• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Будівельні роботи за об’єктом будівництва «Реконструкція спортивного майданчика для занять ігровими видами спорту на території ВВПУ ДПО по вул. Генерала Арабея, 11 в м. Вінниця»

Протокол № 218 ВТ-УО

Завершена

1 448 779.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 243.90 UAH
Період оскарження: 27.06.2023 17:17 - 02.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 2cbece1d7c4644589994f199bd63503a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-012411-a.c1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» 07300, Київська обл., м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 11, офіс 3 Ідентифікаційний код 41924333 IBAN UA233052990000026002021703666 Тел.: +380999810815, email: pasko1993oleh@gmail.com Вих. №_____ Від_________ Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Місцезнаходження: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 Суб’єкт оскарження: ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» Місцезнаходження: 07300, Київська обл., м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 11, офіс 3 Тел.: +380999810815, email: pasko1993oleh@gmail.com Ідентифікаційний код: 41924333 Замовник (найменування замовника): Вінницьке вище професійне училище Департаменту поліції охорони Місцезнаходження: 21020, Вінницька область, м. Вінниця, вул. Генерала Арабея, буд. 11 Ідентифікаційний код: 08571794. Провідний фахівець з ПЗ, уповноважена особа замовника, Власенко Григорій Станіславович, email: vlasenkogs66@gmail.com, номер телелефону: +38(098) 610 38 78 Інформація про закупівлю: ID закупівлі: b5c922afbcd143738246a844d6a0afb0 Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-06-27-012411-a С К А Р Г А щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Вінницьке вище професійне училище Департаменту поліції охорони (надалі – Замовник) оголосило про проведення закупівлі з особливостями за ДК 021:2015: 98310000-9 будівельні роботи за об’єктом будівництва «Реконструкція спортивного майданчика для занять ігровими видами спорту на території ВВПУ ДПО по вул. Генерала Арабея, 11 в м. Вінниця, код 45450000 – 6 (Інші завершальні роботи), опублікувавши оголошення №UA-2023-06-27-012411-a. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі уповноваженого органу, розкриття Пропозицій відбулось 06 липня 2023 року о 15:57 год. Відповідно до розкриття тендерних пропозицій в закупівлі UA-2023-06-27-012411-a взяло участь два учасники: 1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ»; 2. Товариство з обмеженою відповідальністю «ПОДІЛЬСЬКІ БУДОВИ». ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» подано тендерну пропозицію, яка є найбільш економічно вигідною та становить 1 398 001,17 (один мільйон триста дев'яносто вісім тисяч одна гривня 17 копійок). Відповідно до Тендерної документації Замовника, єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є «Ціна – 100 %. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ. У подальшому, 07 липня 2023 року о 12:27 год., Замовником опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» за змістом якої зазначено: Розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель вищевказаного змісту, у строк, що передбачений пунктом 43 Особливостей. Також Замовником 07 липня 2023 о 13:05 год. оприлюднено інформацію про відміну процедури закупівлі (Кінець періоду оскарження: 18 липня 2023 року 00:00) з наступних причин: «Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Коментар щодо відміни: Порушення вимог щодо оприлюднення інформації. Надалі Замовником було опубліковано протокольне рішення (протокол № 225 ВТ -УО) уповноваженої особи Вінницького вищого професійного училища Департаменту поліції охорони від 07.07.2023 «Про відміну закупівлі № UA-2023-06-27-012411-a у зв’язку з неможливістю усунення порушень», в якому зазначено, зокрема: «Уповноваженою особою було виявлено наступні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель: - пунктом 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник помилково не розмістив в електронній системі закупівель інформацію для Учасника по виявлених невідповідностях, а лише інформацію з прийнятим замовником рішенням про необхідність виправлення виявлених невідповідностей. Виправити технічну помилку враховуючи функціонал електронного майданчика замовник змоги не має, у зв’язку з чим, з метою усунення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель вимушений відмінити торги. З огляду на неможливість усунення виявлених порушень є підстави для відміни тендеру. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.» Ознайомившись з протокольним рішенням (протокол № 225 ВТ -УО) уповноваженої особи Вінницького вищого професійного училища Департаменту поліції охорони від 07.07.2023 «Про відміну закупівлі № UA-2023-06-27-012411-a у зв’язку з неможливістю усунення порушень» та інформацією щодо відміни процедури закупівлі, що оприлюднена Замовником в електронній системі закупівель PROZORRO, Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» вважає, що Замовником було відмінено процедуру закупівлі без належних правових підстав, всупереч чинному законодавству України з публічних закупівель, з порушенням принципу об’єктивності та неупередженості здійснення публічних закупівель, а тому дане рішення підлягає скасуванню, виходячи з наступного. Відповідно до пояснення Замовника щодо відміни процедури закупівлі, процедура закупівлі була відмінена на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, відмінити процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями через неможливість усунення порушень, а саме: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. При цьому, Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів. Відповідно до п. 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. З наданих Замовником пояснень, а саме: «Виправити технічну помилку враховуючи функціонал електронного майданчика замовник змоги не має, у зв’язку з чим, з метою усунення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель вимушений відмінити торги» абсолютно не зрозуміло, які порушення були виявлені Замовником, чи можна було їх виправити, та конкретно чого стосуються дані порушення. Замовник помилково дійшов висновку про необхідність відміни торгів. У своєму рішенні про відміну торгів Замовник не довів та документально не підтвердив, а також не надав пояснення про неможливість усунення порушень та аргументованих пояснень про необхідність відміни торгів. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» та супутніх нормативно правових актів є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Відповідно до частин першої-четвертої ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Вищезазначені неправомірні дії Замовника щодо відміни торгів (UA-2023-06-27- 012411-a) призвели до позбавлення права Скаржника бути переможцем цієї процедури закупівлі, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону, пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, та виглядають як штучно створені порушення та перешкоди для упередженої оцінки тендерної пропозиції учасника і визначення переможця закупівлі у визначеному Законом порядку. Замовником порушені основні принципи здійснення закупівель, встановлені частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», серед яких: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Також наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів обґрунтовуємо і тим, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, цілком правомірно претендує на визнання його пропозиції такою, що повністю відповідає умовам тендерної документації та укладення договору із Замовником. Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Відповідно до статті 18 Закону скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю (п. 2 ч.8 ст.18 Закону). Практика Антимонопольного Комітету України із зазначеного питання є сталою та незмінною протягом тривалого часу. Аналогічні висновки Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель викладено зокрема, але не виключно, у Рішеннях: - № 7768-р/пк-пз від 13.04.2021 - №12397-р/пк-пз від 23.06.2020 - №16907-р/пк-пз від 08.09.2020 – тощо. Зважаючи на вище зазначене, вважаємо, що процедура закупівлі була відмінена Замовником незаконно та на формальних підставах, що суперечить законодавчо встановленим нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Дії замовника щодо безпідставної відміни процедури закупівлі свідчать про порушення замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому. На підставі вищенаведеного, у відповідності до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника усунути виявлені порушення законодавства шляхом скасування рішення про відміну процедури закупівлі (Протокольне рішення (протокол № 225 ВТ -УО) уповноваженої особи Вінницького вищого професійного училища Департаменту поліції охорони від 07.07.2023), ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-27-012411-a. Використані Скаржником докази, що додаються до Скарги: - Протокольне рішення (протокол № 225 ВТ -УО) уповноваженої особи Вінницького вищого професійного училища Департаменту поліції охорони від 07.07.2023; - Реєстр отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-06-27-012411-a; - Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-06-27-012411-a; - Протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2023-06-27-012411-a. Директор ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНАТАЖ» О.В. Пасько
Дата розгляду скарги: 26.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.07.2023 14:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.07.2023 19:51
Дата виконання рішення Замовником: 01.08.2023 09:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Скасувати попередньо прийняте рішення уповноваженої особи про відміну відкритих торгів.
Автор: ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ", Пасько Олег +380999810815 pasko1993oleh@gmail.com