• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шина 18,00-25 32СЛ

Завершена

4 091 040.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 910.40 UAH
Період оскарження: 20.06.2023 15:40 - 25.06.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга рішення Замовника

Номер: 08e94187115445c3a6666a83a0989674
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-20-012517-a.a1
Назва: Скарга рішення Замовника
Скарга:
СКАРГА щодо виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”) Філією «Центр управління промисловістю» акціонерного товариства «Українська залізниця» (надалі- Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 – 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Шина 18,00-25 32СЛ). Названі торги були оголошені на сайті PROZORRO 20.06.2023 року, ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-20-012517-a. Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника № УО1-559 від 04.07.2023р., прийнято рішення про визнання товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Альфатек» переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015 – 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Шина 18,00-25 32СЛ) та намір укласти договір (далі – Оскаржуване рішення). Приймаючи вказане рішення Замовник порушив порядок проведення закупівлі, а також принципи визначені законодавством, чим виявив дискримінаційний підхід під час розгляду поданих учасниками цінових пропозиції. Вказані порушення полягають у наступному. 1. Надані ТОВ «ТД «Альфатех» документи на підтвердження відповідності товару, не відповідають вимогам Документації. У підпункті 1.1. пункту 1 «Вимоги щодо надання учасниками процедур публічних закупівель документів, які підтверджують відповідність виробників та їх продукції вимогам, встановленим чинним законодавством та нормативними документами» додатку 4 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до Документації, Замовником висунуто наступну вимогу до учасників: «1.1 На продукцію, щодо якої проводиться добровільна оцінка відповідності заявленим вимогам надати оригінал або копію одного з наступних документів про відповідність: - декларації (у тому числі декларації про відповідність); - протоколу (у тому числі протоколу випробувань); - звіту; - висновку; - сертифікату (у тому числі сертифікату відповідності); - атестату; - іншого документу, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Оцінка відповідності, зазначена в розділі 1 (крім декларування), має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації з видачею документа про відповідність, оформленого на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою. Для випадку добровільної оцінки відповідності декларація про відповідність має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України.» ТОВ «ТД «Альфатех» у складі своєї пропозиції завантажено файл «28 Декларація постачальника про відповідність.pdf» з документом № 26-28/2023 від 26.06.2023 року «Декларація постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1:2006)» У вказаній декларації про відповідність в порушення вищевказаної вимоги Документації відсутнє посилання на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України. Правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності визначені у Законі України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до ст. 1 цього Закону оцінка відповідності – це процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані. У свою чергу, підтвердженням відповідності є видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання заданих вимог було доведене. Органом з оцінки відповідності є орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування. Відповідно до ст.27 та ст.33 того ж Закону, передбачено, що проведення оцінки відповідності можуть здійснювати лише акредитовані національним органом України з акредитації, особи. Перелік акредитованих осіб зазначений на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov Разом з тим, в порушення вимог Документації, поданий ТОВ «ТД «Альфатех» документ № 26-28/2023 від 26.06.2023 року «Декларація постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1:2006)» не містить посилань на документи (сертифікат, тощо), складені акредитованим в Національному агентстві з акредитації України органом оцінки з оцінки відповідності за результатами дослідження Шин EVEREST 18.00-25 32PR. Єдине посилання у вказаному документі зазначене у п.4, в якому вказано, що «зазначений вище об’єкт декларації відповідає вимогам таких документів: № документа – 54-00; назва документа – Правила ЄЕК ООН № 54; Редакція/Дата випуску – 2019р.» Вказаний документ є нормативно-правовим, виданим Організацією Об’єднаних Націй, котрий за своїм змістом визначає єдині приписи щодо офіційного затвердження пневматичних шин, тобто не є документом, котрий складено за результатами проведеної оцінки Шин EVEREST 18.00-25 32PR, здійсненою особою, що акредитована в Національному агентстві з акредитації України. Копія Правил додається. Більше того, відповідно до п.1 Правил ЄЕК ООН № 54, ці правила не застосовуються до шин, що позначаються індексами категорії швидкості, що відповідають швидкостям менше ніж 80 км/год. У свою чергу, ТОВ «ТД «Альфатех» у файлі «26 Паспорт якості Everest 18.00-25 W-1.pdf» у таблиці з технічними характеристиками зазначає, що максимальна швидкість запропонованої ним шини складає від 10 до 50 км/год. Таким чином, посилання ТОВ «ТД «Альфатех» на правила ЄЕК ООН № 54 не просто не задовольняють вимоги Документації, а взагалі не мають відношення до запропонованих ним шин. 2. Запропонована ТОВ «ТД «Альфатех» продукція не відповідає технічним вимогам, зазначеним у Документації. Відповідно до додатку А Документації, Замовником висунуто наступні технічні вимоги до предмету закупівлі: «Галузь застосування – продукція для кар’єрного автотранспорту»; У підпункті 2.2. пункту 2 «Вимоги щодо надання учасниками процедур публічних закупівель документів, які підтверджують відповідність виробників та їх продукції вимогам, встановленим чинним законодавством та нормативними документами» додатку 4 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до Документації, Замовником висунуто наступну вимогу до учасників: «2.2. На кожен вид продукції надати скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо). Зразки документів виробника рекомендовано надавати з позначкою «Зразок». Документи з якості надаються ще раз учасником, якого визначено переможцем процедури закупівлі, з кожною партією продукції, що постачається.» У підпункті 4.1. пункту 4 «Вимоги щодо надання учасниками процедур публічних закупівель документів, які підтверджують відповідність виробників та їх продукції вимогам, встановленим чинним законодавством та нормативними документами» додатку 4 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до Документації, Замовником висунуто наступну вимогу до учасників: «4.1. Учасник повинен надати дані у табличній формі, що зазначена у Таблиці 1.» Відповідно до вказаного пункту, а також Таблиці 1 – Дані про товар, що міститься у додатку 4 до Документації, учасник, у колонці 6 має вказати «позначення (номери та індекси) нормативної документації (стандарти, технічні умови, креслення, тощо), за якими виготовляється продукція.» . ТОВ «ТД «Альфатех» на виконання вказаних вимог завантажено файл «26 Паспорт якості Everest 18.00-25 W-1.pdf» з документом «Паспорт якості шин EVEREST» в якому щодо запропонованої ним шини зазначено, що «Виробництво відповідає міжнародному стандарту системи управління якістю ISO9001:2015 та ДСТУ 8815:2018». Також, ТОВ «ТД «Альфатех» на виконання вимог Документації завантажено файл «29 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ.pdf» з документом № 26-29/2023 від 26.06.2023. В зазначеному документі наведена Таблиця 1 – Дані про товар, в колонці 6 якої вказано позначення нормативно-технічної документації, за якою виготовляється продукція, що пропонується до постачання: «ISO9001:2015 та ДСТУ 8815:2018». Разом з тим, Відповідно до п 1.1. розділу 1 «Сфера застосування» Національного стандарту України «Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них» ДСТУ 8815:2018, зазначено, що вказаний стандарт не поширюється на шини з регульованим тиском та на шини транспортних засобів, призначених для роботи в шахтах, рудниках, кар’єрах та інших особливих умовах експлуатації. Таким чином, запропонована ТОВ «ТД «Альфатех» продукція не відповідає умовам Документації щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначених Замовником. Окремо звертаємо увагу, ТОВ «ТД «Альфатех» при заповненні таблиці 2 в документі № 26-29/2023 від 26.06.2023 вказало, що запропоновані ним шини мають галузь застосування «продукція для кар’єрного автотранспорту», при цьому зазначаючи як нормативно-технічний документ, за яким виготовляється продукція, що пропонується до постачання, ДСТУ 8815:2018, який не розповсюджується на шини для кар’єрного автотранспорту. У свою чергу, Національним стандартом України, котрий поширюється на шини для кар’єрного автотранспорту – є ДСТУ 4139-2002 «Шини пневматичні для будівельних, дорожніх, підіймально-транспортних і рудникових машин», у тому числі шина 18.00-25 (предмет закупівлі), згідно Додатку А до вказаного ДСТУ. Копія витягу з ДСТУ 4139-2002, додається. ТОВ «ТД «Альфатех» у жодному з поданих документів не посилається на ДСТУ 4139-2002. Таким чином, наявні невідповідності у поданих ТОВ «ТД «Альфатех» документах. Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов'язаних з виконанням рішення органу оскарження. Відповідно до п.44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель зокрема коли учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Також замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Не зважаючи на вищевикладене, Замовником винесене оскаржуване рішення, яким ТОВ «ТД «Альфатех» визнано переможцем процедури закупівлі № UA-2023-06-20-012517-а. Разом з тим, пропозиція ТОВ «ТД «Альфатех» мала бути відхилена Замовником на підставі вимог пункту 44. Не відхиливши її Замовник порушив зазначену норму. Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", - ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Філію «Центр управління промисловістю» акціонерного товариства «Українська залізниця» скасувати рішення про визнання товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Альфатек» переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015 – 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Шина 18,00-25 32СЛ) та намір укласти договір, оформленого протокольним рішенням № УО1-559 від 04.07.2023р., в рамках закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-06-20-012517-a. Додатки: • Копія Правил ЄЕК ООН № 54; • Витяг з ДСТУ 8815:2018 (сторінка 1); • Витяг з ДСТУ 4139-2002 (сторінка 1, сторінка 8).
Дата розгляду скарги: 20.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.07.2023 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.07.2023 12:39
Дата виконання рішення Замовником: 27.07.2023 08:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Прийняти рішення про скасування рішення від 04.07.2023 № УО1-559 про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "АЛЬФАТЕХ" переможцем процедури закупівлі — "Шина 18,00-25 32СЛ", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-06-20-012517-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК", Дьомін Дмитро Миколайович 380686806768 deminddn@gmail.com http://www.utp.com.ua