• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Пропофол, Севофлуран, Тіопентал, Суксаметоній, Атракуріум

Завершена

844 785.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 09.02.2018 10:55 - 25.02.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Порушення принципів добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників

Номер: d536a97c46b1404c998cbb2c0bebafa7
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-09-000669-a.c1
Назва: Порушення принципів добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників
Вимога:
Відповідно до Додатку 4 тендерної документації (Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі «Фармацевтична продукція/ Pharmaceutical products, код ДК 021:2015 – 33600000-6 ()»), замовник визначає 6 різних найменувань лікарських засобів, при цьому не передбачає поділ предмету закупівлі на лоти. Зважаючи на те, що зазначені у Додатку 4 найменування виробляються різними виробниками, таке положення тендерної документації жорстко обмежує права учасників процедури закупівлі та порушує принципи недискримінації учасників. Об'єднання замовником в одну закупівлю препаратів різних виробників без поділу на лоти порушує принцип добросовісної конкуренції серед учасників процедури закупівлі, оскільки участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть запропонувати до постачання весь перелік предмета закупівлі. Також об'єднання замовником номенклатури закупівлі без поділу на лоти створює монопольне середовище для учасника, який має зв'язки з виробниками лікарських засобів, які є предметом закупівлі. Кожне найменування предмета закупівлі може бути закуплено окремо одне від одного та представлене різними виробниками. Звертаємо вашу увагу на той факт, що аналогічне порушення неодноразово ставало предметом оскарження до Антимонопольного комітету України і у всіх випадках АМКУ зобов’язував замовника привести тендерну документацію у відповідність до закону. Крім цього, медико-технічні вимоги препарату з непатентованою міжнародною назвою «Севофлуран» точно повторюють медико-технічні характеристики препарату з торговою назвою «Севоран». Крім того, наголошуємо, що «ковпачок системи Quik fil» запатентований виключно для флаконів лікарського засобу під торговим найменуванням «Севоран» і, як наслідок, аналоги обладнуватися ним не можуть, відповідно така вимога обмежує виробників аналогів пропонувати свою продукцію, і як наслідок – обмежує конкуренцію, даючи можливість виробникам лиже одного торгівельного найменування брати участь у даній закупівлі. Також звертаємо вашу увагу, що виробники еквівалентів «Севоран» вправі оснащувати свою продукцію конструкціями, які НЕ повторюють ковпачок системи Quiсk-Fill (наприклад, адаптерами), але придатні для заповнення випарників із системою заливки Quiсk-Fill. Зважаючи на всю вищенаведену інформацію, можна дійти до висновку, що Замовник, прописавши медико-технічні вимоги одного з найменувань предмету закупівлі під препарат з торговим найменуванням «Севоран», порушив вимогу Закону України «Про публічні закупівлі», а саме п.3 частини другої статті 22 – «Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника». І хоча Замовник після зазначення торгового найменування препарату вказав «або еквівалент», медико-технічні вимоги прописані таким чином, що жоден інший виробник аналогу не зможе повністю відповідати таким вимогам. На підставі вищенаведеного, з метою недопущення порушень ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмеження конкуренції, вимагаємо внести наступні зміни до тендерної документації: 1. Здійснити поділ закупівлі на лоти; 2. Медико-технічні вимоги препарата з міжнародною назвою «Севофлуран» у Додатку 4 до тендерної документації замінити на такі, які не порушують права учасників, які пропонують аналоги, наприклад «Севофлуран 100% у флаконах по 250 мл, який сумісний з системою quick-fill» або аналогічне за змістом формулювання.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1. Відповідно до пп.37 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454 (із змінами), під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Таким чином, вищенаведеними нормами чинного у сфері публічних закупівель законодавства, не встановлено обов'язку для замовника визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) Право (а не обов’язок) замовника на визначення частин предмета закупівлі (лотів), зокрема при закупівлі лікарських засобів, підтверджується також листом Мінекономрозвитку №3302-06/3816-06 від 07.02.2017. З огляду на викладене, при визначенні предмету закупівлі «ДК 021:2015: 33600000-6 — Фармацевтична продукція (Пропофол, Севофлуран, Тіопентал, Суксаметоній, Атракуріум)» замовником повністю дотримано вимоги чинного законодавства. 2. Відповідно до п.3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Положеннями Додатку 4 до тендерної документації передбачено, що у разі, якщо дані Медико-технічні вимоги та специфікація товару містять посилання на конкретну марку, фірму, патент, конструкцію або тип товару, то вважається, що Медико-технічні вимоги та специфікація товару містять вираз «або еквівалент». З огляду на те, що умовами тендерної документації передбачено з боку учасників пропонувати еквівалент предмету закупівлі, вказаного у тендерній документації, замовником не порушено вимоги чинного законодавства у цій частині, а тендерна документація не потребує внесення відповідних змін.
Статус вимоги: Не задоволено