• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Принтери

Торги відмінено

60 215.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 602.15 UAH
Період оскарження: 23.06.2023 12:22 - 30.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дикримінаційна вимога

Номер: 9254f81202b843e68b05e315a5be0591
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-23-005911-a.a2
Назва: Дикримінаційна вимога
Вимога:
Чинним законодавством України, на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ у тому числі Сертифікати, що інформує про гарантії і якість товару, або підтвердження авторизованого сервісного центру чи його повноважень . Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу таких документів, оскільки чинним Законодавством України весь товар повинен повинен мати гарантійний термін експлуатації, в період якого виробник у випадку потреби надає гарантійне обслуговування даного товару. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо наявності діючого на момент продажу сертифікату який підтверджує наявності авторизованого сервісного центру що підтверджується сертифікатом щодо авторизації виданий виробником не вимагається Законодавством України і не входить в перелік обов’язкових первинних документів які регулюють взаємовідносини покупця з продавцем у тому числі й виробником обладнання або його дистриб’ютора. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати будь яких інших специфічних документів які не вимагаються Законодавством України у тому числі «сертифікат який підтверджує наявності авторизованого сервісного центру що підтверджується сертифікатом щодо авторизації виданий виробником» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких Сертифікатів ніяким чином не впливає на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «Гарантом авторизованого сервісного центру, є наявність діючого на момент подання тендерної пропозиції сертифікату. На підтвердження наявності авторизованого сервісного центру, Учасник надає діючий сертифікат щодо авторизації виданий виробником.» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Ознайомившись з Вашою вимогою щодо дискримінаційної вимоги, повідомляємо наступне: Тендерну документацію на закупівлю: Принтери [ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) – 30230000-0 Комп’ютерне обладнання], оголошення № UA-2023-06-23-005911-a, розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), далі – Закон, з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами), далі - Особливості. Частиною третьою статті 5 Закону визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, відповідно до яких Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників. Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації для підтвердження відповідності технічним і якісним вимогам Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає – «…Гарантом авторизованого сервісного центру, є наявність діючого на момент подання тендерної пропозиції сертифікату. На підтвердження наявності авторизованого сервісного центру, Учасник надає діючий сертифікат щодо авторизації виданий виробником…» Можливо ця вимога, як і будь-які інші вимоги тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару. Відсутність сертифікату авторизованого сервісного центру дійсно ніяким чином не впливає на якісні, та функціональні характеристики товару. Але, авторизація сервісного центру який здійснює гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі – це надання виробником права здійснювати гарантійний та післягарантійний ремонт і технічне обслуговування продукції, яку він випускає. Сертифікований сервісний центр має: • Спеціальне обладнання для діагностики, налаштування та ремонту; • Спеціально обладнані та антистатично (ESD) захищені приміщення і одяг, а також спеціальні антистатичні ESD інструменти. • Штат висококласних фахівців, які пройшли спеціалізовані курси та мають спеціальну освіту і сертифікати для виконання робіт з ремонту. Таким чином, наявність у сервісного центру авторизації означає і гарантує, що даний сервісний центр має все необхідне для здійснення ремонту на дозволеному йому рівні допуску, та відповідає вимогам і стандартам даного виробника (виробника конкретного бренду). Авторизація дає право виконувати гарантійний ремонт і технічне обслуговування. Авторизований сервісний центр має доступ до офіційної технічної документації, програмних засобів та забезпечується оригінальними запасними частинами виробника. Також інженери авторизованого сервісний центр проходять навчання у виробника. Все це гарантує якісний ремонт у відповідності з усіма вимогами виробника і при використанні оригінальних запасних частин. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується, що вимога щодо подачі разом з тендерною пропозицією «…Гарантом авторизованого сервісного центру, є наявність діючого на момент подання тендерної пропозиції сертифікату. На підтвердження наявності авторизованого сервісного центру, Учасник надає діючий сертифікат щодо авторизації виданий виробником…» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції. А отже, вважаємо встановлені нами вимоги обґрунтованими і доцільними.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.07.2023 00:04
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 002a68a2df9e40e5bc5a1485de859836
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-23-005911-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «У разі, якщо Учасник процедури закупівлі не є виробником, для підтвердження статусу офіційного представника виробника необхідно надати лист авторизації виробника, або офіційного дистриб’ютора щодо товару, який пропонується учасником» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «У разі, якщо Учасник процедури закупівлі не є виробником, для підтвердження статусу офіційного представника виробника необхідно надати лист авторизації виробника, або офіційного дистриб’ютора щодо товару, який пропонується учасником» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Ознайомившись з Вашою вимогою щодо дискримінаційної вимоги, повідомляємо наступне: Тендерну документацію на закупівлю: Принтери [ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) – 30230000-0 Комп’ютерне обладнання], оголошення № UA-2023-06-23-005911-a, розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), далі – Закон, з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами), далі - Особливості. Частиною третьою статті 5 Закону визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, відповідно до яких Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників. Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації для підтвердження відповідності технічним і якісним вимогам Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає – «…У разі, якщо Учасник процедури закупівлі не є виробником, для підтвердження статусу офіційного представника виробника необхідно надати лист авторизації виробника, або офіційного дистриб’ютора щодо товару, який пропонується учасником…» Можливо ця вимога, як і будь-які інші вимоги тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару. Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель та з метою: 1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки товару Учасником торгів. Надання листа виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. 2. Забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником товару. 3. Встановлення мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії). 4. Надання листа виробника мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься учасником отриманий ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже такий лист підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. 5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем, пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання листа виданого від виробника має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується, що вимога щодо подачі разом з тендерною пропозицією «…У разі, якщо Учасник процедури закупівлі не є виробником, для підтвердження статусу офіційного представника виробника необхідно надати лист авторизації виробника, або офіційного дистриб’ютора щодо товару, який пропонується учасником…» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції. А отже, вважаємо встановлені нами вимоги обґрунтованими і доцільними.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.07.2023 00:04