• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації в межах стадій "ТЕО" та "П" для будівництва механіко-біологічного комплексу з перевантаження та переробки твердих побутових відходів, та проведення державної експертизи проекту

Завершена

4 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 500.00 UAH
Період оскарження: 19.02.2018 18:14 - 03.03.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Вимоги про усунення порушень під час проведення закупівлі

Номер: d40491ca00bc42e7af660f2b13080c75
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-19-002249-c.c2
Назва: Вимоги про усунення порушень під час проведення закупівлі
Вимога:
Статтею 1 розділу V Тендерної документації до критеріїв оцінки пропозицій учасника включено неціновий критерій наявності в учасника ліцензії на проектування систем протипожежного захисту (водяні, пінні, порошкові, аерозольні), пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацію людей, проти димного захисту, передавання тривожних сповіщень, пристроїв блискавко захисту, вогнезахисного оброблення, питома вага якого складає 4%. Згідно із ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Вичерпний перелік видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню встановлено у статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності». Вказаний перелік не передбачає ліцензування діяльності з проектування систем протипожежного захисту (водяні, пінні, порошкові, аерозольні), пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацію людей, проти димного захисту, передавання тривожних сповіщень, пристроїв блискавко захисту, вогнезахисного оброблення. При цьому, ліцензійні умови провадження господарської діяльності з проектування, монтажу, технічного обслуговування засобів протипожежного захисту втратили чинність на підставі наказу Міністерства юстиції України від 24.03.2015 р. №420/5. Враховуючи вказане просимо виключити з Тендерної документації критерій оцінки, який передбачає наявність в учасників ліцензії на проектування систем протипожежного захисту (водяні, пінні, порошкові, аерозольні), пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацію людей, проти димного захисту, передавання тривожних сповіщень, пристроїв блискавко захисту, вогнезахисного оброблення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Ст. 16 Закону України передбачає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям. При цьому, визначені Замовником згідно з цією кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Пунктом 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником передбачено перелік кваліфікаційних критеріїв та документів, які підтверджують відповідність Учасника визначеним кваліфікаційним критеріям. Наявність чи відсутність документів, передбачених пунктом 5 розділу ІІІ Тендерної документації, слугує підтаю для прийняття рішення про прийняття або відхилення тендерної пропозиції Учасника як такої, що відповідає або ж не відповідає кваліфікаційним критеріям у відповідності до ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Разом з цим, незважаючи на наказ Міністерства юстиції України від 24.03.2015 р. №420/5, дія ліцензій, виданих суб'єктам господарювання на підставі наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України від 29.09.2011 № 1037 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», не скасована, а отже суб’єкти господарювання, які отримали згадану ліцензію можуть і надалі використовувати їх. Наявність в Учасника згаданої у вимозі ліцензії не є обов’язковою вимогою для підтвердження кваліфікації Учасника, а лише слугує одним з інших критеріїв нецінового критерію методики оцінки тендерної пропозиції, що підтвердить якість отриманого Замовником результату виконання робіт предмету закупівлі та характеризує досвід Учасника у визначеній галузі зокрема за останні 5 (п’ять) років. Такий неціновий критерій (якісний показник) ні в якому разі не дискримінує та не обмежує право будь-якого учасника приймати участь у відкритих торгах у разі відсутності зазначеної ліцензії. З огляду на це, згадана вимога виключення критерію оцінки є безпідставною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимоги про усунення порушень під час проведення закупівлі

Номер: 80d68f3825ba407cb59c694105be9ae9
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-19-002249-c.c1
Назва: Вимоги про усунення порушень під час проведення закупівлі
Вимога:
Статтею 1 розділу V Тендерної документації до критеріїв оцінки пропозицій учасника включені критерії наявності чинних сертифікатів ISO 14001:2004 та ISO 14001:2004, питома вага кожного з яких складає по 4%. Частиною 1 статті 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що критеріями оцінки є: - у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна; - у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів. Разом із тим, відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, згідно із ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Враховуючи вказане вважаємо, що наведені вище критерії оцінки тендерних пропозицій мають дискримінаційний характер та не відповідають суті і завданню критеріїв оцінки, встановлених у ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі». Так, на даний час положення ДСТУ ISO 14001:2004 втратили чинність у зв’язку із прийняттям наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Вказаним вище наказом як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року прийнято ДСТУ ISO 14001:2015. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. За даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою. Згідно зі змістом ДСТУ ISO 14001:2015 вказаний стандарт сам по собі не встановлює конкретних критеріїв до результатів екологічної діяльності підприємства. Враховуючи, що вказані критерії оцінки вимагають від учасників подання не обов’язкових документів, а наявність таких документів сама по собі не впливає на виконувані учасниками роботи (послуги), їх якість, і не може по суті вплинути на результати замовлених робіт, просимо виключити з Тендерної документації цінові критерії, які ґрунтуються на наявності в учасників діючих сертифікатів ISO 14001:2004 та ISO 14001:2004.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Ст. 16 Закону України передбачає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям. При цьому, визначені Замовником згідно з цією кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Пунктом 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником передбачено перелік кваліфікаційних критеріїв та документів, які підтверджують відповідність Учасника визначеним кваліфікаційним критеріям. Наявність чи відсутність документів, передбачених пунктом 5 розділу ІІІ Тендерної документації, слугує підставою для прийняття рішення про прийняття або відхилення тендерної пропозиції Учасника як такої, що відповідає або ж не відповідає кваліфікаційним критеріям у відповідності до ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Наявність в Учасника згаданих у вимозі діючих сертифікатів якості не є обов’язковою вимогою для підтвердження кваліфікації Учасника, а лише слугує одним з інших критеріїв нецінового критерію методики оцінки тендерної пропозиції, що підтвердить якість отриманого Замовником результату виконання робіт предмету закупівлі та характеризує досвід Учасника у визначеній галузі, зокрема за останні 5 (п’ять) років. Такі нецінові критерії (якісні показники) ні в якому разі не дискримінують та не обмежують право будь-якого учасника приймати участь у відкритих торгах у разі відсутності зазначених сертифікатів якості. При цьому, наявність та використання суб’єктами господарювання сертифікатів якості новіших ніж зазначені у тендерній документації редакцій, не є підтаю для висновку недійсності сертифікатів, що використовувалися до перегляду їх у встановленому порядку. Учасник вправі подати сертифікати ISO 14001:2015 та ISO 9001:2015, адже вимоги таких враховують критерії наведених у тендерній документації сертифікатів. З огляду на це, згадана вимога виключення критеріїв оцінки є безпідставною.
Статус вимоги: Відхилено