-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
33600000-6 Фармацевтична продукція (ЛОТ 1: Amikacin, Amikacin, Ampicillin, ЛОТ 2: Amoxicillin and beta-lactamase inhibitor, Cefazolin, Cefepime, Ciprofloxacin, Ceftazidime, Cefotaxime, Cefoperazone and beta-lactamase inhibitor, Ceftriaxone, Levofloxacin, Imipenem and cilastatin, Ampicillin and beta-lactamase inhibitor, Amikacin, Dexamethasone, Prednisolone, Benzylpenicillin, Vancomycin, Linezolid)
Торги відмінено
10 421 874.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 2 203.27 UAH
мін. крок: 0% або 2 203.27 UAH
Період оскарження:
21.06.2023 13:25 - 08.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
скарга
Номер:
8009eaabaa06479fbfa0777633f557f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-21-008681-a.b2
Назва:
скарга
Скарга:
скарга в додатках
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 13.09.2019 № 12959.pdf 23.06.2023 16:44
- Доказ позиція 4 Ампіцилін.pdf 23.06.2023 18:26
- Скарга 23.06.2023.pdf 23.06.2023 18:26
- ІНСТРУКЦІЯ Ампіцилін .за поз. 4.docx 23.06.2023 18:26
- Витяг з ТД_ Додаток 4.pdf 23.06.2023 18:26
- Доказ позиція 1 АМІЦИЛ_ 0,5_г_.pdf 23.06.2023 18:26
- Витяг з ліцензійного реєстру.pdf 23.06.2023 18:26
- платіжне доручення.pdf 23.06.2023 18:26
- ІНСТРУКЦІЯ АМІЦИЛ за поз 1.docx 23.06.2023 18:26
- ІНСТРУКЦІЯ АМІЦИЛ за поз 2.docx 23.06.2023 18:26
- Доказ позиція 2 АМІЦИЛ_ 1_г.pdf 23.06.2023 18:26
- Доказ позиція 3_ .pdf 24.06.2023 19:14
- Доказ позиція 14.pdf 24.06.2023 19:14
- ІНСТРУКЦІЯ Ампісульбін за поз 14.docx 24.06.2023 19:14
- ІНСТРУКЦІЯ за поз. 3.docx 24.06.2023 19:14
- Пояснення.pdf 07.07.2023 09:45
- рішення від 27.06.2023 № 9356.pdf 27.06.2023 17:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.07.2023 № 10239.pdf 11.07.2023 18:37
- рішення від 10.07.2023 № 10239.pdf 13.07.2023 17:07
- 1.Відповідь АМКУ 29.06.2023.doc 29.06.2023 16:01
- Порівняльна таблиця.docx 29.06.2023 16:01
- Відкриті торги ТД фармацефтична продукція червень (1).doc 29.06.2023 16:01
- Відповідь в АМКУ 29.06.2023.pdf 29.06.2023 16:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.06.2023 17:32
Дата розгляду скарги:
10.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.06.2023 17:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.07.2023 17:08
Дата виконання рішення Замовником:
03.08.2023 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ від 10.07.2023 № 10239-р/пк - пз, Замовником КНП "ТОДКЛ" ТОР внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "33600000-6" Фармацевтична продукція ( ЛОТ 1: Amikacin, Amikacin, Ampicillin, ЛОТ 2: Amoxicillin and beta-lactamase inhibitor, Cefazolin, Cefepime, Ciprofloxacin, Ceftazidime, Cefotaxime, Cefoperazone and beta-lactamase inhibitor, Ceftriaxone, Levofloxacin, Imipenem and cilastatin, Ampicillin and beta-lactamase inhibitor, Amikacin, Dexamethasone, Prednisolone, Benzylpenicillin, Vancomycin, Linezolid), оголошення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-06-21-008681-a
Вимога
Відхилено
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
38852b5c4ce744119403227627275ed0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-21-008681-a.a1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
ТОВ «СТМ -Фарм» має бажання прийняти участь в даних відкритих торгах та має можливість здійснити поставку товару згідно тендерної документації Замовника за своєю найнижчою ціновою пропозицією, проте оскільки Замовник включив в тендерну документацію вимогу :
«…З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), заявника або представника уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Якщо гарантійний лист видається не виробником/заявником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати копії відповідних документів завірені виробником/заявником, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Гарантійний лист повинен включати: повну назву учасника, номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву Замовника…» що вказана в Додатку 4, п. 4,
а також Замовник включив до загального лоту «ексклюзивну» позиції, таку як:
- №4 АМПІЦИЛІН порошок для розчину для ін'єкцій по 1,0 г, 1 флакон з порошком, що в такому дозуванні та фасуванні представлений на ринку України лише одним виробником – ПАТ "Київмедпрепарат", Україна, згідно Державний реєстр лікарських засобів України (http://www.drlz.com.ua/);
ТОВ «СТМ-Фарм» позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі.
Вважаємо, що Замовник має внести зміни до конкурсної документації шляхом виділення позицій предмету закупівлі в окремі лоти. В іншому випадку це значно звужує коло потенційних учасників, бажаючих прийняти участь в даній процедурі закупівлі, що має ознаки обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників.
Відповідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.Тобто чинне законодавство однозначно визначає заборону встановлювати дискримінаційні вимоги.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року вже розглядала подібне питання і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі.
Виокремлення кожного найменування предмету закупівлі в окремі лоти буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників.
звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону шляхом виділення в окремий лот позиції №4 АМПІЦИЛІН порошок для розчину для ін'єкцій по 1,0 г, 1 флакон з порошком, що є «ексклюзивною» та представлена на ринку України лише одним виробником - АТ "Київмедпрепарат", Україна, що підвищить вільну конкуренцію серед учасників, нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати бюджетні кошти.
В разі залишення скарги без задоволення залишаємо за собою право на звернення до органу оскарження у сфері публічних закупівель – АМКУ відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до прийнятих АМКУ рішень за аналогічними скаргами про виділення наркотичних засобів в окремі лоти – умови ТД визначались як дискримінаційні, а Замовників кожного разу зобов’язували внести відповідні зміни в документацію
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол відповіді на вимогу 26.06.23.pdf 26.06.2023 14:53
Дата подачі:
22.06.2023 17:24
Вирішення:
Під час розгляду Вашої вимоги, Замовником розглянуто вказані питання на предмет можливих порушень щодо встановлення вимог до учасників та у разі їх встановлення, усунення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 (далі — Особливості). За результатами розгляду Вашої вимоги, повідомляємо Вам, що відповідно до пункту 3-7 розділу X “ Прикінцеві та перехідні положення ” Закону України “ Про публічні закупівлі ” Кабінетом Міністрів України затверджені особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “ Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно із п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону, встановлено поняття предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом МЕРТУ від 15.04.2020 року № 708 (далі Порядок від 15.04.2020 року № 708). У відповідності до пункту 2 розділу ІІ вищезазначеного Порядку від 15.04.2020 року № 708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник затвердженого наказом МЕРТУ від 23 грудня 2015 року № 1749 та під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів. При цьому, у наведеному Порядку від 15.04.2020 року № 708 зазначено, що у разі, якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, Замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.
Пунктом 31 ч. 1 ст. 1 Закону, встановлено поняття тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Пунктом 3 Особливостей, встановлено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Згідно п. 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Статтею 22 Закону встановлено, що Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Згідно п. 3 та п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону, встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); Крім того ч. 3 ст. 22 Закону, встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В зв'язку з специфікою роботи медичного закладу, Замовник оголошує закупівлю згідно наявної потреби та заявок від кваліфікованих спеціалістів, встановлюючи вимоги до предмету закупівлі, відповідно до своїх потреб та аналізу ринку товарів. Замовник ні в якому разі не звужує коло потенційних учасників, вимагаючи зазначені в медико - технічних вимогах документи. Вимога щодо надання Гарантійного листа від виробника товару є виправданою теперішніми складнощами поставок, військовим станом в країні та відповідно до чисельних рішень АМКУ не є дискримінаційною.
Слід зазначити, що виробники медичних препаратів, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому. Заявлені до закупівлі лікарські препарати є в достатній кількості та асортименті на ринку лікарських засобів України, та можуть бути запропоновані до продажу не тільки виробником, а через офіційних постачальників дистриб’юторів, представників, тощо, які мають ліцензію на здійснення даного виду діяльності та можуть забезпечити поставку заявлених лікарських засобів в повному обсязі та виконати зазначені технічні вимоги згідно Тендерної документації Замовника. Таким чином, замовник не порушив вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Документації та виокремлення лотів в даній закупівлі.
З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена.
Вирішила:
1. Враховуючи вищесказане відхилити вимогу ТОВ « СТМ – Фарм ».
2. Відповідь на вимогу оприлюднити в електронній системі закупівель.
Уповноважена особа,
Заступник генерального директора
(головного лікаря) Марія ТОМАШІВСЬКА
Статус вимоги:
Відхилено