• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія для адміністративної будівлі Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області

Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178"

Завершена

805 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 050.00 UAH
Період оскарження: 13.06.2023 15:17 - 14.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 7c026744f1234565965af19495efea9e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-13-010888-a.b4
Назва: Скарга
Скарга:
на незаконне відхилення тендерної пропозиції
Дата розгляду скарги: 09.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.07.2023 19:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.08.2023 14:19
Дата виконання рішення Замовником: 18.08.2023 14:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" та рішення про визначення ТОВ "Закарпаттяенергозбут" преможцем процедури закупівлі, згідно рішення АМКУ
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380675380454 gasenergo2019@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/
Вимога
Відхилено

Про усунення порушень тендерної документації

Номер: f167f3b4358349fb83214782b1aa7920
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-13-010888-a.c3
Назва: Про усунення порушень тендерної документації
Вимога:
Пунктами 4, 6, 8, 9 розділу «Документи на підтвердження відповідності пропозиції технічним вимогам (умовам) Документації (технічний опис предмета закупівлі) та на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі» та пунктом 4 другого розділу «Додатково надаються Учасниками таки документи» Додатку 3 «Інші документи, які повинен Учасник подати у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації замовника передбачено вимоги щодо надання учасником закупівлі через електронну систему закупівель документального підтвердження: - сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів, - сертифікації уповноваженою організацією відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, для підтвердження екологічності процесів діяльності Учасника у ході виконання Технічного завдання. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі, - сертифікації уповноваженою організацією відповідності ДСТУ ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі, - сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охорони здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2010, що є чинним на момент його подання пропозиції або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів, для підтвердження безпечності процесів діяльності Учасника для його працівників та Замовника. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі, - сертифікації уповноваженою організацією відповідності ДСТУ ISO 27701:2013 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження інформації із обмеженим доступом у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі. Зазначені вимоги (далі за текстом цієї Вимоги – Вимоги щодо сертифікатів) є дискримінаційними, оскільки істотно обмежують коло учасників закупівлі внаслідок встановлення додаткових вимог до учасника закупівлі, адже Вимога щодо сертифікатів встановлена для національних стандартів України, застосування яких є добровільним (в сили прямих приписів спеціального закону) і обов’язковість сертифікації відповідності вимогам таких стандартів відсутня за законодавством. Так, Національні стандарти України (наявність сертифікатів відповідності яким вимагає замовник та аналогічних, прийнятих на заміну таким): ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», ДСТУ ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» та ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для керування конфіденційною інформацією. Вимоги та настанови (ISO/IEC 27701:2019,IDT)», який є – є добровільними. Ні Законом України «Про стандартизацію», ні іншим законодавством в галузі стандартизації не встановлено обов’язковості сертифікації відповідності національним стандартам такого виду продукції як електрична енергія і їх наявність не є обов’язковою умовою, передбаченої законодавством. Для учасників ринку електричної енергії, ні Законом України «Про ринок електричної енергії», ні Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 р. №312, ні іншими нормативними актами щодо функціонування ринку електричної енергії чи його сегментів, діяльності його учасників тощо не встановлено обов’язковість сертифікації відповідності «електрична енергія» вимогам таких стандартів відсутня за законодавством. Згідно з вимогами п. 4 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про стандартизацію», державна політика у сфері стандартизації базується на збалансованому застосуванні принципів, передбачених п.п. 1-4 ч. 2 цієї статті, зокрема, принципу добровільного застосування національних стандартів та кодексів усталеної практики, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами. Згідно з п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію», національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів. Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про стандартизацію», об’єктами стандартизаціє, зокрема, є правила, процедури, функції, методи, діяльність чи її результати, включаючи продукцію, персонал, системи управління. Отже, застосування національних стандартів ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», ДСТУ ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» та ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для керування конфіденційною інформацією. Вимоги та настанови (ISO/IEC 27701:2019,IDT)» є добровільним. А тому встановлення в тендерній документації вимоги про наявність документів про проходження учасником сертифікації відповідності продукції вимогам Національних стандартів України, застосування яких є добровільним (Вимоги щодо сертифікатів) є дискримінаційною умовою щодо учасників, які не мають таких сертифікатів. У відповідності з абз. 33 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання заданих вимог було доведене абз. 29 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» Абзацом 28 ч.1 ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено презумпцію відповідності. Так, згідно з вказаним абзацом, презумпція відповідності - припущення, яке визнається достовірним, поки не буде доведено інше, про те, що продукція, пов'язаний з нею процес або метод виробництва чи інший об'єкт відповідає вимогам відповідного технічного регламенту, що визначені в ньому, а орган з оцінки відповідності відповідає спеціальним вимогам до призначених органів з оцінки відповідності (далі - призначений орган) чи визнаних незалежних організацій. Враховуючи наведене припускаємо, що визначення замовником в пп. 7.2 п. 7 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації умови, згідно якої: «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.» – направлене на належне застосування національного законодавства в галузі стандартизації, оцінки відповідності та електроенергетики у сфері постачання електричної енергії споживачу та на усунення явно дискримінаційних умов тендерної документації (Вимоги щодо сертифікатів). Згідно з абз. 28 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», продукція - речовина, препарат або товар, виготовлений у ході виробничого процесу (крім послуг). Електрична енергія є товаром, оскільки п. 26 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» визначено, що електрична енергія - енергія, що виробляється на об'єктах електроенергетики і є товаром, призначеним для купівлі-продажу. Згідно з абз. 39 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», технічний регламент - нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов'язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов'язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва. Законодавством не передбачено технічного регламенту щодо електричної енергії як товару. Зазначене підтверджується як вимогами Закону України «Про ринок електричної енергії», яким розмежовано діяльність постачальників електричної енергії як товару та операторами мереж (зокрема, операторами систем розподілу), до яких приєднаний споживач. Так, в Додатку 2 «Вимоги про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» до тендерної документації (далі також – Додаток 2) замовником правильно визначені національні стандарти: ГОСТ 13109-97 «Электрическая энергия. Совместимость технических средств электромагнитная. Нормы качества электрической энергии в системах электроснабжения общего назначения», ДСТУ ЕN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (ЕN 50160:2010, IDT)», ГОСТ 30334-95 «Сумісність електромагнітна машин електронних обчислювальних персональних. Стійкість до електромагнітних завад. Технічні вимоги і методи випробувань», ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення». Додатком 2 також визначено, що: «В складі пропозиції надаються копії документів, що в розумінні законодавства засвідчують якість товару, (сертифікатів якості). При цьому показники за даними документами можуть відрізнятись, але бути еквівалентними. У випадку відсутності законодавчої необхідності у сертифікації відповідного товару, учасники надають відповідний документ від спеціалізованого органу із зазначенням обставин, що електрична енергія як товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. В такому випадку зазначені вище сертифікати на товар не надаються. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення».». Зазначене підтверджує припущення, що викладення в тендерній документації вищезгаданої умови направлене на належне застосування національного законодавства у сфері постачання електричної енергії споживачу та на усунення явно дискримінаційних умов тендерної документації (Вимоги щодо сертифікатів). Разом з тим, реалізуючи наявне на право на подачу вимоги про усунення порушень в тендерній документації та про надання роз’яснень щодо тендерної документації надаємо це звернення. Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», недискримінація учасників та рівне ставлення до них є одним з принципів здійснення публічної закупівлі. Згідно з абз. 2 ч. 5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. Оскільки викладена в тендерній документації Вимога щодо сертифікатів не належить до кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: Усунути порушення в тендерній документації, виключивши з тендерної документації умови щодо необхідності надання сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», ДСТУ ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2010 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», ДСТУ ISO 27701:2013 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки» або іншим аналогічним чи більш новим версіям цих національних стандартів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вашу вимогу не задоволено, у зв'язку з наявністю рішення органу оскарження в аналогічному питанні, що викладені у скарзі UA-2022-02-10-004008-c.b1.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: da769e9599024d6fb5f449cd17db2a48
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-13-010888-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
на незаконні вимоги тендерної документації
Дата розгляду скарги: 04.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.06.2023 18:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.07.2023 13:36
Дата виконання рішення Замовником: 10.07.2023 09:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни в тендерну документацію, згідно рішення АМКУ.
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380675380454 gasenergo2019@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/
Вимога
Відхилено

тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства

Номер: 2a54905c8a8c4bb5997f6edc08e705b9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-13-010888-a.a1
Назва: тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства
Вимога:
Шановний Замовник Ви встановили вимоги щодо: 1. Довідку в довільній формі, про наявність у учасника кол-центру згідно з вимогами, встановленими нормативно-правовими актами НКРЕКП або, у разі, якщо створення кол-центру не є обов‘язковим для учасника - довідку з інформацією про засоби комунікації та службову особу (осіб) учасника на яку (яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). Також надається: 1.1 Положення про кол-центр/контакт-центр Учасника, затверджене у встановленому законодавством порядку; 1.2 Інформація щодо кількості прийнятих кол-центром/контакт-центром звернень за тематикою за формою згідно з додатком 1 до Мінімальних організаційно-технічних вимог до функціонування кол-центрів електропостачальників, встановлених Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 р. № 373, за останній звітний квартал 2023 року. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі, з інформацією про засоби комунікації із споживачами, підрозділ на який учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або, у разі відсутності підрозділу, про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). нформацію про центр обслуговування клієнтів, представництві, офісі тощо учасника, що знаходиться у м. Закарпатської області (із зазначенням місця розташування учасника, посади, ПІБ та контактного телефону керівника/відповідального працівника учасника); копія(ї) документу(ів), що підтверджують право власності (або користування) на нерухоме майно, де розташований зазначений підрозділ Учасника, або розташоване робоче місце посадової особи учасника, а ще посадова інструкція, наказ на призначення посадової особи учасника та Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Ці вимоги встановлені для перевірки наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, що є кваліфікаційними критеріями за ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі". Всі ці вимоги не відповідають нормі пункту 29 Особливостей, затверджених ПКМУ 1178, а саме - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону "Про публічні закупівлі". Вимагаємо видалити вказані вимоги з тендерної документації, як такі ще не відповідають вимогам законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, повідомляємо щодо вимоги видалення пунктів тендерної документації наступне. Вами не правильно зазначено пункти тендерної документації,а саме «нформацію про центр обслуговування клієнтів, представництві, офісі тощо учасника, що знаходиться у м. Закарпатської області (із зазначенням місця розташування учасника, посади, ПІБ та контактного телефону керівника/відповідального працівника учасника); копія(ї) документу(ів), що підтверджують право власності (або користування) на нерухоме майно, де розташований зазначений підрозділ Учасника, або розташоване робоче місце посадової особи учасника, а ще посадова інструкція, наказ на призначення посадової особи учасника та Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів» - витяг із вимоги оприлюдненої в системі. Інформація щодо копія(ї) документу(ів), що підтверджують право власності (або користування) на нерухоме майно, де розташований зазначений підрозділ Учасника, або розташоване робоче місце посадової особи учасника, а ще посадова інструкція, наказ на призначення посадової особи учасника та Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів стосується підпункту 5.1. пункту 5 Додатку 3. Інформація щодо підтверджуючих документів на право власності кол-центру не застосовується.
Статус вимоги: Відхилено