• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Фармацевтична продукція

Завершена

1 867 932.18 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 3 868.13 UAH
Період оскарження: 14.02.2018 11:05 - 25.02.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Порушення ЗУ "Про публічні закупівлі"

Номер: 66247e4c3214440da3db0a97413f31b6
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-14-000809-c.c1
Назва: Порушення ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Відповідно до Додатку 2 тендерної документації (Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі), замовник виділяє 2 лота по 10 та 3 найменувань відповідно. Зважаючи на те, що зазначені у Додатку 2 найменування, навіть в межах одного лоту, виробляються різними виробниками, таке положення тендерної документації жорстко обмежує права учасників процедури закупівлі та порушує принципи недискримінації учасників. Об'єднання замовником в одну закупівлю препаратів різних виробників без поділу на лоти, або з поділом на лоти, якщо в межах одного лоту закуповуються декілька найменувань, порушує принцип добросовісної конкуренції серед учасників процедури закупівлі, оскільки участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть запропонувати до постачання весь перелік принаймні одного лота предмета закупівлі. Також об'єднання замовником декількох найменувань закупівлі в межах одного лоту створює монопольне середовище для учасника, який має зв'язки з виробниками лікарських засобів, які є предметом закупівлі. Кожне найменування предмета закупівлі може бути закуплено окремо одне від одного та представлене різними виробниками. Звертаємо вашу увагу на той факт, що аналогічне порушення неодноразово ставало предметом оскарження до Антимонопольного комітету України і у всіх випадках АМКУ зобов’язував замовника привести тендерну документацію у відповідність до закону. Крім цього, медико-технічні вимоги препарату з непатентованою міжнародною назвою «Севофлуран» точно повторюють медико-технічні характеристики препарату з торговою назвою «Севоран». Крім того, наголошуємо, що «ковпачок системи Quik fil» запатентований виключно для флаконів лікарського засобу під торговим найменуванням «Севоран» і, як наслідок, аналоги обладнуватися ним не можуть, відповідно така вимога обмежує виробників аналогів пропонувати свою продукцію, і як наслідок – обмежує конкуренцію, даючи можливість виробникам лиже одного торгівельного найменування брати участь у даній закупівлі. Також звертаємо вашу увагу, що виробники еквівалентів «Севоран» вправі оснащувати свою продукцію конструкціями, які НЕ повторюють ковпачок системи Quiсk-Fill (наприклад, адаптерами), але придатні для заповнення випарників із системою заливки Quiсk-Fill. Зважаючи на всю вищенаведену інформацію, можна дійти до висновку, що Замовник, прописавши медико-технічні вимоги одного з найменувань предмету закупівлі під препарат з торговим найменуванням «Севоран», порушив вимогу Закону України «Про публічні закупівлі», а саме п.3 частини другої статті 22 – «Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника». І хоча Замовник після зазначення торгового найменування препарату вказав «або еквівалент», медико-технічні вимоги прописані таким чином, що жоден інший виробник аналогу не зможе повністю відповідати таким вимогам. На підставі вищенаведеного, з метою недопущення порушень ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмеження конкуренції, вимагаємо внести наступні зміни до тендерної документації: 1. Здійснити виділення кожного найменування даної закупівлі у окримий лот; 2. Медико-технічні вимоги препарата з міжнародною назвою «Севофлуран» у Додатку 2 до тендерної документації замінити на такі, які не порушують права учасників, які пропонують аналоги, наприклад «Севофлуран 100% у флаконах по 250 мл, який сумісний з системою quick-fill» або аналогічне за змістом формулювання.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Тендерний комітет ДУ «Інститут урології НАМН України» уважно розглянув Ваші вимоги отримані згідно електронної системи закупівель UA-2018-02-14-000809-c.c1 та повідомляє про наступне. Відповіді розділено на 2 питання. Вимога №1. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» ст.1 п.37, частина предмета закупівлі (лот) — визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016р. № 454 із змінами і доповненнями (далі – Порядок). Відповідно до Порядку, під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Відповідно до п.37 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», частина предмета закупівлі (лот) — визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Таким чином, вищенаведеними нормами чинного у сфері публічних закупівель законодавства, не встановлено обов'язку Замовника визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти), в тому числі і у разі надходження відповідного звернення потенційних учасників. Це право Замовнику надано для ефективної організації господарської діяльності.Тобто, норми чинного законодавства не зобов’язують замовника встановлювати окремі частини предмета закупівлі (лоти), а лише надають йому таке право. Слід також зазначити, що, у даному випадку, поділ предмета закупівлі на лоти є недоцільним з огляду на вимоги абзацу третього частини першої статті 3 Закону щодо максимальної економії та ефективності витрачання державних коштів, оскільки об’єктивно створює ризик неможливості закупівлі окремих найменувань та відповідно забезпечення ними цільової групи населення. З огляду на те, що визначення окремих частин закупівлі (лотів) виконано нами без порушення чинного законодавства, а також задля мінімізації ризику зриву закупівель через неможливість закупівлі окремих найменувань вважаємо недоцільним задоволення Вимоги №1. Вимога №2 . Відомо, що відповідно до п.п. 3 п.2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Як видно із Додатку 2 (Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі) до тендерної документації, в описі лоту №2 зазначено «або еквівалент». Таким чином, медико-технічні вимоги до предмета закупівлі сформульовано без порушення чинного законодавства та без порушення прав учасників, які пропонують аналоги. По цьому питанню тендерним комітетом прийнято рішення залишити Вашу вимогу без задоволення. З повагою, секретар ТК Єфімова Ю.А.
Статус вимоги: Відхилено