• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі спортивної зали закладу "Міська спеціалізована дитячо-юнацька спортивна школа олімпійського резерву з баскетболу" за адресою: Україна, м. Вінниця, вул. Пирогова, 4 (заходи з енергозбереження)

Завершена

1 870 286.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 702.86 UAH
Період оскарження: 16.06.2023 18:07 - 24.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про внесення змін до тендерної документації та видалити дискримінаційну вимогу в частині здійснення огляду та надання у складі пропозиції підписаного уповноваженими представниками акт огляду об’єкта.

Номер: c0da72627c6f4bd7a336936b0f5356fa
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-16-013514-a.a1
Назва: Вимога про внесення змін до тендерної документації та видалити дискримінаційну вимогу в частині здійснення огляду та надання у складі пропозиції підписаного уповноваженими представниками акт огляду об’єкта.
Вимога:
Умовами додатку 2 до тендерної документації передбачено, що "Для повноти розумiння предмету закупiвлi та його об'ему, Учаснику в перiод роз'яснень, зазначеноi замовником в оголошеннi про проведення тендерноi процедури закупiвлi, необхiдно особисто вiдвiдати та оглянути об'ект, оцiнити можливостi виконання робiт, ix види, перелiк та обсяги у робочi днi з 10-00 до 14-00 години, про що скласти акт огляду об'екту (в довiльнiй формi) за пiдписом Учасника (керiвника./директора) та Замовника (уповноваженоi особи та мiстити печатку Замовника). Акт огляду надасться в складi пропозицiї Учасника." Маємо намір повідомити, що встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також вказана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно надати підписаний уповноваженими представниками акт огляду об’єкта. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та такі принципи закупівель як: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Окрім того, встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання підписаного уповноваженими представниками акту огляду об’єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може перешкоджати здійсненню огляду та не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції. Разом з тим, відповідно до частини 2 ст. 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку (посилання на ГК України надається як доказ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text). Водночас, згідно з частиною 2 ст. 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається (посилання на ГК України надається як доказ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text). З огляду на це, вимоги щодо здійснення огляду та надання акту огляду об’єкта у складі пропозиції, які ставлять нас у залежність від Замовника, є незаконними та дискримінаційними, тому мають бути видалені шляхом внесення змін до тендерної документації Окрім того, відповідно до частини 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. При цьому, частиною четвертою ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог стосовно огляду об’єкта та надання акту за його результатами порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо внести зміни до тендерної документації та видалити дискримінаційну вимогу в частині здійснення огляду та надання у складі пропозиції підписаного уповноваженими представниками акт огляду об’єкта.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником було затверджено та оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель тендерну документацію з додатками до неї. Так, згідно вимог додатку 2 до тендерної документації, для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму, Учаснику, в період роз’яснень, зазначеної замовником в оголошенні про проведення тендерної процедури закупівлі, необхідно особисто відвідати та оглянути об’єкт, оцінити можливості виконання робіт, їх види, перелік та обсяги у робочі дні з 10-00 до 14-00 години, про що скласти акт огляду об’єкту (в довільній формі) за підписом Учасника (керівника/директора) та Замовника (уповноваженої особи та містити печатку Замовника). Акт огляду надається в складі пропозиції Учасника. Також, наявне застереження наступного змісту: підрядник виконує усі види робіт згідно технічних вимог та відповідно до вимог Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва", затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281 (надалі – Настанова). Згідно п. 5.32 Настанови з визначення вартості будівництва, під час визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. Крім того, абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону встановлено: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, законодавчо та вимогами тендерної документації, які є однаковими для всіх учасників, визначено необхідність проведення огляду об’єкту, що повністю узгоджується з самими об’єктом виконання робіт. Публічні закупівлі здійснюються за принципом прозорості на всіх стадіях закупівлі. Тендерні пропозиції учасника ТОВ «ЖК-Гарант» знаходяться у відкритому доступі з можливістю їх перегляду. Слід відмітити, що ТОВ «ЖК-Гарант» неодноразово брав участь в закупівлях та перемагав, надаючи відповідний акт/протокол/довідку огляду об’єкту. Водночас в зазначених випадках для учасника вимога про надання такого документу не порушувала його право на конфіденційність інформації, також вказана вимога не несла у собі корупційні ризики. Замовником прийнято рішення, що встановлення у тендерній документації необхідності огляду об’єкта та складання акту за його результатами, не порушує вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також не порушує права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. З урахуванням викладеного Замовником прийнято рішення не вносити зміни в тендерну документацію та відхилити вимогу ТОВ «ЖК-Гарант».
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.06.2023 10:01