-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Закупівля витратних матеріалів (картриджів) до принтерів та багатофункціональних пристроїв)
30124300-7 Барабани для офісної техніки – 4 шт. 30125100-2 Картриджі з тонером - 126 шт. 30125110-5 Тонери для лазерних принтерів/факсів – 34 шт. Під час проведення процедур закупівель тендерна пропозиція та усі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. У разі подання Учасниками документів, що складені іноземною мовою, переклади цих документів є не обов’язковими.
Завершена
1 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
27.06.2023 12:15 - 03.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
439b3505ce794d74abfd9e6ca4d1a96a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-27-005191-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме відповідно розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Постачальник повинен надати Листи-повноваження Виробника/офіційного представника Виробника або інший документ від фірм-виробників HP, CANON, XEROX та EPSON або їх офіційних представників в Україні, яким Учасник визнається партнером або йому надається дозвіл на постачання Замовнику необхідного товару.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
Так хоча у Додатку 1 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ є примітка, що «всі посилання на конкретні торговельні марки чи фірми, або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент» проте, відсутнє детальне обґрунтування причини необхідності посилання та конкретну торговельну марку/виробника.
При цьому у Тендерній документації відсутня інформація та підтвердження, що Замовник у своїй роботі використовує обладнання, яке знаходиться на гарантійному обслуговуванні у виробника, що є єдиною причиною чому Замовник може вимагати від учасників «…Листи-повноваження Виробника/офіційного представника Виробника або інший документ від фірм-виробників HP, CANON, XEROX та EPSON або їх офіційних представників в Україні, яким Учасник визнається партнером або йому надається дозвіл на постачання Замовнику необхідного товару».
Повідомляємо, що головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів…визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника/офіційного представництва, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Встановлення такої вимоги обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищесказане, вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол УО № 123-23-С відповідь вимога Закупівля картриджів.docx 03.07.2023 17:14
Дата подачі:
30.06.2023 10:47
Вирішення:
Державне підприємство "Український державний центр радіочастот" у своїй діяльності використовує пристрої для друку та фотокопіювання, розмножувальну техніку (далі - друкуюча техніка) переважно виробництва таких брендів як HP, CANON, XEROX та EPSON. Відповідно до інструкцій (технічна документація на друкуючу техніку) виробника, під час експлуатації такої техніки необхідно використовувати витратні матеріали (картриджі), що дозволені до використання виробником. Як відомо, на ринку України окрім оригінальної продукції присутня також контрафактна, підроблена, та така, що була у вжитку (відновлена) продукція, зокрема і картриджі, що виготовлені з порушенням патенту виробників оригінальних друкуючу техніку. Відрізнити підроблену або відновлену продукцію від оригінальної не завжди можливо та необхідні додаткові фінансові витрати на проведення відповідних експертиз, що також потребує додаткового часу. Відповідно до умов тендерної документації, з метою закупівлі витратних матеріалів оригінального виробництва або еквіваленту, що не погіршують якість предмету закупівлі, Державне підприємство "Український державний центр радіочастот" вимагає від учасників надати у складі тендерної пропозиції Листи-повноваження Виробника/офіційного представника Виробника або інший документ від фірм-виробників HP, CANON, XEROX та EPSON або їх офіційних представників в Україні, яким Учасник визнається партнером або йому надається дозвіл на постачання Замовнику необхідного товару.
На думку Замовника така вимога дозволяє уникнути ризиків придбання неякісного товару невідомого походження. Разом з тим, Замовник вважає, що вимога надання у складі тендерної пропозиції листа Виробника товару не призводить до обмеження конкуренції та створенню дискримінаційних умов для учасників, оскільки на ринку України є достатня кількість офіційних постачальників (представників) даного товару, від яких отримання документа не є перешкодою для участі у цьому тендері.
Замовник повинен бути впевнений у відсутності негативних наслідків при застосуванні витратних матеріалів тому вищезгадана вимога не є дискримінаційною.
Наголошуємо, що Державне підприємство "Український державний центр радіочастот" під час проведення процедур закупівель дотримується принципів здійснення закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», та забезпечує добросовісну конкуренцію серед учасників, максимальну економію та ефективність використання державних коштів, відкритість і прозорість на всіх етапах закупівель, недискримінацію учасників, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням, водночас керується рекомендаціями Виробників обладнання що використовується на підприємстві тому відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації ї та виключення з п. 1 Розділу 3 вимогу надати «Листи-повноваження Виробника/офіційного представника Виробника або інший документ від фірм-виробників HP, CANON, XEROX та EPSON або їх офіційних представників в Україні, яким Учасник визнається партнером або йому надається дозвіл на постачання Замовнику необхідного товару».
Стосовно зауваження «Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент» повідомляємо наступне:
У додатку 1 до Тендерної документації (Технічні вимоги) зазначено: «У Технічних вимогах п1.1. всі посилання на конкретні торговельні марки чи фірми, або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент». При цьому у п.6.5 додатку 3 до Тендерної документації (Проект договору) вказано : «У разі постачання еквівалентного Товару, який зазначено у п.1.1 Технічних вимог (Додаток 1 до Договору), Постачальник повинен надати копію листа відповідного виробника принтерів та багатофункціональних пристроїв що використання такого Товару не призведе до втрати гарантійного обслуговування друкуючої техніки у авторизованих сервісних центрах».
Також У додатку 1 до Тендерної документації (Технічні вимоги) зазначено: «У Технічних вимогах п.1.2. всі посилання на конкретні торговельні марки чи фірми, або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент», який не призведе до втрати якості друку. У разі несумісності еквіваленту з типом принтера картридж вважається таким, що не відповідає Технічним вимогам». У п.6.6 додатку 3 до Тендерної документації (Проект договору) вказано: «Постачання еквівалентного Товару який зазначено у п.1.2 Технічних вимог (Додаток 1 до Договору) не повинно призвести до втрати якості друку. У разі несумісності еквівалентного Товару з типом принтера картридж вважається таким, що не відповідає Технічним вимогам. Постачальник за власний рахунок повинен провести заміну неякісного Товару за місцем їх встановлення (центральний офіс УДЦР, філії УДЦР)».
Звертаємо вашу увагу, що посилання на еквівалент є обґрунтованим і Замовник не має обов’язку обґрунтування застосування еквіваленту прописувати в Тендерній документації.
Отже, вважаємо, що Замовником не було встановлено жодних дискримінаційних вимог до учасників (не порушено правову норму визначену в частині 4 статті 5 Закону), забезпечено рівні умови для всіх учасників.
Наголошуємо, що Державне підприємство "Український державний центр радіочастот" під час проведення процедур закупівель дотримується принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону та забезпечує добросовісну конкуренцію серед учасників, максимальну економію та ефективність використання державних коштів, відкритість і прозорість на всіх етапах закупівель, недискримінацію учасників, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням, водночас керується рекомендаціями Виробників друкуючої техніки що використовується на підприємстві тому займатися наданням прикладів вважаємо за недоцільне.
За результатами розгляду Вашого звернення Замовник не вбачає підстав для внесення змін в Тендерну документацію.
Статус вимоги:
Відхилено