-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт котельні Коропецького обласного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою за адресою: вул.М.Каганця, 3А смт. Коропець, Чортківський район, Тернопільська область" (коригування)
Закупівля здійснюється з урахуванням Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»
Торги не відбулися
6 454 018.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 270.09 UAH
мін. крок: 0.5% або 32 270.09 UAH
Період оскарження:
21.06.2023 17:03 - 26.06.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Номер:
013513db110443dabb46f0fd75619380
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-21-016263-a.b1
Назва:
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512
Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044
Телефон: 380975984423
E-mail: oksana.slabyk@gmail.com
Найменування замовника рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Коропецький обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою
Код ЄДРПОУ: 04590961
Місцезнаходження: 48370, Україна, Тернопільська обл., селище міського типу Коропець, ВУЛИЦЯ КАГАНЦЯ, будинок 3А
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-06-21-016263-a
Скарга
щодо прийнятих рішень замовником
21 червня 2023 р. Коропецький обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: "Капітальний ремонт котельні Коропецького обласного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою за адресою: вул.М.Каганця, 3А смт. Коропець, Чортківський район, Тернопільська область" (коригування)».
Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 29 червня 2023 завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 2 учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" 3 244 500,00
UAH з ПДВ 3 244 500,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРСПЕЦСЕРВІС" 5 837 379,93
UAH з ПДВ 5 837 379,93
UAH з ПДВ
Пропозиція нашого підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" електронною системою була визначена найбільш економічно вигідною.
Після розгляду нашої пропозиції 03 липня 2023 р. Замовником була прийнято рішення про відхилення нашої пропозиції.
Далі замовник перейшов до розгляду наступної пропозиції і 04 липня 2023 р. на сайті Уповноваженого органу з питань закупівель було опублікованого Повідомлення про намір укласти договір ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРСПЕЦСЕРВІС"#24838096 (Протокол розгляду тендерних пропозицій від 3.07.23р.).
Вважаємо, що рішення замовника прийняті з порушенням принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них та об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
ЩОДО ПІДСТАВ ВІДХИЛЕННЯ НАШОЇ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Нашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: 2) тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Причиною для відхилення нашої пропозиції послугувала відсутність у складі наших кошторисних розрахунків локального кошторису за розділом «тепломеханічні рішення котельні».
Вважаємо, що рішення замовника є незаконним та підлягає скасуванню з наступних причин:
Перелік документів, які мають входити до пропозиції учасника міститься в ч. 1 (Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції) розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, де було зазначено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, в яких міститься: Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям:
- Документ, який підтверджує статус та повноваження особи на підписання договору за результатами торгів (виписка (витяг) з протоколу зборів засновників про призначення директора, президента, голови правління, довіреність керівника учасника у разі підписання договору про закупівлю особою, чиї повноваження не визначені статутом, чи інше) – для юридичних осіб;
- відповідність вимогам, визначеним у п. 47 Особливостей (Додаток 2);
Для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції наступні документи:
- Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (Додаток 8);
Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід:
- Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, завірена власним підписом та печаткою учасника (Додаток 7)
Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів»*:
- Довідка у довільній формі про досвід виконання аналогічних договорів*, завірена власним підписом та печаткою учасника. *Копію договору (виконання робіт замовнику(ам) в розумінні Закону № №922-VIІI від 25.12.2015 року (не менше одного) на будівництво та/або реконструкцію та/або капітальний ремонт котельні та/або системи опалення.
Додатково для підтвердження виконання зобов’язань за аналогічним договором учасники надають копію акту(актів) виконаних робіт та копії документів, що підтверджують факт завершення виконання робіт. Та позитивний відгук від замовника (контрагента), що стосується наданого договору(ів).
- Інформацію у довільній формі про наявність поточного рахунку Учасника торгів (в тому числі для учасників-фізичних осіб), що посвідчує можливість здійснення фінансових операцій, пов’язаних з розрахунками за результатами проведеної процедури закупівлі. Інформація про наявність поточного рахунку повинна бути підтверджена довідкою (оригінал або копія), виданою Учаснику банківською установою, у якій відкрито поточний рахунок.
Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до положень установчих документів (статуту) та відповідно до вимог чинного законодавства:
- Копія Статуту або іншого установчого документу (для юридичних осіб);
- Інформацію у довільній формі про форму оподаткування Учасника.»
Таким чином, Замовником в ч. 1 (Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції) розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не передбачено вимоги щодо надання кошторисних розрахунків, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком 3 до тендерної документації) чи, принаймні, вимоги, що до складу пропозиції мають входити інші документи згідно вимог тендерної документації.
З огляду на вищевикладене, кошторисні розрахунки подані нами не є складовою тендерної пропозиції, а отже їх невідповідність умовам тендерної документації не може слугувати підставою відхилення пропозиції учасника.
Більше того, навіть, якщо не зважати на те, що замовник не відніс до складу пропозиції документи, що підтверджують відповідність пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, то в ч. 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, де було передбачено, що «учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій кошторисні розрахунки (у вигляді кошторисної документації, що повинна бути розроблена за допомогою ліцензованого програмного комплексу) вартості послуг передбачені чинним законодавством для виконання робіт, що визначені в Додатку 3 цієї тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком 3 до тендерної документації)» не було передбачено вимог, що до складу наданих учасниками кошторисних розрахунків мають обов’язково входити локальні кошториси.
Відповідно до п. 5.2. Розділу V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова): «Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків».
У складі нашої пропозиції подано архівну папку «кошторис», в якій, зокрема, міститься договірна ціна і розрахунки договірної ціни розраховані відповідно до вимог Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»
З огляду на те, що ані тендерною документацією, ані Настановою не передбачено вимог, що локальні кошториси є обов’язковою складовою кошторисного розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі, замовником було неправомірно відхилено нашу тендерну пропозицію з неведеної ним в протоколі підстави.
ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРСПЕЦСЕРВІС".
Знайшовши невідповідності в кошторисних розрахунках нашої пропозиції, замовник визначив переможцем учасника, кошторисні розрахунки якого також не відповідали умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
В ч. 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції було передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій кошторисні розрахунки (у вигляді кошторисної документації, що повинна бути розроблена за допомогою ліцензованого програмного комплексу) вартості послуг передбачені чинним законодавством для виконання робіт, що визначені в Додатку 3 цієї тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком 3 до тендерної документації).
В п. 4.1. тендерної документації було передбачено закупівля здійснюється з урахуванням Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
В Додатку 1 до тендерної документації було зазначено, що ціна тендерної пропозиції учасника на виконання робіт повинна бути розрахована відповідно до вимог нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві, Державних будівельних норм, Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Відповідно до абзацу 5 пункту 5.1 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, яка затверджена наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281 Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
Згідно пункту 4.40 Настанови, кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: 1) збільшення об'ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат; 2) збільшення вартості об'єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів.
Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків.
У свою чергу, пунктом 5.31 "Визначення коштів на покриття ризиків, пов'язаних з виконанням будівельних робіт" Настанови передбачено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов'язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об'єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтованих розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів.
При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об'єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
У складі пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРСПЕЦСЕРВІС" подано файл «30. Розрахунки пропозиції.pdf», у якому міститься договірна ціна на виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Надана Переможцем у складі Пропозиції Договірна ціна визначена як ТВЕРДА.
Всупереч положенням пункту 5.33. Настанови, Переможцем у складі пропозиції надана Договірна ціна до складу якої не включено кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами.
В наданій учасником Договірні ціні зазначено, зокрема: кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами: "-";
Всупереч положенням п. 5.31. Настанови в наданій учасником Договірній ціні кошти на покриття ризиків враховані в розмірі 2.4%. (В складі пропозиції подано файл «30. Розрахунки пропозиції.pdf», у якому міститься договірна ціна і пояснювальна записка до договірної ціни, в якій, зокрема, зазначено: показник витрат на покриття ризиків всіх учасників будівництва, Настанова (4.40) – 2,40%).
Таким чином, договірна ціна Переможця закупівлі розрахована не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року № 281, чим порушено вимоги тендерної документації та додатків до неї.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до положень абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – відхиливши нашу Пропозицію не відхиливши Пропозицію Переможця на підставі вимог пункту 44 Особливостей, Замовник порушив право наше законне право на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів".
4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення переможцем ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРСПЕЦСЕРВІС"
Директор Липовецький С.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга СКМ Коропець.docx 06.07.2023 10:39
- скарга.pdf 06.07.2023 10:39
- рішення від 10.07.2023 № 10177.pdf 10.07.2023 17:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.07.2023 № 11181.pdf 25.07.2023 13:56
- рішення від 24.07.2023 № 11181.pdf 27.07.2023 11:11
- Пояснення на скаргу UA-2023-06-21-016263-a.b1.doc 12.07.2023 16:18
- Пояснення на скаргу UA-2023-06-21-016263-a.b1.pdf 12.07.2023 16:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.07.2023 11:42
Дата розгляду скарги:
24.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.07.2023 17:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.07.2023 11:11
Дата виконання рішення Замовником:
31.07.2023 12:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення ограну оскарження виконано