• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів: с.Зарванці, селище Березина, с.Майдан, с.Слобода-Дашковецька, с.Некрасове розташованих на території Якушинецької територіальної громади, Вінницького району, Вінницької області

Завершена

225 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 125.00 UAH
Період оскарження: 20.06.2023 16:33 - 25.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Gро усунення порушень, допущених під час проведення процедури закупівлі

Номер: 33646aac3f1d4f72840ece903542bf34
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-20-013649-a.c1
Назва: Gро усунення порушень, допущених під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Здійснивши в якості потенційного учасника відкритих торгів з особливостями (UA-2023-06-20-013649-a) вивчення тендерної документації (далі - ТД) за предметом закупівлі: «ДК 021:2015: 71340000-3 - Комплексні інженерні послуги (Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів: с.Зарванці, селище Березина, с.Майдан, с.Слобода-Дашковецька, с.Некрасове розташованих на території Якушинецької територіальної громади, Вінницького району, Вінницької області)», керуючись ч.1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», звертаємося до замовника з вимогами про усунення порушень, допущених під час проведення процедури закупівлі. У пункті 3 додатку 1 ТД «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» замовником висуваються наступні вимоги: 1) надати (п.п. 3.1) скановані копії «з оригіналів листів-відгуків (не менше 1-го) про виконання договору, що наведено у довідці та підтверджено договором. Відгук повинен бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу»; 2) вважати, що «аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є договір з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок на суму не менше 200 000 грн». Стосовно першої вимоги звертаємо увагу замовника на те, що чинним законодавством у сфері землеустрою встановлюється порядок, норми і правила виконання робіт із землеустрою, їх склад і зміст, а також визначаються умови до розробників документації із землеустрою і зазначеним законодавством не передбачається вимога до виконавця робіт отримувати у замовника листи-відгуки про виконання договорів. Крім того, в актах про передачу замовнику результатів виконаних робіт відображається пункт про те, що сторони претензій одна до одної не мають. Якими нормативно-правовими актами керувався замовник, вимагаючи від виконавця робіт надавати листи-відгуки про виконання договору, і яка в тому виробнича необхідність? Другу вимогу щодо трактування, що аналогічним договором «в розумінні цієї тендерної документації є договір з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок на суму не менше 200 000 грн.» в частині вартості робіт вважаємо упередженою, необґрунтованою і нічим не мотивовано. Адже, замовлення на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок може бути як на один населений пункт так і на декілька, а отже і вартість виконання робіт буде різною. Важливо вимагати самі договори на виконання подібних робіт, а не їхню вартість. На нашу думку, вказані вимоги суперечить вимогам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», є надуманими, нічим не мотивованими і дискримінаційними, такими, що порушують принцип рівного ставлення до учасників закупівлі. Враховуючи викладене, вимагаємо скасувати зазначені вимоги, внісши відповідні зміни до пункту3 додатку 1 ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Щодо надання відгуку Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. При цьому Закон не містить визначення терміну "аналогічний договір". Замовник може вимагати в тендерній документації, що аналогічний договір має бути повністю виконаний. Це правомірна вимога, оскільки в учасника повинен бути досвід виконання договору, а не досвід укладення договору. Саме цей критерій дає змогу зрозуміти замовнику, що постачальник вже надавав послуги, аналогічні нашому предмету закупівлі, робив це якісно, сумлінно, а значить, збільшується вірогідність того, що цей постачальник надійний, і він виконає взяті на себе зобов’язання. Законом України «Про публічні закупівлі» надано право саме Замовнику визначати яким має бути спосіб документального підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Тому Замовник скористався своїм правом і в якості одного із способів документального підтвердження виконання аналогічних договорів визначив необхідність надання листа-відгуку від попереднього замовника. Надання копій договорів або актів про виконання робіт констатує лише факт виконання таких робіт, проте не показує їх якість, дотримання виконавцем умов договору, термінів (графіків) виконання робіт, відсоток виконання договору та відсутність з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору, про що можна дізнатися саме з листа-відгуку. Натомість варто зауважити, що умовами тендерної документації замовник не обмежив учасників в частині отримання листа-відгуку (відгуків) від одного чи декількох замовників, не обмежено статус таких замовників: лист-відгук може бути надано від будь-якого замовника, де учасник виконував аналогічні договори. В листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації» вказано, що «… вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі». Разом з тим, згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Щодо другої вимоги: встановленням суми аналогічного договору замовник не має на меті дискримінувати учасників, а має намір визначити учасників, спроможних виконати великий об’єм робіт, необхідних замовнику у визначений термін без ризику затягування термінів виконання вказаних послуг. Законодавство України не забороняє, а навпаки сприяє обранню надійних учасників закупівель - потенційних переможців конкурсних торгів. Зважаючи на вищевикладене, вивчивши рекомендації Мінекономіки щодо аналогічних договорів та практику винесення рішень АМКУ (рішення №2116-р/пк-пз від 15.12.2016 част. 2 повідомляємо, що вимоги тендерної документації не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію учасників, не порушують вимог Закону «Про публічні закупівлі», тому вимога щодо усунення порушень не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено