-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
Код ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Стерилізатор паровий та пристрої для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023: 38671 - Стерилізатор паровий; 36674 - Пристрій для запаювання пакетів)
Завершена
3 230 845.42
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 4 334.18 UAH
мін. крок: 0.1% або 4 334.18 UAH
Період оскарження:
23.06.2023 15:14 - 02.09.2023 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації ЛОТ 2
Номер:
38b1ab0f3dc6410484a352972766df61
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-23-010150-a.b4
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
ЛОТ 2
Скарга:
23.06.2023 року Замовник оголосив закупівлю: Код ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Стерилізатор паровий та пристрої для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023: 38671 - Стерилізатор паровий; 36674 - Пристрій для запаювання пакетів). Предмет закупівлі розділений на Лоти 1 та 2.
Лот 2: Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 2 шт. та Стаціонарний пристрій для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 1 шт.
10.08.23р., виявивши дискримінаційні умови у тендерній документації Замовника, учасником ТОВ “Ледум” була подана відповідна скарга. Рішенням АМКУ від 21.08.23р. дана скарга була задоволена та зобов'язано було Замовника внести вказані у скарзі зміни. Однак 31.08.23 року Замовник НІБИТО вніс зміни до ТД, проте зі змісту яких вбачається факт невиконання ним вказаного рішення АМКУ. Оскільки фактично Замовник не вніс зміни, які були зазначені у скарзі ТОВ “Ледум” та з приводу яких було прийнято відповідне рішення АМКУ (на користь скаржника).
Ознайомившись з тендерною документацією в редакції від 31.08.23 року (Лот 2), виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації в редакції від 31.08.23 року (“Медико-технічні вимоги” Лот 2) наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (дві позиції Лоту 2 в редакції від 31.08.23 року), відсутні щонайменше два виробники, медичні вироби яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД).
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД в редакції від 31.08.23 року (Додаток 2 – Лот 2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимоги до позиції (Лот 2): Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю – 2 шт. (НК 024:2023-36674 Пристрій для запаювання пакетів), а саме: Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання; Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування; п. Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion акумулятором; Запаювач повинен бути обладнаний функцією сну у разі тривалої перерві у роботі за для економії ємності акумулятору.
Слід зазначити, що наразі існують декілька виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати дані медичні вироби (предмет закупівлі Лоту 2), які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, проте з ІНШИМИ кращими технічними характеристиками (запропонована редакція змін ТОВ “Ледум” вказана у прохальній частині даної скарги).
Даним виробником є компанія Centron Corporation (Республіка Корея), уповноваженим представником якого є ТОВ “Ледум”.
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (зокрема вищенаведених вимог) до предмету закупівлі Лоту 2 в редакції від 31.08.23 року (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими істотно кращими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі Лот 2: Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 2 шт. та Стаціонарний пристрій для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 1 шт) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-23-010150-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-06-23-010150-a.
3. Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації (Лот 2) та викласти вимоги в редакції, яка надається :
№ Технічні характеристики Лот 2 Замовника згідно Додатку 2 ТД:
«Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 2 шт.»
Зміни, які пропонує ТОВ «Ледум»:
3 Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання Виключити «звуковим» - Замінити на:
Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання
4 Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування Замінити на:
Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування або полотняну сумку
6 Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion акумулятором. Замінити на:
Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion або Na-MH акумулятором.
9 Запаювач повинен бути обладнаний функцією сну у разі тривалої перерві у роботі за для економії ємності акумулятору Виключити вимогу
Додатки:
1. Копії Декларації та сертифіката виробника Centron Corporation (Республіка Корея), уповноваженим представником якого є ТОВ “Ледум”.
2. Рішення АМКУ від 21.08.23р.
3. Зміни Замовника від 31.08.23р.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
01.09.2023 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларації на медобладнання виробництва Centron.pdf 01.09.2023 12:35
- Протокол _433 від 31.08.2023 року.pdf 01.09.2023 12:35
- декларация центрон.pdf 01.09.2023 12:35
- Скарга 01.09.23.pdf 01.09.2023 12:35
- Рішення від 21.08.2023 № 13102 (1).pdf 01.09.2023 12:35
- Перелік змін 2 позиції.pdf 01.09.2023 12:35
- Пояснення 11.09.23 ТОВ Ледум.pdf 11.09.2023 10:33
- Додаткові поясн. Ледум 11.09.23.pdf 11.09.2023 11:30
- рішення від 05.09.2023 № 14064.pdf 05.09.2023 16:56
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.09.2023 № 14528.pdf 13.09.2023 10:32
- рішення від 12.09.2023 № 14528.pdf 15.09.2023 10:29
- Пояснення 07.09.2023 13:16
- Пояснення 11.09.2023 10:47
- Запаювач LMB 11.09.2023 10:47
- Запаювач Delcon 11.09.2023 10:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2023 15:22
Дата розгляду скарги:
12.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.09.2023 17:03
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
15.09.2023 10:30
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації ЛОТ 2
Номер:
cad49b6d75f64915982dfdce0eccdcc3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-23-010150-a.b3
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
ЛОТ 2
Скарга:
23.06.2023 року Замовник оголосив закупівлю: Код ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Стерилізатор паровий та пристрої для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023: 38671 - Стерилізатор паровий; 36674 - Пристрій для запаювання пакетів). Предмет закупівлі розділений на Лоти 1 та 2.
Лот 2: Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 2 шт. та Стаціонарний пристрій для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 1 шт.
27.06.23р., виявивши дискримінаційні умови у тендерній документації Замовника, учасником ТОВ “Ледум” була подана відповідна скарга. Рішенням АМКУ від 17.07.23р. дана скарга була задоволена та зобов'язано було Замовника внести вказані у скарзі зміни. Однак 07.08.23 року Замовник НІБИТО вніс зміни до ТД, проте зі змісту яких вбачається факт невиконання ним вказаного рішення АМКУ. Оскільки фактично Замовник не вніс всі зміни, які були зазначені у скарзі ТОВ “Ледум” та з приводу яких було прийнято відповідне рішення АМКУ (на користь скаржника).
Ознайомившись з тендерною документацією в редакції від 07.08.23 року (Лот 2), виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації в редакції від 07.08.23 року (“Медико-технічні вимоги” Лот 2) наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (дві позиції Лоту 2 в редакції від 07.08.23 року), відсутні щонайменше два виробники, медичні вироби яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД).
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД в редакції від 07.08.23 року (Додаток 2 – Лот 2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимоги до позиції (Лот 2): Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю – 2 шт. (НК 024:2023-36674 Пристрій для запаювання пакетів), а саме: Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання; Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування; п. Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion акумулятором; Запаювач повинен бути обладнаний функцією сну у разі тривалої перерві у роботі за для економії ємності акумулятору.
Слід зазначити, що наразі існують декілька виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати дані медичні вироби (предмет закупівлі Лоту 2), які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, проте з ІНШИМИ кращими технічними характеристиками (запропонована редакція змін ТОВ “Ледум” вказана у прохальній частині даної скарги).
Даним виробником є компанія Centron Corporation (Республіка Корея), уповноваженим представником якого є ТОВ “Ледум”.
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (зокрема вищенаведених вимог) до предмету закупівлі Лоту 2 в редакції від 07.08.23 року (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими істотно кращими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі Лот 2: Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 2 шт. та Стаціонарний пристрій для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 1 шт) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-23-010150-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-06-23-010150-a.
3. Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації (Лот 2) та викласти вимоги в редакції, яка надається :
№ Технічні характеристики Лот 2 Замовника згідно Додатку 2 ТД:
Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 2 шт.
Зміни, які пропонує ТОВ «Ледум»:
3 Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання Виключити «звуковим» - Замінити на:
Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання
4 Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування Замінити на:
Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування або полотняну сумку
6 Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion акумулятором. Замінити на:
Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion або Na-MH акумулятором.
9 Запаювач повинен бути обладнаний функцією сну у разі тривалої перерві у роботі за для економії ємності акумулятору Виключити вимогу
Додатки:
1. Копії Декларації та сертифіката виробника Centron Corporation (Республіка Корея), уповноваженим представником якого є ТОВ “Ледум”.
2. Рішення АМКУ від 17.07.23р.
3. Зміни Замовника від 07.08.23р.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
10.08.2023 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 17.07.2023 № 10775.pdf 10.08.2023 09:50
- Декларації на медобладнання виробництва Centron.pdf 10.08.2023 09:50
- Скарга 10.08.23.pdf 10.08.2023 09:50
- Замовник-Перелік змін 07.08.23.pdf 10.08.2023 09:50
- декларация центрон.pdf 10.08.2023 09:50
- 18.08.23 Пояснення Ледум.pdf 18.08.2023 12:42
- Рішення від 14.08.2023 № 12609.pdf 14.08.2023 17:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.08.2023 № 13102.pdf 22.08.2023 12:34
- Рішення від 21.08.2023 № 13102.pdf 23.08.2023 17:33
- Відповідь на скаргу 16.08.2023 16:44
- Запаювач LMB 16.08.2023 16:44
- Запаювач Delcon 16.08.2023 16:44
- Відповідь на скаргу pdf 16.08.2023 16:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.08.2023 15:59
Дата розгляду скарги:
21.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.08.2023 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.08.2023 17:35
Дата виконання рішення Замовником:
31.08.2023 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано шляхом внесення змін до тендерної документації.
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації ЛОТ 2
Номер:
4818f66bfcc4411bbbf117661cfea0cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-23-010150-a.c2
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
ЛОТ 2
Скарга:
23.06.2023 року Замовник оголосив закупівлю: Код ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Стерилізатор паровий та пристрої для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023: 38671 - Стерилізатор паровий; 36674 - Пристрій для запаювання пакетів). Предмет закупівлі розділений на Лоти 1 та 2.
Лот 2: Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 2 шт. та Стаціонарний пристрій для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 1 шт.
27.06.23р., виявивши дискримінаційні умови у тендерній документації Замовника, учасником ТОВ “Ледум” була подана відповідна скарга. Рішенням АМКУ від 17.07.23р. дана скарга була задоволена та зобов'язано було Замовника внести вказані у скарзі зміни. Однак 07.08.23 року Замовник НІБИТО вніс зміни до ТД, проте зі змісту яких вбачається факт невиконання ним вказаного рішення АМКУ. Оскільки фактично Замовник не вніс всі зміни, які були зазначені у скарзі ТОВ “Ледум” та з приводу яких було прийнято відповідне рішення АМКУ (на користь скаржника).
Ознайомившись з тендерною документацією в редакції від 07.08.23 року (Лот 2), виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації в редакції від 07.08.23 року (“Медико-технічні вимоги” Лот 2) наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (дві позиції Лоту 2 в редакції від 07.08.23 року), відсутні щонайменше два виробники, медичні вироби яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД).
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД в редакції від 07.08.23 року (Додаток 2 – Лот 2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимоги до позиції (Лот 2): Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю – 2 шт. (НК 024:2023-36674 Пристрій для запаювання пакетів), а саме: Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання; Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування; п. Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion акумулятором; Запаювач повинен бути обладнаний функцією сну у разі тривалої перерві у роботі за для економії ємності акумулятору.
Слід зазначити, що наразі існують декілька виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати дані медичні вироби (предмет закупівлі Лоту 2), які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, проте з ІНШИМИ кращими технічними характеристиками (запропонована редакція змін ТОВ “Ледум” вказана у прохальній частині даної скарги).
Даним виробником є компанія Centron Corporation (Республіка Корея), уповноваженим представником якого є ТОВ “Ледум”.
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (зокрема вищенаведених вимог) до предмету закупівлі Лоту 2 в редакції від 07.08.23 року (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими істотно кращими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі Лот 2: Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 2 шт. та Стаціонарний пристрій для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 1 шт) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-23-010150-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-06-23-010150-a.
3. Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації (Лот 2) та викласти вимоги в редакції, яка надається :
№ Технічні характеристики Лот 2 Замовника згідно Додатку 2 ТД:
Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю (НК 024:2023 - 36674 Пристрій для запаювання пакетів) – 2 шт.
Зміни, які пропонує ТОВ «Ледум»:
3 Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання Виключити «звуковим» - Замінити на:
Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання
4 Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування Замінити на:
Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування або полотняну сумку
6 Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion акумулятором. Замінити на:
Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion або Na-MH акумулятором.
9 Запаювач повинен бути обладнаний функцією сну у разі тривалої перерві у роботі за для економії ємності акумулятору Виключити вимогу
Додатки:
1. Копії Декларації та сертифіката виробника Centron Corporation (Республіка Корея), уповноваженим представником якого є ТОВ “Ледум”.
2. Рішення АМКУ від 17.07.23р.
3. Зміни Замовника від 07.08.23р.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
07.08.2023 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 17.07.2023 № 10775.pdf 07.08.2023 14:37
- Замовник-Перелік змін 07.08.23.pdf 07.08.2023 14:37
- декларация центрон.pdf 07.08.2023 14:37
- Декларації на медобладнання виробництва Centron.pdf 07.08.2023 14:37
- Скарга.pdf 07.08.2023 14:37
- рішення від 09.08.2023 № 12369.pdf 09.08.2023 16:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.08.2023 16:20
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.08.2023 16:44
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
563351d5e79447c6a63fc13f2b5ef8ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-23-010150-a.c1
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
23.06.2023 року Замовник оголосив закупівлю: Код ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Стерилізатор паровий та пристрої для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023: 38671 - Стерилізатор паровий; 36674 - Пристрій для запаювання пакетів).
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації (“Медико-технічні вимоги”) наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (позиції 1-3), відсутні щонайменше два виробники, медичні вироби яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД).
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимоги до позиції №1: Стерилізатор паровий (за всіма скупними вимогами до даної позиції).
Вимоги до позиції №2: Переносний (мобільний) пристрій для запаювання пакетів для крові з літій-іонною батареєю – 2 шт. (НК 024:2023-36674 Пристрій для запаювання пакетів), а саме: п.4 Пристрій повинен бути оснащеним світловим та звуковим індикатором правильного /неправильного запаювання; п.5 Пристрій повинен мати захисний пластиковий переносний кейс для транспортування; п.9 Прилад повинен бути обладнаний Li-Ion акумулятором; п.12 Запаювач повинен бути обладнаний функцією сну у разі тривалої перерві у роботі за для економії ємності акумулятору; п.13 Запаювач повинен бути виконаний з нержавіючої сталі з окремими частинами які виконані з пластику.
Вимоги до позиції №3: Стаціонарний пристрій для запаювання пакетів для крові – 1 шт. (НК 024:2023-36674 Пристрій для запаювання пакетів), а саме: п.7 Пристрій повинен бути оснащеним оптичним датчиком всередині затискача; п.13 Запаювач повинен бути виконаний з нержавіючої сталі з окремими частинами які виконані з пластику
Слід зазначити, що наразі існують декілька виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати дані медичні вироби (предмет закупівлі поз.№1-3), які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, проте з ІНШИМИ кращими технічними характеристиками (запропонована редакція змін ТОВ “Ледум” вказана у прохальній частині даної скарги).
Даним виробником є компанія Centron Corporation (Республіка Корея), уповноваженим представником якого є ТОВ “Ледум”.
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (зокрема вищенаведених вимог) до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби (центрифуги) згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими істотно кращими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: Код ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Стерилізатор паровий та пристрої для запаювання пакетів для крові (НК 024:2023: 38671 - Стерилізатор паровий; 36674 - Пристрій для запаювання пакетів) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-23-010150-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-06-23-010150-a.
3. Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та викласти вимоги в редакції, яка надається (МТВ в редакції Скаржника додається).
Додатки:
1. МТВ в редакції Скаржника – ТОВ «Ледум».
2. Копії Декларації та сертифіката виробника Centron Corporation (Республіка Корея), уповноваженим представником якого є ТОВ “Ледум”.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
27.06.2023 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларації на медобладнання виробництва Centron.pdf 27.06.2023 12:54
- Зміни МТВ від ТОВ Ледум.pdf 27.06.2023 12:54
- Скарга.pdf 27.06.2023 12:54
- декларация центрон.pdf 27.06.2023 12:54
- Поснення 12.07.23 ТОВ Ледум.pdf 12.07.2023 12:49
- Рішення від 29.06.2023 № 9572.pdf 29.06.2023 19:27
- інформація про перенесення розгляду скарги від 13.07.2023 № 1021.pdf 14.07.2023 09:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.07.2023 № 10775.pdf 18.07.2023 16:37
- Рішення від 17.07.2023 № 10775.pdf 20.07.2023 16:33
- Відповідь на скаргу 03.07.2023 20:16
- Відповідь на скаргу 03.07.2023 20:16
- Посібник користувача SEALmatic P 03.07.2023 20:16
- Посібник користувача SEALmatic M 03.07.2023 20:16
- Інструкція Hemoweld 03.07.2023 20:16
- Буклет BS-01 03.07.2023 20:16
- Інструкція AS-03 03.07.2023 20:16
- Буклет AS-03 03.07.2023 20:16
- Буклет SEALmatic P 03.07.2023 20:16
- Інструкція BS-01 03.07.2023 20:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.06.2023 13:08
Дата розгляду скарги:
13.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.06.2023 19:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.07.2023 16:33
Дата виконання рішення Замовником:
07.08.2023 12:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано шляхом внесення змін до тендерної докуиентації.