-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Коригування проєктно-кошторисної документації (стадії "Проект" та "Робоча документація") об'єкта будівництва: "Реконструкція компресорної станції "Яготин" (Будівельні роботи та поточний ремонт)
Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-05-24-001039-a, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації
Завершена
4 015 506.08
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 077.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 077.53 UAH
Період оскарження:
14.06.2023 16:17 - 20.06.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Оскарження рішення про дискваліфікацію
Номер:
48dd604c47764527acd4ffc249dd7954
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-14-013801-a.c2
Назва:
Оскарження рішення про дискваліфікацію
Скарга:
Згідно Інформації про відхилення тендерної пропозиції (відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженої особи №23-2093-р-2 від 07.07.2023) тендерна пропозиція учасника АТ "СМНВО - ІНЖИНІРИНГ" (ЄДРПОУ: 00205618) відхиляється у відповідності до абз. 2 підпункту 1 (підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей) та абз. 3 підпункту 1 (зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей) пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Акціонерне товариство «Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання – Інжиніринг» (далі – АТ «СМНВО-Інжиніринг») вважає, що зазначене рішення прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з огляду на наступне.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VІІІ (далі – Закон) цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно п.1, абз.1 п.3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 №471) (далі – Особливості) ці Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абз.1, 2 п.31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного ст.26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 ст.26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
АТ «СМНВО - Інжиніринг» 22.06.2023 надало свою пропозицію у процедурі закупівлі із ціновою пропозицією 3 599 000,00 грн.
При заповненні поля «Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції» електронної форми тендерної пропозиції АТ «СМНВО - Інжиніринг» зазначило «Так».
У відповідності із абз.2 пп.1 п.44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені п.47 цих Особливостей.
Згідно з пп.11 п.47 Особливостей замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Згідно Інформації про відхилення тендерної пропозиції (відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженої особи №23-2093-р-2 від 07.07.202) зазначено, що тендерна пропозиція учасника АТ "СМНВО - ІНЖИНІРИНГ" (ЄДРПОУ: 00205618) відхиляється у відповідності до абз. 2 підпункту 1 (підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей) та абз. 3 підпункту 1 (зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей) пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Аналогічне формулювання також наведене у протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-06-14-013801-a.
Також у Інформації про відхилення тендерної пропозиції (відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженої особи №23-2093-р-2 від 07.07.202) зазначено:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника встановлено наступне:
Виявлено зв’язок Учасника з підсанкційними особами (https://www.president.gov.ua/documents/2792023-46757 ):
- з 12.05.2023 керівник і кінцевий бенефіціарний власник Учасника - Лук'яненко Володимир Матвійович внесений до «Переліку фізичних осіб, до яких застосовуються обмежувальні заходи (санкції)»;
- з 12.05.2023 акціонер організації - Репеніо Холдинг Лімітед (Repenio Holding Limited) внесений до «Переліку юридичних осіб, до яких застосовуються обмежувальні заходи (санкції)».
Даний вид обмежувального заходу – заборона на здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг – не застосовується згідно з Додатком 1 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12 травня 2023 року до Лук'яненка Володимира Матвійовича (до нього застосовуються інші види санкцій), однак застосовується до акціонера – Репеніо Холдинг Лімітед згідно з Додатком 2 до даного рішення.
Зважаючи на вищезазначене, у Замовника наявні підстави для відмови Учаснику процедури закупівлі - АТ "СМНВО - ІНЖИНІРИНГ" в участі у процедурі закупівлі на підставі підпункту 11 пункту 47 Особливостей.
Також, у відповідності до абз.2 пункту 31 Особливостей, під час подання своєї тендерної пропозиції, Учасником заповненні електронні форми з окремими полями, у яких, зокрема, зазначено інформацію що Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», що, враховуючи зазначене вище, є наданням недостовірної інформації.».
Аналогічне формулювання також наведене у протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-06-14-013801-a.
Разом з тим, згідно ч.ч.1, 2 ст.1 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 №1644-VII (далі – Закон про санкції) з метою захисту національних інтересів, національної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності України, протидії терористичній діяльності, а також запобігання порушенню, відновлення порушених прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави можуть застосовуватися спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (далі - санкції).
Санкції можуть застосовуватися з боку України по відношенню до іноземної держави, іноземної юридичної особи, юридичної особи, яка знаходиться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб’єктів, які здійснюють терористичну діяльність.
Відповідно до пп.1 ч.1 ст.3 Закону про санкції підставами для застосування санкцій є дії іноземної держави, іноземної юридичної чи фізичної особи, інших суб’єктів, які створюють реальні та/або потенційні загрози національним інтересам, національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України, сприяють терористичній діяльності та/або порушують права і свободи людини і громадянина, інтереси суспільства та держави, призводять до окупації території, експропріації чи обмеження права власності, завдання майнових втрат, створення перешкод для сталого економічного розвитку, повноцінного здійснення громадянами України належних їм прав і свобод.
Згідно п.10 ч.1 ст.4 Закону про санкції одним із видів санкцій є заборона здійснення публічних та оборонних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також публічних та оборонних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим законом.
Тобто, заборона здійснення закупівель стосується лише:
- юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності;
- юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави;
- суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно із Законом про санкції.
Підпунктом 8 п.19 додатку 2 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12.05.2023 "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", введеного в дію Указом Президента України від 12.05.2023 №279/2023 до Репеніо Холдинг Лімітед (Repenio Holding Limited) (Відомості згідно з даними Департаменту реєстрації компаній та інтелектуальної власності Республіки Кіпр: реєстраційний номер – HE264113. Місцезнаходження юридичної особи: Республіка Кіпр, м. Лімасол (Nafpliou, 15, Floor 2, 3025, Limassol, Cyprus) застосвано вид обмежувального заходу – заборона здійснення публічних та оборонних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб – резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також публічних та оборонних закупівель у інших суб'єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з Законом про санкції.
Компанія «Репеніо Холдінг Лімітед» (Repenio Holding Limited) зареєстроване 15.03.2010 у м. Нікосія (Республіка Кіпр) відповідно до Закону про компанії Республіки Кіпр, розділ 113, як товариство з обмеженою відповідальністю, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію, виданим реєстратором компаній 21.08.2019 (копія з перекладом додається).
Зареєстрованою адресою компанії «Репеніо Холдінг Лімітед» є Нафпліу, 15, 2 поверх, 3025, м. Лімассол, Кіпр, що підтверджується свідоцтвом, виданим реєстратором компаній Департаменту реєстрації та ліквідації компаній Міністерства енергетики, торгівлі, промисловості та туризму 21.08.2019 (копія з перекладом додається).
Отже, компанія «Репеніо Холдінг Лімітед» є юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Республіки Кіпр.
Компанія «Репеніо Холдінг Лімітед» (Repenio Holding Limited) має єдиного акціонера «СНПО ЛІМІТЕД», що діє в якості трасті для «ЗЕ СНПО ТРАСТ СЕТЕЛМЕНТ», який володіє 1 792 акцій вартістю 1 євро кожна, що підтверджується свідоцтвом, виданим реєстратором компаній Департаменту реєстрації та ліквідації компаній Міністерства енергетики, торгівлі, промисловості та туризму 22.08.2022 (копія з перекладом додається), а також свідоцтвом про реєстрацію, склад учасників та органу управління юридичної особи, виданим компанією «Сі.Пі. Палема Сервісез Лімітед (C.P. Palema Services Limited), що діє в якості секретаря компанії «Репеніо Холдінг Лімітед», 25.08.2022 (копія з перекладом додається).
Отже, компанія «Репеніо Холдінг Лімітед» не має частки статутного капіталу, яка знаходиться у власності іноземної держави.
Україна з часу прийняття Закону про санкції (2014 рік) не застосовувала санкції щодо держави Республіка Кіпр, будь-які рішення Ради національної безпеки і оборони України щодо застосування санкцій до Республіки Кіпр відсутні.
Крім того, згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-06-14-013801-a видом предмету закупівлі є роботи.
Згідно пп.2.1.1 п.2 «Інформація, що підтверджує відповідність учасника встановленим/-ому замовником кваліфікаційним/-ому критеріям/-ю» розділу І «Перелік інформації, що відноситься до складу тендерної пропозиції та підлягає завантаженню в есз у вигляді файлів» додатку 2 до тендерної документації «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції, та вимоги до неї» до тендерної документації по Процедурі закупівлі учасник Процедури закупівлі має надати оригінал та/або електронну копію та/або сканована копія довідки щодо фахівців, які будуть залучені для виконання умов договору за формою таблиці 2.1.1.
АТ «СМНВО - Інжиніринг» надало довідку щодо фахівців, які будуть залучені до виконання вимог договору, у якій зазначені фахівці Фільченко С.В., Прокопенко Н.І., Якубовський Г.Р., Друженець В.А., які мають кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, видані Всеукраїнською громадською організацією «Гільдія проектувальників у будівництві», а також скан-копії зазначених кваліфікаційних сертифікатів цих фахівців і свідоцтв про підвищення кваліфікації цих фахівців, виданих Всеукраїнською громадською організацією «Гільдія проектувальників у будівництві» (файл «2.1.1. Довідка щодо фахівців, сертифікати.pdf»).
Це підтверджує походження робіт за тендерною пропозицією у Процедурі закупівлі з України, а не іноземної держави, зокрема, з Республіки Кіпр.
Тобто, АТ «СМНВО - Інжиніринг» не пропонувало у Процедурі закупівлі робіт, які мають походження з іноземної держави. І у будь-якому разі, Україною не застосовано санкцій саме до Республіки Кіпр.
Крім того, п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» установлено, що замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Отже, зазначена постанова Кабінету Міністрів України не містить прямої та однозначної заборони на здійснення закупівель у учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою іноземною юридичною особою, але не є юридичною особою утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь та щодо держави, в якій зареєстрована така юридична особа, Україною не застосовано санкції згідно із Законом про санкції.
У зв’язку із зазначеним, санкція, застосована пп.8 п.19 додатку 2 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12.05.2023 "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", введеного в дію Указом Президента України від 12.05.2023 №279/2023 до Репеніо Холдинг Лімітед не є підставою для відмови АТ «СМНВО - Інжиніринг» в участі у відкритих торгах та відхилення його тендерної пропозиції.
На зазначеній підставі АТ «СМНВО - Інжиніринг» було у тендерній пропозиції зазначено, що учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель.
Згідно п.42 Особливостей Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Замовник не звертався за підтвердженням інформації щодо учасника (акціонера) АТ «СМНВО - Інжиніринг» як до самого учасника закупівлі, так і до інших суб’єктів відповідно до їх компетенції, у інформації про відхилення пропозиції не зазначено про факти таких звернень.
Враховуючи викладене, прийняте Замовником рішення щодо відхилення тендерної пропозиції АТ «СМНВО - Інжиніринг» у процедурі закупівлі №UA-2023-06-14-013801-a порушує права АТ «СМНВО-Інжиніринг» як учасника процедури закупівлі № UA-2023-06-14-013801-a на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки АТ «СМНВО - Інжиніринг» подана найвигідніша пропозиція.
Керуючись статтями 5, 18 Закону, підпунктів 56, 59 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника, оформлене протоколом № 23-2093-р-2 від 07.07.2023, щодо відхилення тендерної пропозиції АТ «СМНВО - Інжиніринг» неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Скасувати рішення Замовника, оформлене протоколом № 23-2093-р-2 від 07.07.2023 щодо відхилення тендерної пропозиції АТ «СМНВО - Інжиніринг».
Пов'язані документи:
Учасник
- Довіреність № 18-20-87 від 20.06.2023.pdf 12.07.2023 17:39
- свідоцтво про реєстрацію, склад учасників та органу управління 25.08.2022.pdf 12.07.2023 17:39
- свідоцтво реєстратора компаній від 22.08.2022.pdf 12.07.2023 17:39
- свідоцтво реєстратора компаній від 21.08.2019.pdf 12.07.2023 17:39
- свідоцтво реєстратора компаній Департаменту реєстрації та ліквідації від 21.08.2019.pdf 12.07.2023 17:39
- СКАРГА 2-01-0174 від 12.07.2023.pdf 12.07.2023 18:13
- Додаткові пояснення до Скарги.pdf 24.07.2023 13:18
- рішення від 14.07.2023 № 10628.pdf 14.07.2023 15:24
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.07.2023 № 11567.pdf 28.07.2023 13:36
- рішення від 27.07.2023 № 11567.pdf 01.08.2023 16:34
- Додаток 1.pdf 18.07.2023 16:25
- Додаток 2.pdf 18.07.2023 16:25
- Додаток 3.pdf 18.07.2023 16:25
- Додаток 4.pdf 18.07.2023 16:25
- Пояснення на скаргу UA-2023-06-14-013801-a СМНВО - Інжиніринг.DOCX 18.07.2023 16:25
- Пояснення на скаргу UA-2023-06-14-013801-a СМНВО - Інжиніринг.pdf 18.07.2023 16:25
- Додаток 1.pdf 25.07.2023 15:53
- Заперечення на додаткові пояснення СМНВО - Інжиніринг.DOCX 25.07.2023 15:53
- Заперечення на додаткові пояснення СМНВО - Інжиніринг.pdf 25.07.2023 15:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.07.2023 18:21
Дата розгляду скарги:
27.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.07.2023 15:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.08.2023 16:35
Скарга
Скасована
Оскарження рішення про дискваліфікацію
Номер:
c0438c0f1bea453d9b46bd3136b41625
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-14-013801-a.a1
Назва:
Оскарження рішення про дискваліфікацію
Скарга:
Замовником не подано вичерпне пояснення про дискваліфікацію
Пов'язані документи:
Учасник
- 15.1 інформація про відхилення_2 Уч_23-2093-р-2.doc 10.07.2023 15:46
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
12.07.2023 15:39