-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Будівництво водогону для підключення с.Шолохове Нікопольського району до мережі МКП "Покровводоканал" м.Покров Дніпропетровської області». Коригування 2
Завершена
3 539 515.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 697.58 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 697.58 UAH
Період оскарження:
19.06.2023 15:50 - 24.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
c8148d9f4c104d93b17205b4e14d80e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-19-012359-a.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог.
Шановний Замовнику!
У тексті тендерної документації міститься вимога щодо обов’язковості здійснення візуального огляду та складання відповідного акту завіреного Замовником:
Акт/лист Вiзуального огляду об’єкту, складений у довiльнiй формi, надається в складi тендерної пропозицї та має мiстити дату огляду, пiдпис керiвника або уповноваженого представника У часника та пiдпис представника Замовника.
Вважаємо, що дана вимога Замовника є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та частині четвертій статті 22 Закону України про публічні закупівлі № 922, яка визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
По перше Замовником не обгрунтовано, чому саме Учасник повинен здійснювати вказаний візуальний огляд?
По друге- «для одержання необхідної інформації для підготовки тендерної пропозиції»----- необхідно саме Замовнику детально визначити предмет Закупівлі, зазначивши необхідну інформацію в Тендерній документації.
По третє- такою вимогою, Замовник заздалегідь звужує коло учасників, тому що відвідування об’єкту фактично обмежує потенційних учасників, тому що такі огляди необхідно планувати заздадегідь, а враховуючи введений на Україні воєнний стан, унеможливлює швидке планування таких заходів.
По четверте- щодо огляду об’єкту є конкретна позиція АМКУ- в рішенні якого міститься що вимога Замовника щодо огляду об’єкту Учасником в період саме прийому пропозицій є дискримінаційною
Крім того, надання підписаного замовником Акту обстеження/огляду тощо не передбачено ЗУ «Про публічні закупівлі», а отже, не може вимагатися Замовником. ЗУ «Про публічні закуплі», а саме ст 23 «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності», передбачено;
« Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.»
«Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством».
З цього виходить- що Замовник не вправі вимагати надання конкретного документу який не передбачено жодним іх положень Законів України, а тим паче ЗУ « Про публічні Закупівлі»
Просимо Замовника, внести зміни до тендерної документації та вилучити вимогу щодо обов’язковості здійснення візуального огляду та складання відповідного акту завіреного Замовником:
Акт/лист Вiзуального огляду об’єкту, складений у довiльнiй формi, надається в складi тендерної пропозицї та має мiстити дату огляду, пiдпис керiвника або уповноваженого представника У часника та пiдпис представника Замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.06.2023 22:58
Вирішення:
Уважно розглянувши вимогу щодо умови, викладеній у тендерної документації, повідомляємо, що частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 22 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Також, відповідно до частини третьої статті 5 Закону замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Вимога, що зазначена в абзаці 3,4 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, щодо візуального огляду об’єкту, на якому мають бути надані послуги (виконані роботи), спрямована на те, щоб учасник мав змогу особисто здійснити огляд об’єкта, ознайомитись з умовами та обсягом виконання робіт, оцінити свої технічні, кадрові та фахові можливості з метою прийняття зваженого рішення щодо участі у даному тендері. При цьому звертаємо увагу, що під час ознайомлення і огляду Учасник і Замовник не можуть вести переговори щодо змісту або ціни пропозиції, яка подається таким Учасником.
Таким чином, вказана умова дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, отримати необхідні для аналізу відомості, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у статті 3 Закону. Замовником надано достатньо часу для відвідування об’єкту, гарантовано доступ до нього та підписання відповідного Акту огляду. Необхідно також зазначити, що не може вважатися дискримінацією вимога у наданні акту огляду об’єкту лише тому, що в одного з учасників виник сумнів (безпідставний) щодо обмеження можливостей учасників, адже за такою логікою вимога надати будь які документи може вважатися дискримінацією, що саме по собі суперечить засадам конкурентного середовища, добросовісної конкуренції та Закону в цілому.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.06.2023 16:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо Сетифікатів
Номер:
eb89293e39e941aab0a1d8d722dc2979
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-19-012359-a.c1
Назва:
Вимога щодо Сетифікатів
Вимога:
Шановний замовнику!
В тендерній документації вами надано вимоги, що є дискримінаційними та незаконними, а саме:
Учасник у складі тендерних пропозицій повинен надати:
- копію чинного на дату подання тендерних пропозицiй сертифiкату Учасника на систему управління якiстю ISO 9001:2015 на будiвництво житлових i нежитлових будiвель та iнших споруд н.в.i.у.;
- копiю чинного на дату подання тендерних пропозицiй сертифiкату Учасника на систему екологiчного менеджменту/управлiння ISO 14001:2015 на будiвництво житлових i нежитлових будiвель та iнших споруд н.в.i.у.;
- копiю чинного на дату подання тендерних пропозицiй сертифiкату Учасника на систему управлiння охороною здоров'я та безпекою працi ISO 45001 :2018 на будiвництво житлових i нежитлових будiвель та iнших споруд н.в.i.у.»;
- по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікатів ISO Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають таких сертифікатів, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ їх отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такі Сертифікати. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності таких сертифікатів в учасників і заздалегідь його отримати.
Також, Ви ж розумієте, що для отримання таких Сертифікатів (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності таких Сертифікатів прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника вимагаємих вами Сертифікатів:
копію чинного на дату подання тендерних пропозицiй сертифiкату Учасника на систему управління якiстю ISO 9001:2015 на будiвництво житлових i нежитлових будiвель та iнших споруд н.в.i.у.;
- копiю чинного на дату подання тендерних пропозицiй сертифiкату Учасника на систему екологiчного менеджменту/управлiння ISO 14001:2015 на будiвництво житлових i нежитлових будiвель та iнших споруд н.в.i.у.;
- копiю чинного на дату подання тендерних пропозицiй сертифiкату Учасника на систему управлiння охороною здоров'я та безпекою працi ISO 45001 :2018 на будiвництво житлових i нежитлових будiвель та iнших споруд н.в.i.у.»;
НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО І НЕ ЗАКРІПЛЕНО НА ЗАКОНОДАВЧОМУ РІВНІ, ОТЖЕ, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ.
Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що:
- копія чинного на дату подання тендерних пропозицiй сертифiкату Учасника на систему управління якiстю ISO 9001:2015 на будiвництво житлових i нежитлових будiвель та iнших споруд н.в.i.у.;
- копiя чинного на дату подання тендерних пропозицiй сертифiкату Учасника на систему екологiчного менеджменту/управлiння ISO 14001:2015 на будiвництво житлових i нежитлових будiвель та iнших споруд н.в.i.у.;
- копiя чинного на дату подання тендерних пропозицiй сертифiкату Учасника на систему управлiння охороною здоров'я та безпекою працi ISO 45001 :2018 на будiвництво житлових i нежитлових будiвель та iнших споруд н.в.i.у.»;
не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі.
Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме роботи, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифікатів в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікатів ISO для початку було б добре ознайомитись з їх значенням , та з тим, що саме вони підтверджують.
Надаємо Вам інформацію про Сертифікати ISO з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: 1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до надання послуг, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею. 3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг чи робіт як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Як вже зазначалось, організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар., а в нашому випадку роботу.
Для доведення відповідності ми можемо надати копії ліцензії ДАБІУ, Дозволів виданих органами Держпраці та інші документи- отримання яких законодавчо закріпленно в Україні.
Просимо внести зміни до ТД шляхом виключення вимоги щодо надання у складі пропозиції сертифікату ISO
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.06.2023 22:44
Вирішення:
Відповідно до абзацу 6 пункту 2 розділу V тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник надає наступні документи:
- копію чинного на дату подання тендерних пропозицій сертифікату Учасника на систему управління якістю ISO 9001:2015 на будівництво житлових і нежитлових будівель та інших споруд н.в.і.у.;
- копію чинного на дату подання тендерних пропозицій сертифікату Учасника на систему екологічного менеджменту/управління ISO 14001:2015 на будівництво житлових і нежитлових будівель та інших споруд н.в.і.у.;
- копію чинного на дату подання тендерних пропозицій сертифікату Учасника на систему управління охороною здоровʼя та безпекою праці ISO 45001:2018 на будівництво житлових і нежитлових будівель та інших споруд н.в.і.у.».
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Постанови 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості, Постанова 1178), умов тендерної документації (далі –ТД), ТД містить інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, разом з тим, вона не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому Учасники мають надавати у складі тендерних пропозиції (далі – ТП) інформацію та документи з дотриманням норм чинного законодавства відповідно до вимог тендерної документації.
Враховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Відповідно до положень статті 5 Закону одними із принципів здійснення публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, виходячи з вищезазначеного, вказана вимога тендерної документації не є дискримінаційною, оскільки жодним чином не обмежує прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних сертифікатів, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити про дискримінацію з боку Замовника, оскільки прямих заборон щодо отримання таких сертифікатів в чинному законодавстві не міститься. З урахуванням вищезазначеного, Замовником прийнято рішення про відмову в задоволенні вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.06.2023 16:00