-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами ( Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів)
Торги не відбулися
325 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 625.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 625.00 UAH
Період оскарження:
15.06.2023 13:16 - 24.06.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника
Номер:
c7be6857ac7645d1bce1d4d4a33fc2af
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.c11
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Комунальне некомерційне підприємство "КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 18" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (надалi – «3амовник»), оголосило процедуру вiдкритих торгiв з особливостями за предметом закупівлі 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів) UA-2023-06-15-007572-a з бюджемом 325 000,00 грн. з ПДВ.
10.08.2023 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛ № 270 прийняття рішення уповноваженою особою від 0 серпня 2023 року, згідно якого було прийнято рішення:
1. Визначити переможцем закупівлі (код ДК 021:2015: : 90520000-8 - Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів)) ТОВ «ЕКО НОВА»;
2. Оприлюднити, у встановлений Законом строк, в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю із ТОВ «ЕКО НОВА»;
Проте, учасник ТОВ "ЕКО Захист-Україна" категорично не погоджується із вказаним рішенням щодо визнання переможцем ТОВ «ЕКО НОВА» з зазначених у скарзі підстав.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ЕКО НОВА 18 лікарня.docx 11.08.2023 15:42
- Тендерна документація відходи групи В і С ЗІ ЗМІНАМИ.docx 12.08.2023 16:01
- Протокол № 270 від 10.08.2023 року.pdf 12.08.2023 16:01
- Скарга ЕКО НОВА 18 лікарня.pdf 12.08.2023 16:03
- 048 мішки.pdf 12.08.2023 16:06
- 047 Лист - вимоги до контейнера.pdf 12.08.2023 16:06
- 036 Лист - Довідка чинність ліцензії_Ліцензія.pdf 12.08.2023 16:06
- рішення від 15.08.2023 № 12738.pdf 15.08.2023 19:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.08.2023 № 13251.pdf 23.08.2023 14:45
- рішення від 22.08.2023 № 13251.pdf 24.08.2023 17:42
- Відповідь на скаргу.pdf 17.08.2023 15:24
- Відповідь на скаргу.docx 17.08.2023 15:24
- Протокол № 270 від 10.08.2023 року.pdf 17.08.2023 15:25
- Протокол 270 від 10.08.2023 року.docx 17.08.2023 15:25
- Повідомлення.docx 17.08.2023 15:26
- 048 мішки.pdf 17.08.2023 15:26
- 047 Лист - вимоги до контейнера.pdf 17.08.2023 15:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.08.2023 15:56
Дата розгляду скарги:
22.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.08.2023 19:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.08.2023 17:42
Дата виконання рішення Замовником:
28.08.2023 19:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Підтвердження вирішення скарги
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 13251-р/пк-пз від 22.08.2023 року, Уповноваженою особою проведена повторна оцінка тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Еко Нова» та скасовано рішення про визначення ТОВ «Еко Нова» переможцем процедури закупівлі «90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів). (Протокол про відхилення пропозиції ТОВ «Еко Нова» від 28.08.2023 року)
Скарга
Відхилено
Скарга на рішення Замовника
Номер:
beb22e0a31c74af28dd36653db29d02c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.a10
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Замовником Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня № 18" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів) лот: Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів.
26.07.2023 р. Протоколом № 256 щодо прийняття рішення уповноваженою особою пропозицію ТОВ «Еко Захист-Україна» було дискваліфіковано.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення своєї пропозиції, вважає його прийнятим в супереч вимогам Закону, Особливостей, тендерної документації та звертається до Органу оскарження з огляду на викладене в скарзі.
Пов'язані документи:
Учасник
- 06-1_пакув тара-дог-деклар-висн-лист_затвердж.pdf 27.07.2023 12:19
- скарга лік 18 на майданчик.pdf 27.07.2023 12:19
- скарга лік 18 на майданчик.docx 27.07.2023 12:19
- Протокол 256 від 26.07.2023 року.pdf 28.07.2023 16:07
- Рішення від 31.07.2023 №11640.pdf 31.07.2023 18:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.08.2023 №12116.pdf 04.08.2023 18:25
- Рішення від 04.08.2023 №12116.pdf 09.08.2023 08:28
- Тендерна документація відходи групи В і С(19).docx 02.08.2023 14:24
- Тендерна документація відходи групи В і С(19).pdf 02.08.2023 14:25
- Перелік змін до Тендерної документації(5).docx 02.08.2023 14:25
- Перелік змін до Тендерної документації(5).pdf 02.08.2023 14:26
- Відповідь АМКУ на скаргу.(3).docx 02.08.2023 14:27
- Відповідь 061-119-1343 від 02.08.2023 року.pdf 02.08.2023 14:27
- ЗАПЕРЕЧЕННЯ на скаргу ТОВ «Еко Захист-Україна»(1).docx 02.08.2023 14:34
- Заперечення 061-11--1342 від 02.08.2023 року.pdf 02.08.2023 14:35
- Протокол 256 від 26.07.2023 року (2).docx 02.08.2023 14:45
- Протокол 256 від 26.07.2023 року.pdf 02.08.2023 14:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.07.2023 12:32
Дата розгляду скарги:
04.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2023 18:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
09.08.2023 08:28
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
4459e35f09364eb2ac6415f42d0aad12
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.b9
Назва:
Скарга
Скарга:
На рішення Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- видаткова накладна мішки (пакети).PDF 04.07.2023 15:04
- висновки сес+екологічна експертиза.pdf 04.07.2023 15:04
- Висновок СЕС мішки (пакети).pdf 04.07.2023 15:04
- декларація відповідності матбази.pdf 04.07.2023 15:04
- довідка про наявність спецтранспорту.pdf 04.07.2023 15:04
- договір оренди DAF.pdf 04.07.2023 15:04
- договір суборенди Кроне.PDF 04.07.2023 15:04
- Договір оренди транспортного засобу KRONE.pdf 04.07.2023 15:04
- Протокол 233 від 30.06.2023 року.pdf 04.07.2023 15:04
- Свідоцтво про реєстрацію DAF.pdf 04.07.2023 15:04
- Свідоцтво про реєстрацію KRONE.pdf 04.07.2023 15:04
- Скарга до АМКУ.PDF 04.07.2023 15:04
- Тендерна документація відходи групи В і С ЗІ ЗМІНАМИ.docx 04.07.2023 15:04
- фото тари та пакетів.pdf 04.07.2023 15:04
- рішення від 06.07.2023 № 10051.pdf 06.07.2023 18:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.07.2023 № 11063.pdf 21.07.2023 19:23
- рішення від 20.07.2023 № 11063.pdf 25.07.2023 18:54
- Тендерна документація відходи групи В і С(19).docx 07.07.2023 17:32
- Тендерна документація відходи групи В і С(19).pdf 07.07.2023 17:32
- Перелік змін до Тендерної документації(5).docx 07.07.2023 17:33
- Перелік змін до Тендерної документації(5).pdf 07.07.2023 17:33
- Протокол 233 від 30.06.2023 року.docx 07.07.2023 17:34
- Протокол відхилення 233 від 30.06.2023.pdf 07.07.2023 17:34
- Вимога Учасника про скасування рішення.docx 07.07.2023 17:34
- Вимога Учасника про скасування рішення-1.pdf 07.07.2023 17:35
- Відповідь на вимогу.docx 07.07.2023 17:35
- Відповідь на вимогу.pdf 07.07.2023 17:35
- Відповідь АМКУ на скаргу.(3).docx 07.07.2023 17:36
- Відповідь АМКУ.pdf 07.07.2023 17:36
- ЗАПЕРЕЧЕННЯ на скаргу.docx 07.07.2023 17:36
- Заперечення на скаргу.pdf 07.07.2023 17:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.07.2023 15:29
Дата розгляду скарги:
20.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.07.2023 18:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.07.2023 18:54
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
00fa443df53b4908a25317e3f988e90b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.b8
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до додатку 2 тендерної документації, Замовник вимагав Вимоги до контейнера:
1. Контейнер має бути місткістю до 30 літрів об’ємом і витримувати навантаження до 15 кг . Учасник повинен надати фото підтвердження накладних і самого контейнера.
2. На контейнері має бути напис щодо його вмісту (медичні відходи категорії «В», «С» або аналогічним змістом)
3. На контейнері має бути пояснювальний застережний напис щодо його вмісту та наочна інформація по його застосуванню.
4. Контейнер повинен бути призначеним для утилізації медичних відходів з наданням копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
5. Пластикові пакети для контейнера мають бути призначеними для збирання медичних відходів категорії «В» та «С» з відповідним маркуванням на пакеті. Учасник повинен надати фото підтвердження накладних про закупівлю і самих пакетів.
6. Пластикові пакети для контейнера повинні мати (або окремо додаватися до них) фіксатори, «зашморг», «стяжку» для швидкої герметизації пакету. Використовувати клейку стрічку типу «скотч» не прийнятно.
У складі пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» було надано зокрема Висновок СЕС від 15.02.2021 р., № 12.2-18-1/2349 об’єктом якого є мішки з плівки для утилізації медичних відходів. Видаткову накладну № ЕР-93 від 21.01.2022 р та фото пакетів. З огляду зазначеного – не зрозуміло за яких саме підстав Замовник відхилив пропозицію учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» в цій частині.
2. Згідно Додатку до Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 09.09.2019 р. № 12.2-18-1/20281, серед переліку небезпечних відходів, з якими здійснює господарську діяльність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», зазначено зокрема : «клінічні, та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт» - що повністю відповідає предмету даної закупівлі. З огляду зазначеного, у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК»УКРЕКОПРОМ» в цій частині.
3. Відповідно до п.3 Загальних вимог Додатку № 2, Замовник вимагав надати у складі пропозиції «Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законадавства з питань охорони праці». Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надав у складі пропозиції Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам закнодавства з питань охорони праці № 791 від 11.11.2020 р., яка повністю відповідала вимогам тендерної документації, звертаємо вашу увагу, що жодних окремих вимог стосовно зазначеної декларації Замовник не висував. Таким чином, пропозиція учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» повністю відповідала умовам документації в цій частині.
4. Відповідно до п.10 Загальних вимог Додатку №2 Замовник вимагав надати у складі пропозиції «Довідку про наявність спецтранспорту (власного або орендованого, або взятого в кредит чи в лізинг) для перевезення небезпечних відходів з підтверджуючими документами (у разі оренди/кредиту/лізингу спецтранспорту надати завірену копію договору оренди/кредиту/лізингу): техпаспорт на спецтранспорт для перевезення небезпечних відходів».
Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надав у складі пропозиції довідку про наявність спеціалізованого транспорту (вих. № 01/03-1126/9 від 21.06.2023 р.), із усіма підтверджуючими документами, що повністю відповідає вимогам документації.
З огляду зазначеного у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ». Вимагаємо скасувати рішення про дискваліфікацію та провести неупереджену оцінку найбільш економічно-вигідної пропозиції.
У випадку ігнорування/незадоволення нашої вимоги – залишаємо за собою право оскаржувати дії уповноваженої особи до Антимонопольного комітету та контролюючих органів.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 04.07.2023.pdf 04.07.2023 18:19
Дата подачі:
03.07.2023 11:30
Вирішення:
ВІДПОВІДЬ на ВИМОГУ.
Розглянувши Вашу Вимогу , Уповноважена особа повідомляє наступне:
1. Ваші Доводи що у складі пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» було надано Висновок СЕС від 15.02.2021 р., № 12.2-18-1/2349 об’єктом якого є мішки з плівки для утилізації медичних відходів, видаткову накладну № ЕР-93 від 21.01.2022 р та фото пакетів. Ви вважаєте, що не зрозуміло за яких саме підстав Замовник відхилив пропозицію учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» в цій частині.
Відповідно до додатку 2 Технічне завдання до Тендерної документації послуги, що повинні надаватись пов’язані з поводження з медичними відходами категорії «В» (епідемічно (інфекційно) небезпечні відходи та категорії «С» (токсикологічно небезпечні відходи), що є одними із найнебезпечніших відходів, містять патогенні мікроорганізми та токсичні речовини, які можуть призводити до прямого чи опосередкованого забруднення середовища та стати причиною виникнення інфекційних і неінфекційних хвороб.
Відповідь :
Відповідно до Технічного завдання (додаток до Тендерної документації) Збирання медичних відходів повинно здійснюватись в одноразові стійкі до проколу контейнери/мішки/пакети, що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. Виконавець надає пакувальну тару у достатній кількості для кожного відокремленого підрозділу, а саме: тверді, що не проколюються контейнери, в комплекті з сертифікованими пакетами, призначеними для збирання, перевезення та подальшої утилізації медичних відходів, стійкі до пошкоджень, які мають маркування: «Особливо небезпечно»/кольорове маркування, «Органні відходи»/кольорове маркування, «Гострі предмети».
Вимоги до контейнера:
1)Контейнер має бути місткістю до 30 літрів об’ємом і витримувати навантаження до 15 кг . Учасник повинен надати фото підтвердження накладних і самого контейнера.
2)На контейнері має бути напис щодо його вмісту (медичні відходи категорії «В», «С» або аналогічним змістом)
3)На контейнері має бути пояснювальний застережний напис щодо його вмісту та наочна інформація по його застосуванню.
4)Контейнер повинен бути призначеним для утилізації медичних відходів з наданням копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
5)Пластикові пакети для контейнера мають бути призначеними для збирання медичних відходів категорії «В» та «С» з відповідним маркуванням на пакеті. Учасник повинен надати фото підтвердження накладних про закупівлю і самих пакетів.
6)Пластикові пакети для контейнера повинні мати (або окремо додаватися до них) фіксатори, «зашморг», «стяжку» для швидкої герметизації пакету. Використовувати клейку стрічку типу «скотч» не прийнятно.
Відповідно до МАРКУВАННЯ І ПАКОВАННЯ небезпечних медичних відходів (Додаток 1 до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 (зареєстровано в Мінюсті України 07.08.2015 за № 959/27404)), встановлено:
- для виду відходів Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження маркування ємностей (первинного паковання), повинно бути з написом: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору:
- для виду відходів Медичні відходи категорії B (гострі предмети) маркування ємностей (первинного паковання), повинно бути з написом: "Небезпечно, гострі предмети" або контейнер червоного кольору;
- для виду відходів Медичні відходи категорії C (первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів) маркування ємностей (первинного паковання), повинно бути з написом: "Особливо небезпечно" або ємність жовтого кольору.
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надано договір поставки № 6077BL-MН від 15.03.2023 з фото контейнерів та пакетів (мішків) червоного кольору з написом «Особливо небезпечно медичні відходів категорії «В»».
Також, ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надано копію видаткової накладної №ЕР-93 від 21.01.2022 на мішки для утилізації медичних відходів, червоний, двошаровий.
АЛЕ, ПРИ ЦЬОМУ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не надано фото підтвердження накладних про закупівлю і самих пакетів для контейнера, призначених для збирання медичних відходів категорії «С».
Таким чином, у протоколі від 30.06.2023 № 233 правомірно зазначено, що ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не надано інформації та відомостей (фото підтвердження накладних про закупівлю і самих пакетів) для збирання медичних відходів категорії «С» з відповідним маркуванням на пакеті, що не відповідає Додатку № 2 Тендерної документації «Технічне завдання».
2. Щодо посилання на висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 09.09.2019 р. № 12.2-18-1/20281.
Відповідь :
Предметом закупівлі є Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів» (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами).
Відповідно до Тендерної документації послуги, що повинні надаватись, включають в себе послуги з оброблення, знешкодження, утилізацію небезпечних медичних відходів категорії «В» (епідемічно (інфекційно) та категорії «С» (токсикологічно небезпечні відходи), та повинні надаватись відповідно до Закону України «Про відходи» від 05.03.1998р. №187/98-ВР, Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами, затверджені наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про відходи» поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.
Згідно з цією ж статтею Закону України «Про відходи» утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів.
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 09.09.2019 № 12.2-18-1/20281 в якому зазначено, що об’єкт поводження з небезпечними відходам-місце збирання, зберігання перевезення оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження для ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» згідно з додатком до Висновку.
Звертаємо Вашу увагу, що додаток до Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 09.09.2019 № 12.2-18-1/20281 містить Перелік небезпечних відходів, з якими здійснює свою господарську діяльність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», та способи поводження з ними.
У додатку вказано способи поводження «збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження» з переліком небезпечних відходів, зокрема, відходів, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт.
Разом з цим, в цьому додатку відсутній спосіб поводження як утилізація вищевказаних небезпечних відходів, медичних відходів.
Таким чином, у протоколі від 30.06.2023 № 233 обґрунтовано зазначено, що у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 09.09.2019 р. № 12.2-18-1/20281 (згідно з Додатком до Висновку) відсутня інформація про послугу «утилізація» для медичних відходів категорії «В» та «С».
3. Щодо декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці № 791 від 11.11.2020 р.
Відповідь :
Відповідно до Тендерної документації послуги що повинні надаватись, включають в себе послуги з оброблення, знешкодження, утилізацію небезпечних медичних відходів категорії «В» (епідемічно (інфекційно) та категорії «С» (токсикологічно небезпечні відходи).
Відповідно до додатку 2 Технічне завдання до Тендерної документації в Загальних вимогах, вказано, що учасник у складі своєї цінової пропозиції, до моменту початку аукціону, повинен надати в електронному (сканованому) вигляді наступні документи, зокрема:
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (п. 3 Загальних вимог);
- Довідку про наявність відповідного сертифікованого обладнання для утилізації та/або видалення небезпечних відходів з підтверджуючими документами (п. 7 Загальних вимог).
У складі Пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надано:
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці № 791 від 11.11.2020 р.
- Довідку (у довільній формі) від 21.06.2023 № 01/03-1126/8 про матеріально-технічну базу для здійснення господарської діяльності з надання послуг щодо перевезення та знешкодження відходів.
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» у п. 4 таблиці довідки від 21.06.2023 № 01/03-1126/8 зазначено , що у власності має утилізатор Ут-3000ДП в комплекті з трубою та утилізатор термічний УТ 750 Д.
При цьому, Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці містить тільки утилізатор Ут-3000ДП.
Таким чином, у протоколі від 30.06.2023 № 233 обґрунтовано зазначено, що відсутня інформація про утилізатор термічний УТ 750 Д в декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці № 791 від 11.11.2020 р.
4. Відповідно до п.10 Загальних вимог Технічного завдання Тендерної документації (додаток 2 до Тендерної документації) учасник у складі своєї цінової пропозиції, до моменту початку аукціону, повинен надати в електронному (сканованому) вигляді наступні документи: Довідку про наявність спецтранспорту (власного або орендованого, або взятого в кредит чи в лізинг) для перевезення небезпечних відходів з підтверджуючими документами (у разі оренди/кредиту/лізингу спецтранспорту надати завірену копію договору оренди/кредиту/лізингу): техпаспорт на спецтранспорт для перевезення небезпечних відходів
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надано довідку від 21.06.2023 № 01/03-1126/9 про наявність спеціалізованого транспорту, в якій (власного або орендованого, або взятого в кредит чи в лізинг).
В цій довідці ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» зазначило:
- спеціалізований вантажний сідловий тягач марки DAF FT CF 85.360, реєстраційний номер ВН 8536 ІТ;
- спеціалізований напівпричіп-спеціалізований Н/ПР – Контейнеровоз-Е марки KRONE SDC 27, реєстраційний номер АА 4932 ХІ.
Відповідно до частини п’ятої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Господарської діяльності з надання послуг з перевезень небезпечних вантажів вантажними автомобілями, причепами та напівпричепами - надають право провадити господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями здійснюється на підставі наявності відповідної ліцензії.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1000 затверджені Ліцензійні умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.
У відкритому доступі існує Ліцензійний реєстр перевізників за посиланням https://shlyah.dsbt.gov.ua/lc.html, в якому можна перевірити наявність автотранспорта.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не вимагав документального підтвердження інформації щодо наявності ліцензії для провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом та перевірив її самостійно в Ліцензійному реєстрі перевізників.
За результатом перевірки інформації вбачається, що в реєстрці наявна інформація щодо спеціалізованого вантажного сідлового тягача марки DAF FT CF 85.360, та відсутня інформація щодо спеціалізованого напівпричепа-спеціалізованого Н/ПР – Контейнеровоз-Е марки KRONE SDC 27.
Таким чином, неможливо здійснювати перевезення небезпечних відходів спеціалізованого напівпричепа-спеціалізованого Н/ПР – Контейнеровоз-Е марки KRONE SDC 27, а інформація зазначена у довідці щодо даного транспортного засобу не відповідає вимогам Тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене , Замовник відхиляє вимоги ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як безпідставні.
Уповноважена особа Наталія ГЕРМАШЕВА
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови ТД
Номер:
c5b073ed1879476b882354a62c503cb1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.a7
Назва:
Дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до ПЕРЕЛІКУ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (Закупівля UA-2023-06-15-007572-a)
Відповідно до п. 4 Вами вимагається «Наявність Ліцензії на ОБРОБЛЕННЯ, знешкодження, утилізацію небезпечних медичних відходів, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії);».
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов Документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Законом України "Про відходи" визначаються правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язані із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України.
Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення:
оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення;
Відповідно до п. 21 V. Вимоги до відходів категорії В 1 Наказу МОЗ № 325 від 08.06.2015 р. «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» ПЕРЕДБАЧЕНО оброблення та/або інсинерація відходів категорії В, що проводиться закладом, за умови дотримання вимог пункту 4 розділу І цих Правил. В інших випадках, відходи категорії В транспортуються перевізником для проведення оброблення/інсинерації суб’єкту господарювання, що отримав Ліцензію, з дотриманням вимог, зазначених в пункті 19 цього розділу.
ІНСИНЕРАЦІЯ МЕДИЧНИХ ВІДХОДІВ - контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі (інсинераторі);
Відповідно до п. 3 ПКМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13 липня 2016 року № 466 поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Постановою передбачено технологічні вимоги до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.
Температура термічного знешкодження відходів повинна бути не менше ніж 850°С, а за наявності галогеновмісних сполук - не менше ніж 1200°С.
Відповідно до ПКМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 р. № 466 такий вид операцій як інсинерація та/або спалювання відсутній.
ІНСИНЕРАЦІЯ. По суті це спалювання, під час якого важливе значення має дотримання технології очистки газів.
Отже підприємства, які мають право на поводження з небезпечними відходами повинні мати спеціальне обладнання, а саме сертифіковані печі, які надають право на спалювання відходів. Високотемпературне спалювання відходів відбувається за безполуменевою технологією: відходи спалюють у потоках гарячого повітря з керованою температурою. Усе це відбувається в печі спеціальної конструкції, з допалюванням утворених газів і хімічним очищенням викидів, що утворюються. Технологія рекомендована до використання як найкраща для термічної утилізації небезпечних відходів. Після переробки утворюється зольний шлак, який можна використовувати при пересипці доріг, рекультивації старих сміттєзвалищ, та зольний пил.
Відповідно до п. 21 Наказу МОЗ № 325 від 06.08.2015 р. п. 21 Оброблення і знешкодження відходів, визначених в підпункті 6 пункту 1 цього розділу не потребує дотримання вимог пункту 4 розділу І цих Правил.
6) препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби.
Вимагаємо викласти пункт 4. в наступній редакції:
Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, знешкодження, УТИЛІЗАЦІЯ що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі.
У випадку відсутності реакції на нашу вимогу, ми будемо змушені звернутися до АМКУ із захистом своїх порушених прав.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 26.06.2023 року.pdf 26.06.2023 15:13
Дата подачі:
23.06.2023 14:22
Вирішення:
Добрий день!
Шановний Учаснику! Аналогічна за змістом Вимога Вами вже подавалась та була розглянута.
Разом з цим, повідомляємо наступне.
Предметом закупівлі є Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів» (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами).
Відповідно до додатку 2 Технічне завдання до Тендерної документації послуги, що повинні надаватись пов’язані з поводження з медичними відходами категорії «В» (епідемічно (інфекційно) небезпечні відходи та категорії «С» (токсикологічно небезпечні відходи), що є одними із найнебезпечніших відходів, містять патогенні мікроорганізми та токсичні речовини, які можуть призводити до прямого чи опосередкованого забруднення середовища та стати причиною виникнення інфекційних і неінфекційних хвороб.
Відповідно до п. 4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 (далі – Наказ № 325) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 446 (далі – Ліцензійні умови).
Відповідно до п. 3 Ліцензійних умов поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Також, Ліцензійними умови встановлено технологічні вимоги до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, що включає в себе, зокрема, оброблення небезпечних відходів.
Суб’єкти господарювання для здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом з документами, що дають можливість її ідентифікувати), власні або орендовані виробничі площі, приміщення, у тому числі схему розташування спеціально відведених, відповідно обладнаних місць (майданчики, складські приміщення) та споруд, обладнання, устаткування для оброблення, знешкодження, захоронення, утилізації небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти. Матеріально-технічна база на праві власності або відповідно до договору оренди використовується лише одним суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність з поводження з небезпечними відходами (п. 13 Ліцензійних умов).
Відповідно до п. 2 розділу ІІІ Наказу № 325 система поводження з відходами в закладі складається з етапів, зокрема, включає етап оброблення або знешкодження відходів (за потреби та в разі наявності Ліцензії у закладу). Тому Замовник визначає потребу та встановлює вимоги відповідно до норм чинного законодавства, що є для всіх учасників однаковими та недискримінаційними.
Розділ V Вимог до відходів категорії В 1 Наказу № 325 визначає, зокрема, оброблення відходів, методи обробленню відходів. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження.
Відповідно до п. 21 розділу V Вимоги до відходів категорії В 1 Наказу № 325 ПЕРЕДБАЧЕНІ оброблення та/або інсинерація відходів категорії В проводиться закладом, за умови дотримання вимог пункту 4 розділу І цих Правил. В інших випадках, відходи категорії В транспортуються перевізником для проведення оброблення/інсинерації суб’єктом господарювання, що отримав Ліцензію, з дотриманням вимог, зазначених в пункті 19 цього розділу. Оброблення і знешкодження відходів, визначених в підпункті 6 пункту 1 цього розділу не потребує дотримання вимог пункту 4 розділу І цих Правил.
Тендерна документація містить проєкт договору, відповідно до п. 4.6. Виконавець здійснює оброблення, доставку медичних, небезпечних відходів до місця утилізації власними транспортними засобами.
Оскільки Замовник не має відповідної Ліцензії, та Виконавцю передаються Замовником медичні відходи категорій B та С, що не пройшли оброблення, вимога щодо наявності відповідної Ліцензії була включена до тендерної документації.
З огляду на норми чинного законодавства, зокрема, наказу № 325, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 446, вказана вимога не звужує кількість потенційних учасників та є законною.
Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога - викласти пункт 4 у запропонованій Вами редакції не може бути задоволена.
Уповноважена особа Наталія ГЕРМАШЕВА
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Наявність Ліцензії
Номер:
ddb9890dd6c840e1a9de714a801505d1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.a6
Назва:
Наявність Ліцензії
Вимога:
Замовник вимагає наступне : Наявність Ліцензії на оброблення знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів, відповідно до Ліцензійних умов Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії).
Але!
Законом України "Про відходи" визначаються правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України.
Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення:
збирання відходів - діяльність, пов'язана з вилученням, накопиченням і розміщенням відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах, включаючи сортування відходів з метою подальшої утилізації чи видалення;
зберігання відходів - тимчасове розміщення відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах (до їх утилізації чи видалення);
оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення;
видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації;
утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів;
знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення.
1) Оскільки, використовувати небезпечні відходи, як вторинну сировину не є можливим та законним, вимагаємо видалити із тексту Оголошення вимогу щодо наявності Ліцензії саме на УТИЛІЗАЦІЮ!
2) Видалення є таким видом діяльності, який не можна застосовувати до небезпечних медичних відходів. Тож вимагаємо видалити із вимоги до Учасників фразу "ВИДАЛЕННЯ".
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь вимога 4.pdf 22.06.2023 14:29
Дата подачі:
19.06.2023 15:20
Вирішення:
Добрий день, шановний Учаснику!
Уважно розглянувши Ваше запитання Уповноважена особа зазначає наступне.
Відповідно до п. 4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 (далі – Наказ № 325) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446.
Відповідно до Наказу № 325 система поводження з відходами в закладі складається з етапів, зокрема, включає етап оброблення або знешкодження відходів (за потреби та в разі наявності Ліцензії у закладу). Тому Замовник визначає потребу та встановлює вимоги відповідно до норм чинного законодавства, що є для всіх учасників однаковими та недискримінаційними.
Відповідно до п.21 V. Вимоги до відходів категорії В 1 Наказу 325 ПЕРЕДБАЧЕНІ оброблення та/або інсинерація відходів категорії В проводиться закладом, за умови дотримання вимог пункту 4 розділу І цих Правил. В інших випадках, відходи категорії В транспортуються перевізником для проведення оброблення/інсинерації суб’єктом господарювання, що отримав Ліцензію, з дотриманням вимог, зазначених в пункті 19 цього розділу. Оброблення і знешкодження відходів, визначених в підпункті 6 пункту 1 цього розділу не потребує дотримання вимог пункту 4 розділу І цих Правил.
Оскільки Замовник не має відповідної Ліцензії, то вимога щодо наявності відповідної Ліцензії була включена до тендерної документації.
Відповідно до ПКМУ "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами" від 13.07.2016 р. № 446 такий вид операцій як інсинерація та/або спалювання відсутній.
Взявши до уваги Ваші вимоги, Замовником прийнято рішення внести відповідні зміни до Тендерної документації та викласти п. 4 «Загальні вимоги» Додатку 2 «Технічне завдання» до тендерної документації в новій редакції: «Наявність Ліцензії на оброблення, знешкодження, утилізації небезпечних медичних відходів, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії).
Уповноважена особа Наталія ГЕРМАШЕВА
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Контейнер повинен бути призначеним для утилізації медичних відходів з наданням копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи
Номер:
d4b5c8168a3b44d092c03658906de22b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.c5
Назва:
Контейнер повинен бути призначеним для утилізації медичних відходів з наданням копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи
Вимога:
Шановний Замовнику, складається враження, що Предметом цієї Закупівлі є Закупівля саме Тари, а не послуги зі знешкодження небезпечних відходів. Відповідно до Наказу МОЗ 1602 питання щодо Пакування небезпечних відходів - є відповідальністю Замовника. Тож, не треба перекладати свої зобов'язання на майбутнього надавача Послуг. Тим паче, вимагати висновок СЕС на контейнер.
Вимагаємо видалити дискримінаційну та незаконну вимогу із тексту Оголошення, а саме "Контейнер повинен бути призначеним для утилізації медичних відходів з наданням копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи".
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу -3.pdf 22.06.2023 10:52
Дата подачі:
19.06.2023 14:52
Вирішення:
Добрий день, шановний Учаснику!
Уважно розглянувши Ваше запитання Уповноважена особа зазначає наступне.
Відповідно до пункту 11 розділу V Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 (далі – Наказ № 325) Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання).
З огляду на викладене, відповідно до вимог чинного законодавства у додатку 2 Технічне завдання Тендерної документації в розділі «Технічне завдання» містяться вимоги «Збирання медичних відходів повинно здійснюватись в одноразові стійкі до проколу контейнери/мішки/пакети що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. Виконавець надає пакувальну тару у достатній кількості для кожного відокремленого підрозділу, а саме: тверді, що не проколюються контейнери, в комплекті з сертифікованими пакетами, призначеними для збирання, перевезення та подальшої утилізації медичних відходів, стійкі до пошкоджень, які мають маркування: «Особливо небезпечно»/кольорове маркування, «Органні відходи»/кольорове маркування, «Гострі предмети»» та відповідно вимоги до контейнерів. Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога не може бути задоволена. Уповноважена особа Наталія ГЕРМАШЕВА
Уповноважена особа Наталія ГЕРМАШЕВА
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
незаконна та дискримінаційна вимога тендерної документації
Номер:
82717d822226449f8b53478ddd7d6fdf
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.c4
Назва:
незаконна та дискримінаційна вимога тендерної документації
Вимога:
Постачальник повинен мати сертифіковану систему екологічного менеджменту, що підтверджується сертифікатом відповідності ISO 14001:2015.
Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який сертифікований НААУ, та має право сертифікації за кодом IAF/EA 24 «Переробка відходів».
Процедура отримання сертифіката міжнародної організації не є обов’язковою. Вона проводиться у добровільному порядку. Відповідно до Закону України '"Про публічні закупівлі": - одним з принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників (частина перша статті 5); - замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина четверта статті 5); - оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина п'ята статті 14); - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22).
Також доводимо до вашого відома, що постановою Уряду, затвердженою Кабінетом Міністрів України 16.06.2023 р. скасовано ряд регуляторних норм, які були затверджені ще в 1994 році. Зокрема виключається норма щодо обов’язкової сертифікації послуг, адже державна система сертифікації припинила існування ще в 2018 р.
Вимагаємо негайного видалення даної вимоги з тендерної документації! Інакше будемо вимушені захищати своє право в АМКУ та звернутися в правоохоронні органи вашої області!
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь.pdf 20.06.2023 15:45
Дата подачі:
19.06.2023 13:40
Вирішення:
Добрий день, шановний Учаснику!
Уважно розглянувши Ваше запитання Уповноважена особа зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації, серед іншого, зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Нормами ч. 3 вказаної статті Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У відповідності до ч. 4 вказаної статті Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Нормами ч. 5 ст. 23 цього Закону передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
В Додатку № 2 до Тендерної документації « Технічне завдання» зазначено :
«6. Постачальник повинен мати сертифіковану систему екологічного менеджменту, що підтверджується сертифікатом відповідності ISO 14001:2015.
Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який сертифікований НААУ, та має право сертифікації за кодом IAF/EA 24 «Переробка відходів». (Надати копію сертифікату)»
НААУ – це Національне агенство з акредитації України.
Таким чином тендерна документація не містиь вимоги про сертифікацію міжнародної організації.
Отже, враховуючи вищевикладене, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі не можуть вважатися дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних сертифікатів. Крім цього, встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання таких сертифікатів в чинному законодавстві не міститься.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що вимога Замовника щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності ISO 14001:2015, який повинен бути виданий органом з сертифікації,який сертифікований НААУ, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – національним стандартам якості у розумінні норм чинного законодавства.
Уповноважена особа Наталія ГЕРМАШЕВА
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
дискрімінаційні умови ТД
Номер:
0223fbaaeb0e4bbf89138ba2e9704132
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.c3
Назва:
дискрімінаційні умови ТД
Вимога:
Вами було оголошено процедуру 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів)
Відповідно до умов тендерної документації п.4. ДОДАТОК 2
Наявність Ліцензії на оброблення знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів, відповідно до Ліцензійних умов Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії);
Як вбачається із Додатку 2 тендерної документації – предметом закупівлі є саме медичні відходи.
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов Документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Законом України "Про відходи" визначаються правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України.
Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення:
збирання відходів - діяльність, пов'язана з вилученням, накопиченням і розміщенням відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах, включаючи сортування відходів з метою подальшої утилізації чи видалення;
зберігання відходів - тимчасове розміщення відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах (до їх утилізації чи видалення);
оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення;
видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації;
утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів;
знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення.
Підприємства, які мають право на поводження з небезпечними відходами повинні мати спеціальне обладнання, а саме сертифіковані печі, які надають право на спалювання відходів.
Високотемпературне спалювання відходів відбувається за безполуменевою технологією: відходи спалюють у потоках гарячого повітря з керованою температурою. Усе це відбувається в печі спеціальної конструкції, з допалюванням утворених газів і хімічним очищенням викидів, що утворюються. Технологія рекомендована до використання як найкраща для термічної утилізації небезпечних відходів. Після переробки утворюється зольний шлак, який можна використовувати при пересипці доріг, рекультивації старих сміттєзвалищ, та зольний пил.
Водночас, згідно з Державними санітарно-протиепідемічними правилами і нормами щодо поводження з медичними відходами, затверджених МОЗ 08 червня 2015 року (у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022), суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами, здійснює лише операції: ІНСИНЕРАЦІЇ та КРЕМАЦІЇ. За визначенням, наведеним у ст. 6 розділу 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами вказано, що: Інсинерація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі. 3 Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорії).
Міністерством охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 не встановлено ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ наявності знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів, а лише перелік операції поводження з небезпечними відходами, тож обґрунтованою є наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, знешкодження, утилізація. Отже, із аналізу наведених норм, вбачається, що до операцій у сфері поводження з небезпечними відходами така операція як "знешкодження" до категорії медичних відходів не застосовується, а застосовується «УТИЛІЗАЦІЯ» а тому, враховуючи, що предмет даної закупівлі 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, вимагаємо додати таку операцію як УТИЛІЗАЦІЯ!
Вимагаємо викласти пункт 1.2. в наступній редакції:
Копія ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, знешкодження, УТИЛІЗАЦІЯ що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі.
У випадку відсутності реакції на нашу вимогу, ми будемо змушені звернутися до АМКУ із захистом своїх порушених прав.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь Вимога -5.pdf 22.06.2023 14:37
Дата подачі:
19.06.2023 13:14
Вирішення:
Добрий день, шановний Учаснику!
Уважно розглянувши Ваше запитання Уповноважена особа зазначає наступне.
Відповідно до п. 4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 (далі – Наказ № 325) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446.
Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).
Перевезення небезпечних медичних відходів проводиться суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на внутрішнє перевезення небезпечних відходів, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001 (далі - перевізники).
Взявши до уваги Ваші вимоги Замовником прийнято рішення внести відповідні зміни до Тендерної документації. Та викласти п. 4 «Загальні вимоги» Додатку 2 «Технічне завдання» до тендерної документації в новій редакції: «Наявність Ліцензії на оброблення, знешкодження, утилізації небезпечних медичних відходів, відповідно до Ліцензійних умов Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії).
Уповноважена особа Наталія ГЕРМАШЕВА
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
8bc672cc6fd047778a6976c75c95f36f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-15-007572-a.c2
Назва:
вимога
Вимога:
Вами було оголошено процедуру 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з організації, збирання, вилучення, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних, небезпечних, фармацевтичних відходів)
Відповідно до умов тендерної документації п.3. ДОДАТОК 2
Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законадавства з питань охорони праці.
Звертаємо увагу, що така вимога є незаконною такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, так з огляду на наступне:
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно п.6 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2021 р. № 1372)
6. Здобувач ліцензії (ліцензіат) для її отримання подає у спосіб, передбачений частиною першою статті 10 Закону, до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії на провадження/розширення провадження господарської діяльності згідно з додатком 1.
До заяви про отримання ліцензії на провадження/розширення провадження господарської діяльності, крім документів, передбачених частиною третьою статті 11 Закону, додаються:
відомості про наявність документів дозвільного характеру, які мають строк дії, поновлюються ліцензіатом в установленому законодавством порядку, за формою згідно з додатком 4.
У Додатку 4 до Ліцензійних умов вказані обов’язкові дозвільні документи серед яких Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Потенційні учасники при отриманні ліцензії для провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами повинні надати, в обов’язковому порядку, вищезазначені дозволи, які поновлюються ліцензіатом в установленому законодавством порядку.
Також, згідно п. 8 і 13 Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженими Наказом Державного Комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 р., роботи в термічних цехах та дільницях на електротермічних установках підвищеної та високої частоти та обслуговування агрегатів і котлів, працюючих на газі і рідкому паливі відносяться до робіт з підвищеною небезпекою.
Отже, Ви, як замовник послуг з поводження з небезпечними відходами, маєте право вимагати документи дозвільного характеру, які підтверджують кваліфікацію учасників, а саме:
- Чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин).
- Чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на виконання робіт підвищеної небезпеки (використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин).
Але ніяким чином не Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законадавства з питань охорони праці.
Отже, вимагаємо видалити дану вимогу. У випадку незадоволення або ігнорування нашої вимоги - ми будемо вимушені привернути увагу контролюючих органів до узгоджених та протиправних дій Замовника.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу -2.pdf 21.06.2023 16:43
Дата подачі:
19.06.2023 13:13
Вирішення:
Добрий день, шановний Учаснику!
Уважно розглянувши Ваше запитання Уповноважена особа зазначає наступне.
Відповідно до додатку 2 Технічне завдання до Тендерної документації послуги, що повинні надаватись, пов’язані з поводження з медичними відходами категорії «В» - епідемічно небезпечні відходи, та категорії «С» - токсикологічно небезпечні відходи, що є одними із найнебезпечніших відходів, які містять патогенні мікроорганізми та токсичні речовини, що можуть призводити до прямого чи опосередкованого забруднення середовища та стати причиною виникнення інфекційних і неінфекційних хвороб.
Підприємства, які мають право на поводження з небезпечними відходами повинні мати спеціальне обладнання.
Роботи, що виконуються в рамках закупівлі, включають в себе роботи підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці відповідно до вимог Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107.
Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога щодо видалення вимоги, зазначеної у п. 3 Додатку 2 «Технічне завдання» до Тендерної документації , не може бути задоволена.
Уповноважена особа Наталія ГЕРМАШЕВА
Статус вимоги:
Відхилено