-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік)
Львівська область
Торги відмінено
1 192 566 760.67
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 925 667.61 UAH
мін. крок: 1% або 11 925 667.61 UAH
Період оскарження:
16.06.2023 17:30 - 22.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога до Замовна
Номер:
a3b054ab0446493f8d468dbfbcd8cb07
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-16-013329-a.c1
Назва:
Вимога до Замовна
Вимога:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МКТ23»
50005,Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг р/р UA083052990000026005020402288
вул. Криворіжсталі, буд. 3/1 в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» МФО 305299
_ код ЄДРПОУ 45129126 Е-mail mkttov23@gmail.com тел. 0963855488
вих. № 1/21.06.2023
Від 21.06.2023
Міністерство оборони України (Відділ підготовки та проведення закупівель за напрямком тилового забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ)
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником було оголошено спрощену закупівлю ID UA-2023-06-16-013329-a на Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік ДК 021:2015: 15890000-3 Продукти харчування та сушені продукти різні
Детально проаналізувавши документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах.
1. Відповідно до п. 10.1. Оголошення Замовником вимагається від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у формі: депозиту (безвідсоткового) – внесення на рахунок замовника суми, яка дорівнює 3 відсотку вартості договору.
Дана Вимога є дискримінаційною та такою, що звужує коло осіб які б могли, але не мають можливості прийняти участь у Закупівлі через занадто велику суму забезпечення. З урахуванням суми очікуванної вартості сума забезпечення може сягати до 35 777 001 грн. В умовах економічної кризи, яка сталася через військові дії, впевнені що лише обрані Учасники мають можливість заморозити кошти до кінця року.
До того ж умовами проекту Договору по даній Закупівлі Замовник передбачив, що кошти за поставлений товар не будуть сплачені у випадку не сплаченої штрафної санкції. Вважаємо, що таке забезпечення виконання умов договору є достатнім. Таким чином дана вимога має бути скасована Замовником.
2. П. 12.3 Оголошенння передбачено наявність в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: наявність загальною кількістю не менше ніж 2 000 кв.м. складських та/або інших приміщень з холодильною камерою не менше ніж 500 кв.м, які учасник використовує для ведення господарської діяльності та зберігання продуктів харчування; наявність вантажного автотранспорту в кількості не менше ніж 20 одиниць для перевезення вантажу, з яких мінімум дві вантажівки – рефрижератори, для перевезення замороженої продукції.
В даній вимозі вбачається дискримінаційний підхід замовника, Замовником не доведено чому саме він вимагає саме не менше 2000 кв.м. складських приміщень, та саме 500 кв.м. холидильних камер, та чому не менше 20 одиниць ТЗ. Така вимога значно звужує коло осіб, які б мали намір, але не можуть прийняти участь у закупівлі. Тому Замовник має внести зміни та викласти їх в наступній редакції - "Наявність в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: наявність складських та/або інших приміщень з холодильними камерами , які учасник використовує для ведення господарської діяльності та зберігання продуктів харчування; наявність вантажного автотранспорту в кількості достатній для перевезення вантажу, з яких мінімум дві вантажівки – рефрижератори, для перевезення замороженої продукції.
3. Замовником вимагається від учасників надати в складі своїх пропозицій скановану довідку у довільній формі про наявність в учасника спрощеної закупівлі працівників не менше ніж 50 осіб. Дана вимога є дискримінаційною та такою, що звужує коло осіб, які мають змогу, але не можуть прийняти участь у закупівлі. Так, в даній закупівлі не можуть прийняти участь суб’єкти малого підприємництва, які мають працівників до 50 осіб, це пряма дискримінація Учасників, в тому числі і відносно нашого підприємства, що порушує наші законні права та інтереси як потенційного Учасника Закупівлі. Замовник не довів чому для виконання даної закупівлі необхідно саме не менше 50 працівників. Таким чином Замовник має внести зміни та викласти дану вимогу у наступній редакції - Скановану довідку у довільній формі про наявність в учасника спрощеної закупівлі працівників у кількості, достатній для виконання умов договору.
4. Відповідно до п. 12.3 Оголошення Замовник вимагає від Учасників надатив складі своїх пропозицій наступну інформацію: «Для юридичних осіб:
- скановані оригінали/копії Балансу (Звіту про фінансовий стан) станом на 31.12.2020, 31.12.2021 та 31.12.2022, Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід), Звіту про рух грошових коштів, Звіту про власний капітал за 2020, 2021 та 2022 рік, за формами визначеними Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 або сканований оригінал/копія Фінансової звітності малого підприємства чи Фінансової звітності мікропідприємства за 2020, 2021 та 2022 роки, за формами визначеними Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39.
Порядок заповнення вказаних форм фінансової звітності має відповідати вказаним Національним положенням (стандартам) бухгалтерського обліку.
- сканований оригінал/копія податкової декларації з податку на прибуток підприємств за звітний період в якому учасник закупівлі був платником податку на прибуток підприємств у 2020, 2021 та 2022 роках (Наказ Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 року N 897). Показник за рядком 02 Декларації «Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+, -)» має дорівнювати показнику рядка 2290 «Прибуток» чи 2295 «Збиток» Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) або 2290 «Фінансовий результат до оподаткування» Звіту про фінансові результати (форма 2-м), відповідного звітного періоду приведеного до єдиного показника кратності грошової одиниці, в разі якщо учасник закупівлі був платником податку на прибуток підприємств протягом всього звітного року.
В разі, якщо учасник закупівлі в будь-якому періоді був платником єдиного податку третьої групи 3% чи 5%, замість копії декларації з податку на прибуток надається копія податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за всі звітні періоди протягом 2020-2022 років.
В разі, якщо учасник закупівлі в будь-якому періоді починаючи з 1 квітня 2022 року був платником єдиного податку третьої групи 2%, замість копії декларації з податку на прибуток надається копія податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за кожен звітний період (місяць) 2022 року.
В разі якщо дата державної реєстрації учасника закупівлі припадає на дату після 01.01.2020 року, вказані вище документи подаються лише за повні звітні роки.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до нашого підприємства та до тих Учасників, які зареєстровані у 2023 році, та через такий дискримінаційний підхід не мають змогу подати свої пропозиції через те, що річна звітність ще не подавалась.
Таким Замовник має усунути таку дискримінаціну невідповідність та доповнити даний пункт, що дана вимога не стосується Учасників, які зареєстровані у 2023 році.
Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, при використані електронної системи Замовник має дотримуватися основних принципів здійснення закупівель та порядку їх проведення.
Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Виходячи з вищевикладеного,
ВИМАГАЄМО:
1. Усунути порушення, шляхом внесення змін в документацію, а у випадку неможливості скасувати закупівлю.
З повагою,
Директор Костянтин МОСКАЛЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 21.06.2023 23:02
- Протокол розгляду вимога_витяг_3.doc 22.06.2023 17:14
Дата подачі:
21.06.2023 23:02
Вирішення:
«Щодо першого питання: Відповідно до частини третьої статті 27 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, яке не перевищує 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Умовами проєкту договору на закупівлю передбачено забезпечення виконання договору всього 3 відсотки вартості договору.
Тому розмір забезпечення виконання договору залишається без змін.
Щодо другого питання: Під час проведення процедури закупівлі Замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено кваліфікаційні вимоги, зокрема щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Такі кваліфікаційні вимоги допомагають замовнику пересвідчитися, що учасник має можливість належно та вчасно доставити необхідні товари на умовах визначених замовником.
Щодо третього питання: Вказана вимога не є дискримінаційною, оскільки забезпечує виконання кваліфікаційного критерію – наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, передбаченого ст. 16 Закону.
Додатково зауважуємо, що дана вимога стосується лише останнього звітного періоду до дати Оголошення.
Щодо четвертого питання: Вимога щодо підтвердження фінансової спроможності не є дискримінаційною. Крім того, Замовник самостійно визначає значущі критерії фінансової спроможності відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”. Таким чином, Замовником визначені вимоги до учасників спрощеної закупівлі та залишаються без змін.
У разі якщо дата державної реєстрації учасника закупівлі припадає на дату після 01.01.2020 року, вказана фінансова та податкова звітність подається лише за повні звітні роки, за які учасником була подана така звітність»
Статус вимоги:
Відхилено