-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту, технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, дорожньої інфраструктури та світлофорів в Димерській селищній територіальній громаді
Завершена
2 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
20.06.2023 14:36 - 25.06.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
421adfbabc414280884e7736a18b8f3c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-20-010101-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Щодо усунення дискримінаційних вимог.
Шановний Замовнику! При ознайомлені з ТД нами було виявлено ряд дискримінаційних вимог, тим самим Замовник порушив вимоги частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та принципи публічних закупівель викладені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
1)У тексті тендерної документації міститься вимога щодо:
11. З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають надаватись послуги, та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкту, за підписом та печаткою представника Замовника, датою відвідування об`єкта. Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та отриманням інформації, покладаються на учасника.
Вважаємо, що дана вимога Замовника є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та частині четвертій статті 22 Закону України про публічні закупівлі № 922, яка визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
По перше- для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції необхідно саме Замовнику детально визначити предмет Закупівлі, та надати всю інформацію, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору.
По друге- такою вимогою, Замовник заздалегідь звужує коло учасників, тому що відвідування об’єкту в період уточнень, звертаючи увагу на те, що на даний час в Україні введено воєнний стан, є перебої зі світлом та інтернетом, також перебої з транспортною системою, фактично обмежує потенційних учасників по часу , у зв’язку з тим, що компанії, які співпрацюють з державними замовниками – можуть запланувати участь у конкретній закупівлі до кінця прийому пропозицій, а не заздалегідь, і можуть просто побачити її в системі вже коли період уточнень скінчився.
По третє- щодо огляду об’єкту є конкретна позиція АМКУ- в рішенні якого міститься що вимога Замовника щодо огляду об’єкту Учасником в період саме прийому пропозицій та тим паче в період уточнень є дискримінаційною
Крім того, надання довідки про огляд об`єкту, за підписом та печаткою представника Замовника, датою відвідування об`єкта- не передбачено ЗУ «Про публічні закупівлі», а отже, не може вимагатися Замовником. Також огляд об’єкта відноситься до технічної інформації, але ЗУ «Про публічні закуплі», а саме ст 23 «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності», передбачено;
« Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.»
«Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством».
З цього виходить- що Замовник не вправі вимагати надання конкретного документу в складі тендерної пропозиції стосовно технічних характеристик предмету закупівлі.
Просимо Замовника, внести зміни до тендерної документації та вилучити вимогу щодо обов'язкового обстеження об'єкту в період уточнень та період подачі пропозицій.
2:Також міститься дискрімінаційна вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції:
Учасник повинен надати у складі пропозиції на закупівлю сертифікати якості та відповідності діючим нормам на матеріальні ресурси, що передбачені до використання за нормами, а саме: кабельної продукції, світильників зовнішнього освітлення, металоконструкцій, світлоповертальної плівки для дорожніх знаків, фарби для дорожньої розмітки.
Стососовно цього законодавством передбачено:
ЗУ «Про публічні закуплі», а саме ст 23 «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності», передбачено;
« Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.»
«Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством».
Тобто, Замовник не вправі вимагати надання конкретних документів. Крім того, ми як учасник є виробником робіт а не матеріалів, і саме в процесі робіт будемо закуповувати необхідні матеріали та обладнання, та звісно при закупівлі будемо вимагати від постачальника надання необхідних сертифікатів якості на продукцію, тощо. Навіщо на етапі прийому пропозицій учаснику, навіть ще не переможцю надавати ці документи? Вважаємо що замовником не обґрунтовані вимоги в цієї частині.
Вимагаємо виключити вимогу щодо надання сертифікатів на продукцію та матеріали зі складу тендерної пропозиції саме учасником на етапі подачі пропозиції
3) Наступна дискрімінаційна вимога Замовника:
. Учасник повинен надати у складі пропозиції на закупівлю схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт» та оформлені згідно ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту». Схеми тимчасової організації дорожнього руху мають відповідати характеру виконуваних робіт, повинні бути погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції.
Знову ж посилаємось на ст 23 ЗУ «Про публічні закуплі», «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності».
Надання такого документу не передбачено Законом, а також відсутні вимоги щодо погоджень документів що надаються учасниками іншими організаціями тощо. Знову ж: Замовником не обґрунтовано надання такого документу у складі тендернїо пропозиції. Яким чином надання такого документу впливає на визначення відповідності учасника? Надання такої схеми може вимагатися замовником лише у разі укладання договору, саме у переможця, також її погодження та інші процеси що витікають з підписаного договору--- вимагання такого документу є неправомірним, дискрімінаційним та таким що звужує коло потенційних учасників, тому що строки на подання тендерної пропозиції є обмеженими.
Закон дозволяє всім, незалежно від місця знаходження брати участь у закупівлях, всі учасники територіально знаходяться по різних областях--- і вже цим, ви, Замовнику ставите нас у різне становище: хтось з Учасників розташовується в місті плануємого виконання робіт, і звісно погодження даної схеми для нього справа декількох годин, а Інші Учасники знаходяться в різних куточках країни, і для них таке погодження може бути справою декількох діб, це ще не враховуємо матеріальні затрати та труднощі з транспортною системою у зв’язку із війною.
Це повістю є дискримінаційною вимогою, наполягаємо на виключенні даного пункту зі складу ТД.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону встановлює, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».--- наполягаємо на внесенні змін у закупівлю.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.06.2023 20:46
Вирішення:
Шановний учаснику.
Щодо необхідності здійснення обстеження Замовник має на меті пересвідчитись, що Учасник розуміє всі обсяги та складність виконання робіт та/або надання послуг до підготовки Пропозиції, тому пропонує отримати таку довідку кожному з потенційних Учасників, без жодного дискримінаційного відбору. В структурі проходження закупівлі спеціально відведений термін для звернення Учасників з метою уточнення умов та отримання роз'яснень. Тому для проведення обстеження об'єкту, як уточнюючої процедури по закупівлі, Замовником були створені всі умови, для того щоб кожен Учасник мав змогу в цей період відвідати об'єкт для обстеження на місцевості. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта без перешкод, оцінити стан об’єкту та, за потреби, отримати необхідні для аналізу технічного стану відомості, що тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою, а Оголошення про проведення закупівлі складеним у відповідності до вимог ст.14 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель». Замовник не обмежує право жодного учасника на обстеження об’єкту в присутності представника замовника, який має забезпечити умови для його проведення. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, вимоги оголошення щодо надання учасниками зазначеної вище довідки є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням ст.3, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів якості та відповідності діючим нормам на матеріальні ресурси, що передбачені до використання. В зв’язку з воєнним станом Замовник усвідомлює ситуацію що склалась на сьогоднішній день з сертифікацією обладнання, комплектуючих та будівельних матеріалів. Тому Замовник об’єктивно і вкрай лояльно відноситься до питання надання сертифікатів якості та відповідності, також безумовно допускається розгляд технічних паспортів продукції на підтвердження критеріїв відповідності. Замовник не утворює жодних дискримінаційних вимог, оскільки не посилається в тендерній документації на конкретні маркування обладнання та матеріалів, зазначаються лише очевидні характеристики, як то наприклад матеріал, кількість та переріз жил проводу, чи потужність, оптичні і колориметричні характеристики світильників, параметри автоматичних вимикачів чи реле тощо. Абсолютно відсутні завищені вимоги до матеріальних ресурсів, або такі вимоги, що суперечать нормам. Але однозначно Замовник не вправі витрачати бюджетні кошти на те, що не відповідає діючим будівельним нормам чи стандартам, особливо, якщо це стосується безпеки дорожнього руху. А кожний Учасник під час підготовки пропозиції та розрахунку кошторису згідно тендерного завдання безумовно знає які матеріальні ресурси і в якого постачальника він передбачає закупити. Вочевидь можна запросити у постачальників і сертифікати відповідності чи технічні паспорти на передбачену продукцію, а не тільки вартість поставки. Так, це вимога Замовника розуміти про відповідність матеріальних ресурсів нормам в пропозиції учасника, навіть якщо він ще не обраний переможцем, і на що під власну відповідальність Замовник буде витрачати все ті ж бюджетні кошти. Крім того слід зазначити, що частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Щодо надання Учасником схем тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт. Кожен Учасник без всякої дискримінації зобов’язаний виконувати вимоги ряду нормативних документів, що регламентують предмет закупівлі, зокрема ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт», який зазначає:
ВСТУП. Під час будівництва, ремонту або експлуатаційного утримання доріг та вулиць, а також під час аварійних робіт необхідно застосовувати тимчасові заходи з ОДР для чіткого та завчасного попередження всіх учасників дорожнього руху про обмеження в дорожньому русі, а також безпечного пересування учасників дорожнього руху та ДТЗ зоною дорожніх робіт.
1.1 Цей стандарт установлює вимоги щодо огородження та організації дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування (далі — доріг) та в межах червоних ліній вулиць та доріг населених пунктів (далі — вулиць).
11.1 Тимчасові типові схеми ОДР (додаток В) застосовують відповідно до виду, типу та технології дорожніх робіт з урахуванням вимог цього стандарту.
11.2 Якщо умови проведення дорожніх робіт або умови руху не відповідають жодній з наведених тимчасових типових схем ОДР (додаток В), розробляють тимчасову індивідуальну схему ОДР з використанням рішень тимчасових типових схем ОДР, урахуванням вимог цього стандарту та інших чинних нормативних документів.
Схеми тимчасової організації дорожнього руху, що відрізняються від типових розробляються виконавцем робіт, мають відповідати характеру виконуваних робіт, повинні бути погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції, або ж департаментом патрульної поліції, оскільки в іншому випадку вони є недійсними.
Норматив «Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів» регламентує:
10.6. Облаштування ділянок дорожніх робіт тимчасовими технічними засобами організації дорожнього руху, а також спеціальне фарбування і світлове обладнання дорожніх машин, механізмів та технологічного устаткування повинні відповідати вимогам чинних правил, норм та стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху.
10.7. Установлення тимчасових технічних засобів організації дорожнього руху на ділянках робіт з ремонту та утримання, а також забезпечення правильності розміщення і збереження їх на ділянках до завершення робіт покладається на організацію, що виконує ці роботи.
Згідно вимог «Технічних правилах ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів» пошкоджені дорожні знаки «Пішохідний перехід», а також попереджувальні знаки і знаки пріоритету повинні бути замінені протягом доби, інші знаки – протягом трьох діб. Пошкоджені елементи світлофора або електричного кабелю, звукових сигналізаторів повинні бути відновлені протягом однієї доби з моменту виявлення невідповідності. Роботи із відновлення або заміни пошкоджених світлофорів (колон, кронштейнів, контролерів) і кабелів живлення внаслідок ДТП або надзвичайних ситуацій виконуються протягом трьох діб. Не дозволено відімкнення та зниження рівня освітлення в темну пору доби на пішохідних переходах та у зонах транспортних розв’язок. Відмови у роботі приладів зовнішнього освітлення, пов’язані із заміною елементів джерел світла зовнішнього освітлення, повинні бути усунені протягом однієї доби з моменту виявлення.
Аналогічні вимоги трактують і «Правила утримання технічних засобів регулювання дорожнього руху вулично-дорожньої мережі населених пунктів», згідно яких порушення у роботі світлофорів, пов'язані з обривом електричних дротів або пошкодженням (руйнуванням) опор, усуваються протягом доби з моменту виявлення. Усунення пошкоджень електромереж та устаткування, пошкоджень (руйнувань) опор, підвісок, кронштейнів, заміна дроселів та відбивачів, інших вузлів і деталей здійснюються протягом однієї доби з моменту виявлення. Роботи із заміни або відновлення пошкоджених (збитих) світлофорів (колон, кронштейнів, контролерів), кабелів живлення внаслідок дорожньо-транспортних пригод, стихійного лиха виконуються протягом трьох діб.
Слід зазначити, що дорожні знаки, світлофори, зовнішнє освітлення та дорожня розмітка являються невід’ємними елементами пішохідних переходів, як нерегульованих, так і регульованих в складі світлофорних об’єктів. Пішохідні переходи, що розташовані в зоні активного руху пішоходів, забезпечують безпечні маршрути руху пішоходів, зокрема дітей до навчальних закладів.
Таким чином, якщо Учасник має досвід виконання робіт чи надання послуг, що є аналогічними до предмету закупівлі, то він повинен розуміти рівень відповідальності та важливість забезпечення безпеки дорожнього руху в місцях проведення ремонтних робіт і, відповідно, знати особливості організації дорожнього руху під час ремонту дорожньої інфраструктури (мережі освітлення, світлофори, розмітка, знаки), оскільки всі ці ремонти виконуються в зоні проїзної частини. Робота в дорожній сфері в частині ремонту та утримання засобів організації руху та вуличного освітлення в принципі передбачає постійну готовність (в т.ч. документальну) до ремонтних виїздів для усунення пошкоджень або руйнувань. Зазначені нормами часові інтервали з ремонтних робіт (послуг) передбачають повну готовність та можливість виконавця до оперативного усунення аварійних ситуацій, особливо в період військового стану, з виконанням вимог нормативів по безпеці дорожнього руху.
Статус вимоги:
Задоволено