• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуга з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів 27 одиниць – 1 послуга

Відповідно до ч.11 ПМКУ 1178 Для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів.Відповідно до Переліку Наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 р. № 309 “Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією”, Нікопольська міська територіальна громада визнана такою, що розташована в районі проведення активних воєнних (бойових) дій (UA12080050000062712)

Торги не відбулися

45 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 450.00 UAH
Період оскарження: 15.06.2023 15:10 - 21.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги.

Номер: b56245b5effa4f599f7c5c89d2e785d2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-15-011215-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Шановний Замовнику! Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі ми виявили, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, Вимоги до Учасника (Страховика) – надавача послуг містять наступні вимоги: Учасник повинен мати представництво/представника по обслуговуванню клієнтів і врегулювання страхових подій у м. Нікополь (власний або на договірних умовах) та надати довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірену печаткою (у разі використання) про підтвердження наявності представництв/представника Учасника (страховика) по обслуговуванню клієнтів і врегулювання страхових подій (з зазначенням юридичних адрес представництв в т.ч. в м. Нікополь з вказанням контактних телефонів); - Обов’язкова наявність у Учасника центру врегулювання збитків м. Нікополь – довідка в довільній формі Звертаємо увагу, що страхові випадки при наданні послуг з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на всій території України більшістю страховиків супроводжуються та врегульовуються цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком), а страхові виплати здійснюються на підставі надісланих заяв та наданих документів, що підтверджують факт настання страхового випадку та інших документів, передбачених чинним законодаством, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами, крім того, починаючи з 07.02.2018 забезпечується можливість укладання внутрішніх договорів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (які діють виключно на території України) в електронній формі. Тим більше, враховуючи нинішню ситуацію в країні, більшість страхових компаній надають послуги віддаленого врегулювання збитків, що дозволяє істотно заощадити час клієнта. На підставі вищезазначеного, вважаємо вимогу Замовника про обов’язкову наявність центру врегулювання збитків в м. Нікополь, незаконною та необґрунтованою, а також такою, що створює дискримінацію для всіх потенційних учасників – Страхових компаній у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції. Наголошуємо, що вимоги Замовника у Тендерній документації щодо наявності центру врегулювання збитків в м. Нікополь не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Враховуючи викладене, вважаємо, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Відтак, просимо внести Замовника відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимоги щодо наявності представництва/представника по обслуговуванню клієнтів і врегулювання страхових подій у м. Нікополь.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до Переліку Наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 р. № 309 “Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією”, Нікопольська міська територіальна громада визнана такою, що розташована в районі проведення активних воєнних (бойових) дій (UA12080050000062712). Замовник має законне право користуватись виключенням, що передбаченим п.2 ч.13 ПКМУ, а саме: «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: - 2) Замовник або його відокремлений підрозділ, що здійснює закупівлю згідно з абзацом другим пункту 15 особливостей, перебуває на території активних бойових дій, які не були завершені на дату укладення договору про закупівлю;». Додатково повідомляємо, що очікувана вартість предмета закупівлі на весь 2023 рік не перевищує 50тис.грн.. У разі здійснення закупівлі, вартість якої є меншою, ніж 50 тис. гривень, Замовник може навіть не оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Своєю чергою, для забезпечення максимально конкурентних вимог більшої кількості учасників Замовником було прийнято рішення про проведення конкурентної закупівлі та оголошено спрощену закупівлю UA-2023-06-15-011215-a. Відповідно до ч.11 ПКМУ 1178 Для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель. Таким чином твердження Учасника ПрАТ "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "САЛАМАНДРА", Код ЄДРПОУ:21870998 про начебто порушення Замовником принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 5 Закону є абсолютно необґрунтованими та безпідставними. Проведення спрощених закупівель регламентується ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» та не являється «Процедурою закупівлі» в розумінні Закону, та, відповідно, не вимагає від замовника складання «Тендерної документації». Частина 3 статті 14 Закону чітко визначає, що має містити оголошення про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 Закону: Документація про проведення спрощеної закупівлі UA-2023-06-15-011215-a повністю відповідає вимогам ст.14 Закону. Таким чином Замовник апріорі не може порушувати вимоги ст.22 Закону, адже ст.22 в жодному разі не регламентує проведення спрощених закупівель. Враховуючи все вищевикладене Учасник ПрАТ "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "САЛАМАНДРА", Код ЄДРПОУ:21870998 не має жодних підстав стверджувати про начебто порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель, та, своєю чергою, порушує порушує ч.5 ст.5 Закону. Відповідно до абз.1 ч.4 ст 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» (У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників). Тим самим дана норма не зобов’язує замовника вказувати аналоги та еквіваленти пропонованого товару, а визначає його право на це (додаткове джерело - Таблиця 2 до листа Мінекономіки від 05.05.2020 р. № 3304-04/28729-06). Враховуючи вищенаведене Замовник не обмежений у зазначенні своїх конкретних вимог до предмета закупівлі. Вимога Замовника, щодо обов’язкової наявності у Учасника центру врегулювання збитків м. Нікополь, обґрунтована виключно умовами сьогодення. Місцезнаходження Замовника розташоване в районі проведення активних воєнних (бойових) дій (UA12080050000062712). У разі настання страхового випадку Замовник вимагає від Виконавця обов’язкову присутність представника Виконавця на місці ДТП для безвідкладного оформлення необхідних у такому випадку документів, адже умови району проведення активних воєнних (бойових) дій не можуть забезпечити Замовнику можливість зберегти пошкоджене майно (транспортні засоби) в такому стані, в якому воно знаходилося після ДТП, до тих пір, доки їх не огляне призначений Страховиком представник (працівник, аварійний комісар або експерт). Вимога Замовника «Для забезпечення оперативного реагування на події, Учасник повинен мати представництво/представника по обслуговуванню клієнтів і врегулювання страхових подій у м. Нікополь (власний або на договірних умовах)» значно розширює коло потенційних учасників. Додатково, з метою встановлення ще більш конкурентних вимог закупівлі Замовником в документації про проведення спрощеної закупівлі UA-2023-06-15-011215-a видалено пункт «Обов’язкова наявність у Учасника центру врегулювання збитків м. Нікополь – довідка в довільній формі» та додано пункт «Для забезпечення оперативного реагування на події (1-3 години з часу звернення представника Замовника після настання страхового випадку), Учасник повинен мати представництво/представника по обслуговуванню клієнтів і врегулювання страхових подій у м. Нікополь (власний або на договірних умовах) – надати довідку гарантію з повною інформацією та контактами представництва/представника». Відповідно до вищевикладеного Замовник не має жодних законодавчо обґрунтованих підстав у задоволенні вимоги UA-2023-06-15-011215-a.c1 Учасника ПрАТ "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "САЛАМАНДРА", Код ЄДРПОУ:21870998.
Статус вимоги: Відхилено