ДК021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація). Цей договір передбачає виконання робіт з встановлення або демонтажу радіаторів, але укладений в 2021 році. Окрім того, так як оплата від замовника не надійшла надати платіжні доручення до цього договору ми не в змозі. Також у нас є відгуки від замовників по аналогічним договорам, але видані вони раніше дня виходу оголошення, що жодним чином не міняє зміст такого відгука. За таких умов, встановлені замовником дискримінаційні умови призведуть до того, що більшість учасників, у яких є можливість і достатньо досвіду для виконання замовлення замовника, в тому числі, і наше підприємство не зможуть прийняти участь у процедурі закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також наші законні права та інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме, в частині: • Надмірної кількості договорів • Періоду виконання аналогічних договорів • Суми виконання договорів відносно очікуваної вартості предмета даної закупівлі • Вимоги, що сумарна кількість робіт із встановлення або демонтажу радіаторів повинна бути не меншою за кількість, що встановлена у технічному завданні до цієї закупівлі • Вимоги, що замовниками згідно з договорами може бути лише суб’єкт державної або комунальної форми власності • Прибрати вимогу щодо надання платіжних доручень в якості підтвердження виконання договору • Прибрати вимогу, що відгуки мають бути надані не раніше дати оголошення закупівлі. Щодо вимоги про надання свідоцтва як мінімум на одного працівника (постійні трудові відносини) про проходження курсу «Проектування та будівництво в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними геологічними умовами». В п.1.2 додатку 1 до тендерної документації замовником передбачені вимоги щодо документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід», зокрема: «Надати свідоцтво як мінімум на одного працівника (постійні трудові відносини) про проходження курсу «Проектування та будівництво в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними геологічними умовами». У штаті нашого підприємства немає такого працівника, який пройшов би курс «Проектування та будівництво в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними геологічними умовами». Проте це жодним чином не перешкодить нам якісно виконати замовлення, що є предметом закупівлі, адже такий працівник в даному випадку і не потрібен. Доказом цього може послугувати те, що ми багато років виконуємо аналогійні договори, не маючи в штаті такого працівника. Взагалі незрозуміло для чого встановив таку вимогу замовник, адже предметом закупівлі не є ані будівництво, ані проектування об’єктів. Додатково замовник також дискримінував учасників, в тому числі і нас, обмеживши можливість залучення такого працівника виключно за трудовим договором, не надавши можливості його залучення шляхом цивільно- правового договору для його залучення. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також наші законні права та інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. Щодо встановлення вимоги щодо надання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, видану не раніше дати оголошення закупівлі. В п.1.4 додатку 1 до тендерної документації замовником передбачені вимоги щодо документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності» , зокрема: «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, видану не раніше дати оголошення закупівлі» Вважаємо, що ця вимога є незаконною, оскільки сама назва цього критерію наведена в ЗУ «Про публічні закупівлі» - «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» містить обмеження щодо способу документального підтвердження, а саме цей критерій має підтверджуватись фінансовою звітністю. Також, на нашу думку, ця вимога також є дискримінаційною, оскільки в умовах воєнного стану нормативне регулювання процесу закупівель пішло в напрямку спрощення вимог до бізнесу, якому і так важко працювати, зокрема, для цих цілей така підстава для відмови в участі у процедурі закупівлі як наявність заборгованості з податків і зборів в умовах воєнного стану не застосовується. Натомість, замовник з незрозумілих причин вирішив встановити таке обмеження для учасників, яке не передбачене законодавством. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати у складі Пропозиції Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, видану не раніше дати оголошення закупівлі, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання (у тому числі і нас). Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. З урахуванням вище визначеного, тендерна документація замовника містить низку положень, які суперечать вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 , порушують принципи, визначені ст. 3 Закону, а також дискримінаційні умови, які перешкоджають нашій участі у процедурі закупівлі і грубо порушують наші законні права та інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ПРОСИМО: 1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги. З повагою, Директор Липовецький Сергій Олександрович Додатки (документальне підтвердження/докази): 1) Копія Договору №743-к від 13.02.2023 року 2) Копія Договору підряду 686-к від 07.12.2021 року 3) Копія Договору №677-к-к від 22.11.2021 року 4) Відгуки 5) Тендерна документація замовника 6) Штатний розклад 7) Рішення Комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7741-р/пк-пз від 31.05.2023”. .
Дата розгляду скарги: 18.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.07.2023 21:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.07.2023 10:15
Дата виконання рішення Замовником: 25.07.2023 10:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua