• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Офісне устаткування та приладдя різне. Канцелярські товари

Торги не відбулися

330 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 650.00 UAH
Період оскарження: 15.06.2023 15:36 - 28.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: 9dd66908012e44d1a81c2fd137282921
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-15-012175-a.b1
Назва: дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику, У розділі 3 Додатку №2 до Тендерної документації «Інші документи які подає Учасник закупівлі» вами встановлено дискримінаційні вимоги, а саме: Підпунктом 3.3. пункту 3 «документальне підтвердження відповідності товару» розділу 3 Додатку №2 встановлено, що Учасник повинен надати Довідку про наявність складу або точки роздрібної торгівлі у місті Полтава. Таким чином, ви виключаєте можливість участі в аукціоні суб’єктів господарювання, які здійснюють виключно оптову торгівлю та не мають складів в м. Полтава. Звертаємо вашу увагу, що Дискримінаційні вимоги — це вимоги, які встановлюються в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників, в даному випадку тільки ті, які мають роздрібні точки торгівлі в м. Полтава та у яких наявний склад на території м. Полтава. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Підпунктом 3.4. пункту 3 «документальне підтвердження відповідності товару» розділу 3 Додатку №2 встановлено, що Учасник в складі пропозиції повинен надати «сертифікат або інший документ, що свідчить про партнерство або офіційне дилерство торгових марок та території України». Дана вимога щодо «партнерства торгових марок» взагалі не зрозуміла, але навіть якщо припустити, що Замовником малось на увазі надання документу про партнерство (офіційне дилерство) Учасника із власником торгової марки запропонованого товару, то така вимога Замовника також містить ознаки дискримінаційності по відношенню до інших суб’єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають договірні стосунки саме із власником торгівельної марки, що не завжди навіть може виступати виробником товару. Враховуючи викладене, для підтвердження якості запропонованого товару та його відповідності вимогам Замовника, достатньою була б вимога про надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікатів (паспортів) якості або інших документів від виробника про технічні параметри запропонованого товару. На підтвердження солідарності АМКУ із дискримінаційністю подібних вимог Замовників, наводимо перелік закупівель за якими Учасниками було подано скарги та отримано Рішення комісії АМКУ про необхідність внесення змін до тендерної документації Замовників: - UA-2019-03-14-000597-a - UA-2019-03-15-000266-c Враховуючи викладене вище, вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги із тендерної документації, шляхом виключення зі змісту Додатку №2 підпункту 3.3. пункту 3 «документальне підтвердження відповідності товару» розділу 3 та шляхом внесення змін до підпункту 3.4. пункту 3 «документальне підтвердження відповідності товару» розділу 3 Додатку №2 зазначивши, що учасником повинен бути наданий сертифікат (паспорт) якості на товар або інший документ виробника, який підтверджує його фактичні технічні характеристики.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Замовником було розглянуто Вашу вимогу, у відповідь повідомляємо про наступне: Метою Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. 1. В Додатку 2 тендерної документації в п. 3.3. Замовник зазначив надати Довідку про наявність складу або точки роздрібної торгівлі у місті Полтава. Зазначена вимога сформована у зв’язку з тим, що тендер оголошено на 167 найменувань різного товару за одним кодом закупівлі. Замовник не має можливості зберігати велику кількість такого товару на підприємстві. Умовами поставки зазначено: Строк поставки товарів - не більше 3 (три) робочих днів після отримання заявки на товар. Окрім того, Замовник хотів би бачити зразок товару, щоб б впевнитись, що запропонований товар буде відповідати всім необхідним вимогам по якості. Оскільки закупівля здійснюється для комунального підприємства, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропонований постачальником товар буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли буде використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. 2. В Додатку 2 тендерної документації в п. 3.4. Замовник зазначив надати скан-копію: Сертифікат(-и) або інший(-і) документ(-и), що свідчить про партнерство або офіційне дилерство торгових марок на території України. Авторизаційний лист/сертифікат або інший документ від виробника або офіційного імпортера, виданий на ім’я Учасника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників, в звязку з наявністю вибора або від виробника або від офіційного імпортера. Крім того, вимоги тендерної документації про надання подібних документів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c. Сертифікат/лист від виробника/офіційного імпортера свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного документу не є проблематичним. Зважаючи на викладене вище, вимоги тендерної документації не містять дискримінаційних вимог та у замовника відсутні підстави для внесення змін до документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.07.2023 14:02