• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Коагулянт- сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий)

Коагулянт сульфат алюмінію використовується для підготовки води господарсько-питного призначення протягом всього року. Доставка коагулянту здійснюється автотранспортом. При поставці товару повинні бути дотримані заходи із захисту довкілля.

Завершена

3 792 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 37 920.00 UAH
Період оскарження: 23.06.2023 10:36 - 03.07.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на рішення Замовника

Номер: 2a1348d8fe0d4fbbadf89427d6f45cb7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-23-002862-a.b1
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
23.06.2023 року Коростенське комунальне підприємство «Водоканал» на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2023-06-23-002862-a оагулянт- сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий) код ДК 021:2015: 24313123-9 Сульфат алюмінію (далі – закупівля). За результатами аукціону розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 07.07.2023 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: 1. ТОВ «Альхім» (далі – Переможець); 2. ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ" (далі – Скаржник); 3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» 4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГІДРОХІМ". Протокольним рішенням уповноваженої особи КПП «Водоканал» №102 від 13.07.2023 визначено переможцем закупівлі учасника ТОВ «Альхім». Скаржник вважає, що зазначене рішення Замовника, яке прийнято після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвело до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 59 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою. 1. ОБГУРНУТВАННЯ ТА ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ: Детально ознайомившись із вищезазначеним протоколом вважаємо, що рішення про визначення ТОВ «Альхім» переможцем закупівлі не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям, не ґрунтується на умовах тендерної документації, а отже, є протиправним та необґрунтованим, чим порушено право ТОВ «Хімреагент» на об’єктивне, неупереджене визначення переможця процедури та рівне ставлення до учасників закупівлі. Протиправність визначення Переможця Закупівлі полягає в наступному. 1.1. Згідно з п. 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Додатком 2 тендерної документації встановлено технічні вимоги замовника до товару: Коагулянт- сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий) формула AL2(SO4)3 x nH2O Сірчанокислий алюміній 1-го сорту. Зовнішній вигляд - пластинки, які не злежуються, брикети, шматки невизначеної форми та різного розміру, масою не більше 10 кг, білого кольору. Допускаються бліді відтінки сірого, блакитного та рожевого кольорів. Масова доля оксиду алюмінію - не менше 16%. Масова доля нерозчинного у воді осаду - не більше 0,3%. Масова доля заліза в перерахунку на оксид заліза (ІІІ) - не більше 0,02%. Масова доля миш’яку (ІІІ) - не більше 0,001%. Учасник у складі тендерної пропозиції надає: 1) Копію сертифікату та/або паспорт якості на запропонований до поставки Товар, виданий виробником Товару, де вказано показники запропонованого Товару, назву виробника, його адресу, масу продукції, номер партії, дату виготовлення, вид пакування. Переможцем надано сертифікат аналізу №41 від 20.02.2023 виданий виробником товару Kemcristal S.R.L. та переклад до нього (файл «Сертифікат аналізу з перекладом.PDF»). Відповідно до даного сертифікату в графі «зовнішній вигляд» вказано «білий твердий продукт», що не відповідаєм умовам документації. ТОВ «Альхім» не підтверджено та в наданих документах відсутні числові показники ваги частинок товару по закупівлі, що не відповідає умовам тендерної документації, які встановлюють певні вимоги до їх ваги (не більше 10 кг) та відсутній показник «Масова доля заліза в перерахунку на оксид заліза (ІІІ)». Отже, ТОВ «Альхім» не підтверджено відповідність запропонованого товару вимогам тендерної документації (відсутнє підтвердження «не більше 10 кг») та відсутній показник «Масова доля заліза в перерахунку на оксид заліза (ІІІ)», що не відповідає технічним вимогам по закупівлі. Враховуючи наведене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «Альхім» переможцем закупівлі, у зв'язку з чим наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині. 1.2. Згідно з п. 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації; − інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації. Пунктом 5 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» встановлено, що Учасник має надати цінову пропозицію за формою Замовника. Переможцем надано цінову пропозицію №29062023-05 від 29 червня 2023 (файл «Цінова пропозиція.PDF») де в стовпчику «Виробник, Країна походження товару» зазначив лише країну походження товару без виробника товару, що не відповідає встановленій формі та вимогам Замовника. Враховуючи, що Замовником закупівлі було надано час для усунення невідповідностей в інформації на підставі п. 43 Особливостей, то відсутні підстави для повторного надання права Переможцю усунення невідповідностей. Отже, Переможцем не надано інформації, подання якої вимагалось тендерною документацією. Враховуючи наведене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «Альхім» переможцем закупівлі, у зв'язку з чим наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині. 1.3. Згідно з п. 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Додатком 2 тендерної документації встановлено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає: 2) Копія висновку дійного Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на алюміній сірчанокислий (сульфат алюмінію). Переможцем надано: -висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 26.01.2023 №12.2-18-3/153 на об’єкт експертизи – сульфат алюмінію, країна виробник – Румунія, Kemcristal S.R.L., заявник експертизи – ТОВ ТПО «Аріста», ЄДРПОУ: 33221885 (стр.1-2, файл «Висновок ДСЕЕ+Пояснювальний лист.pdf); -пояснювальний лист №29062023-10 від 29.06.2023 про те, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на сульфат алюмінію було надано імпортером - ТОВ ТПО «Аріста» (стр. 3, файл «Висновок ДСЕЕ+Пояснювальний лист.pdf). Однак, вважаємо, що Переможець не надав висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, що пропонується, оскільки Переможцем надано сертифікат аналізу №41 від 20.02.2023 виданий виробником товару Kemcristal S.R.L. (файл «Сертифікат аналізу з перекладом.PDF») де покупцем товару вказано – ТОВ «Альхім», тобто Переможець надав недостовірну інформацію оскільки з наданих документів вбачається, що саме він є імпортером товару, а не ТОВ ТПО «Аріста». Пунктом 3.6 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи (посилання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0004-01#Text) передбачено, що у разі, якщо висновок експертизи видано виробнику продукції, її постачальник не зобов'язаний замовляти повторну експертизу цієї продукції і несе відповідальність за дотримання вимог висновку. Враховуючи, що Переможцем надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який отримано не виробником товару, то він як постачальник зобов’язаний отримати повторний висновок. Наданий Переможцем висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи 13 липня 2023 не може бути оцінений Комісією, оскільки Замовник не мав надавати право усунення невідповідностей в інформації на підставі п. 43 Особливостей, оскільки такий документ стосується безпосередньо технічних характеристик товару. Враховуючи наведене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «Альхім» переможцем закупівлі, у зв'язку з чим наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині. 2. ОБГРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про визначення ТОВ «Альхім» переможцем закупівлі. Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, невідхиленні тендерної пропозиції Переможця, яка не відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів торгів і дискримінації учасників. При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у невідхиленні тендерної пропозиції Переможця, при невідповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цієї закупівлі оскільки наша пропозиція є наступною за ціною, чим порушенні наші права та інтереси. Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме: - принцип добросовісної конкуренції; - принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них; -принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення ТОВ «Альхім» переможцем закупівлі та вважає таке рішення Замовника незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до порушення права Скаржника бути обраним переможцем по закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція є наступною та відповідає умовам тендерної документації, порушені права як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Альхім» переможцем закупівлі. Документи передбачені п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону (перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі) не надаються, оскільки скарга не стосується положень тендерної документації та не стосується прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій; Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.07.2023 19:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.08.2023 10:12
Автор: ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ", Віктор Двойнішніков +380734225150 zakupki@chemreagent.dp.ua