-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Картридж CANON T06 (3526C002) (або еквівалент), картридж Canon 737 (9435B002) (або еквівалент), картридж HP 26A (CF226A) (або еквівалент), картридж HP 59A (CF259A) (або еквівалент), картридж НР 37А (CF237F) (або еквівалент))
Завершена
231 108.88
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 155.54 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 155.54 UAH
Період оскарження:
21.06.2023 09:25 - 29.06.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
b6dfc85e0f394ade97be653114d08ac7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-21-001482-a.b2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме в Додатку №2 (п.4, п.п.9) до Тендерної документації йдеться про те, що «Для підтвердження кваліфікації Учасник повинен надати оригінал або завірену копію авторизаційного листа від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні для підтвердження наявності співпраці та забезпечення якісного гарантійного та післягарантійного обслуговування. У разі, якщо пропонується товар не власного виробництва, учасник повинен подати лист-авторизацію від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні. Лист-авторизація від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні повинен бути повністю актуальним/оновленим для цього тендеру або виданим для безпосередньої участі в цьому тендері». Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Так хоча у Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що Всі посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент», проте, відсутнє детальне обґрунтування причини необхідності посилання та конкретну торговельну марку/виробника. При цьому у Тендерній документації відсутня інформація та підтвердження, що Замовник у своїй роботі використовує обладнання, яке знаходиться на гарантійному обслуговуванні у виробника, що є єдиною причиною чому Замовник може вимагати від учасників «…листа та/або сертифікату та/або копії партнерського договору від компанії-виробника друкуючих пристроїв або їх представництв відповідальних за територію України, що підтверджує офіційні партнерські відносини учасника та зазначеної компанії-виробника, чи представництва, відповідального за територію України». Повідомляємо, що головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Встановлення такої вимоги обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінують тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищесказане, вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.06.2023 09:38
Вирішення:
Доброго дня шановний Учаснику! Дякуємо Вам за зауваження. Найближчим часом відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Дискримінаційна вимога
Номер:
7f6d9fa58e024e3dbe8b3e53a8dce8c9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-21-001482-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме в Додатку №3 до Тендерної документації йдеться про те, що «Для підтвердження кваліфікації щодо визначення відповідності товару для пристроїв учасник має надати підтвердження у формі листа та/або сертифікату та/або копії партнерського договору від компанії-виробника друкуючих пристроїв або їх представництв відповідальних за територію України, що підтверджує офіційні партнерські відносини учасника та зазначеної компанії-виробника, чи представництва, відповідального за територію України» Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Так хоча у Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що Всі посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент», проте, відсутнє детальне обґрунтування причини необхідності посилання та конкретну торговельну марку/виробника. При цьому у Тендерній документації відсутня інформація та підтвердження, що Замовник у своїй роботі використовує обладнання, яке знаходиться на гарантійному обслуговуванні у виробника, що є єдиною причиною чому Замовник може вимагати від учасників «…листа та/або сертифікату та/або копії партнерського договору від компанії-виробника друкуючих пристроїв або їх представництв відповідальних за територію України, що підтверджує офіційні партнерські відносини учасника та зазначеної компанії-виробника, чи представництва, відповідального за територію України». Повідомляємо, що головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Встановлення такої вимоги обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінують тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищесказане, вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.06.2023 09:18
Опис причини скасування:
корегування
Дата скасування:
23.06.2023 09:26