• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (бланки посвідчень)

Завершена

1 568 508.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 685.08 UAH
Період оскарження: 14.06.2023 18:28 - 19.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 7d6361a5a503489dace6bcb61b80614c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-14-015753-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Відповідно до пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі – Особливості), юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Потенційний учасник ознайомившись із вимогами та положеннями тендерної документації Замовника, вважає, що тендерна документація на закупівлю складена з порушеннями вимог закону, що регулює політику у сфері надання адміністративних послуг. Міністерством соціальної політики оголошено процедуру відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі на Prozorro UA-2023-06-14-015753-a), предметом закупівлі якої є бланки для оформлення результатів надання адміністративних послуг, а саме бланки посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Законів України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» та «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю». Типові інформаційні картки адміністративних послуг, результатам надання яких є видача вищезазначених документів, затверджено наказом Мінсоцполітики від 17.02.2022 № 99. Положеннями частини другої статті 18 Закону України «Про адміністративні послуги» встановлено норму імперативного характеру, за правилами якої органи виконавчої влади, інші державні органи здійснюють закупівлю бланків для оформлення результатів надання адміністративних послуг (крім власних бланків цих органів) у державних підприємств, що входять до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності. На сьогодні, єдиним суб’єктом державного сектору економіки, який входить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності (Міністерства економіки України) є Поліграфкомбінат «Україна». Відповідно до умов тендерної документації за вищезазначеною процедурою відкритих торгів, участь у тендері має можливість прийняти учасник будь-якої форми власності та організаційної правової форми, що прямо суперечить частині другій статті 18 Закону України «Про адміністративні послуги». Принагідно звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. 16 ч. 5 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» дія цього закону не поширюється на випадки, коли предметом закупівлі є бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, паспорти, бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, бланки інших документів, що відповідно до законодавства України потребують використання спеціальних елементів захисту, виборчі бюлетені з виборів Президента України та/або народних депутатів України, марки акцизного податку, що виготовляються підприємствами, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності. В той самий час, пунктом 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Кабінетом Міністрів України на виконання вищевказаного пункту затверджено в установленому порядку «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Постанова від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) (далі – Особливості), де передбачено, що особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Також, Особливостями надано право замовникам, зокрема, здійснювати придбання товарів і послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, зокрема, у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків як відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Таким документальним підтвердженням є імператив частини другої статті 18 Закону України «Про адміністративні послуги». За таких обставин, вимагаємо: - скасувати закупівлю UA-2023-06-14-015753-a шляхом та у спосіб визначений чинним законодавством України у сфері публічних закупівель; - у разі неможливості скасування закупівлі UA-2023-06-14-015753-a внести зміни до тендерної документації, доповнивши її імперативом положень частини другої статті 18 Закону України «Про адміністративні послуги» та оприлюднити такі зміни шляхом та у спосіб визначений чинним законодавством України у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: „Шановний Учаснику! Дякуємо за виявлений інтерес до даної закупівлі. Розглянувши вимогу по суті, повідомляємо, що Замовник здійснює закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти відповідно до Закону України „Про публічні закупівлі” (далі – Закон) за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частиною другою статті 18 Закону України „Про адміністративні послуги” передбачено, що органи виконавчої влади, інші державні органи здійснюють закупівлю бланків для оформлення результатів надання адміністративних послуг (крім власних бланків цих органів) у державних підприємств, що входять до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності. Закупівля товарів, робіт і послуг для надання адміністративних послуг здійснюється відповідно до Закону . Звертаємо увагу, що відповідно до частини четвертої статті 3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Відповідно до частини восьмої статті 3 Закону Особливості здійснення процедур закупівлі, визначених цим Законом, встановлюються окремими законами для таких товарів, робіт і послуг: 1) послуги з підготовки фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів (післядипломна освіта) за державним замовленням; 2) товари і послуги, закупівля яких здійснюється відповідно до програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, що виконуються відповідно до закону; 3) послуги енергосервісу. При цьому, Закон України „Про адміністративні послуги” не є нормативним актом, який регулює відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, і не може встановлювати винятки чи особливості щодо відповідного правового регулювання Законом зазначеної сфери. Не може вважатися обґрунтованим і Ваше покликання на те, що Особливостями надано право замовникам, зокрема, здійснювати придбання товарів і послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, зокрема, у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків як відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Таким документальним підтвердженням, на Вашу думку, є імператив частини другої статті 18 Закону України «Про адміністративні послуги». Таке припущення є помилковим, з огляду на те, що Особливостями визначена необхідність Замовнику документально підтверджувати відсутність конкуренції саме з технічних причин, а не з причини наявності правової норми, як Ви вважаєте. Аналогічна норма, до речі, міститься і у абзаці четвертому пункту 2 частини другої статті 40 Закону. Окрім того, при здійсненні даної закупівлі не підлягає застосуванню пункт 16 частини п'ятої статті 3 Закону, яким визначено, що дія цього Закону не поширюється на випадки, зокрема якщо предметом закупівлі є бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, паспорти, бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, бланки інших документів, що відповідно до законодавства України потребують використання спеціальних елементів захисту, виборчі бюлетені з виборів Президента України та/або народних депутатів України, марки акцизного податку, що виготовляються підприємствами, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності, а також товари і послуги, необхідні для їх виготовлення, з огляду на те, що законодавством України не визначено необхідність використання спеціальних елементів захисту для бланків посвідчень, що є предметом закупівлі ДК 021:2015 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (бланки посвідчень), за номенклатурною позицією ДК 021:2015 22455000-4 Посвідчення особи. Слід зазначити, що номенклатура бланків цінних паперів і документів суворого обліку, що виготовляються за ліцензіями, виданими Міністерством фінансів України, визначена Правилами виготовлення цінних паперів і документів суворого обліку, затверджених наказом Міністерства фінансів України, Служби Безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України від 25.11.1993 № 98/118/740 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 14 січня 1994 р. за № 8/217) (далі – Правила) не містить бланків посвідчень, які закуповуються Мінсоцполітики. Частиною четвертою статті 22 визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Умовами тендерної документації зазначеної закупівлі встановлено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах відповідно до частини другої статті 5 Закону. Принагідно повідомляємо, що відповідно до частин 1, 2 статті 44 Закону, за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України. За придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, відповідно до вимог цього Закону, та укладення договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та за порушення вимог цього Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України Враховуючи вищевикладене, у Замовника відсутні правові підстави вносити зміни в тендерну документацію на закупівлю бланків посвідчень за кодом ДК 021:2015 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (бланки посвідчень) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-14-015753-a).
Статус вимоги: Відхилено