• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Монтаж й установка системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу КУ "Веселівський психоневрологічний інтернат" ЗОР за адресою Запорізька область, Запорізький район, село Зоряне, вулиця Бойко, будинок 4. Будівля літ. Г-2, корпус №3)

Завершена

253 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 530.00 UAH
Період оскарження: 27.06.2023 14:14 - 02.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Порушення принципу не дискримінації учасників

Номер: bf83a050a16a484389576d17c96ed2dd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-007541-a.b2
Назва: Порушення принципу не дискримінації учасників
Вимога:
Шановний Замовнику! У вимогах Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» зовсім не просто так вказано про 2-х електромонтерів та 1-го налагоджувальника. Обсяги навантаження на людину розраховані з урахуванням вимог КЗОТу, охорони праці, інспекції праці та інше. Пояснюємо: Чому саме 5 електромонтерів? Чому не 4? Чому не 3? Якщо у Вас будуть працювати разом 5 електромонтерів та 2 налагоджувальника – відміняйте термін надання послуг з 01.09. та встановлюйте його до 01.08.2023 або до 20.07.2023 року, бо вказана Вами кількість працівників не відповідає нормам трудового законодавства. За дотримання саме цих норм відповідає керівник організації, якій підписує тендерну пропозицію та саме він вирішує, яка кількість працівників потрібна для того, щоб вложитися у вказані Вами терміні надання послуг. Вказана Вами практика комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення №673-р/пк-пз від 13.01.2022 р.; № 52-р/пк-ск від 18.01.2016 та ін.) свідчить як раз зовсім про інше. Так, замовник має право вимагати сертифікати та інші документи, але при цьому забороняється звужувати коло потенційних учасників. Пояснюємо: виходячи з Вашої відповіді незрозуміло, чому Вам потрібні саме ті сертифікати, що вказані у тендерної документації? Чому Ви не вимагаєте у потенційних учасників наявності інших сертифікатів, деякі з котрих мають більше значення саме для Вашого предмету закупівлі ( наприклад: Копію сертифікату на відповідність ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) стосовно діяльності у сфері монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень; Або копію сертифікату на відповідність ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи (ISO 23932:2009, IDT)-??? З професійної точки зору, вказані нами сертифікати більш вагові та більш відповідають предмету Вашої закупівлі, чім вказані Вами. Також є багато інших сертифікатів, але Ви вимагаєте саме ці. У вибірковому підході до встановлення вимог щодо надання сертифікатів чітко проглядається наявність прописаних вимог саме під того учасника, у якого вони є. Тому, шановний Замовнику, якщо Ви бажаєте, щоб закупівля відбулася, не змушуйте нас звертатися до АМКУ, віддалить вимоги щодо кількості працівників та наявності саме тих сертифікатів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Просимо Вас не звинувачувати упереджено та безпідставно, та не чинити тиск на замовника. Також просимо не вдаватися до шантажу замовника, а діяти виключно в межах законодавства. Розрахункова трудомісткість робіт згідно Настанови визначення вартості будівництва орієнтовно складає 1,5 тис. людино/годин, тобто згідно умов оголошення про проведення закупівлі та терміни їх виконання, визначена мінімальна розрахункова кількість персоналу, необхідного для проведення вищевказаних робіт. Кількість персоналу менша за ту, що визначена кваліфікаційними вимогами не дозволить виконати роботи повністю, якісно та у встановлені строки (терміни). Також повідомляємо, у відповідності до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Як зазначено в листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Враховуючи об’єм виконання монтажних робіт в умовах цілодобового перебування підопічних та персоналу, терміни їх виконання (з урахуванням термінів проведення процедури закупівлі та періодом оскаржень), замовник повинен бути впевненим у можливості переможця закупівлі надати відповідні послуги якісно та в установлені терміни. Якщо ваша ціль зірвати процедуру, а не підготуватися до неї, прийняти в ній участь та перемогти, ви маєте на це право. Але зауважимо, що необхідність обладнання приміщень системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управлінням евакуацією людей продиктована умовами безпеки. Дякуємо за звернення!
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.07.2023 12:04
Вимога
Залишено без розгляду

Виключення дискрімінаційних умов

Номер: 2533fc598eb840ca8a6df9a8980ed2f1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-27-007541-a.c1
Назва: Виключення дискрімінаційних умов
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 1 до тендерної документації Вами встановлено вимогу “Обов’язкова наявність працівників робітничих професій, які будуть задіяні для виконання умов договору, зокрема: Електромонтер – не менше 5-ти працівників. Налагоджувальники контрольно-вимірювальних приладів і автоматики – не менше 2-х осіб”. Така кількість вказаних працівників є необґрунтованою, оскільки враховуючи обсяг об’єкта, на якому потрібно забезпечити надання послуг зі встановлення протипожежного устаткування, він повністю підпадає під умови, визначені в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», а саме: електромонтер – не менше 2-х працівників, налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів і автоматики – не менш 1-ї особи. Також, у Додатку 3 вказано, що Учасник повинен надати Копію сертифікату відповідності ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту»; Копію сертифікату відповідності ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці»; Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки». Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до вимог ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, така інформація та вимоги повинні бути передбачені чинним законодавством. Згідно Ліцензійних умов “Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення” проводити таки роботи або надавати послуги на всій території України можуть юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами. Враховуючи зазначене, чинним законодавством передбачено, що для здійснення Вашої закупівлі необхідно мати лише відповідну ліцензію, інших документів для здійснення даної діяльності чинним законодавством не передбачено. Таким чином, дана вимога є дискримінаційного по відношенню до нас як потенційного учасника, та до інших учасників, оскільки виконати дану умову зможуть лише учасники, які зможуть надати в складі пропозиції копію відповідного сертифікату, який відповідно до вимог чинного законодавства не є обов’язковим. При цьому, відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Згідно з частиною першою статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином Ваші дії в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, а також порушують наші права та законні інтереси, як потенційного учасника у Процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Тому, вимагаємо привести вимоги додатку № 1 у відповідність до Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», а з додатку № 3 виключити вимоги щодо надання учасниками сертифікатів, що не передбачені діючим законодавством України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу “Обов’язкова наявність працівників робітничих професій, які будуть задіяні для виконання умов договору, зокрема: Електромонтер – не менше 5-ти працівників, налагоджувальники контрольно-вимірювальних приладів і автоматики – не менше 2-х осіб”. Комунальна установа - це об’єкт підвищеного ступеню ризику, де знаходяться психічно хворі, малорухомі, ліжкохворі люди та персонал ЦІЛОДОБОВО. Враховуючи те, що територіально установа відноситься до зони можливий бойових дій відповідно до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (зі змінами) та нестабільну ситуацію в Запорізькій області наявність вказаної кількості працівників надасть змогу надати послуги в найкоротші терміни. В будь якому випадку учасник не позбавлений можливості залучити додаткових працівників на договірних засадах (трудового договору, контракту, тощо). Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Згідно Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» державна політика у сфері ліцензування ґрунтується на визначення мінімальної кількості документів, достатніх лише для підтвердження виконання вимог відповідних ліцензійних умов (Стаття 3 п.1) Закону України. Тобто ліцензійні умови визначають мінімальні вимоги для отримання саме ліцензії, та свідчать лише про відповідність учасника ліцензійним умовам. Відповідно до ст. 19 ГК України господарська діяльність суб’єктів господарювання у таких сферах як безпека виробництва і праці, санітарно-гігієнічна, пожежна, екологічна безпека регламентуються іншими документами. Отримання ліцензії не означає відповідність Учасника всім нормам чинного законодавства, що регулюють підприємницьку діяльність. Міжнародна сертифікація ISO – це надання незалежним органом письмового підтвердження (сертифіката) про те, що продукція, послуги або відповідна система управління чи ведення бізнесу відповідають певним критеріям. Об’єктами міжнародної сертифікації ISO є продукція та послуги і компетенції, для яких розробляються певні правила, вимоги, характеристики, параметри. Сертифікат ISO 45001 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» - стандарт, який описує вимоги, що стосуються системи охороною праці. Сфера його застосування включає як практичний підхід, який означає безпеку людей, так і настанови щодо його застосування для постійного контролю та оптимізації в галузі охорони праці. Завдяки впровадження вимог забезпечується безпека на робочих місцях. Основні принципи ISO 45001 направлені на створення безпечних умов, що відповідає вимогам законодавства з питань охорони праці, сприяють поліпшенню роботи в даному напрямку та попередженню випадків виробничого травматизму, збереженню здоров'я працюючих. Практичне виконання функцій управління охороною праці базується на принципах пріоритету життя i здоров'я людини (працiвників) вiдносно до результатів дiяльностi підприємства; впровадження принципу «передбачати випадок i попереджувати його»; особиста вiдповiдальнiсть за прийняття рiшень і їх наслiдки; безперервний характер процесу управління. Вимоги з охорони праці поширюються на всіх працюючих і обов’язкові для неухильного виконання. Наявність цього сертифікату гарантує дотримання виконавцем безпеку праці на його об’єкті, проходження працівниками виконавця навчання та перевірку знань з питань охорони праці. Сертифікат ДСТУ ISO 23932 «Інжиніринг пожежної безпеки» - міжнародний стандарт, розроблений всесвітньою організацією по стандартизації ISO з метою оцінки рівня пожежної безпеки. У цьому документі описані загальні принципи та вимоги до пожежної безпеки, що дозволяє знизити пожежні ризики, у тому числі при виконанні робіт на об’єктах замовника. Сертифікат відповідності ISO 14001 «Системи екологічного менеджменту» - стандарт розроблено насамперед для зменшення впливу від діяльності підприємств на навколишнє середовище. Впровадження системи менеджменту навколишнього середовища допомагає поліпшити свої екологічні показники внаслідок більш ефективного використання ресурсів і скорочення витрат, а також дозволяє отримати конкурентну перевагу, довіру партнерів, споживачів і контролюючих органів. Наявність у Учасника торгів зазначених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню його ділових якостей на предмет спроможності якісно та своєчасно виконувати обов’язки за договором враховуючи обсяги послуг та термін їх виконання. Крім того, звертаємо вашу увагу на те, що пунктом 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначено наступне: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Тому вимога про наявність сертифікатів ISO є цілком доречною в даній закупівлі, кожний учасник може отримати даний документ, якщо дотримується умов стандартів. Наявність сертифікатів не є дискримінаційною умовою, а є бажанням Замовника отримати переможцем торгів виконавця, який дійсно має можливість надати послуги якісно, безпечно та на належному рівні. Основна причина наявності згаданих вище трьох сертифікатів серед вимог до предмету закупівлі є той факт, що роботи проводитимуться на об’єкті високого ризику з масовим перебування людей, у т.ч. психічно хворих та маломобільних, тим самим потребуючи належної якості надання послуг. Дані сертифікати також підтверджують відповідність вимогам законодавства про охорону здоров’я, пожежну, екологічну безпеку. Наявність сертифікатів гарантує підвищення якості надання послуг, систематичній підхід в діяльності підприємства. Данні вимоги мають раціональне обґрунтування та є об'єктивно виправданими. Оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів, вважаємо що Тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників закупівлі робіт. Практика комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель свідчить що данні вимоги не є дискримінаційними (рішення №673-р/пк-пз від 13.01.2022 р.; № 52-р/пк-ск від 18.01.2016 та ін.)
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.07.2023 12:04