-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з відкачування стічних вод у закладах освіти Дарницького р-ну м. Києва (ДК 021:2015:90410000-4: Послуги з відкачування стічних вод)
Завершена
380 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 904.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 904.00 UAH
Період оскарження:
26.06.2023 20:08 - 01.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
876e416a0e9f4d3083bfc69f2e228b08
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-26-013156-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Управління освіти Дарницької районної
в місті Києві державної адміністрації
Вимога
Ознайомившись із тендерною документацією відкритих торгів з особливостями по
закупівлі: послуги з відкачування стічних вод у закладах освіти Дарницького р-ну м.
Києва (ДК 021:2015:90410000-4: Послуги з відкачування стічних вод), ідентифікатор
закупівлі UA-2023-06-26-013156-a, нами була виявлена дискримінаційна вимога, а саме: у
Додатку № 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ
УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» зазначено, про необхідність надати
підтвердження наявності в Учасника власної, чи такої, що використовується на правах
оренди, лізингу, найму, тощо техніки зазначеної в довідці наданої на вимогу підпункту
1.1. (копії відповідних договорів) та технічні паспорти на автотранспорт, на орендовану
техніку надати гарантійний лист від власника техніки про те, що вона буде надана
учаснику на період виконання договору.
Вимоги до обладнання, яке буде використовуватись для виконання предмету
закупівлі: учасник повинен мати:
- гідроочисну техніку (не менш ніж 3 од.) з параметрами:
• тиск насоса не менш ніж 60 МПа;
• витрати води не менш ніж 300 л/хв.
При цьому, в ІНФОРМАЦІІ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ
ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ), зазначену у додатку № 3 до тендерної
документації немає переліку робіт, я яких існує реальна необхідність у застосуванні
гідроочисної техніки (не менш ніж 3 од.) з параметрами: - тиск насоса не менш ніж 60
МПа; - витрати води не менш ніж 300 л/хв.
Наше підприємство виконує аналогічні роботи на усій території України та
стверджує, що для виконання вищезазначених робіт може використовуватися гідроочисна
техніка із меншим тиску насосу та у меншій кількості.
Вищезазначені умови закупівлі порушують законні права та інтереси скаржника на
участь у зазначеній закупівлі та ми вважаємо, що зазначені критерії застосовані з метою
звуження кола учасників.
Замовником зазначено, що тендерну документацію розроблено відповідно до вимог
Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних
закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про
публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом
90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12
жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови КМУ від 12.05.2023 № 471), проте це не
відповідає дійсності.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п.1 ч.2 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в
учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Згідно до абз.2 ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або
послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання,
матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають
необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому
критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як
субпідрядників/співвиконавців.
У відповідності до абз.6 п.28 Особливостей, у тендерній документації зазначаються:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням
положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності
учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із
законодавством.
Так зазначені норми прямо передбачають, що у учасника може не бути у власності
обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які не потрібні для відповідної
закупівлі і це не повинно бути причиною для дискримінації.
Із аналізу зазначених вище норм та чинного законодавства у сфері публічних
закупівель, можна зробити висновки, що Замовник може вимагати надання інформації про
наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які безпосередньо
необхідні для виконання технічного завдання.
Відповідно до ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не
повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про
відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що
оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до
публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до
яких є вільним.
Відповідно до ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за
такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна
економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях
закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та
неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6)
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про
публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний
план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель,
забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що наразі замовником не дотримано основних принципів здійснення
закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації
учасників та рівного ставлення до них, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Відповідно ч.1 ст.24 ЗУ «Про публічні закупівлі», у фізична/юридична особа має
право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції
звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо
тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення
порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення
щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі
закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен
протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та
оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до
замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації,
зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета
закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час
проведення спрощеної закупівлі.
Згідно із Особливостями встановлений інший строк звернення із вимогою, а саме
п.54 передбачено, що надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін
до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту. Фізична/юридична особа має
право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції
звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо
тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення
порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення
щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі
закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен
протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом
оприлюднення його в електронній системі закупівель.
З урахуванням вищевикладеного, керуючись чинним законодавством України та
безпосередньо нормами Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного
стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених
Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови КМУ від 12.05.2023
№ 471)
ПРОШУ:
Усунути порушення під час закупівлі та внести зміни до тендерної документації
закупівлі: послуги з відкачування стічних вод у закладах освіти Дарницького р-ну м.
Києва (ДК 021:2015:90410000-4: Послуги з відкачування стічних вод), ідентифікатор
закупівлі UA-2023-06-26-013156-a, в частині зміни вимог до обладнання, яке буде
використовуватись для виконання предмету закупівлі: учасник повинен мати: гідроочисну
техніку (не менш ніж 3 од.) з параметрами: • тиск насоса не менш ніж 60 МПа; • витрати
води не менш ніж 300 л/хв., зазначивши про можливість надання інформації про наявність
обладнання із характеристиками, які дійсно необхідні для виконання технічного завдання.
Додатково повідомляємо, що уразі ігнорування нашої вимоги, ми будемо вимушені
звернутися до правоохоронних органів із заявою про вчинення злочину/замаху на
вчинення злочину, Антимонопольного комітету України із скаргою на дії Замовника в
порядку ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі», Державної аудиторської служби України із
запитом на проведення моніторингу процедури закупівлі для виявлення порушень
законодавства при здійсненні закупівлі в порядку ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.06.2023 10:46
Вирішення:
Шановний учаснику! Наявність гідроочисної техніки максимальним тиском робочої рідини не менше 60 МПа (а при можливості навіть і більше), обумовлена необхідністю забезпення руйнування будь-яких засмічень, включаючи проросле коріння дерев, жири, шматки предметів, тканини, паперу, що застряглі всередині труб та інш., а зазначена продуктивність насосу дозволить вимивати відкладення. Крім того, до окремих колодязів ускладнений під’їзд мулососної машини (відстань від техніки до колодязів може становити 10-20 м), а це зумовлює необхідність використання потужної мулососної техніки.
Вимоги до техніки, за допомогою якої будуть проводитися роботи, визначаються досвідом експлуатації та обслуговування системи. При складанні технічного завдання закупівлі Замовник спирався на свої знання та досвід проведення попередніх аналогічних робіт, в процесі виконання яких зіткнувся з наявністю мулу, твердих відкладень, коренів в трубопроводі системи каналізації, для видалення яких необхідне залучення техніки з наведеними параметрами.
Вимоги щодо кількості гідроочисної та мулососної техніки встановлювались з необхідності у одночасному наданні послуг на декількох закладах освіти для попередження аварійних ситуацій, а також з урахуванням ймовірності виходу з ладу техніки або обладнання. Тобто, Учасник повинен оперативно провести заміну зазначеної техніки на рівнозначну, з тими ж технічними потужностями.
Враховуючи вищезазначене, Замовник вважає вимоги не дискримінаційними, які не звужують коло учасників, а лише необхідними для ефективного надання послуг.
Статус вимоги:
Відхилено