-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
22450000-9: Друкована продукція з елементами захисту (студентські квитки)
Усі документи тендерної пропозиції, які готуються учасником, повинні бути складені українською мовою.
Завершена
93 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 468.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 468.00 UAH
Період оскарження:
14.06.2023 14:42 - 13.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
4abbbbd9fac94498af426fcc347e03cf
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-14-010529-a.c4
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі. Донецький державний університет внутрішніх справ (далі - Замовник) оприлюднив оголошення № UA-2023-06-14-010529-a про проведення відкритих торгів на закупівлю (код ДК 021:2015 - 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (студентські квитки)). Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 23 червня 2023 року до 16:00 години. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Українсько-польським спільним підприємством «Макрохем-Україна» (далі - Скаржник) виявлено невідповідності тендерної документації вимогам чинного законодавства та вимоги, які порушують основні принципи та норми законодавства у сфері публічних закупівель і являються дискримінаційними по відношенню до Скаржника. Згідно п.1 Розділу 1 Тендерної документації (надалі - ТД): Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів, має статус Інформаційно-виробничого вузла ІВС «ОСВІТА», який дає йому право на виготовлення студентських/учнівських квитків державного зразка, що є предметом закупівлі (код ДК 021:2015 - 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (студентські квитки)). Скаржник планує прийняти участь та отримати перемогу у вказаній закупівлі, тому використовує своє право на оскарження деяких вимог тендерної документації Замовника. 1. В Додатку 3 п. 3. Тендерної документації зазначено, що «Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинні сертифікати відповідності системи управління Учасника стосовно виробництва та персоналізаці їідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланкі документів з елементами захисту) вимогам міжнародних стандартів ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, IDT) стосовно системи управління якістю, ДСТУ ISO 28000:2008 стосовно системи управління безпекою ланцюга постачання. Сертифікати повинні бути видані органом з оцінки відповідності, який аккредитований Національним агенством з акредитації України». Встановивши вимогу, що Сертифікати повинні бути видані органом з оцінки відповідності, який акредитований тільки Національним агенством з акредитації України, Замовник штучно звузив коло можливих учасників торгів і порушив вимоги законодавства, щодо недискримінації учасників торгів. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та порушує його права з наступних причин. Скаржник має відповідні сертифікати відповідності (копія надається), видані Скаржнику іноземним органом з оцінки відповідності, що підтверджують впровадження та дотримання вимог системи управління якістю ДСТУ ENISO 9001:2018 (ENISO 9001:2015, ISO 9001:2015, IDT), яку Скаржник впровадив на підприємстві ще в 2010 році і до цього часу успішно підтримує. Даний іноземний орган з оцінки відповідності є членом міжнародної організації з акредитації (IAF), який уклав з національним органом України з акредитації (НААУ) угоду про взаємне визнання сертифікатів, щодо оцінки відповідності з сферою акредитації, але дискримінаційна вимога, що сертифікати повинні бути видані органом з оцінки відповідності, який акредитований тільки Національним агенством з акредитації України, абсолютно унеможливлює прийняти участь в даному тендері. З метою усунення дискримінаційних вимог Скаржник звертався до Замовника з вимогою на сторінці закупівлі 16.06.23, ідентифікатор UA-2023-06-14-010529-a.a2, на яку отримав досить цікаву відповідь: «Оскільки закупівля відбувається в законодавчому полі України, Замовник вважає за необхідне надання зазначених сертифікатів, кожний з яких виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований Національним агенством з акредитації України.». Враховуючи наведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційну вимогу що сертифікати повинні бути видані органом з оцінки відповідності, який акредитований тільки Національним агенством з акредитації України, передбачивши надання учасниками сертифікатів, що видані також іноземними органами чи організаціями з оцінки відповідності, які є членами міжнародної або регіональної організації з акредитації. 2. Пунктом 4 Додатку 3 Тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «4. Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (далі – КСЗІ) інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований (дійсний) на дату його надання в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України. Для підтвердження реєстрації (дійсності) атестата відповідності з безстроковим строком дії, строк дії якого перебільшує п´ять років, надати завірену належним чином копію надісланого до Адміністрації Держспецзв’язку повідомлення про стан функціонування КСЗІ за формою та в строки, встановленими Положенням про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93.». Встановивши вимогу надати тільки атестат відповідності КСЗІ Замовник штучно звузив коло можливих учасників торгів і порушив вимоги законодавства, щодо недискримінації учасників торгів.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та порушує його права з наступних причин. Скаржник в 2015 році успішно пройшов перевірку та отримав статус Інформаційно-виробничого вузла ІВС «ОСВІТА», що передбачає обов’язкову наявність впровадженої КСЗІ, що було підтверджено відповідною декларацією. У 2023 році Скаржником підтверджено функціональність впровадженої КСЗІ шляхом декларування (реєстраційний № 6588а від 13.04.2023 року)(копія додається). Відповідно до абзаців 8 та 9 пункту 8 розділу І, а також пункту 9 розділу III Положення про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України 16.05.2007 № 93 (зі змінами) АТЕСТАТ та ДЕКЛАРАЦІЯ відповідності КСЗІ є тотожними документами. Відповідно до вимог Положення про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93, експертиза комплексної системи захисту інформації проводиться шляхом експертних випробувань (за результатами яких видається атестат відповідності комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи класів 1-3) або шляхом аналізу декларації (за результатами якого приймається рішення про реєстрацію декларації (1 класу)).». Згідно розділу 3 «Положення про студентські (учнівські) квитки державного зразка» оброблення даних повинно відповідати усім вимогам, установленим законодавством України, в тому числі: Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»; Закону України «Про захист персональних даних»; Закон України «Про доступ до публічної інформації»; Правилам забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах (Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.06 № 373); Концепції технічного захисту інформації в Україні (Постанова Кабінету Міністрів України від 8.10.97 № 1126); Положенню про технічний захист інформації в Україні (Указ Президента України від 27.09.99 № 1229/99). Відповідно до Класифікації автоматизованих систем і стандартні функціональні профілі захищеності оброблюваної інформації від несанкціонованого доступу НД ТЗІ 2.5-005 -99 затвердженої Наказом Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації Служби безпеки України від “28” квітня 1999р. № 22 зі Зміною № 1, затвердженою Наказом Адміністрації Держспецзв’язку від 15.10.2008 № 172 визначено, що за сукупністю характеристик АС (конфігурація апаратних засобів ОС і їх фізичне розміщення, кількість різноманітних ступенів обмеження доступу оброблюваної інформації, кількість користувачів і повноважень користувачів) виділено три ієрархічні класи АС, вимоги до функціонального складу КЗЗ яких істотно відрізняються. Клас «1» — одно машинний однокористувачевий комплекс, який обробляє інформацію однієї або кількох ступенів обмеження доступу. Згідно діючого законодавства інформація, яка обробляється інформаційно-виробничими вузлами ІВС «ОСВІТА» (нормативні акти приведені вище) відноситься до конфіденційної. Тобто, для обробки такої інформації, інформаційно-виробничому вузлу ІВС «ОСВІТА» достатньо впровадити та підтвердити відповідність комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи 1 класу, що можливо провести шляхом її аналізу, за результатами якого приймається рішення про реєстрацію декларації відповідності комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи 1 класу. Окремо звертаємо увагу на те, що державним підприємством «Інфоресурс», яке згідно з підпунктом 1 пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України від 25.10.2013 № 1474, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2013 р. за № 2245/24777, забезпечує координацію робіт з організації замовлення, видачі та обліку студентських (учнівських) квитків державного зразка, проводячи перевірку Скаржника, як органу господарювання на відповідність вимогам встановлених в цьому ж Наказі, а саме перевірку відповідності інформаційно-виробничого комплексу встановленим вимогам для виготовлення пластикових карток студентських (учнівських) квитків державного зразка не визначено недоліком чи порушенням надання в складі документів декларації відповідності КСЗІ автоматизованої системи 1 класу. Враховуючи наведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційну вимогу надання тільки атестату КСЗІ, передбачивши надання учасниками також декларації відповідності КСЗІ. На підставі вище викладеного та керуючись ст.ст. 1, 5, 18, 22 Закону, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Призупинити процедуру закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційну вимогу в Додатку 3 п. 3. Тендерної документації «Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинні сертифікати відповідності системи управління тільки Національним агенством з акредитації України», передбачивши надання учасниками копій сертифікатів, що видані також іноземними органами чи організаціями з оцінки відповідності, які є членами міжнародної або регіональної організації з акредитації. 4. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційну вимогу в Додатку 3 п. 4. Тендерної документації «Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції атестат відповідності комплексної системи захисту інформації» передбачивши надання учасниками також декларації відповідності КСЗІ. Додатки: 1. Копія сертифікату; 2. Копія висновку здодатком; 3. Копія декларації; 4. Копія листа від 03.04.2023. Генеральний директор СП «Макрохем-Україна» Валентин ШПАК
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга у форматі Word.docx 19.06.2023 15:27
- Скарга у форматі PDF.PDF.p7s 19.06.2023 15:27
- 1. Копія сертифікату ISO 9001 від 03.05.2023.PDF 19.06.2023 15:27
- 4. Копія листа від 03.04.2023.PDF 19.06.2023 15:27
- Скарга у форматі PDF_Validation_Report.pdf 19.06.2023 15:27
- 3. Копія декларації.PDF 19.06.2023 15:27
- Скарга у форматі PDF.PDF 19.06.2023 15:27
- 2. Копія висновку Інфоресурс і акт.PDF 19.06.2023 15:27
- рішення від 21.06.2023 № 9058.pdf 21.06.2023 15:19
- інформація про резолютивну частину рішення від 05.07.2023 № 9984.pdf 06.07.2023 12:21
- рішення від 05.07.2023 № 9984.pdf 10.07.2023 15:27
- Відповідь на АМКУ студентські квитки.pdf 23.06.2023 11:12
- Додаткок № 4 - проєкт договору.docx 23.06.2023 11:12
- Додаток №7 - Тендерна пропозиція.pdf 23.06.2023 11:12
- Додаток № 3 - технічні студентські квитки.docx 23.06.2023 11:12
- Додаток № 2 - пункт 47 Особливостей.docx 23.06.2023 11:12
- Тендерна-документація-на-закупівлю-товару-оновлено-19.05.2023р-3.docx 23.06.2023 11:13
- Додаток № 5 - лист- згода про персональні дані.docx 23.06.2023 11:13
- Додаток № 3 - технічні студентські квитки.pdf 23.06.2023 11:13
- Додаток № 6 - Опис документів, що вимагаються ТД.pdf 23.06.2023 11:13
- Додаток № 1 - кваліфікаційні.pdf 23.06.2023 11:13
- Тендерна-документація-на-закупівлю-товару-оновлено-19.05.2023р-3.pdf 23.06.2023 11:13
- Додаток №7 - Тендерна пропозиція.docx 23.06.2023 11:13
- Додаток № 6 - Опис документів, що вимагаються ТД.docx 23.06.2023 11:13
- Додаток № 5 - лист- згода про персональні дані.pdf 23.06.2023 11:13
- Додаток № 1 - кваліфікаційні.docx 23.06.2023 11:13
- Додаткок № 4 - проєкт договору.pdf 23.06.2023 11:13
- Відповідь на АМКУ по студентським квиткам.doc 23.06.2023 11:13
- Додаток № 2 - пункт 47 Особливостей.pdf 23.06.2023 11:13
- відповідь про виконання рішення.pdf 11.07.2023 10:55
- Перелік Змін.docx 11.07.2023 10:55
- протокол зміни 10.07.docx 11.07.2023 10:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.06.2023 15:40
Дата розгляду скарги:
05.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.06.2023 15:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.07.2023 15:27
Дата виконання рішення Замовником:
11.07.2023 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою виконання вимог Рішення АМКУ №9984-р/пк-пз від 05.07.2023 року протоколом №139-ВТО від 11.07.2023 року внесено зміни до тендерної документації відповідно до вимог законодавства.
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
a64ea385a7e14ddbba45793be93079f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-14-010529-a.b3
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику. На вашу відмову у задоволенні нашої попередньої вимоги стосовно усунення дискримінаційної вимоги, щодо надання тільки атестату відповідності комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи повідомляємо наступне. Як ви зазначаєте у відповіді «відповідно до вимог Положення про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93, експертиза комплексної системи захисту інформації проводиться шляхом експертних випробувань (за результатами яких видається атестат відповідності комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи класів 1-3) або шляхом аналізу декларації (за результатами якого приймається рішення про реєстрацію декларації (тільки для 1 класу)).».
Згідно розділу 3 «Положення про студентські (учнівські) квитки державного зразка» оброблення даних повинно відповідати усім вимогам, установленим законодавством України, в тому числі: Закону України «Про захист інформації в інформаційно- телекомунікаційних системах»; Закону України «Про захист персональних даних»; Закон України «Про доступ до публічної інформації»; Правилам забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах (Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.06 No 373); Концепції технічного захисту інформації в Україні (Постанова Кабінету Міністрів України від 8.10.97 No1126); Положенню про технічний захист інформації в Україні (Указ Президента України від 27.09.99 No 1229/99).
Відповідно до Класифікації автоматизованих систем і стандартні функціональні профілі захищеності оброблюваної інформації від несанкціонованого доступу НД ТЗІ 2.5-005 -99 затвердженої наказом Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації Служби безпеки України від“28” квітня 1999р. No22 зі Зміною No1, Затвердженою наказом Адміністрації Держспецзв’язку від 15.10.2008 No 172 визначено, що за сукупністю характеристик АС (конфігурація апаратних засобів ОС і їх фізичне розміщення, кількість різноманітних ступенів обмеження доступу оброблюваної інформації, кількість користувачів і
повноважень користувачів) виділено три ієрархічні класи АС, вимоги до функціонального складу КЗЗ яких істотно відрізняються.
Клас «1» — одномашинний однокористувачевий комплекс, який обробляє інформацію однієї або кількох ступенів обмеження доступу.
Якщо вам не відомо, то ми вам роз’яснюємо, що інформація, яка обробляється інформаційно-виробничими вузлами ІВС «ОСВІТА» згідно діючого законодавства (нормативні акти приведені вище) відноситься до конфіденційної. Для обробки такої інформації інформаційно-виробничому вузлу ІВС «ОСВІТА» достатньо впровадити та підтвердити відповідність комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи 1 класу, що як вірно ви зазначаєте у своїй відповіді, можливо провести шляхом її аналізу, за результатами якого приймається рішення про реєстрацію декларації відповідності комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи 1 класу.
Окремо звертаємо вашу увагу на те, що державним підприємством «Інфоресурс», яке згідно з підпунктом 1 пункту 4 наказу Міністерства освіти і науки України від 25.10.2013 № 1474, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2013 р. за № 2245/24777, забезпечує координацію робіт з організації замовлення, видачі та обліку студентських (учнівських) квитків державного зразка, проводячи перевірку органу господарювання на відповідність вимогам встановлених в цьому ж наказі, а саме перевірку відповідності інформаційно-виробничого комплексу встановленим вимогам для виготовлення пластикових карток студентських (учнівських) квитків державного зразка не визначено недоліком чи порушенням надання в складі документів декларації відповідності комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи 1 класу.
На підставі вищевикладеного повторно вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до діючого законодавства і внести в неї відповідні зміни, а саме: - повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції атестат або декларацію. В противному випадку будемо змушені звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.06.2023 14:19
Вирішення:
Відповідно до пункту 33 статті 1 та статті 22 Закону “Про публічні закупівлі” з урахуванням Постанови №1178 від 12.10.2022 р., замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі та інших обставин.
Замовник встановлює вимоги щодо наданя в складі своєї тендерної пропозиції атестату відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований (дійсний) на дату його надання в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, який надається за результатами експертизи комплексної системи захисту інформації, що проводиться шляхом експертних випробувань з дослідженням об’єкту виробника, оскільки на період дії правового режиму воєнного стану в Україні доцільне посилення рівня захисту інформації від кібератак.
З урахуванням зазначеного Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
470263a8e4da43b7808d14fe5a29f35d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-14-010529-a.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику. В Додатку 3 п. 3. Тендерної документації вами зазначено, що «Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинні сертифікати відповідності системи управління Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародних стандартів ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, IDT) стосовно системи управління якістю, ДСТУ ISO 28000:2008 стосовно системи управління безпекою ланцюга постачання. Сертифікати повинні бути видані органом з оцінки відповідності, який акредитований Національним агенством з акредитації України.». Встановивши вимогу, що Сертифікати повинні бути видані органом з оцінки відповідності, який акредитований Національним агенством з акредитації України ви порушуєте закон в частині недискримінації учасників, штучно звужуючи їх коло, адже в учасників можуть бути сертифікати відповідності вимогам міжнародних стандартів, які видані іноземними органами чи організаціями з оцінки відповідності, які є членами міжнародної або регіональної організації з акредитації. На підставі вищевикладеного вимагаємо внести відповідні зміни в тендерну документацію, передбачивши надання учасниками сертифікатів, що видані також іноземними органами чи організаціями з оцінки відповідності, які є членами міжнародної або регіональної організації з акредитації. Дякуємо.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.06.2023 11:01
Вирішення:
Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням п.28 Постанови №1178 від 12.10.2022 р. «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та затверджується замовником і повинна містити зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Відповідно до статті 22 Закону “Про публічні закупівлі”, у тендерній документації зазначаються відомості про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Відповідно до пункту 33 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Відповідно до статті 23 Закону, у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Наказом Міністерства освіти і науки України від 25.10.2013 р. № 1474 «Про затвердження Положення про студентські (учнівські) квитки державного зразка» встановлено, що оцінка якості карток включає технологію та процес виготовлення карток на всіх стадіях виробництва (на всіх етапах її життєвого циклу).
Наявність сертифікованої системи управління якості та системи управління безпекою ланцюга постачання ґрунтується на циклі планування, впровадження, контролю та запобігання на всіх стадіях виробництва (на всіх етапах її життєвого циклу). Правильне визначення та управління ризиками, пов'язаними з технологічним процесом та ланцюгом поставок забезпечує рівень якості товару, визначений замовником.
Для впевненості виконання Учасниками процедур забезпечення якості, які охоплюють всі стадії технологічного процесу виробництва, та вимог до технології управління безпекою ланцюга постачання, Замовником вимагається підтвердження виконання зазначених процедур. Підтвердженням може бути надання чинних сертифікатів відповідності системи управління Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародних стандартів ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, IDT) стосовно системи управління якістю, ДСТУ ISO 28000:2008 стосовно системи управління безпекою ланцюга постачання.
Оскільки закупівля відбувається в законодавчому полі України, Замовник вважає за необхідне надання зазначених сертифікатів, кожний з яких виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований Національним агенством з акредитації України.
Таким чином, наявність у підприємства відповідних сертифікатів свідчить про спроможність підприємства здійснити поставку предмета закупівлі у відповідності до вимог діючої нормативно – правової документації, а не містить дискримінаційних елементів. Це неодноразово підтверджував АМКУ при розгляді скарг (Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c. Рішення Колегії № 3062-р/пк-пз від 13.03.2023, оголошення № UA-2023-02-24-001353-а, Рішення Колегії № 6336-р/пк-пз від 18.10.2022, оголошення № UA-2022-09-27-007638-а).
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Технічні та якісні вимоги щодо предмета закупівлі є обов’язковими і необхідними для виконання будь-яким учасником. При цьому вимоги встановлюються для всіх учасників однакові та рівні.
Отримати сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, IDT) та сертифікат відповідності стосовно системи управління безпекою ланцюга постачання вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 може будь-яка організація, а наявність зазначеного сертифікату свідчить про певний рівень організації виробництва та безпеки ланцюга постачання товарів учасника на всіх етапах її життєвого циклу, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимогам Замовника.
Беручи до уваги специфіку та категорію Замовника вважаємо за доцільне встановлення даних вимог.
З урахуванням зазначеного Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Усунення порушень Закону
Номер:
d41de31657ca4e27a0a54f3cb70be346
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-14-010529-a.b1
Назва:
Усунення порушень Закону
Вимога:
Доброго дня шановний Замовнику. В процесі вивчення тендерної документації виявлено невідповідності тендерної документації вимогам чинного законодавства та вимоги, які порушують основні принципи та норми законодавства у сфері публічних закупівель і являються дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників.
Пунктом 4 Додатку 3 Тендерної документації встановлено вимогу: «4. Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований (дійсний) на дату його надання в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України. Для підтвердження реєстрації (дійсності) атестата відповідності з безстроковим строком дії, строк дії якого перебільшує п´ять років, надати завірену належним чином копію надісланого до Адміністрації Держспецзв’язку повідомлення про стан функціонування КСЗІ за формою та в строки, встановленими Положенням про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93.».
Відповідно до абзаців 8 та 9 пункту 8 розділу І, а також пункту 9 розділу III Положення про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України 16.05.2007 № 93 (зі змінами) АТЕСТАТ та ДЕКЛАРАЦІЯ відповідності КСЗІ є тотожними документами. Встановивши вимогу надати тільки атестат відповідності КСЗІ ви порушуєте Закон в плані недискримінації учасників. На підставі вищевикладеного вимагаємо внести відповідні зміни в тендерну документацію, а саме: - повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції атестат або декларацію. Дякуємо.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.06.2023 16:02
Вирішення:
Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням п.28 Постанови №1178 від 12.10.2022 р. «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та затверджується замовником і повинна містити зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” та Постанови технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Технічні та якісні вимоги щодо предмета закупівлі є обов’язковими і необхідними для виконання будь-яким учасником. При цьому вимоги встановлюються для всіх учасників однакові та рівні.
Декларація та атестат відповідності не є тотожними документами та видаються окремо за окремими процедурами. Так, відповідно до вимог Положення про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93, експертиза комплексної системи захисту інформації проводиться шляхом експертних випробувань (за результатами яких видається атестат відповідності комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи класів 1-3) або шляхом аналізу декларації (за результатами якого приймається рішення про реєстрацію декларації (тільки для 1 класу)).
Отримати атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації може будь-яка організація.
Беручи до уваги специфіку та категорію Замовника вважаємо за доцільне встановлення даних вимог.
З урахуванням зазначеного Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено