• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо, ДК 021:2015: 09134220-5 – Дизельне паливо (EN 590)

Документи тендерної пропозиції повинні бути складені українською мовою

Завершена

103 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 517.50 UAH
Період оскарження: 16.06.2023 15:53 - 21.06.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Щодо невідповідності тендерної пропозиції Учасника-переможця вимогам тендерної документації та додатків до неї, а також вимогам чинного законодавства України

Номер: e0fccc73f4054dccb924349c71c8996f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-16-011892-a.b2
Назва: Щодо невідповідності тендерної пропозиції Учасника-переможця вимогам тендерної документації та додатків до неї, а також вимогам чинного законодавства України
Вимога:
Доброго дня! 05.07.2023 року Замовником, КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №25» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, було оприлюднено Протокол №154 щодо прийняття рішення Уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №25» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ від 05.07.2023 року, згідно якого переможцем процедури закупівлі UA-2023-06-16-011892-a за предметом «Дизельне паливо, ДК 021:2015: 09134220-5 – Дизельне паливо (EN 590)» було визначено ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС». Проте, тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та вимогам чинного законодавства з наступних причин. Пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника передбачено, зокрема: дизельне паливо, що є предметом закупівлі, повинно відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 927 (далі – Технічний регламент), вимогам НАЦІОНАЛЬНОГО СТАНДАРТУ УКРАЇНИ ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови ДСТУ 7688:2015, розробленого з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту. Стандарти України: ДСТУ 4454:2005 Нафта і нафтопродукти. Маркування, пакування, транспортування та зберігання і ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, визначають вимоги до маркування, пакування, транспортування і зберігання нафтопродуктів, а також до дизельного палива. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документ (документи), що підтверджує (підтверджують) якість товару, що пропонується учасником для постачання за договором про закупівлю згідно з умовами тендерної документації: – копію (копії) декларації (декларацій) про відповідність, сертифікат відповідності (у разі наявності), що є дійсним (дійсними) на дату розкриття тендерних пропозицій; – зразок (зразки) копії паспорта якості на партію товару, із зазначенням результатів випробувань, які підтверджують відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови. У складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» надає, зокрема, Паспорт якості № 438 від «25» червня 2021 року на Паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-ВО у якому зазначається гарантійний термін зберігання – 1 рік з дати виготовлення. Дата виготовлення дизельного палива 24.06.2021 року згідно Паспорту якості № 438 наданого Учасником, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», у складі пропозиції. Виходячи з цього, гарантійний термін зберігання запропонованого до постачання Учасником, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», дизельного палива сплинув 24.06.2022 року. Враховуючи те, що розкриття тендерних пропозицій відбулося 26.06.2023 року наданий зразок копії паспорта жодним чином не підтверджує відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, як вимагається пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі і підлягає відхиленню на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, тому необхідно виконати обов’язок у відповідності до норм абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей: відхилити тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС». Крім того, згідно абзацу шостого пункту 3 Технічного регламенту дизельне паливо зимове - дизельне паливо, що використовується при температурі повітря від 5 °С до мінус 20 °С; згідно абзацу сьомого пункту 3 Технічного регламенту дизельне паливо літнє - дизельне паливо, що використовується при температурі повітря не нижче ніж 5 °С; згідно абзацу дванадцятого пункту 3 Технічного регламенту зимовий період - пора року з 16 листопада по 15 березня; згідно абзацу шістнадцятого пункту 3 Технічного регламенту літній період - пора року з 16 квітня по 15 жовтня. Замовником встановлено строк (період) поставки товару за предметом закупівлі: Дизельне паливо, ДК 021:2015: 09134220-5 – Дизельне паливо (EN 590), який становить до 28.12.2023 року. Таким чином закупівлею передбачається постачання товару (дизельного палива) як у літній так і у зимовий період. Таким чином, за для виконання вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника та вимог чинного законодавства України, зокрема, підтвердження відповідності якості товару, запропонованого до постачання, нормам Технічного регламенту Учасник, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», повинен був надати документи на підтвердження якості (відповідності) товару, передбачені пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, не лише щодо літнього дизельного палива, а й для зимового дизельного палива. Будь якого (яких) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) якість товару, що пропонується Учасником для постачання за договором про закупівлю згідно з умовами тендерної документації які стосуються зимового дизельного палива Учасником, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», у складі пропозиції не надано. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі і підлягає відхиленню на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, тому необхідно виконати обов’язок у відповідності до норм абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей: відхилити тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №25» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – замовник) на Ваше звернення з вимогою від 06.07.2023 р. (номер вимоги в електронній системі закупівель: UA-2023-06-16-011892-a.b2) (далі – звернення/вимога), повідомляє наступне: Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон/ Закон України «Про публічні закупівлі») визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), (далі – Особливості), на виконання вимог Закону. Пунктом 10 Особливостей передбачено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями. Щодо Вашого звернення до замовника стосовно того, що на Вашу думку, тендерна пропозиція учасника – ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», визначеного замовником переможцем даної процедури закупівлі, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі і підлягає відхиленню, слід зауважити, що Особливостями не передбачено звернення учасника процедури закупівлі до замовника, в такому випадку щодо тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, як і Особливостями відповідно, не встановлено обов’язку замовника надавати відповідь на таке звернення. Можливість або право учасника процедури закупівлі звертатися до замовника, та обов’язок замовника надати відповідь учаснику, прямо визначені в Особливостях у двох випадках. По-перше, згідно з абзацом другим пункту 54 Особливостей, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. По-друге, відповідно до абзацу другого пункту 46 Особливостей, у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Водночас, зважаючи на норми абзацу першого пункту 49 Особливостей, згідно з якими рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту, з урахуванням частини четвертої статті 33 Закону, та у зв’язку з отриманням звернення, вирішено надати відповідь на звернення щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, про таке: Відповідно до пункту 41 Особливостей, згідно з абзацом першим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції визначено ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», – переможцем процедури закупівлі: Дизельне паливо, ДК 021:2015: 09134220-5 – Дизельне паливо (EN 590) (ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти), та відповідно до пункту 49 Особливостей прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» (далі – ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС»). Відповідно до пункту 2 Особливостей, у цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному, зокрема, в Законі України «Про публічні закупівлі». Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. У відповідності з частиною другою статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. На виконання цих вищевказаних норм Закону з урахуванням Особливостей, тендерна документація щодо закупівлі: Дизельне паливо, ДК 021:2015: 09134220-5 – Дизельне паливо (EN 590) (ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти) містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі технічну специфікацію, та інші вимоги до предмета закупівлі, які викладено у Додатку 1 до тендерної документації, з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Замовником зазначаються вимоги до предмета закупівлі згідно з частиною другою статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (умови підпункту 6.1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації). Пунктом 32 частини першої статті 1 Закону визначено, що тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: інформації/документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі тендерної документації (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі). Інформація/документи подаються згідно з пунктом 6 розділу ІІІ цієї тендерної документації, у відповідності до технічної специфікації (Додаток 1 до цієї тендерної документації). Відповідно до підпункту 6.2 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі тендерної документації (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: інформацію та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником відповідно до Додатка 1 до тендерної документації. Пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації встановлено: «1. Дизельне паливо, що є предметом закупівлі, повинно відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 927 (далі – Технічний регламент), вимогам НАЦІОНАЛЬНОГО СТАНДАРТУ УКРАЇНИ ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови ДСТУ 7688:2015, розробленого з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту. Стандарти України: ДСТУ 4454:2005 Нафта і нафтопродукти. Маркування, пакування, транспортування та зберігання і ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, визначають вимоги до маркування, пакування, транспортування і зберігання нафтопродуктів, а також до дизельного палива. Технічним регламентом встановлена оцінка відповідності палив та визначено застосування процедури оцінки відповідності палив. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність згідно з Технічним регламентом. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документ (документи), що підтверджує (підтверджують) якість товару, що пропонується учасником для постачання за договором про закупівлю згідно з умовами тендерної документації: – копію (копії) декларації (декларацій) про відповідність, сертифікат відповідності (у разі наявності), що є дійсним (дійсними) на дату розкриття тендерних пропозицій; – зразок (зразки) копії паспорта якості на партію товару, із зазначенням результатів випробувань, які підтверджують відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови.». Жодних інших вимог щодо підтвердження якості товару, що пропонується учасником для постачання за договором про закупівлю згідно з умовами тендерної документації, у тендерній документації не встановлено. На виконання зазначених вимог тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі - ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», зокрема, містить: – зразок копії паспорта якості на партію товару, а саме: ПАСПОРТ ЯКОСТІ № 438 від «25» червня 2021 р. на Паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-ВО (далі – Паспорт якості) з висновком наступного змісту: «за перевіреними показниками проби ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ Energy ДП-Л-Євро5-ВО ВІДПОВІДАЄ Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та вимогам ДСТУ 7688:2015 за показниками», що поданий (завантажений через електронну систему закупівель) у файлі «Паспорт якості ДТ літнє.pdf». Отже учасником процедури закупівлі - ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» поданий (завантажений через електронну систему закупівель) зразок копії Паспорту якості, який підтверджує відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, чим дотримано вимоги пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації; – ДЕКЛАРАЦІЯ про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив на паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-ВО, яке виготовляється(ено) за ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» від «22» квітня 2021 року (файл: «Декларація про відповідність літнє ДП.pdf»); – СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ, зареєстровано в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.056.П.00052-21, термін дії з 23 квітня 2021 до 22 квітня 2024 на паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-ВО. Окремо слід наголосити, що жодних інших вимог щодо строку чи терміну дії зразка копії паспорта якості на партію товару, чи щодо зазначення в зразку копії паспорта якості гарантійного терміну зберігання запропонованого до постачання учасником дизельного палива, тендерна документація не містить. Також, слід зазначити, що тендерна документація не містить жодних інших вимог, зокрема, щодо підтвердження відповідності якості товару, запропонованого до постачання, щодо літнього дизельного палива, чи щодо зимового дизельного палива та не містить жодних вимог: надати документ (документи), що підтверджує (підтверджують) якість товару, які стосуються літнього дизельного палива чи то зимового дизельного палива. Отже, за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» на відповідність вимогам тендерної документації, та з урахуванням того, що цей учасник процедури закупівлі виправив невідповідності в інформації та документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» відповідає вимогам тендерної документації, і у замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» згідно з Особливостями. Водночас підкреслюємо, що Закон та Особливості не містять підстав для повторного розгляду замовником тендерної пропозиції учасника щодо її відповідності вимогам тендерної документації після визначення такого учасника переможцем процедури закупівлі. Доцільно також звернути увагу на те, що Закон з урахуванням Особливостей не встановлює механізму (не передбачає) скасування замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі або про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Вважаємо за необхідне зазначити, що замовником проведено дану процедуру закупівлі з дотриманням вимог Закону з урахуванням Особливостей, у тому числі з дотриманням принципів закупівель, закріплених у статті 5 Закону. Враховуючи вищенаведене, Ваша вимога не може бути задоволена замовником. Дякуємо за участь у відкритих торгах!
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації та додатків до неї

Номер: 11add28b839f4181936d6f85d79fa086
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-16-011892-a.a1
Назва: Щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації та додатків до неї
Вимога:
Доброго дня! До Учасника, ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-95», 30.06.2023 року через електронну систему закупівель надійшла інформація про відхилення його найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. Згідно абзацу другого пункту 46 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Учасник, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-95», уважно ознайомившись зі змістом Протоколу №145 щодо прийняття рішення Уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №25» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ від 30.06.2023 року (далі – Рішення) вважає безпідставним відхилення своєї найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції та недостатньою аргументацію, зазначену в Рішенні Замовника з наступних причин. Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» затвердженого Постановою КМУ від 1 серпня 2013 р. № 927 (далі – Технічний регламент), Виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам Технічного регламенту. До технічної документації додаються технологічний регламент або інструкція на виробництво, або технологія виробництва; акт впровадження у серійне виробництво продукції; акти приймання дослідної партії та протоколи випробувань продукції. Для палив, які містять у своєму складі добавки (присадки), до технічної документації також додаються: документ про допуск до застосування добавки (присадки) у відповідному типі палива, дані щодо вмісту в паливі; паспорт безпечності добавки (присадки) інформація про місцезнаходження юридичної особи виробника. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до Технічного регламенту. Виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива і надає їх для перевірки відповідним органам державного ринкового нагляду в установлених законодавством випадках. Таким чином, декларація про відповідність може бути складена в довільній формі. Однак, враховуючи те, що для підтвердження відповідності технічному регламенту необхідно проводити випробування продукції, у більшості випадків декларації видають і реєструють акредитовані органи з оцінки відповідності на підставі протоколу випробувань під відповідальність заявника. Сертифікат відповідності видається на підставі українських нормативних актів, а декларація про відповідність видається на підставі технічних регламентів, які були розроблені (адаптовані) під європейські норми. Відповідно до абзацу другого пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). З урахуванням вищенаведеного маємо, що і сертифікат відповідності, і декларація про відповідність технічним регламентам мають однакову юридичну силу в питанні підтвердження якості та безпеки продукції. Необхідно тільки дотримуватися актуальних нормативних і законодавчих вимог до якості і безпеки продукції та методам їх контролю. Разом із тим, надання або ненадання у складі тендерної пропозиції Учасника декларації про відповідність не може вплинути або призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого Учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, а може бути лише додатковим підтвердженням інформації, щодо відповідності вимогам чинного законодавства запропонованого Учасником до постачання товару, а саме інформації яка вже була у повному обсязі підтверджена Учасником, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-95», у наданих у складі тендерної пропозиції документах, як сертифікати відповідності та паспорти якості (із зазначенням відповідності показників якості встановленим стандартам, тобто результатів випробувань та відповідності Технічному регламенту) на дизельне паливо, що є дійсними на момент розкриття тендерних пропозицій. Виходячи із зазначеного, на виконання норм пункту 43 Особливостей Замовник мав розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення вищезазначеної невідповідності Учаснику, ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-95», в електронній системі закупівель, а саме вимогу надання декларації про відповідність дизельного палива, якщо Замовник вважає такий документ обов’язковим для даного виду товару. Проте у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-95», розміщеному Замовником о 10:25 28.06.2023 року в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей, була відсутня вимога щодо надання декларації про відповідність дизельного палива, у зв’язку із чим Учасник, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-95», був позбавлений можливості виправити зазначену невідповідність. Таким чином, прийнятим Рішенням замовник порушив принципи здійснення закупівель визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та норми, визначені Особливостями здійснення закупівель. Вимагаємо надати додаткову інформацію про причини невідповідності тендерної пропозиції Учасника, ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-95», умовам тендерної документації та надати аргументацію щодо ненадання Учаснику можливості виправлення невідповідностей, які були визначені Замовником як підстава для відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції Учасника, ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-95», у прийнятому Замовником Рішенні.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №25» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – замовник) на Ваше звернення від 05.07.2023 р. з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності Вашої тендерної пропозиції (тендерної пропозиції ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95») умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації (номер вимоги в електронній системі закупівель: UA-2023-06-16-011892-а.а1), (далі – вимога), згідно з абзацом другим пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), (далі – Особливості), надає відповідь з такою інформацією: Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон/Закон України «Про публічні закупівлі») визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, на виконання вимог Закону. Пунктом 10 Особливостей передбачено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями. Відповідно до пункту 2 Особливостей, у цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному, зокрема, в Законі України «Про публічні закупівлі». Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. У відповідності з частиною другою статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. На виконання цих вищевказаних норм Закону з урахуванням Особливостей, тендерна документація щодо закупівлі: Дизельне паливо, ДК 021:2015: 09134220-5 – Дизельне паливо (EN 590) (ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти) містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі технічну специфікацію, та інші вимоги до предмета закупівлі, які викладено у Додатку 1 до тендерної документації, з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Замовником зазначаються вимоги до предмета закупівлі згідно з частиною другою статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (умови підпункту 6.1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації). Пунктом 32 частини першої статті 1 Закону визначено, що тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІ тендерної документації, тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: інформації/документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі тендерної документації (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі). Інформація/документи подаються згідно з пунктом 6 розділу ІІІ цієї тендерної документації, у відповідності до технічної специфікації (Додаток 1 до цієї тендерної документації). Відповідно до підпункту 6.2 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі тендерної документації (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: інформацію та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником відповідно до Додатка 1 до тендерної документації. Пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації передбачено, зокрема: дизельне паливо, що є предметом закупівлі, повинно відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 927 (далі – Технічний регламент), вимогам НАЦІОНАЛЬНОГО СТАНДАРТУ УКРАЇНИ ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови ДСТУ 7688:2015, розробленого з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту. Технічним регламентом встановлена оцінка відповідності палив та визначено застосування процедури оцінки відповідності палив. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність згідно з Технічним регламентом. Згідно з вимогами пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документ (документи), що підтверджує (підтверджують) якість товару, що пропонується учасником для постачання за договором про закупівлю згідно з умовами тендерної документації: – копію (копії) декларації (декларацій) про відповідність, сертифікат відповідності (у разі наявності), що є дійсним (дійсними) на дату розкриття тендерних пропозицій; – зразок (зразки) копії паспорта якості на партію товару, із зазначенням результатів випробувань, які підтверджують відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови. Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» на відповідність вимогам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» не містить копію (копії) декларації (декларацій) про відповідність, що суперечить вимогам пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації у цій частині. Згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» документа про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме: копія (копії) декларації (декларацій) про відповідність, не є невідповідністю у розумінні Особливостей, тому що належить саме до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Отже, у замовника немає підстав розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у разі відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Враховуючи викладене, відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей, у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі відсутності документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, не є невідповідністю та не підлягає усуненню, у зв'язку з чим замовник не має права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах до учасника процедури закупівлі. Для прикладу наводимо посилання на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних питань, а саме: рішення №7657-р/пк-пз від 22.12.2022 (оголошення в електронній системі закупівель UA-2022-11-29-005182-a), рішення № 3820-р/пк-пз від 28.03.2023 (оголошення в електронній системі закупівель UA-2023-02-21-014264-a), рішення № 114-р/пк-пз від 04.01.2023 (оголошення в електронній системі закупівель UA-2022-11-08-004452-a) та практику здійснення моніторингу Державної аудиторської служби України з аналогічних питань, а саме: № UA-M-2023-04-24-000135 (оголошення в електронній системі закупівель UA-2023-04-03-006233-a). Разом з цим, слід наголосити, що відповідно до пункту 6 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 927 (із змінами) (далі – Технічний регламент), під час оптового постачання (реалізації) палива розповсюджувач (розповсюджувач) повинен надати користувачу на його вимогу копію декларації про відповідність, а згідно з абзацом другим пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (паспорт якості) палива та копію декларації про відповідність. Згідно з пунктом 8 Технічного регламенту, кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива. Пункт 9 Технічного регламенту передбачає, що документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити, зокрема: відомості щодо декларації про відповідність. Відповідно пункту 19 Технічного регламенту, за результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту. Відповідно пункту 21 Технічного регламенту, виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива і надає їх для перевірки відповідним органам державного ринкового нагляду в установлених законодавством випадках. У разі коли виробник не є резидентом України та не має уповноваженого представника в Україні, такі зобов’язання покладаються на особу, яка ввела паливо в обіг на ринку України. З урахуванням вищенаведеного, нормативно визначеного та законодавчо закріпленого Технічного регламенту, наступні твердження учасника – ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95», що: «декларація про відповідність може бути складена в довільній формі», «і сертифікат відповідності, і декларація про відповідність технічним регламентам мають однакову юридичну силу в питанні підтвердження якості та безпеки продукції» не відповідає дійсному стану речей. Окремо звертаємо увагу на той факт, що у разі незгоди із вимогами тендерної документації учасник - ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» мав право (можливість) звернутись до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру у визначений законодавством строк. Адже пунктом 54 Особливостей передбачено право фізичної/юридичної особи не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Будь-яких звернень, у визначений строк згідно з пунктом 54 Особливостей, до замовника не надходило, як то звернень за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернень з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру в електронній системі закупівель у встановлений строк,- не розміщено. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з нормами абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, тому на виконання обов`язку у відповідності до норм абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» відхилена.
Статус вимоги: Відхилено