• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Монітори

Завершена

1 016 094.08 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 160.94 UAH
Період оскарження: 20.06.2023 08:46 - 25.06.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога про відміну рішення Замовника щодо вибору переможця.

Номер: 5bbacefa6255447c9db96141e1aa8709
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-20-000524-a.b2
Назва: Вимога про відміну рішення Замовника щодо вибору переможця.
Вимога:
Шановний Замовнику, звертаємо увагу, що при розгляді пропозиції учасника, якого було визнано переможцем торгів, вами не був встановлений факт надання вказаним учасником недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, а саме невідповідність технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі. Офіціальна інформація виробника з описом параметрів запропонованих моніторів розміщена за посиланням: https://www.acer.com/gb-en/support?search=UM.QB7EE.026;BR247Y&filter=global_download Учасник, якого було визнано переможцем торгів, надав недостовірну інформацію стосовно динаміків та розмірів запропонованих їм моніторів. Крім того, технічні параметри запропонованих моніторів видалені з локального сайту виробника в Україні: https://www.acer.com/ua-uk/monitors/business/vero-br7/pdp/UM.QB7EE.026 По іншим моделям моніторів опис на локальному сайті є. На сайтах виробника в інших країнах технічні параметри запропонованих моніторів присутні, наприклад: https://www.acer.com/pl-pl/monitors/business/vero-br7/pdp/UM.QB7EE.026 Відповідно до п. 42 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Постанова), замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Наступним абзацом цього ж пункту визначено, що у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Згідно з п. 44. Постанови замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з п. 42 Постанови. Тобто, факт недостовірної інформації може виплисти і з документів тендерної пропозиції учасника. Схожу позицію має Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Так, Колегія у своєму рішенні від 08.09.2022 № 5763-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-07-25-002831-a дійшла висновку, що не обов’язково для встановлення факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, здійснювати звернення до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, оскільки таку інформацію можна встановити з іншої інформації чи документів, поданих учасником, або ж навіть з огляду на відомості відкритих даних. Зважаючи на вище викладене, просимо Вас уважніше переглянути тендерну пропозицію Учасника, що визнано переможцем на предмет наявності недостовірної інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. На підставі фактів викладених вище просимо відмінити рішення щодо вибору переможця.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до п. 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (Особливості), Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Так, Особливостями встановлений конкретний порядок виявлення факту зазначення недостовірної інформації, а саме шляхом звернення до суб’єкта в межах його компетенції. При цьому, виявлення такого факту у зазначеному порядку є правом, а не обов’язком Замовника. Окремо слід відзначити, що тендерна документація не містила вимог щодо наявності підтвердження технічних характеристик запропонованого товару в окремих інтернет-джерелах. Інтернет-сторінки не містять всієї технічної документації, не можуть вважатися достовірним джерелом. Вони є інформаційним ресурсом про загальні можливості виробника, тому не можуть слугувати підставою для однозначного прийняття рішення, що виробник не має такої продукції, яка запропонована учасником-переможцем. На підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, Замовником була розглянута та прийнята до уваги надана учасником-переможцем у складі тендерної пропозиції технічна документація від представництва виробника продукції (Лист про повноваження та гарантійні зобов’язання від 27.06.2023 від Представництва «Асер Сейлз Інтернешіонал СА») про поставку товару з технічними та якісними характеристиками, що відповідають технічній специфікації. Отже, у Замовника відсутні правові підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо внесення змін до Тендерної пропозиції

Номер: 4def0f0ed1d0448d9e493fc36b12bc38
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-20-000524-a.a1
Назва: Щодо внесення змін до Тендерної пропозиції
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно з Додатком 2 до Тендерної документації Ви вимагаєте Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015, виданий постачальнику. Зазначена Вами вимога є повністю дискримінаційною, оскільки жодним нормативно-правовим актом України не передбачено обов’язкової сертифікації господарської діяльності відповідно до стандартів ISO. Учасники, які мають намір взяти участь у Вашій закупівлі та готові виконати усі Ваші вимоги позбавлені такої можливості так через те, що строк отримання такого сертифікату становить близько одного місяця, а строк подачі тендерної пропозиції – 7 днів. Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закону) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, щ обмежують конкуренцію. Таким чином, Ваші дії в частині встановлення наведених вище вимог порушують частину 4 статті 5 та частину 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси інших учасників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Зазначена нами вище інформація підтверджується також позицією Антимонопольного комітету України, а саме – рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11323-р/пк-пз від 24.05.2021 року (номер закупівлі UA-2021-04-29-001781-a), №9206-р/пк-пз від 27.04.202 року (номер закупівлі UA-2021-04-01-002563-c). У цих рішеннях зазначається, що виконати вимогу щодо надання сертифікатів ISO зможуть лише ті Учасники, які мають такі сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які бажають взяти участь у закупівлі, тому Замовник повинен усунути такі вимоги шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Крім цього,хочемо наголосити, що для Постачальника цей сертифікат є не обов'язковим та не потрібним, тому в більшості випадків такий Сертифікат отримують виробники обладнання. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо Вас внести зміни до Додатку 2 Тендерної документації та викласти вимогу в наступній редакції - Сертифікат ISO 9001:2015, виданий виробнику обладнання.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Україна поступово гармонізує власне законодавство у відповідності до міжнародних норм. Згідно з наказом ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015). Тому вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників відповідного сертифікату є правомірною. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасників, їх спроможності постачати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника, та підтверджує факт дотримання такими учасниками законодавчих і регламентувальних вимог. Слід зазначити, що правомірність встановлення вимоги стосовно надання сертифікатів щодо стандартизації ISO, знаходить своє підтвердження у рішенні Антимонопольного комітету України № від 20.01.2021 № 992-р/пк-пз, № закупівлі UA-2020-12-11-007391-b.
Статус вимоги: Відхилено